چهل و پنجمین سالگرد «روز زمین»؛ آمار تکان‌دهنده از جنایات اشغالگران در سرزمین فلسطین

رژیم صهیونیستی همچنان به سیاست‌های غصب اراضی و تخریب منازل و یهودی‌سازی بیشتر سرزمین فلسطین ادامه می‌دهد، آمارهای اعلام شده، اوج خطر و تهدیدات پیش روی مسئله فلسطین را در چهل و پنجمین سالگرد روز زمین نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های فلسطینی،آمار و داده ها در چهل و پنجمین سالگرد روز زمین نشان می دهد که رژیم صهیونیستی چگونه در اراضی فلسطینی نفوذ و اقدام به توسعه شهرک سازی در سرتاسر کرانه باختری، منطقه اغوار و دیگر اراضی اشغالی فلسطینی کرده است.

همزمان با آن، این رژیم اقدام به کوچاندن و بیرون راندن فلسطینیان از اراضی خود و تخریب خانه هایشان به بهانه های مختلف کرده است، اما با وجود تمام این شرایط و حذف مسئله فلسطین از اولویت های جامعه بین الملل و مواضع و سیاست های خفت بار برخی نظام های عربی در این زمینه، فلسطینیان همچنان بر ماندن در سرزمین خود که محور اصلی نزاع با دشمن صهیونیستی است، اصرار دارند.

بیشتر بخوانید:

ممانعت مغرب از برگزاری تظاهرات همبستگی با فلسطینیان

با وجود اینکه روز زمین از اهمیت ویژه ای برای فلسطینیان برخوردار است، اما امسال برای دومین سال متوالی به خاطر شیوع ویروس کرونا خبری از فعالیت ها و برنامه های مربوط به این روز نیست.

آمار و ارقامی که یک مرکز  اسرائیلی در اراضی اشغالی موسوم به بتسلیم منتشر کرده، حاکی از آن است که بیش از ۲۰۰ شهرک صهیونیست نشین از سال ۱۹۶۷ تا پایان سال ۲۰۱۷ در سرتاسر کرانه باختری احداث شده است که بیش از ۱۳۱ شهرک از مجموع این شهرک ها از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شده است. حدود ۱۱۰ شهرک دیگر نیز هنوز به طور رسمی به رسمیت شناخته نشده و فعلا به عنوان تجمعات شهرک نشینی شناخته می شود، هرچند که این شهرک ها هم تحت حمایت مستقیم وزارت خارجه رژیم صهیونیستی احداث شده اند.

در شهر الخلیل نیز تعدادی شهرک و در قدس شرقی هم ۱۱ شهرک صهیونیست نشین وجود دارد که اسرائیل آن ها را به مناطق تحت سیطره خود ضمیمه کرده است. علاوه بر این، ۱۶ شهرک صهیونیست نشین نیز در نوار غزه و ۴ شهرک هم در شمال کرانه باختری وجود دارد که سال ۲۰۰۵ به دستور آریل شارون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تخلیه شدند.

طبق آمارهای بتسیلم، جمعیت کنونی شهرک های صهیونیست نشین به بیش از ۶۲۰ هزار نفر رسیده است که ۴۱۳۴۰۰ نفر از آنان در شهرک های کرانه باختری به استثنای قدس شرقی ساکن هستند و حدود ۲۰۹۲۷۰ نفر هم در دیگر اراضی کرانه باختری که به اراضی تحت سیطره شهرداری قدس اشغالی ضمیمه شدند، سکونت دارند.

رژیم صهیونیستی به بهانه های مختلف از جمله نداشتن مجوز ساخت خانه های فلسطینیان را تخریب می کند و در همین راستا ۴۹۴ خانه و تاسیسات مربوط به فلسطینیان از سال ۲۰۱۷ تا سال جاری تخریب شده است.

رژیم صهیونیستی به هر شیوه ای به دنبال تخریب روستای بادیه نشینان خان احمر در قدس شرقی است اما طی سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ موفق به این کار نشد و در صورتی که این طرح عملی شود، ۴۶ روستا و شهرک فلسطینی نشین از شرق قدس تا بحر المیت تخلیه و ساکنان آن کوچانده خواهند شد.

مرحله دیگر کوچاندن فلسطینیان سال ۲۰۲۰ پس از اجرای طرح الحاق کرانه باختری به اجرا درآمد که طی آن رژیم صهیونیستی اقدام به کوچاندن ساکنان منطقه حمصه کرد و این به معنی زمینه سازی برای کوچاندن ۳۰ شهرک و روستای بادیه نشینی دیگر در این منطقه است. رژیم صهیونیستی هم اکنون ۹۰ درصد از اراضی منطقه اغوار را به بهانه های مختلف تحت سیطره خود گرفته است.

ارقام و آمارهای اعلام شده بیانگر اوج خطر و تهدیدات پیش روی مسئله فلسطین در چهل و پنجمین سالگرد روز زمین است.

امسال برای دومین سال متوالی خبری از فعالیت ها و برنامه های مربوط به روز زمین به خاطر شیوع ویروس کرونا نیست و در نوار غزه نیز این فعالیت ها صرفا محدود به برخی اقدامات و برنامه ها در شبکه های اجتماعی به دعوت گروه های فلسطینی و فعالیتی محدود در شرق این باریکه به دعوت هیئت ملی برگزاری تظاهرات های بازگشت است که طی آن فلسطینیان اقدام به کاشت نهال در این منطقه خواهند کرد.

اسماعیل رضوان در گفتگو با العربی الجدید بیان کرد که در سایه توسعه روزافزون شهرک سازی و مصادره اراضی و املاک فلسطینیان در سایه دولت نتانیاهو که به شدت به دنبال کوچاندن فلسطینیان است، خطرات زیادی پیش روی مسئله فلسطین قرار دارد.

رضوان تصریح کرد که رژیم صهیونیستی از طریق ترویج قتل و کشتار و هرج و مرج در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ سعی دارد تا فشارهای بیشتر بر فلسطینیان ساکن این منطقه وارد و در نهایت آنان را وادار به ترک این منطقه کند اما تظاهرات های گسترده برگزار شده در این منطقه بیانگر شکست سیاست های دشمن صهیونیستی است.

وی خاطر نشان کرد که تحقق وحدت ملی بزرگ ترین ضامن برای مقابله با پروژه های شهرک سازی و یهودی سازی دشمن صهیونیستی در اراضی اشغالی است و این مستلزم توقف هرگونه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با این رژیم، توقف شناسایی این رژیم، حمایت از مقاومت و پایداری فلسطینیان و پیگرد سران جنایتکار رژیم صهیونیستی در محافل و دادگاه های بین المللی و در کنار آن توافق فلسطینیان بر سر یک استراتژی ملی جهت مقابله همه جانبه با اشغالگران است که لازمه آن اجرای توافقات حاصل شده در قاهره و نتایج نشست رهبران فلسطینی در رام الله و بیروت است.

در همین راستا، جنبش فتح نیز در بیانیه ای به مناسبت روز زمین تاکید کرد که زمین اساس نزاع با دشمن صهیونیستی است و ملت فلسطین به مقاومت و پایداری در سرزمین تاریخی خود ادامه خواهد داد و برای آزادسازی این سرزمین دست از جانفشانی نخواهد کشید.

این جنبش بیان کرد که مبارزات ملت فلسطین تا تحقق آزادی متوقف نخواهد شد.

همچنین شورای ملی فلسطین نیز در بیانیه ای به همین مناسبت تاکید کرد که زمین مسئله ای ریشه ای و اساسی در نبرد ما با دشمن صهیونیستی و بیانگر پایبندی ملت ما به سرزمین آبا و اجدادی خود و مخالفت با سیاست ها و اقدامات استعمارگرانه رژیم اشغالگر است که موجودیت و هویت ملی و تاریخی این ملت در سرزمین خود را هدف قرار داده است.

شورای ملی فلسطین عموم ملت فلسطین در داخل و خارج را به وحدت، دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر اشغالگری، یهودی سازی و شهرک سازی به ویژه در قدس و منطقه اغوار فراخواند و درباره ادامه شهرک سازی رژیم اشغالگر صهیونیستی و ارائه تسهیلات به شهرک نشینان و حمایت از اقدامات تروریستی آنان هشدار داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس