‌

صبح روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳، تنها چند دقیقه پس از آغاز برگزاری اولین امتحان نهایی مدارس در پایه دوازدهم درس عربی، سوالات به همراه پاسخ در بسیاری از کانال‌های تلگرامی پرمخاطب منتشر شد.

سرویس جامعه مشرق، برخی مخاطبان در تماس با مشرق از لو رفتن سوالات امتحان نهایی پایه دوازدهم، در دقایق اولیه آزمون خبر دادند.

صبح روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳، تنها چند دقیقه پس از آغاز برگزاری اولین امتحان نهایی مدارس در پایه دوازدهم درس عربی، سوالات به همراه پاسخ در بسیاری از کانال‌های تلگرامی پرمخاطب منتشر شد.

انتشار فایل‌های سوالات، منجر به تقلب دانش‌آموزانی شد که ابزار هایی نظیر موبایل، هندزفری، میکروچیپ، ساعت، مداد، خودکار و پاک کن هوشمند و از این دست وسایل، به همراه داشتند. جالب اینکه برخی از این کانال‌های تلگرام حتی ابزارهای تقلب را پیش از آزمون به فروش گذاشته‌ بودند.

علاوه بر این‌ها، برخی کانال‌های تلگرامی مذکور، دارای تیم‌های کلیدزن بودند که پاسخ سوالات را به صورت مجزا و آنلاین منتشر می‌کردند.

در ویدئویی که مخاطبان مشرق ارسال کردند، مشخص می‌شود که سوالات و پاسخ آنها در ده‌ها کانال بزرگ تلگرامی لو رفته که مطابق وب‌سایتی که به صورت آنلاین، ساعت و زمان لحظه‌ای را به نمایش می‌گذارد، از حدود ساعت ۰۷:۴۷ صبح، تنها چند دقیقه پس از شروع امتحان نهایی سراسری مدارس، سوالات و پاسخ‌ها لو رفته است.

لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که سوالات امتحانات نهایی در شبکه‌های اجتماعی لو رفته است! طی چند سال گذشته و در یک مورد، خرداد ۱۴۰۲، سوالات و پاسخ اولین تا آخرین امتحان نهایی مدارس (تنها چند دقیقه پس از شروع این امتحانات حساس) بطور گسترده در کانال‌های تلگرام پخش شده بود.

نکته حائز اهمیت این است که نمرات این امتحانات از سال گذشته تاثیر مستقیم و قطعی در کنکور و ورود به دانشگاه‌های کشور دارد.

مخاطبانی که نسبت به لو رفتن این سوالات شاکی هستند معتقد هستند به همان روشی که سوالات، چند دقیقه پس از شروع این امتحانات به بیرون از حوزه امتحانی درز کرده و لو می‌رود، به همان روش هم پاسخ و جواب می‌تواند توسط تیم‌های کلیدزن، باسرعت در دسترس دانش‌آموزان حاضر در حوزه امتحان قرار بگیرد.

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ بود که اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی به دلیل تقلب گسترده در امتحانات نهایی مدارس، مصوبه لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور تا زمان فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این امتحانات را تصویب کرده بودند؛ اما این مصوبه توسط شورای نگهبان رد و جهت اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شد.

اوایل خرداد ۱۴۰۳ نمایندگان مجلس یازدهم در آخرین روز کاری خود با اکثریت آرا، بر مصوبه لغو تاثیر قطعی معدل اصرار ورزیدند و این مصوبه را جهت تصمیم‌گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

وزیر علوم در سال ۱۳۹۶ اعلام کرد طبق نتیجه نظرسنجی سازمان سنجش از داوطلبان حین برگزاری آزمون کنکور سراسری، ۸۵ درصد داوطلبان با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور مخالف بودند. همچنین طبق نتیجه نظرسنجی شبکه پنج صداوسیما در برنامه تهران بیست و در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، یک روز پس از تصویب مصوبه کنکوری مجلس، مجددا ۸۵ درصد مخاطبان با تاثیر قطعی معدل در کنکور مخالف بودند.

گفته شده جمع کثیری از اولیا و داوطلبان کنکور سراسری با توجه به تقلب گسترده در امتحانات نهایی چند سال اخیر مدارس، عدم همترازی نمرات و معدل‌های یکسان سال‌های مختلف، فرصت محدود یکباره ترمیم معدل، تولد مافیای معدل در کنار مافیای کنکور و... خواستار لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور هستند. همچنین آنها ادعاهای با عنوان "تصحیح سلیقه‌ای نمرات توسط دبیران مختلف" را هم مطرح کردند و به لیست اعتراض خود نسبت به چالش‌های امتحانات نهایی اضافه کردند.

در ادامه تصاویر برخی از فایل‌های سوالات امتحان نهایی درس عربی پایه دوازدهم که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده را مشاهده می‌کنید.

تقلب گسترده در اولین امتحان نهایی مدارس در ششم خرداد ۱۴۰۳

تقلب گسترده در اولین امتحان نهایی مدارس در ششم خرداد ۱۴۰۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • DE ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    46 1
    فاجعه اس
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      4 6
      هر کاری بکنید بازهم راه تقلب پیدا می شود و به صفر نخواهد رسید. همچنین کسانی که تقلب می کنند هم نسبت به تعداد کل داوطلبان خیلی کم است. اینکه ازمون ، نهایی برگزار می شود خیلی هم خوب است. تقلب چه در ازمون نهایی چه در کنکور در هر حال خواهد بود بزرگترین مزیت ازمون نهایی استاندارد بودن سوالات است اگر ‌سی فقط متن کتابش را خوب بخواند نمره بالاتر از ۱۸ ،۱۹ می گیرد باید تلاش شود حفره های تقلب محدود شود. بعضا نشست سوالات از خود سیستم برگزاری امتحانات است مراقب بی مسئولیت مدیر بی مسئولیت مدرسه بی مسئولیت هم داریم.
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      12 0
      متاسفانه این طرح مشکل داره . الان هم دهم وهم یازدهم و هم دوازدهم امتحانهاشون نهاییه . چقدر بودجه صرف کردند برای این امتحانها . هم بچه ها دارن اذیت میشن . همش استرس اضطراب اخرشم که سوالها لو رفت
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    35 1
    جای تاسف داره
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 1
      دیگه تاسف هم فایده ندارد ...
  • mostafa IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    5 1
    متاسفانه تو این کشور همه چی میشه خرید!!وای بر ما
  • عباس IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 0
    این بده
  • صابر IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    3 0
    ایناس که بده
  • زهره IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    4 0
    آموزش و پرورش ،زیر ساخت لازم برای برگزاری امتحانات نهایی را ندارد.
  • سعید US ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    7 1
    به قرآن قسم این خود بی عدالتی هست، این خود ناامیدی در دانشجویان آینده مملکت هست، تاثیر قطعی معدل بااید لغو گردد، امکان ندارد من کنکوری سال بعد بتونم هم یازدهم و هم دوازدهم کلللل دروس رو توی دو ماااه بدون نفس کشیدن بتونم ترمیم کنم.از مجمع تشخیص مصلحت نظام تقاضا دارم این مصوبه شورای عالی رو لغو کنن.ان شاالله.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    3 0
    در کل اضافه کردن معدل و تاثیر قطعی اون در کنکور بیشتر برای جنبه مالی و نشستن سر سفره صنعت کنکور توسط وزارت آموزش و پرورش بود.به هر ساله خزاران داوطلب کنکور برای ترمیم معدل ثبت نام میکنن و هر داوطلب مجبور به ترمیم همه کتاب هاست به دلیل مغایرت تراز و این هزاران میلیارد درآمد برای وزارت دارد.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    4 0
    درس خوندن دیگه فایده ای نداره یه مدرک بدید به همشون بره
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    6 0
    کنکور امسال یک حق الناس ملی بر گردن کیانی است که این مصوبه غلط را تصویب کرده اند امتحانات نهایی پر از تقلب و ناعدالتی است
  • معصوم زاده IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    12 1
    واقعا با این طرح مسخره ثابت کردند، تماما مدارکشان جعلی است والا یک دیپلمه هم این رو می فهمه که مگه دانش آموزی که آزمون فیزیک یا ریاضی و ... را به هر دلیلی بالاخص فرضا بیماری ، مشکلی برای اعضا خانواده و فوت عزیزان مگر می تواند سال بعد از آزمون ریاضی دهم برود ساعت بعدش سر ریاضی یازدهم آن هم فاصله کم بین آزمونها یعنی این مسئولین گیرم سواد ندارند آیا خانواده هم ندارند که بفهمند اگر مشکلی برای یک خانواده پیش بیاید اعم از فوت عزیزان و بیماری این دانش آموز چطور آزمون بدهد و یا با این حجم کتابهای تشریحی اعم از فرمول ۲۰ و ماجراهای من و درسام و گاج و... علاوه بر کتابهای کمک درسی تستی دانش آموز چطور این حجم را در یک سال جمع کند حالا ترمیم هم به آن اضافه شود.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    21 5
    متاسفانه تو این کشور اگه آدم قانون گریزی باشی خیلی راحت تر زندگی می کنی
  • سیمین IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    11 2
    اقای وزیر آ.پ شما وقتی نمیتونی وظیفه به این مهمی رو در حساسترین و سرنوشت سازترین لحظات یک دانش اموز به درستی انجام بدی چرا اصرار بر اجرای مصوبه داشتین؟ الان جواب ما میخوای چی بدی؟ جواب والدینمون رو چتور؟ فکر نکن ما خیلی راحت از حقمون میگذریم 😡یا امتحان عربی وسایر امتحاناتی که خدای ناکرده توشون تقلب انجام بشه رو دوباره برگزار میکنید یا باید استفعا بدی و مسولیت تمام کمال عدم امکان درست مصوبه رو شخصا بر عهده بگیری😠کنکوری ها مگه بازیچه ی شمان؟که هر سال یه ماجرای جدید براشون بوجود میارین؟
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      2 5
      بجای این حرفا برید رفقای متقلب تون رو لو بدید یا در طول سال تحصیلی اینقدر از تقلب بد بگید تا براشون خجالت آور باشه
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    3 3
    گستردگی شبکه مدارس و تعدد امتحانات نهایی عملا امکان کنترل ندارد. عمومی ها باید در قالب کنکور سراسری منتها به صورت روز مجزا از تخصصی گرفته شود.
  • حسین IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    4 0
    ما هنوز با کارت هامون مشکل داریم!خیلی از بچه ها چون حوزشون رو نمیدونستن یا پیداش نکرده بودن از ترمیم معدل جا موندن!جواب این ناحقی ها رو کی میخواد بده؟ من خودم چون برام پاسخبرگ صادر نشده بود 10 دقیقه دیرتر ازمونم رو شروع کردم.اقای وزیر چرا وقتی زیر ساخت نداری همچین مسولیت بزرگی رو قبول میکنی؟ شما باید پاسخ گو باشی😠
  • سارا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    6 0
    سلام . مصوبه امتحان نهايى پايه دهم و يازدهم سراسر ظلم به دانش آموزان مستعد و ساعى است تا وقتى كه عده اى با تقلب و بدون تلاش نمرات بالا و بادآورده كسب مى كنند ! اين مصوبه آسيب هاى زيادى دارد : استرس ، عدم تراز دهى مناسب، سوالات داراى اشكال ، تصحيح غير استاندارد ، حوزه هاى نامناسب و...
  • پوریا IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    6 2
    بچه ها لطفا تا جایی که میتونید به هرکجا که باید شکایت کنید تا همه بفهمن اموزش و پرورش چه بلایی سر ما اورده. لطفا با شماره 136 و 162 تماس بگیرید و شکایت های خودتون رو اعلام کنید. جناب وزیر امتحان عربی رو دوباره برگزار کن!یا تاثیر قطعی معدل رو برای کنکور1403 بردار!
  • امیر AE ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    17 2
    با لغو تاثیر قطعی معدل عدالت را برای کنکوری ها برگردانید باتشکر
  • محمد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    10 0
    خجالت بکشید.اولین بارتون که نبوده!از سالیان سال میدونستید که تو امتحانات نهایی تقلب میشه! از تجربه امنیت امتحان نهایی پارسالتون هم که کاملا این افتضاح قابل پیش بینی بود! حالا چه کسی جواب گوی ماست؟ امسال معدل 50 درصد تاثیر گذاره اصلا متجه اید که چه فاجعه ای رو رقم زدید اقای زارعی؟ اون صدور کارتتون که کلی ادم جا موندن امتحان بدن این از نحوه برگزاری امتحان! اگه ذره ای عدالت تو این مملکت وجود داره باید امتحان عربی دوباره برگزار بشه یا تاثیر قطعی معدل برای کنکور 1403 برداشته بشه
  • US ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    6 0
    واقعا چطوری نمیشه برخورد کرد با این کانال ها و افراد؟!!!! کار نداره که جریمه سنگین بزارید برای کسایی که تقلب میکنن. یا برای کسایی که سوالات رو دارن اینطور علنی میفروشن، چه درست باشه چه غلط ادعاشون، از طریق شماره تماسی که میزارن یا شماره حسابی که میزارن میشه پیگیری کرد که کی هستن و دستگیرشون کرد. البته احتمالا بعدش میرن سراغ رمز ارز که نشه پیگیریشون کرد :/ ولی باید برخورد سخت و جدی باشه اگه این برخوردها هزینه برداره اشکال نداره، هزینه از خود متخلفین گرفته بشه. یعنی اونقدر جریمه سنگین باشه حتی به لحاظ مالی که جبران هزینه های پلیس و مقامات پیگیری کننده رو هم انجام بده
    • US ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      سیستم قضایی فشله
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      1 4
      امثال شما چرا فقطلایه اخر رو میبینید این کانالها اخرین لایه هستند تا ثمره تلاش جهادی وزارتخانه ها به باروری برسه
    • DE ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      1 0
      پاسخ: با پلیس فتا و مشهور به پلیس سایبری ایران. اما ظاهراً در این مورد خاص هیچ دستور خاصی ندارند و یا دستور صادر نشده و دست آخر دادستان محترم، هنوز دستور صادر نکرده اند یا اصلاً مشمول حوزه اختیارات و وظایف هیچ نهادی نیست.
  • ریحانه IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    8 0
    آقای زارعی که پارسال ادعا میکردن ورقه ها داخل اتاق شیشه ای تصحیح میشه همگی مشاهده کردیم که مصحح ها داخل اتوبوس و مترو داخل تصحیح بودند حتی برخی اوراق توسط منشی ها و خانواده های مصحح ها در منزل مصحح تصحیح شد
    • US ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 0
      امتحانات آن لاین با سوالات رندوم جواب هم همان لحظه آن لاین هر که مخالف باشه خودش ایراد داره
  • Sun IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    4 1
    یکی از ایرادات تاثیر قطعی معدل نمره گرایی هست و عملا کسی که در امتحانات خرداد ماه کمتر از ۱۹ میگیره دیگه تقریبا میشه گفت که از دور رقابت حذف میشه مگر اینکه در بقیه امتحانات سوپرمن باشه. همین نمره گرایی باعث تقلب میشه.
  • فیاضی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    6 1
    ما اولیا خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم این مصوبه پر از اشکالات ماهوی و اجرایی است از استرس بیش از اندازه به دانش آموز و تقلب، تصحیح پر از خطا، مشکل در ترازدهی و...
  • Damavand IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    10 0
    این مصوبه باز تولید فقر و ثروت هست و باعث کشته شدن نخبه های مناطق محروم میشه معدل مناطق محروم دو سه نمره کمتر از بقیه مناطق هست چون امکانات آموزشی بسیار بسیار ضعیفی دارند
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    4 2
    اعدام بگزارید تا جرات نکن. این بازی با شرنوشت بچه هاست
  • دریا IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    3 0
    عملا فرزندان مناطق محروم و فرزندان قشر متوسط و ضعیف قبل از اینکه برن سر جلسه امتحان از دور رقابت حذف شدن
  • مریم US ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    4 0
    وقتی آموزش و پرورش زیر ساخت های این طرح رو نداره چرا انقد مقاومت میکنه و با آینده و روح و روان بچه ها بازی میکنه
  • امیررضا IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    5 1
    تاثیر قطعی معدل به نفع خیلی از دانش آموزان نمیباشد
  • مسود IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    3 0
    کاملا قابل پیش‌بینی بود. این رو ماه‌ها و سالها پیش داسوزانی پیش‌بینی می‌کردند ولی کسی گوشش به این حرفا نبود
  • امنه نظری IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    7 0
    سلام امتحانات نهایی ۳ پایه متوسطه دوم باعث استرس فراوان شده و عدم وجود زیر ساختهای لازم مانند آموزش یکسان در کل کشور و ایجاد امنیت بالا برای آزمون و شرط معدل در کنکور و ترمیم معدل در هر سال تحصیلی که دانش آموز را ربات فرض کرده همگی این دلایل باعث شده که ما والدین مخالف این طرح باشیم
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 1
    فقط اعدام این انسانها گره کشا است و بس
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 1
    باید اینترنت رو قطع کنند بعضی کشورها موقع برگزاری کنکور اینترنت رو قطع می کنند
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 0
    صدرصد و چون برا بار چندم است کسانی در بدنه وزارت و دارای پست کاسبی میکنند کلا دولت ها شدند کاسب از دلار از سکه از خودرو از قاچاق ایفون ، از فیلتر شکن از ...‌
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 0
    مافیای امتحان نهایی
  • کنکوری IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 0
    با وجود تقلبات گسترده، تصحیح سلیقه‌ای امتحانات نهایی تزادهی ناعادلانه نبود زیر ساخت های آموزشی ماداوطلبان کنکور خواستار لغو ۱۰۰درصد تاثیرسوابق تحصیلی بر روی کنکور هستیم
  • رحیمی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    6 0
    با لغو تاثیر قطعی نهایی سه سال بر کنکور آرامش رو به ما خانواده ها برگردونید. از سال دهم بچه ها رو گرفتار نمره کردن استرس پدر بچه ها و بالتبع ما خانواده ها رو در آورده.بچه از سال دهم اگه نمراتش اونجور که میخواد نشه خوب معلومه دیگه امیدی برای رشته دانشگاهیش نداره.امنیت آزمون هم که دیگه برای همه مشخصه چرا باید تا این حد حق و ناحق بشه .کنکور هم مشکل داشت ولی نهایی سه برابر شده مشکلاتش .خواهشا خبرگزاریها صدای ما رو به گوش مسئولین برسونند.🙏
  • DE ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    4 1
    ما خواهان لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور هستیم .ماهیت این طرح ایراد دارد .اجرای طرح هم غیر ممکن است .گرفتن کارت آزمونها که هفت خوان رستم بود و اولیا و دانش آموزان را بسیار در گیر کرد تقلب های فزاینده که غیر قابل بخشش است استرس برای هر درس از پایه دهم ،ترمیم نمره ،ترازبندی ،تصحیح برگه،هزینه ی کلاس و کتابهای کمک آموزشی برای همه دروس از جمله تاریخ و هویت و...کمک به ترک تحصیل دانش آموزان کم بضاعت و مناطق محروم،عدم شرکت دانش آموزان در فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی ،علمی ،المپیاد ها ،سوق دادن دانش آموزان به حساسیت روی نمره و....
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 0
    والله معدل بیست و نوزده و ۹۰ و اینها توجیه نداره
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    4 0
    اگه دختر بودیم با یه موبایل و یه هنذفری تو همه امتحانا 20 میگرفتم، ولی خب حیف که پسر شدیم و کار برا تقلب سخت شد! ( شوخی بود، جدی نگیرید یه وقت :| اهل تقلب کردن نیستم من :) )
  • معصومه IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 0
    لطفا اجازه ندهید بیش از این روح وروان دانش آموزان وخانواده هاشون به خاطر مصوبه کاملا غیر کارشناسی واشتباه شورای انقلاب فرهنگی به هم بریزد.بالغو تاثیر قطعی معدل وامتحانات نهایی پایه های دهم ویازدهم ودوازدهم آرامش را به آموزش وخانواده های ایرانی برگردانید.
  • ماهی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    با لغو تاثیر قطعی معدل عدالت را برای کنکوری ها برگردانید باتشکر
  • بل IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    3 0
    وقتی مدیر لایق سرکار نباشه و شرایط اقتصادی وخیم... فرزند احساس کنه پدرش دزده همه در مسابقه فساد شرکت میکنند و درآخر همه بازنده اند
  • پارسیاپورهنگ DE ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    6 0
    حذف تأثیرقطعی معدل
  • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 4
    این چه لو رفتنی است که بیست دقیقه بعد از شروع امتحان اتفاق افتاده ؟ خب از ابتدای خلقت بشر سوالات امتحان بعد از شروع امتحان مشخص می شود !!!! مگر اینکه بفرمایید بعد از شروع امتحان تقلب شده است و جواب سوالات به گروهی از ممتحنین در جلسه امتحان ارسال شده است ‌. این خیلی با لو رفتن فرق می کند. با توجه به مراقبتهای شدید در جلسات امتحان نهایی دامنه شیوع این نوع تقلب هم خیلی خیلی خیلی کمه.
    • سارا IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 0
      درباره سوالای شیمی دهم که ساعت ۹امروز پخش شد چه ایده ای دارین؟! داره میگه برای کسی دارم میفرستم حتی امنیت سرجلسه هم به خوبی کنترل نشده
  • حامد IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    درست حسابی نگشتن. اونایی که ته سالن بودن گوشی دستشون بودن تقلب کردن
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    حالا سهم امتحان نهایی از قبولی کنکور باید زیاد باشه؟
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    برید بمیرید
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    این خبر رو برا مافیای کنکور کارکردید؟
  • وطنم IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    مافیای کنکور؟
  • مهسا IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    تاثیر قطعی معدل ظلم بزرگی هست در حق دانش آموزان مناطق محروم استرس و فشار روحی و روانی این طرح بسیار زیاد است دانش آموز دهم و یازدهم تحمل این حجم از استرس را ندارد ما اولیای دانش آموزان خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم.
  • علی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    چرا اسم و عکس اون ها رو سانسور کردید؟
  • افسانه طهماسب زاده US ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 1
    این طرح بدون فکر و اندیشیدن به عواقبش داره اجرا میشه، از تقلب و مافیای کتابا و امتحانات نهایی و ...که بکذریم واقعا میفهمند بجه های ما و همینطور والدین چه استرس و چه نگرانی رو دارن تحمل میکنند، از استرس دیر رسیدن سر جلسه تا به علتهای غیر قابل اجتنابی غیبت کردن و .. تهش هم به عده با خرید سوالات و سهمیه وارد بهترین رشته ها و دانشگاه ها میشن و فقط افسوس و حسرت برای بقیه می مونه، حیف از نوجوونی بچه هامون که داره بدون هیچ تفریح و لذتی سپری میشه
  • سارا IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 0
    بنده میشینم تا پاسی از شب درس میخونم که اخرش نمره یه مشت متقلب بامن یکی شه؟!عدالت جالبی دارید
  • نوابی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    فاجعه هست خیلی حوزه ها بچه ها تبادل اطلاعات می کنند از اونور خیلی ها جرات ندارند سرشون و از رو برگه بلند کنند پس عدالت وجود ندارند اونم وقتی ۲۵ صدم کلی ترازو جابه جا می کنه
  • آرزو US ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    کاملا مشخص بود این اتفاقات می افتد وقتی بصورت غیرکارشناسی معدل نهایی جای کنکور را می گیرد همه جوره راه برلی مافیای تقلب مافیای لزمون تشریحی مافیای تست و ..باز می شوند و بدبخت بچه هایی که بهترین دوران زندگی‌شان را باید تمام مدت در استرس سپری کنند بجای یک کنکور ۴ سال تمام کنکور بدهند واقعا تصویب کنندگان این قانون به خطرات و مشکلات روانی که این کار بر سر جوان ما می آورد اصلا فکر کرده اند
  • آرزو US ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    کاملا مشخص بود این اتفاقات می افتد وقتی بصورت غیرکارشناسی معدل نهایی جای کنکور را می گیرد همه جوره راه برلی مافیای تقلب مافیای لزمون تشریحی مافیای تست و ..باز می شوند و بدبخت بچه هایی که بهترین دوران زندگی‌شان را باید تمام مدت در استرس سپری کنند بجای یک کنکور ۴ سال تمام کنکور بدهند واقعا تصویب کنندگان این قانون به خطرات و مشکلات روانی که این کار بر سر جوان ما می آورد اصلا فکر کرده اند
  • زهرا IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    مجری خراب، ناظر خراب، مردم خراب ای خدا خودت نجات بده ما رو!
  • حسين DE ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    يعنى مملكت اينقدر بلبشوست ؟
  • جوادي IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    واقعا اين امتحانات وبا اين سطح كنترل واقعا جاي تاسف دارد آموزش و پرورشي كه هيچ زيرساختي ندارد نبايد مسووليت اينكار را مي پذيرفت وبا آينده و اعصاب نسل جوان بازي مي كرد
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    تمام صفحه بوک مارک دار بشه تمام مراکزی که از اون بوک مارک استفاده کردن بازجویی بشن کلا ده نفر تو هر مرکز دسترسی به سوالات ندارن کار سختی نیستش(لطفا حرف از حقوق کم معلم برای اینکار نزنید که این اصلا توجیح پذیر نیستش چون ظلم در حق مناطق ضعیف مملکت هستش که شاید والدین اون بچه درامدی در حد یک سوم معلم هم نداشته باشن)
  • مهدی IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    ولله ک این طرح نه تنها استرس رو. کمتر نکرده بلکه اون رو تعمیم داده در هر 3پایه و این ظلم اشکار این چه منطق لجوجانه ای اخه چرا با تصمیمات غیرکارشناسی و یکطرفه به اینده های این مملکت ظلم میکنید
  • آریامهر IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    این اقدام چه لو رفتن سوال و جواب و همچنین انتشار اخبار آن، مربوط به مافیای کنکور در کشور هستش
  • کتایون هوشنگی IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام متاسفانه این مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در مورد برگزای امتحانات نهایی در سه پایه مشکل اساسی در قوانین داره بخصوص نحوه ترمیم نمره و تراز نمرات ، علاوه بر ان اموزش وپرورش زیر ساخت مناسب برای اجرای ان نداره ، چراباید معلم ورزش برگه ریاضی رو تصحیح کنه که که اگر از روش خلاقانه ریاضی که یعنی خلاقیت حل بشه ، دانش اموز نمره اش رو نگیره
  • DE ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    سئوالات امتحانات نهایی باز هم لو رفت..خخخخ وای باز مدرسه ام دیر شد .این بخاطر اینه که ما برجام را امضا نکردیم .وقتی مشکل آب آشامدنی آشاموندنی آشا ماندنی...عه وقتی مشکل آب خوردن هم با امضای برجام حل میشه صددرصد مشکل لو رفتن هم با بدجام حل میشه من به حسن قلیدون رای میدهم .حسن مچگیریم منظور حسن مچکریم. زنو ببین از نو ببین
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    وقتی که افرادی به هر طریقی به سوالات آزمونها دسترسی دارند تاثیر معدل در ورود به دانشگاه خلاف عدالت و غیر قانونی است.
  • ایثارگر IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    چرا سئوالات نهایی لو میرود از دوجهت میتوان این معضل را حدس زد 1- جهت سودجویی که درعرض یک روز میلیاردها تومان افراد سودوجو به جیب می زنند. مگه نیروی امنیت نداریم مگه سئوالات دربانک اطلاعات قرطینه نیست.2- حق کشی وایجاد تبعیض دربین دانش آموزان در این موارد حق دانش آموز نخبه ازبین می رود. خوب نهایی هست چرا در عالم آشکار اعلام می کنند که تاثیر در کنکور و امتیاز برای کسب نمرات کنکور اینا در محرمانه نگه دارید در انظار عمومی نگوئید. دراین خصوص به افراد نخبه ظلم آشکار میشود دانش آموزی که درس نخوانده زحمت نکشیده وارد دانشگاه معتبر میشود وبعداز یک ترم از دانشگاه مشروط سپس اخراج. این همه معلول و علت خودمان هستیم.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    یه امتحان درست یه کنکور بدون لو رفتن نمیییتونید بگرید بعد میخواید مملکت اداره کنید؟!!
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    مشرق محترم تمام واقغیات رو گفتم انتظارات نمره بالا قبولی بالا ترس ازمدیرکل تا .... معلمان طرحی واجرای طرح های .... بماند . خواه پند گیرند خواه ملال . آینده .... می شود .
  • امیررضا IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    1 0
    ما خواهان لغو تاثیر قطعی معدل هستیم چون تمام بی عدالتی ها درحال انجام است
  • DE ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    متاسفانه ایرادات طرح تاثیر معدل در کنکور بسیار زیاده .هنوز خیلی ها چون کارنامه نگرفتند و تراز رو ندیدند به این طرح دلخوش هستند.تصحیح برگه سلیقه ای روی زندگی آینده بچه ها تاثیر میزاره.واقعا دانش آموزی که از همه چی میگذره و پای درس میشینه چطور باید این همه بی عدالتی و تضییع حق رو تحمل کنه؟
  • نوید FR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    من امتحان نهایی عربی دادم امسال ولی این سوالات نهایی نیست کلا الکیه مال پارسال یا چیز دیگس. کامل یادمه سوالات چی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس