کد خبر 1606844
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
شارژ دینامیکی خودرو  برقی بی‌سیم

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: وزارت صمت مشوق‌هایی را برای توسعه خودروهای برقی در نظر گرفته است که منجر به افزایش عرضه و کاهش قیمت این خودروها می‌شود.

به گزارش مشرق، حسن کریمی سنجری افزود: وزارت صمت تعرفه واردات خودروهای برقی را به شدت کاهش داد بطوری که هم اکنون تعرفه واردات در حد صفر درصد است، این موضوع باعث شده قیمت آنها پایین بیاید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودروهای برقی یکبار در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شده بودند و استقبال چندانی از آنها نشده بود، شورای رقابت این خودروها را بعنوان خودروهای رقابتی در نظر گرفت و بر همین اساس قوانین فروش و قیمت گذاری خودروهای بنزینی شامل خودروهای برقی نمی‌شود.

کریمی سنجری با اشاره به اینکه قیمت این خودروها را صرفا سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تعیین می‌کند، گفت: درواقع با استفاده از جداول و صورت‌های مالی تامین کنندگان، قیمت تعیین می‌شود بطوری که هزینه‌های مالی خرید و انتقال این خودروها تا مقصد محاسبه و قیمت بر اساس آنها مشخص می‌شود، همچنین مشوق‌ها باعث شده قیمت خودروهای برقی وارداتی ارزانتر از خودروهای بنزینی مشابه وارداتی باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 1
    آخه مرد مومن با کدوم زیر ساخت اومدید خودرو برقی وارد کردید که انتظار دارید ملت بیان بخرند. جایگاه شارژش و تامین قطعاتش کجاست؟ الان در هر استان چند تا جایگاه شارژ داریم؟ من که در استان البرز به چشمم نخورده. یه تصمیمی گرفتید از روی جو گیری. جو خودرو برقی راه افتاد شما ها هم گفتید بریم وارد کنیم.
  • DE ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 1
    برای تولید برق باید یک وسیله برقی که مصرفش بی اندازه زیاد است را مهندسی معکوس کرد .وسیله در حالت عادی به برق نیار دارد و مهندسی معکوس شده خودش برق میدهد. مانند خودرو بنزینی مهندسی معکوس شده یک دنده جلو داره 4 تا دنده عقب با باک خالی راه می افتی بعد از پیمودن چند صد کیلومتر باک بنزین پر شده. عجب؟؟ با ور کن .به جان جان کریه . خودش یک پروژه برجامی تمام عیاره فقط 20 دقیقه ای ساخته نمیشه
  • هادی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    داریم فیلم طنز نگاه می‌کنیم. آخه مرد حسابی تولید باید اقتصادی باشه. همبن دوتا لگن ساز مملکت رو با قیمت های دستوری نابود کردین. انتظار داری ملت پولشونو تو تولید به فنا بدن؟ حتما میخوای سهام این شرکت های خودرو ساز برقی رو هم تو بورس عرضه کنی نه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس