کد خبر 1606866
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
ناتو: متعهد به عدم درگیری با روسیه در اوکراین هستیم

دبیرکل ناتو روز دوشنبه گفت که این ائتلاف نظامی، در واکنش به افزایش حضور روسیه در شمال دور، فعالیت خود را در این مناطق افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (دوشنبه) بر تعهد این ائتلاف نظامی به عدم درگیری با فدراسیون روسیه در جنگ اوکراین تاکید کرد.

استولتنبرگ در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست مقامات اروپایی، گفت: «ناتو به اجتناب از درگیری مستقیم با روسیه بر سر اوکراین متعهد است و این هدف اصلی ما می‌باشد».

وی در ادامه توضیح داد: «در نشستی که قرار است در واشنگتن برگزار شود، ائتلاف ناتو در مورد تقویت همکاری با منطقه آسیا گفتگو خواهد کرد، زیرا کمک‌های اصلی به روسیه از این منطقه می‌آید».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دبیرکل ناتو ادامه داد: «ناتو نیروهای نظامی را در خاک اوکراین آموزش نخواهد داد. تقویت نقش ائتلاف در حمایت از اوکراین ناشی از ضرورت آماده‌شدن برای یک درگیری طولانی‌مدت است».

استولتنبرگ در حالی که مدعی تعهد ناتو به عدم درگیری با روسیه در جنگ اوکراین است، اما تصریح کرد: «من از لغو محدودیت استفاده از تسلیحات غربی برای حملات اوکراین به اهداف مشروع در داخل روسیه حمایت می‌کنم».

طبق این گزارش، وی همچنین اضافه کرد: «ائتلاف ناتو در واکنش به افزایش حضور روسیه در شمال دور، فعالیت خود را در این منطقه افزایش خواهد داد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس