تولید گلوله توپ توسط روسیه ۳ برابر سریعتر و کم هزینه‌تر از تولید غرب برای اوکراین است

بر اساس یک تحلیل مشخص شد، روسیه در حال تولید گلوله‌های توپخانه سه برابر سریعتر از متحدان غربی اوکراین و با یک چهارم قیمت است.

به گزارش مشرق، این آمار که توسط گروه مشورتی Bain & Company منتشر شده،‌ نشان دهنده یک چالش بزرگ برای نیروهای مسلح اوکراین است چون آنها به شدت به مهمات از سوی آمریکا و اروپا برای مقابله با حملات روسیه متکی هستند.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جنگ اوکراین از همان ابتدا به عنوان «نبرد آتش توپخانه» توصیف شده، چون حجم گلوله‌های توپ مورد استفاده در آن بسیار زیاد است.

این امر آمریکا، انگلیس و دیگر متحدان اروپایی را بر آن داشت تا به دنبال افزایش تولید در کارخانه‌های مربوطه خود باشند، اما توانایی آنها در تولید گلوله‌های توپخانه با وجود قدرت اقتصادی ترکیبی که بسیار بهتر از مسکو است، همچنان از روسیه عقب مانده است.

در نتیجه، سربازان اوکراینی در خط مقدم می‌گویند به ازای هر شلیک گلوله به مواضع روسیه، نیروهای روسی می‌توانند حدود ۵ گلوله را شلیک کنند.

اوکراینی‌ها می‌گویند که برخلاف شنیده‌ها، تلاش می‌کنند تا در بخشی از نبرد از تمامی مهارت‌های خود استفاده کنند.

فرمانده توپخانه تیپ ۵۷ اوکراین که علیه حمله جدید روسیه به منطقه خارکیف در شمال شرقی می‌جنگد، می‌گوید: «فقط یک یا دو یا حداکثر سه گلوله برای نابودی کامل یک هدف در اختیار داریم. اوکراینی‌ها هنوز به تجهیزات بیشتر نیاز دارند.»

تحقیقات درباره گلوله‌های توپ توسط گروه مشورتی Bain & Company که بر اساس اطلاعات در دسترس عموم است، نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود کارخانه‌های روسی حدود ۴.۵ میلیون گلوله توپخانه را در سال جاری میلادی تولید یا بازسازی کنند، در حالی که مجموع تولید در کشورهای اروپایی و ایالات متحده حدود ۱.۳ میلیون گلوله است.

در مورد هزینه تولید هم، میانگین هزینه هر گلوله ۱۵۵ میلیمتری، نوعی که توسط کشورهای عضو ناتو تولید می‌شود، حدود ۴۰۰۰ دلار (۳۱۶۰ پوند) در هر واحد است، اگرچه این مبلغ بین کشورهای تولید کننده عضو ناتو به طور قابل توجهی متفاوت است. این میزان در مقایسه با هزینه تولید روسیه حدود ۱۰۰۰ دلار (۷۹۰ پوند) برای هر گلوله ۱۵۲ میلیمتری است که نیروهای مسلح روسیه از آن استفاده می‌کنند.

توپخانه در اوکراین تنها یکی از تجهیزات نظامی است که دچار کمبود است و دیگر تجهیزات نظامی در این کشور نیز با کمبودهایی روبروست.

اسکای نیوز با گروه جدیدی از سربازان اوکراینی که در شرق این کشور وارد خدمت نظام شده‌اند دیدار کرد که در حال آموزش استفاده از موشک ضد تانک N-LAW هستند که توسط انگلیس برای اوکراین تهیه شده است.

این سربازان گفتند کمبود منابع به این معنی است که آنها در تمرینات فقط استفاده از این سلاح را به صورت غیر واقعی تمرین می‌کنند و فقط در زمان جنگ گلوله واقعی دارند.

یکی از این سربازان گفت: «ما مهمات نداریم برای همین فقط وانمود می‌کنیم که داریم شلیک می‌کنیم. مهمات در زمان نبرد مستقیم به ما داده می‌شود. ما واقعا با کمبود مهمات روبرو هستیم.»

تولید گلوله توپ توسط روسیه ۳ برابر سریعتر و کم هزینه‌تر از تولید غرب برای اوکراین است

گلوله‌های توپ

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیامی برای کارگران کارخانه در انگلیس که این اسلحه را می‌سازند، دارد یا خیر، گفت: «مایلیم از کمک شرکای غربی خود تشکر کنیم.»

-کارخانجات می‌توانند کلید پیروزی جنگ در خطوط مقدم باشند

اهمیت تولید تسلیحات و مهمات به این دلیل است که بسیاری از کارشناسان می‌گویند خطوط تولید کارخانه می‌تواند جایی باشد که جنگ در اوکراین پیروز می‌شود.

اسکای نیوز در ماه آوریل از کارخانه‌ای در بلفاست بازدید کرد که در آن موشک N-LAW توسط تالس، یک شرکت دفاعی جهانی، مونتاژ می‌شود. این سلاح توسط شرکت سوئدی ساب طراحی شده است.

مونتاژ در داخل سالن بزرگی انجام می‌شود که متشکل از ماشین آلاتی است که در آن کارهای ظریف روی اجزای کوچک اما حیاتی و مهم انجام می‌شود. همچنین ساعات کار در خط تولید در آن زمان فقط چهار روز در هفته از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر بود، اگرچه اعتقاد بر این بود که این ساعات در حال افزایش است.

تالس سلاح‌های خود از جمله Starstreak، موشک کوتاه‌برد سطح به هوا که می‌تواند هواپیماها را هدف قرار دهد و موشک چند منظوره سبک وزن (LMM) را در اینجا نیز تولید می‌کند و هر دوی این سیستم‌ها در اوکراین نیز استفاده می‌شوند.

-کلید اصلی افزایش تولید در انگلیس

«فیلیپ مک‌براید»، مدیر عامل تالس بلفاست، گفت که ظرفیت تولید N-LAW از ابتدای سال دو برابر شده و امکان دو برابر شدن مجدد آن نیز وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا گسترش تولید درست زمانی آغاز شد که جنگ اوکراین آغاز شده، توضیح داد که این به دلیل تعدادی از عوامل بود؛ نخست، وزارت دفاع انگلیس به‌ جای تالس، N-LAW‌های اوکراین را تامین می‌کند. موشک‌هایی که در ابتدا به ارتش اوکراین داده شد، موشک‌هایی بودند که نیروهای مسلح انگلیس از قبل در انبارهای خود داشتند.

مک‌براید ادامه داد: «سلاح‌هایی که در انبارهای ارتش وجود داشت، به اوکراین داده شد و سپس فرآیند تدارکات طی شد. بعد از آن شرکت ما و دولت توافق کردند که نیاز واقعی ارتش چیست و ما شروع کردیم تولید را افزایش دادن.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    8 0
    زلنسکی خواجه ای را ماند که وی را بر الاغی لنگ نشانده و به جنگ پیل سواران رزم آور فرستاده باشند !!!!
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    3 4
    روسها اشتباه شون اینه که فکر میکنن کمیت در بحث اتش توپخانه مهمه در صورتیکه کیفیت مهمتره -ایران شعارش در بحث مهمات توپخانه اینه -یک تیر یک هدف- بحث قیمت شد به نظرم ایران به روسیه یاد داده چطور سلاح ارزان بسازه
  • من IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 7
    مشرق روسها اگر گلوله داشتن گلوله های فاسد شده کره شمالی رو نمیخریدن
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      5 0
      ببین اون اوکراینی ها چقدر بدبختن که ارتش آزادی بخش روسیه با همین گلوله های فاسد شده هر روز داره چند صدتا مزدور اوکراینی رو تبدیل به استیک خوک میکنه!! 🤣🤣🤣🤣
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 9
      مزدور اکراینی!!!!چقدر با معنی!!!! مردمانی که از کشورشان در مقابل زیاده‌خواهی همسایه قدرتمند تعظیم نکردند می شوند مزدور!!! مشرق جان تعاریف جدیدی می کنید راستی ارباب پوتین برای بنده نوازی چرا در تشیع یا بزرگداشت رییس جمهور ایران تشریف نیاوردند . از اسد چه خبر حال برادرمون سید نصرا.. که معلومه نباید دیده شود که مبادا پسندیده شود
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      1 0
      مزدور اوکراینی اتفاقأ بسیار برازنده اونها هست چونکه با اطاعت از دستورات ارباباشون یعنی یانکی های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش بعد از کودتای امریکایی در اوکراین شروع به کشتن غیر نظامیان در دو جمهوری مستقل دونتسک و لوهانسک کرده و حدد 15000 نفر رو قتل عام کردند تا ارتش آزادی بخش روسیه مجبور شد پا پیش بزاره و با کشیده های نروماده و تودهنی جلوشونو بگیره!! الان مردم کریمه، دونتسک و لوهانسک دارن از خاک خودشون در مقابل هجوم ناتو از طریق مزدوران اوکراینی دفاع میکنن !!!
    • عمیر IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 1
      دوست عزیزی که حامی اوکراینی این بنده خدا یکی از توسری خورای روبلی این سایته که کارش دفاع از پوتین جنایتکاره و بطور کامل از دست زلنسکی روانی شده و به پرت و پلا رو اورده ، زنده باد اوکراین
  • عمیر IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 1
    با این تفاوت که س ساله توی اوکراین مقتدر دارن دستو پا میزنن خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس