‌

جلال میرزایی: بخشی از جریان اصلاح طلب  تمایل دارد وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شود، اما احزاب اصلاح طلب هم یک مقداری محتاطانه‌تر ورود و جلساتی را شروع کردند و بعضی تحرکات وجود دارد.

به گزارش مشرق، جلال میرزایی، یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: به نظرم بسیاری از گمانه‌زنی‌ها برای حضور افراد در انتخابات ریاست جمهوری مبتنی بر واقعیت نیست و افرادی که اسم‌شان برده می‌شود کاندیدا نیستند و خیلی‌ها در حد تعارف هستند و جدی نیستند، معتقدم رقابت اصلی در انتخابات پیش رو بین ۴ الی ۵ نفر بیشتر نیست.

در ادامه بخش‌های مهم گفتگوی جلال میرزایی با خبرگزاری ایلنا را می‌خوانید:

** جلال میرزایی درباره آرایش سیاسی و جناح‌بندی‌ها برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طیف‌هایی هستند که ادعا دارند نزدیک به حاکمیت هستند و رقابت در حال حاضر میان این‌ جریان‌ها است که در حال حاضر هم بین همین طیف‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، یک رقابتی بر قرار است.

میرزایی افزود: بخشی از جریان اصلاح طلب هم تمایل دارد وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شود، اما احزاب اصلاح طلب هم یک مقداری محتاطانه‌تر ورود و جلساتی را شروع کردند و بعضی تحرکات وجود دارد.

** از دیدگاه میرزایی رقابت اصلی در انتخابات بین ۲ گفتمان است، او درباره این دو گفتمان توضیح می‌دهد: یکی گفتمانی است که الان مدعی است الگویش شهید رئیسی است و می‌خواهند همان سبک و سیاق را ادامه دهند و طی روزهای اخیر فعالیت‌های خودشان را شروع کردند و به شدت در حال تبیین این گفتمان هستند؛ البته در ذیل این گفتمان طیف‌های مختلفی وجود دارد که مدعی هستند آن‌ها بهترین فرد برای تداوم این راه هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر گفتمان نزدیک به اصلاح‌طلبان را داریم که این‌ها هم با توجه به عملکردی که این دولت در ۳ سال گذشته داشته است یک نقدها و ارزیابی‌های از وضعیت کشور دارند. این جریان‌ها بر خلاف تبلیغاتی که اصولگراها دارند معتقدند کشور یک سری چالش‌ها و مشکلات در حوزه زیرساختی از جمله حمل و نقل دارد و یک سری عقب‌ماندگی‌ها وجود دارد.

** میرزایی معتقد است درواقع رقابت اصلی در انتخابات پیش رو بین این ۲ گفتمان است. یعنی «گفتمانی که مدعی دنباله روی از راه آقای رئیسی است و این راه را می‌خواهد ادامه داد و یک گفتمان هم منتسب به اصلاح‌طلبان و میانه‌روها است که مدعی‌اند شرایط جامعه یک مقداری پیچیده و سخت شده است، این ها حرف‌هایی هم برای گفتن دارند باید تا مناظرات صبر کنیم و ببینیم چه کسی این گفتمان را نمایندگی خواهد کرد.»

**میرزایی در خصوص احتمال نامزد شدن چهره‌های شاخص در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خیلی از افراد تمایل دارند ورود کنند، از سوی دیگر یکسری افراد هستند که قبلا ورود کردند و تایید نشدند، باید دید آیا چراغ سبزی برای ورود آنها نشان داده می‌شود. معتقدم رقابت در انتخابات پیش رو بین ۴ الی ۵ نفر بیشتر نیست و شاید از چهره‌های شاخص ۱۰ نفر ثبت نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شرط موفقیت !! IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    7 0
    مجلس و دولت ضدفساد میخواهیم !! -----+++++------- فعلا هم شرط رییس جمهور شدن در ایران ، ضد فساد بودن قاطع است !! > > > هر کس میخواهد رییس جمهور شود ، باید چشمه ای نشان داده باشد !! .......رییس جمهور ضدفساد میخواهیم !! .... قاطع !!
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      0 0
      ضمیمه :هر نوع فسادی
  • سید IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    6 0
    ظاهراً اصلاح طلبان تهوع آور به صرافت افتاده اند که نکند سفره ای پهن شده باشد و اگر دیر بجنبند به لفت و لیس نخواهند رسید !!!
  • FR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 0
    یعنی مشکلات زیرساختی حمل و نقل کفتمان اصلی و اختلافی اصلاحطلبان است ؟!
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    رقابت بین 80 میلیون نفر است میرزا
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 2
    آره خیلی ها تمایل دارن بیان . باید دید شورای نگهبان از کی خوشش می اد .
  • مهدی US ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    اصلاح طلب ها کفتار های سیاست ایران هستند فقط منتظر هستند لاشه گوشتی ببیند و حمله کنند. جماعتی وطن فروش و سرمایه های دشمن و اسرائیل. فقط بلدهستند دو قطبی ایجاد کنند و دزدی و فساد. متاسفانه دستگاه قضائیه هم تا سر حد امکان حتی با جاسوس های این جماعت خائن بر خورد نمی کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس