کد خبر 1606604
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
سیاست مماشات با پوتین جواب نمی‌دهد

دبیرکل ناتو مدعی شد که چین با حمایت از روسیه علیه اوکراین، آتش جنگ را در اروپا شعله‌ور می‌کند.

به گزارش مشرق، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با تکرار ادعای غرب درباره حمایت چین از روسیه در جنگ این کشور علیه اوکراین، گفت که پکن با این کار، جنگ را در اروپا تشدید می‌کند.

استولتنبرگ در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی Welt am Sonntag گفت: چین می‌گوید که خواستار حفظ روابط خوب با غرب است. در عین حال، جنگ را در اروپا تشدید می‌کند. نمی‌توان همه چیز را با هم خواست!

وی همچنین با این ادعا که چین در حمایت از روسیه در جنگ اوکراین، نقش حیاتی ایفا می‌کند، مدعی شد: فروش قطعات ماشین‌آلات، ریزتراشه و سایر فناوری‌هایی که مسکو در جنگ با اوکراین برای تولید موشک، تانک و جنگنده از آن استفاده می‌کند، از چین به روسیه افزایش یافته است.

وی همچنین با تکرار موضع ناتو مبنی بر عدم اعزام نیرو از این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا به اوکراین یا گسترش چتر پدافندی این ائتلاف، بار دیگر مدعی شد که ناتو یک طرف این جنگ نخواهد بود.

وی با ترغیب کشورهای ناتو به منظور تامین سلاح و حمایت بیشتر از اوکراین گفت: برای پیروزی اوکراین دیر نشده است. باید سلاح و مهمات بیشتر از جمله سامانه‌های پدافند هوایی و تسلیحات دوربرد به اوکراین ارسال کنیم.

استولتنبرگ همچننی با اشاره لزوم تجدید موجودی زرادخانه نظامی کشورهای ناتو و همچنین افزایش تولید سلاح و مهمات مدعی شد: اگر (ولادیمیر) پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین به آنچه می‌خواهد برسد، در اروپا امنیت پایداری در کار نخواهد بود و جهان به طور کلی بی‌ثبات خواهد شد. باید مانع تجاوز بیشتر روسیه شویم. سیاست مماشات با پوتین جواب نخواهد داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    1 4
    مگه دروغ میگه چین واقعا داره از روسیه حمایت میکنه
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    1 5
    چین استعمارگر بعدی جهانه حالا ببین
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    2 0
    پیرمرد لاشی تو برو خودت پوشک کن قیافت مانند بچه هایی که خودشان شب ها خراب میکنن شده !! خ
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    2 0
    اقای رییسی حقیقتا انسان بود ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس