کد خبر 1606873
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
آلایندگی و نقص ترمز خودرو علت مردودی سند معاینه فنی

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: از ابتدای امسال از میان ۳۳۸ هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی ،نقص مربوط به آلایندگی و ترمز خودروها سهم قابل توجهی در مردودی اسناد داشته است.

به گزارش مشرق، سید محمد مهدی میرزایی قمی، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: درباره وضعیت مراجعات خودروهای سبک به مراکز معاینه فنی تهران از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه افزود: در این بازه زمانی در حدود ۳۳۸ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات تغییر چندانی نداشته است. از این آمار، ۲۶۷ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده و نقص مربوط به آلایندگی ۳۲ هزار و عدم هم‌راستایی چرخ‌ها ۱۸ هزار، کمک فنر ۹ هزار، ترمز ۲۲ هزار و وضعیت ظاهری ۳۲ هزار دستگاه خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت جهت اخذ معاینه فنی توسط راکبین آن رفع ایراد شده است.

میرزایی قمی تأکید کرد: در مجموع ۲۷ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده‌اند.

وی درباره تعداد گواهی معاینه فنی صادره از مراکز شهر تهران به تفکیک معاینه فنی برتر و معمولی تصریح کرد: در دو ماهه نخست امسال حدود ۲۵۵ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، در حدود ۳۸ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود ۱۴ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

اعلام نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران از ابتدای خرداد

میرزایی قمی در توضیح جزئیات نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی تهران از ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: دو مرکز شهید آبشناسان و دماوند از ساعت ۷ الی ۲۲ و سایر مراکز معاینه فنی و واحدهای سیار از ساعت ۷ الی ۱۸ فعال هستند. البته ساعت کاری مراکز معاینه فنی ثابت نبوده و افزایش آن بر اساس تقاضا و میزان مراجعات قابل افزایش است.

وی درباره فعالیت برخی مراکز در روزهای جمعه هم افزود: جهت رفاه حال و تسهیل در خدمت رسانی به شهروندان به ویژه در ایام تعطیل که مشتریان با فراغت خاطر بیشتری می‌توانند از خدمات مراکز استفاده کنند این مجموعه بنا بر تقاضای مشتریان نسبت به ارائه خدمات در چند مرکز در ایام تعطیل اقدام کرده است. در روزهای جمعه مراکز شهید آبشناسان و دماوند از ساعت ۷ صبح الی ۲۲ و مراکز معاینه فنی امام رضا (ع)، خاوران، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام و واحدهای سیار دادمان، شریعتی (شماره ۵ و ۶)، اتحاد، یاس فاطمی از ساعت ۷ الی ۱۴ آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

سرپرست ستاد معاینه فنی با اشاره به مراجعه روزانه ۶۰۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به توسعه خطوط معاینه فنی، افزایش ساعت کاری مراکز و همچنین مدیریت نحوه پذیرش اینترنتی و حضوری در چند ماه اخیر خوشبختانه در حال حاضر در هیچکدام از مراکز صف نداریم و شهروندان در صورت سلامت خودرو می‌توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به دریافت معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند. پذیرش در مراکز سراج، دماوند، نیایش صرفاً اینترنتی و در مراکز دیگر علاوه بر اینترنتی، حضوری نیز انجام می‌شود. البته توصیه می‌شود شهروندان حتی‌الامکان از مراجعه اینترنتی استفاده کنند.

وی با اشاره به تفاوت ساعت کاری و نحوه پذیرش مراکز معاینه فنی و به ویژه فعالیت تعدادی مراکز منتخب در روزهای تعطیل گفت: از شهروندان درخواست می‌شود جهت اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند. همچنین می‌توانند در صورت هرگونه سوال با کارشناسان سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس حاصل کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    اگر خودروسازان خودروهای محکم وبا کیفیت وبدون آلایندگی تولید کنند نیاز به معاینه فنی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس