کد خبر 1259006
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

به گزارش مشرق یک کاربر افغانستانی در توئیتی نوشت: آغاز دروس در دانشگاه هرات/طالبان دختران را از تحصیل منع نکردند.

پی نوشت: بسیاری ها به این رفتار مشکوک اند و نگرانند که این آرامش قبل‌ از طوفان نباشد، امّا اغلب مردم خوشحال اند که این گروه تغییر کرده است.

الله اعلم!

طالبان دخترها رو از تحصیل منع کردن؟+ سند

طالبان دخترها رو از تحصیل منع کردن؟+ سند

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    26 5
    طالبان پاکستان که منع میکردن! الان نرخ باسوادی جامعه افغان در بعضی شهرها زیر 10 درصده. این یعنی فاجعه. یعنی اسلام کُشی. یعنی کفر و سیاهی!!!!! یه چیز مسلم هست طالبان بدون توازن مدنی برای زنان و مردان جامعه اش و اقدامات اصلاحی به هیچ جا نمی رسه. ضمنا خود اعضای طالبان شدیدا نیاز به کلاسهای تربیتی و ضمن خدمت و ارشاد دارن اونم بلند مدت. شوخی نیست. جدی میگم. وگرنه روز از نو و روزی از نو. مشکل نا آگاهی و عدم ارتباط با چهار نفر عاقل تر از خودشونه.
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      7 18
      الان ما از این توازن درست کردن گل و بلبل شده ایم؟ یا به آمار وحشتناک طلاق و بیکاری و فساد اخلاقی دچار شدیم؟
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      9 2
      ذیل پیام خود م. هرکی بهم منفی داده خیلی بیمعرفته. ببین بیا و خوبی کن و چند تا مشورت بده!!!!!
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      10 4
      16.13 پروفسور جان. شما بهم منفی دادی؟ حرفم رو عمیق گرفتی؟؟؟ گفتم توازن. ما اصول توازن در مزایای اجتماعی و فرهنگی رو داریم. خیلی خوبشم داریم اگه تنها و تنها اگه قانون ما ذبح مصلحت طلبی نشه. طلاق توی دنیا زیاد شده چون تعادل و توازن روحی و سازگاری کم شده. و پرکاری و رفاه اجتماعی و بهره مندی جامعه بیکار آمریکا، بخشیش از حمله به کشورهایی که درش پایگاه دارن و ازشون منابع ارزان میخرن یا میدزدن تامین میشه. فکر میکنی اگه حمله و تجاوز سودی براشون نداشت حاضر به قاره پیمایی میشدن؟؟؟؟
    • به 16.53 IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      2 24
      مغلطه نکن و از بحث هم فرار نکن. تو گفتی بی سوادی زنان فاجعه است ! حال آنکه نیست. زنان بیسواد قدیم زندگی بسیار بهتر و شیرین تری داشتند با آنکه حتی شوهرهایشان را تا قبل از حجله نمی دیدند. سواد آموزی نتیجه ای جز تکبر و غرور و نخوت برای زنان و افزایش ناسازگاری در خانواده ها نداشته است. همین الان همان خانم دکترها بزرگترین مشتریان وکلای طلاق و همچنین رمالها برای اکسیر محبت هستد!
    • اسلام گرای حقیقی RO ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      21 3
      خطاب به اونیکه با درس خواندن زنان مخالفه واقعا از انسان های نژاد پرستی چون تو متاسفم که اگر انسان هایی با عقیده تو نبودند الان دنیایی خیلی بهتر و شیرینتری برای دختران افغانی وجود داشت .جناب شما کی هستی که واسه جنس مخالف تعیین تکلیف می کنی که درس بخونند یا نه؟!!!!!!!! زمانی که در ایران درس خواندن دختران ممنوع اعلام شد ماری کوری نوبل فیزیک گرفت مشرق خواهشا چاپ کن
    • به اسلامگرای قلابی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      3 22
      اسلامگرای قلابی! اولا شما فعلا تمام دنیا را با این علمتان به تباهی کشیده اید و کوتاه هم نمی آیید. دنیا بدون شما دنیای بسیار بهتری اس همان دنیای عقب افتاده بدون علم و تکنولوژی مد ظر شما هزاران بار سالمتر و پاکتر از دنیای فعلی بود. ثانیا در ایران هیچ وقت تحصیل زنان ممنوع نبوده است! حتی فقیه زن از قذیم داشته و داریم. اما آنچه اسلام علم می نامند Science نیست. علم یعنی زندگی سالم الهی. نه زندگی ماشینی. یعنی آموختن احکام دین برای زندگی مومنانه. ثالثا آیا دنیای بدون امثال مادام کوری دنیای بدتری بود؟ چه چیز این علم مورد نظر شما آورد جز نابودی بشر؟ چز سرطان گرفتن همین زن؟ بس کنید. شما باید الان حساب پس بدهید. نتیجه دویست سال ساینس گرایی شما به نابودی جهان منجر شده است.
  • گل ممد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    6 3
    پوهنتون یعنی دانشگاه جهت اطلاع
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      7 4
      خودمون میدونستیم!
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      2 1
      البته اسم اصلیش همون دانشگاه است، منتهی حکومت اشرف غنی نمی دونم چه مشکلی با زبان فارسی داره که همش میخواد لقمه رو دور سرش بچرخونه، پوهنتون! به حق چیزهای ندیده و نشنیده.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    5 12
    در هر صورت طالبان از امریکا و مزدوران غربزده و بی غیرتی که تقدیر مملکت خودشان را به بیگانگان و دشمنان خود سپرده اند بهترند، خدا آن ملتی را سروری داد که تقدیرش بدست خویش بنوشت. حتما بدون اشتباه هم نیستند اما باز هم از خودفروخته های غرب پرست اولویت بیشتری برای حکومت بر سرزمین خودشان دارند.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    12 7
    چقدر طرفدار داره طالبان تو ایران.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      8 10
      الحمدلله. با همه تبلیغات و سمپاشی دهباشی ها!
  • FR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    2 2
    حتی در فرانسه که دورانی برای دخالت در جنگ علیه طالبان در دام آمریکا وانگلیس افتادند ونقش فرهنگی بزرگی هم در غربگرا کردن عده ای در افغانستان داشتند امروز طالبان را یک گروه ناسیونالیست ملی و البته مذهبی در افغانستان میدانند و افتضاح آمریکا و غرب را در خیانت به مردم افغانستان برسمیت میشناسند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    8 1
    مشرق به دادم برس. مشرق به دادم برس!!!!! 17.13 رو بخونین و بخندین. این طرف خیلیییی شوته.! من قطعا این صفحه رو پرینت میگیرم برای تفریح بین دوستان. طرف میگه بیسوادی برای زنان نعمتی است و سواد تکبر است. شما آقاجون عین ابو جهلین. الحمدلله که در ایران اسلامی زاده شدم. الحمدلله که دهه 60 هستم و از نعمت امام خمینی و تعالیم تعالی خواه ایشان بهره مند شدم. الحمدلله و المنه که رهبرم فرزانه ترین استاد عرفان سید علی است. فدای رهبرم بشم که تازه قدر کشورم و تعالیم اسلامی انقلاب رو میدونم.
  • درنا IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    4 0
    قرآن سفارش به علم می کند وهم احادیث هم برای مرد هم برای زن
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    1 11
    طالبان اگر با چین و روسیه و ترکیه همکاری کنند احتمال زیاد طی 2 سال قطب اقتصاد و صنعتی شود و جوانان ایران مهاجرت کنند برای کشاورزی و صنعت و شغل و درامد. البته احتمال زیاد مجلس را چند ماه بعد بترکانند و افراد کنونی را تلف کنند و نفوذی وارد دولت طالبان شود و منحرف کنند مسیر انها را به سمت استعمار انگلیس و امریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس