کد خبر 1607071
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷
حسین شریعتمداری: حزب‌الله اگر ببارد سیل به راه می‌اندازد

رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی تراز ریاست جمهوری را ده‌ها درجه افزایش داده است. این واقعیت را فقط با نگاهی هرچند گذرا به سوابق آن شهید بزرگوار ... به وضوح می‌توان دید.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی تراز ریاست جمهوری را ده‌ها درجه افزایش داده است. این واقعیت را فقط با نگاهی هرچند گذرا به سوابق آن شهید بزرگوار و مراجعه به فهرست بلند بالای خدمات ۳ ساله ایشان در جایگاه ریاست جمهوری به وضوح می‌توان دید که شرح تک تک این موارد مصداق «‌مثنوی هفتاد من کاغذ» است و بیرون از موضوع این وجیزه. و اما، با توجه به خدمات برجسته و گاه معجزه‌گون شهید رئیسی به آسانی می‌توان دید که جایگزینی همانند ایشان برای ریاست جمهوری پیش روی، اگر ناممکن نباشد -که هست- دست‌کم باید اعتراف کرد یافتن جایگزینی نظیر آن شهید بزرگوار به آسانی ممکن نیست. واقعیت مورد اشاره به اندازه‌ای آشکار و خالی از ابهام است که انکار آن حتی برای دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب نیز ناممکن است و به ناچار - نه از روی ارادت و خیرخواهی-‌ به آن اعتراف کرده و می‌کنند.

حالا که یافتن رئیس‌جمهوری در تراز شهید رئیسی ناممکن و یا دست‌کم به آسانی ممکن نیست، بی‌تردید ریاست قوه اجرائی را باید به دست کسی سپرد که در بینش و منش به آن شهید بزرگوار نزدیک باشد و هرچه شبیه‌تر، شایسته‌تر.

۲- با توجه به موفقیت‌های کم‌نظیر و در مواردی بی‌نظیر شهید رئیسی، از هم‌اکنون می‌توان حدس زد که نامزدهای ریاست جمهوری خود را همسو با شهید رئیسی و ادامه دهنده راه آن شهید بزرگوار معرفی کنند و اما، نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری، برخلاف سایر انتخاب‌ها و از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی، افراد ناشناخته‌ای نیستند بلکه پیش از آن مسئولیت‌های قابل توجهی را بر عهده داشته‌اند، بنابراین کارنامه‌های شناخته شده‌ای دارند و سوابق پیشین آنها در دسترس و قابل ارزیابی است. از این روی نباید و نمی‌توان در ارزیابی میزان شایستگی آنها، تنها به آنچه برخی از آنها ادعا می‌کنند و در سخنرانی‌ها بر زبان می‌آورند بسنده کرد بلکه باید و می‌توان ادعاها را با سابقه‌ها به مقایسه نشست و میزان همخوانی آنچه بر زبان و قلم می‌آورند را با آنچه در عمل از خود نشان داده‌اند ارزیابی کرد.

۳- حضرت امیر علیه‌السلام در نامه ۶۲ نهج‌البلاغه به ۴ ویژگی ناپسند اشاره می‌فرمایند که نقطه مقابل آن نشانه شایستگی است و دقت در آن نیاز حیاتی این روزهای ما بوده و هست. امیرالمؤمنین‌(ع) در بخشی از آن نامه می‌فرمایند: «‌إِنِّی إِلَی لِقَاءِ اللهِ لَمُشْتَاقٌ وَ حُسْنِ ثَوَابِهِ لَمُنْتَظِرٌ رَاجٍ وَ لَکِنَّنِی آسَی أَنْ یَلِیَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ سُفَهَاؤُهَا وَ فُجَّارُهَا فَیَتَّخِذُوا مَالَ اللهِ دُوَلًا وَ عِبَادَهُ خَوَلًا وَ الصَّالِحِینَ حَرْباً وَ الْفَاسِقِینَ حِزْباً ... من آرزومند دیدار خدای خویشم و پاداش نیک او را انتظار می‌کشم‌، اما نگرانم که بیخردان و تبهکاران این امّت حکمرانی را به دست آرند، و [در این صورت است که‌] مال خدا [‌بیت‌المال‌] را در میان خود دست به دست گردانند و بندگان او را به خدمت گمارند، با افراد مؤمن و متعهد سر جنگ و ‌ستیز داشته باشند و با افراد فاسق یار و هم حزب باشند».

۴- بدیهی است که شورای محترم نگهبان بنا بر وظیفه ذاتی و تعریف شده خود به افرادی با خصوصیات یاد شده اجازه نامزدی نمی‌دهد ولی همراهی و هم‌حزبی احتمالی نامزدها با آن دسته از جریانات سیاسی که خصوصیات منع‌شده در نامه حضرت امیر علیه‌السلام را داشته و دارند نیز می‌تواند خطرآفرین باشد. چرا که همسوئی نامزدها با جریانات یاد شده احتمال پیروی از آنها را به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال، کسانی که راه‌حل همه مشکلات را در همراهی با آمریکا می‌دانستند. آمریکایی که در جریان جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی نه فقط حمایت‌کننده مالی و تسلیحاتی است، بلکه مدیریت این جنایات را برعهده ‌دارد، چگونه می‌توانند شایسته ریاست قوه اجرائیه کشور باشند! ممکن است گفته شود امروزه دیگر هویت واقعی آمریکا و غرب را شناخته‌اند! ولی تیزبینی و هوشمندی باید یکی از ویژگی‌های بسیار ضروری رئیس‌جمهور باشد و ماهیت آمریکا پیش از این نیز به گواهی صدها دلیل مستحکم و غیرقابل تردید قابل‌درک بود بنابراین کسانی که از درک آن عاجز بوده‌اند حتی بر فرض که دیدگاه قبلی خود را رها کرده باشند، شایستگی و شرایط لازم برای ریاست جمهوری را ندارند و به قول حافظ؛

آن روز دیده بودم این فتنه‌ها که برخاست

کز سرکشی زمانی با ما نمی‌نشستی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    12 9
    آقای حسین شریعتمداری دقیقا درست می فرمایند
    • DE ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      2 7
      فقط از لیست پیشنهادی مهندس شریعتمداری انتخاب کنیم.
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      4 3
      جایگزینی همانند ایشان برای ریاست جمهوری پیش روی، اگر ناممکن نباشد -که هست- دست‌کم باید اعتراف کرد یافتن جایگزینی نظیر آن شهید بزرگوار به آسانی ممکن نیست.// سید محمود نبویان کمتر از رئیسی نیست.
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      8 1
      آقای شریعتمداری فارغ التحصیل حقوق است و نه مهندسی. اینو بفهم.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      11 36
      شریعتمداری عامل تنش در جامعه هست-شک ندارم نفوذی هست
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      9 16
      خاک بر سر پالانی ها 60 سال حکومت کردند دربست دراختیار امریکا انگلیس اسراییل با روزی 6 میلیون بشکه ونفت و 30 میلیون جمعیت بسیار کم توقع روستانشین کم سواد انوقت سال 57 ایران توان ساخت حتی لاستیک چرخ هواپیما و هلیکوپتر را نداشت انقلاب اسلامی به رغم 10 سال جنگ و 45 سال تحریم فلج کننده ترور انواع دشمنی داخلی سنگ اندازی کدخداپرستها ترور دانشمندان بتون ریزی صنایع هم باز هم توفیقات خوبی در زمینه هوا فضا کسب کرده امیدواریم با تلاش دانشمندان عزیز بزودی هواپیما و هلیکوپترهای پیشرفته را خودمان بسازیم که اصلا دور از ذهن نیست
  • FR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 4
    باید می نوشتید از قول فلانی ، حق الناس الکی نیست می فهمید
  • US ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    16 5
    با إذعان به انقلابى بودن و ضد فساد بودن و شايستگى هاى بسيار شهيد رئيسى و اينكه راستى پيدا كردن رئيس جمهور ديگر با خصوصيات شهيد رئيسى اكر غير ممكن هم نباشد خيلى مشكل خواهد بود ليكن مردم انقلابى و تيز هوش ايران عزيز خيلى بايد هشيار باشند كه رئيس جمهورى را انتخاب بكنند كه انقلابى تر و ضد فساد بودن مؤمن به ولايت فقيه بودن و مردمى. بودن او قدرى بيشتر از شهيد رئيسى باشد كه بتواند پوزه آمريكا و اسرائيل كودك كش و دشمنان قسم خورده ايران اسلامى را بر خاك بمالد. مردم با شرف و غيور ايران بخوبى ميدانند كه غربگداها ذره اى داراى اين خصوصيات نيستند و نخواهند بود. لطفا گول نخوريد .
  • US ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    6 3
    با إذعان به انقلابى بودن و ضد فساد بودن و شايستگى هاى بسيار شهيد رئيسى و اينكه راستى پيدا كردن رئيس جمهور ديگر با خصوصيات شهيد رئيسى اكر غير ممكن هم نباشد خيلى مشكل خواهد بود ليكن مردم انقلابى و تيز هوش ايران عزيز خيلى بايد هشيار باشند كه رئيس جمهورى را انتخاب بكنند كه انقلابى تر و ضد فساد بودن مؤمن به ولايت فقيه بودن و مردمى. بودن او قدرى بيشتر از شهيد رئيسى باشد كه بتواند پوزه آمريكا و اسرائيل كودك كش و دشمنان قسم خورده ايران اسلامى را بر خاك بمالد. مردم با شرف و غيور ايران بخوبى ميدانند كه غربگداها ذره اى داراى اين خصوصيات نيستند و نخواهند بود. لطفا گول نخوريد .
  • هادی IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    9 26
    خدا آیت الله رئیسی رو بیامرزه . ایشون صد البته که پرتلاش بودن،ساده زیست و پاکدست بودن. شکی تو اینها نیست و خودم به عینه دیدم. خدا رحمت کنه امیرعبدلهیان رو. تنها وزیر دولت با نمره قبولی ایشون بود. حیف شد واقعا.
  • ایرانی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    51 6
    خدا حافظت حاج حسین که در تمام این سالها در راه منافع جمهوری اسلامی ایران به موقع و به جا نکات و تذکرات لازم را گوشزد کردید، بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل و جنبش حمایت از فلسطین در کشورهای غربی، غربی‌ها که گوشه رینگ گیر افتاده‌اند نسبت به ایران تغییر تاکتیک داده و از تهدید و تحریم رو به تلطیف و توافق آورده‌اند، که از قدیم گفتند سلام گرگ بی طمع نیست، لذا در شرایط فعلی باید از حضور طیف غربزده و غربگدا که به دستور اربابشان با عوامفریبی وعده توافق و ارتباط ننگین با آمریکا و غربی‌ها را مطرح و کشور را دوباره به این دام می کشانند از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری به عمل آورد تا نامزدهای ریاست جمهوری در شان جایگاه رفیع فعلی ایران اسلامی در سطح بین‌الملل که حاصل مجاهدت شهدای عزیز خدمت است باشند و منافع ملی کشور را به منافع شخصی و دیگران ترجیح بدهند. ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود خون دل ها خورده ایم. روح شهدای خدمت و امنیت شاد و راهشان پررهرو باد، پایدار و پرافتخار باد جمهوری اسلامی ایران، انشاالله.
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    9 5
    روح این شهید بزرگور شاد باد
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    9 7
    اگر مردم با دقت به توصیه های مقام معظم رهبری درباره انتخابات را گوش داده و بکارگیرند میتوان به آینده امیدوار بود
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    3 3
    __ بسمه تعالی __ آن روز دیده بودم این فتنه‌ها که برخاست __ بگذار تا بگویم اکنون بی کم و کاست __کز سرکشی زمانی با ما نمی‌نشستی __ دشوار می نماید با هم دهیم دستی __ لازم شده است حالا ثابت کنی به کارت __ هیچ مشکلی نمانده آرم حساب یارت __
  • میثم IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    5 57
    لطفا تو یکی ساکت شو آقای تندرو اون شهید خدا بیامرز از دست رفتارهای کثیف امثال تو به ستوه آمده بود
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      12 0
      درست صحبت کن
    • CH ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      0 6
      این مزدور روسیه و خدمتگزار نتانیاهو فقط دنبال ایجاد تنش است .
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      6 0
      عجب کینه شتری داری.
    • یانداق IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      1 0
      احمق که شاخ و دم نداره همچون تو بیچاره خود فروخته
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    13 0
    به نظرم همین شریعتمداری بهترین فرد برای جایگزینی ایشان است
  • خخخخ IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    3 11
    مردک متوهم
  • SG ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    4 10
    نتیجه افکار شما و نوشتن این یاداشت های تکراری تهی از اندیشه است
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      8 0
      بابا. اندیشه. کجا بودی تو؟! خخخخخ
  • حمید ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    10 4
    درود بر اقای شریعتمداری با تحلیل های دقیق و مستند
  • محمدایوب IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    13 3
    شورای نگهبان باید مردانه جلوی سربازان آمریکایی بایستد واز هیاهوی آنها که دائم در رسانه ها وبوق هایشان از تعداد کم رای دهندگان می گویند نترسند آدمی حلال خور وشیر پاک خورده خداباور قیامت ترس وپل صراط شناس مانند سید شهید را تایید کنند نه هر گرگ وکفتار ولاشخور که به پول بیت‌المال میرسند پول خمیر دندان ومسواکش آنها 400هزار تومان چند سال پیش باشد نه اینکه یک شب بخواهد کپه مرگ بگذارد تشک مخصوص با هواپیمابیاورند نه اینکه قیمه را غذا ندانند نه اینکه در 20دقیقه کشور را تقدیم آمریکا کنند نه اینکه خرج عروسی دخترش یک میلیارد و سیصد میلیون تومان شود
  • علی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    3 3
    رضا شاهی و محمد رضاشاهی دوران آموزش خودخواهی ها،و انحراف از معنویت ؛ که آموخته غرب دنیا دوست بود.رییسی انسانیت و مردم دوستی را آموزش و برای ملت ، جان را بی توقع در خدمت ایران گذاشت.رمز او که ایران ب سوگ و افتخارش ایستاد؛ آموزه امام حسین بود که رهبران اصیل دینی ما: امام خمینی و خامنه ای - پرچم را در اهتزاز دارند.عصر دیگری ظهور کرده است.
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    4 30
    شریعتمدار تو خیلی موجود نفرت انگیزی هستی واسه همینه که هیچ وقت تو انزار پیدات نمیشه.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      13 0
      مگه تو کلاس های نهضت سوادآموزی بهت یاد ندادن که انظار درسته و نه "انزار"؟ خخخخخخ خوشم اومد با دوزار سواد اینقدر اعتماد به نفس داری که کامنت هم میدی جیگر!
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    6 36
    شریعتمداری تو کثیف ترین آدم روی زمینی خیلی بی شرفی تمام فقط دروغ دروغ دروغ
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      8 4
      چرند نگو
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      6 1
      کثیف ترین موجود روی زمین اربابت "مریم هزارداماده" که جیره ت رو میده و تو آلبانی از جیگرایی!! لنگه خودت نگهداری میکنه. ناسپاس مباش!
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      8 2
      حاج حسین فدایی داری به مولا. هروقت قلم رو بر میداری فی الفور زوزه بیدین های کفتار بلند میشه. بسوزن الی درکات جهنم.
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      4 1
      بقول پاکستانی ها: دریا به پوز سگ نجس نهی.
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      1 5
      شریعتمداری تو کثیف ترین آدم روی زمینی
  • رضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    9 3
    راهش پر رهرو انشالله
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    3 0
    جالب بود
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    25 1
    آقای شریعتمداری شما اصلح ترین فرد برای مسند رئیس جمهوری هستی . این همه حرف زدی بکبار هم بیا عمل کن و کاندید شو و اگر انشالله عمری برات باقی موند به مردم عملا خدمت کن حرف زدن دیگه بسه.
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      5 2
      رئیس جمهور : سید محمود نبویان (نماینده مجلس).
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 7
    شریعتمداری حالا تعیین تکلیفم میکنه
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      8 0
      باز شیشه ای پیداش شد و کامنت گذاشت
  • DE ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 2
    دایم میپرسند زمین موسسه مصاف از‌کجا آمده؟ جواب این سووال در تورات و انجیل و قرآن به تفضیل آمده آنجا که میفرماید خداوند ‌زمین و آسمانها را در شش روز آفرید. قطعا زمبن موسسه مصاف هم همان دوران خلق شده و‌جدید نیست. الکی شلوغش نکنید. والا
  • DE ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    4 0
    من به جهاندرگیری رای میدهم به شرطی که اول یکی اون را از چاه عمیقی که از خاکبرداری خرابی های دوره پادشاهی سلسله محمودیه و مشاء ایجاد کرده پیداش کنه بیرون بیاره بهش بگه بابا داری از اونطرف کره زمین درمیای بسه دیگه چقدر جون می‌کنی منظور چقدر میکنی جَوون . مردم شاهد باشید من عرضه ندارم منشی خودمِ عوض کنم به من رای بدهید. من کلا چَکاره بیدم.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    __ بسمه تعالی __ ای دل مباش یک دم خالی ز عشق و مستی _ با عده ای ز خوبان گر عهد دوستی بستی -- وان گه برو که رستی از نیستی و هستی _ گر داده ای بمردم با مهر خویش دستی _ با ضعف و ناتوانی همچون نسیم خوش باش _ در کشتزار دنیا همواره بذر نیک پاش _بیماری اندر این ره بهتر ز تندرستی _ هر گز قبول منما با اختیار سستی _
  • Ryan IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    6 0
    حاج حسین پرچمت بالاست همیشه. به دور باد از قدرت، ناهلان نسبت به ولایت فقیه
  • مهدی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 2
    این بنده خدا به سن پیری و کهولت رسید ولی هنوز درگیر ماجرای فتنه است !!! آقا فتنه قیمت اجاره خانه است ، فتنه قیمت خودرو است ! خب ما هر چقدرم بگیم شما ها درکی از این چیزا ندارین
  • US ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    آقاى شريعتمدارى سلام و درود بر شما . مسايل را خوب درك ميكنى و در موقع مناسب براى آگاهى مردم مينويسى . از ياوه گوئى هاى بد انديشان و غرب گداها و خائنين بمردم در باره خودت مبادا نا راحت بشوى كه گناهى بزرگ را مرتكب خواهى شد. راه و قلمت درست است و در راه خدا و آگاهى مردم .اصلا وظيفه اخلاقى يك روزنامه نگار همين است. مگر على بن ابيطالب كم دشمن داشت . مگر حضرت امام حسين كم دشمن داشت . با نوشتن و گفت به حق تو حتما ميدانى كه كجاى دشمنانت ميسوزد كه براى تسكين سوزش خود جز دشنام و بد گوئى تو دا و مرهم ديگرى ندارند. تو را بخدا حالا كه قلم در دست تو است مبادا دلخسته بشوى. اين روزها خيلى مهم است مواظب باش .
  • US ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    آقاى شريعتمدارى سلام و درود بر شما . مسايل را خوب درك ميكنى و در موقع مناسب براى آگاهى مردم مينويسى . از ياوه گوئى هاى بد انديشان و غرب گداها و خائنين بمردم در باره خودت مبادا نا راحت بشوى كه گناهى بزرگ را مرتكب خواهى شد. راه و قلمت درست است و در راه خدا و آگاهى مردم .اصلا وظيفه اخلاقى يك روزنامه نگار همين است. مگر على بن ابيطالب كم دشمن داشت . مگر حضرت امام حسين كم دشمن داشت . با نوشتن و گفت به حق تو حتما ميدانى كه كجاى دشمنانت ميسوزد كه براى تسكين سوزش خود جز دشنام و بد گوئى تو دا و مرهم ديگرى ندارند. تو را بخدا حالا كه قلم در دست تو است مبادا دلخسته بشوى. اين روزها خيلى مهم است مواظب باش .
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 2
    چرا اینقدر عکس این تندرو رو میزارین
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 2
    شریعتمداری عامل موساد هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس