کشورهای عربی مسیر گفتگو با ایران را در پیش بگیرند

جایگاه مهم منطقه‌ای و جهانی ایران و ثبات سیاسی این کشور در کنار تحولات نوار غزه محورهای اصلی روزنامه‌های مطرح جهان عرب را تشکیل می‌دهند.

به گزارش مشرق، تحولات نوار غزه و ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود در این باریکه همچنان مورد توجه تحلیلگران عربی است به طوری که آنها معتقدند اگر تل آویو جنگ را در این باریکه متوقف کند به دلیل ضعف و اجبار تن به این کار داده است.

کشورهای عربی مسیر گفتگو با ایران را در پیش بگیرند

روزنامه المراقب العراقی در گزارشی نوشت: برخی رسانه‌های وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند این طور جلوه دهند که حملات محور مقاومت اسلامی در خاورمیانه علیه تل آویو کاهش پیدا کرده تا بدین وسیله یک تصویر پیروزی صوری برای این رژیم خلق کنند. آرامش رسانه‌ای محور مقاومت از یک سو و افزایش حملات منحصر به فرد علیه رژیم صهیونیستی از سوی دیگر تبدیل به راهبرد جدید محور مقاومت اسلامی در نبرد با اشغالگران شده است. عملیات نیروهای یمنی در دریا، نیروهای مقاومت عراق، حزب الله لبنان و نیروهای فلسطینی همچنان ادامه دارد.

کشورهای عربی مسیر گفتگو با ایران را در پیش بگیرند

روزنامه القدس العربی در خصوص شهادت آیت الله رئیسی نوشت: سیاست‌های کلان ایران بعد از شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور همچنان ادامه پیدا می‌کند به ویژه آنکه مقام معظم رهبری، حامی این سیاست‌ها در منطقه است. حضور رهبری در ایران تضمین کننده امنیت و ثبات سیاسی این کشور به ویژه در سایه تحولات روزافزون منطقه است. ایران یک کشور ریشه دار است که رهبران انقلابی زیادی را در دامن خود پرورش داده و با فوت برخی از آنها حرکت این انقلاب متوقف نمی‌شود.

کشورهای عربی مسیر گفتگو با ایران را در پیش بگیرند

روزنامه رأی الیوم نیز در خصوص اوضاع سیاسی ایران نوشت: معتقدم که محور اصلی سیاست‌های کشورهای عربی در قبال ایران پیروی از آمریکا و ایستادن در برابر تهران است بدون آنکه این کشورها منافع خود را از دنبال کردن این سیاست فهمیده باشند. به عنوان مثال روابط ایران و ترکیه را نگاه کنید. این ۲ کشور یکی از قدیمی ترین مرزهای مشترک را در جهان دارند و اگر در قبال تحولات منطقه دیدگاه متفاوتی داشته باشند با یکدیگر گفتگو می‌کنند. کشورهای عربی نیز به جای حرکت پشت سر آمریکا برای تضعیف ایران و ممانعت از پیشرفت این کشور به بهانه‌های مذهبی، طایفه‌ای و قومیتی باید چنین منشی را در پیش بگیرند.

کشورهای عربی مسیر گفتگو با ایران را در پیش بگیرند

روزنامه سوری الثوره در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: از روزی که تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه آغاز شد حتی یک روز هم از میزان وحشی گری این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین کاسته نشد. رسانه‌های وابسته به تل آویو تلاش می‌کنند این رژیم را پیروز جنگ نشان دهند این در حالی است که اگر تل آویو روزی بخواهد این جنگ را متوقف نکند نه از موضع قدرت بلکه از موضع ضعف و اجبار این کار را می‌کند. رژیم صهیونیستی چه بخواهد و چه نخواهد در این جنگ شکست خورده است.

کشورهای عربی مسیر گفتگو با ایران را در پیش بگیرند

روزنامه العربی الجدید درباره نتانیاهو نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی فن دروغ گویی را در تمام زمینه‌ها به خوبی یاد گرفته است و دائماً از تحقق دستاوردهای توهمی در غزه دَم می‌زند. تل آویو که به شهرک نشینان صهیونیست یک سرزمین مملو از رفاه و عدالت اجتماعی را وعده داده بود تبدیل به سراب شده است. میلیاردها دلار سرمایه گذاری و پروژه‌های مختلف که قرار بود در سایه عادی سازی روابط از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نصیب تل آویو شود برباد رفت.

کشورهای عربی مسیر گفتگو با ایران را در پیش بگیرند

روزنامه سوری الوطن درباره بایدن نوشت: رئیس جمهور آمریکا با چالش‌های زیادی در مسیر پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری رو به رو است. محبوبیت بایدن در میان رأی دهندگان جوان و شهروندان سیاه پوست به دلیل اوضاع بد اقتصادی و حمایت‌های واشنگتن از تل آویو کاهش پیدا کرده است. جنگ اوکراین مقابل روسیه که با تحریکات آمریکا آغاز شد و حمایت‌های گسترده مالی از رژیم صهیونیستی و اقدامات مهار نشدنی نتانیاهو در شرایط کنونی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بایدن است.

کشورهای عربی مسیر گفتگو با ایران را در پیش بگیرند

روزنامه یمنی المسیره در خصوص آمریکا و اسرائیل نوشت: طی هشت ماه گذشته، آمریکا تاوان سنگینی برای حمایت از رژیم صهیونیستی داده است. این کشور در حال حاضر در باتلاق جنگ غزه به دلیل مشارکت در نسل کشی فلسطینی‌ها به بهانه حمایت از تل آویو گرفتار شده است. دیگر همگان می‌دانند دلیل این حمایت‌های بی چون و چرای آمریکا از اسرائیل چیست. واشنگتن این رژیم جعلی را بر روی ویرانه‌های یک کشور عربی بنا کرد تا خنجر مسموم خود را در قلب کشورهای عربی با هدف اجرای پروژه‌های استعماری خود فرو کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    موفق باشند
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 0
    در حال حاضر وزرای خارجه شش کشور عربی (عربستان، مصر، قطر، امارات، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین) در کاخ الیزه حضور یافته و درباره آینده غزه و طرح بایدن با مکرون مذاکره کردند.
  • عمیر IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 1
    کشور های عربی رو در نظر بگیرن که خلیج فارس خودمو خلیج خیالی عرب خودشون بدون ؟ و بعدش متجاوزای تروریست روسی اونو به خلیج عربی ربط بدن ؟
  • DE ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    وقتشه نخبگان جهادی ،مومن و با تقوا و ولایت مدار ، بااراده و با استقامت ، دارای تحصیلات عالی فناوری مهندسی بسیارباکیفیت از همه دانشگاه ها غربالگیری و بعنوان نسل جدید حکمرانان و مدیران آینده ایران برای دهه های پیش رو با تکمیل دوره مدیریت دولتی و ساختارسازی اقتصاد اسلامی و مسلط به مدیریت بحران های طبیعی پرورش و در دهه های پیش رو از این نسل نخبه تربیت یافته برای مدیریت سه قوه استفاده بهینه بشه.
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      0 0
      با کدام کادر آموزشی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس