کد خبر 1606920
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
چین درخواست زلنسکی را رد کرد

پکن ضمن رد درخواست رئیس‌جمهور اوکراین از همتای چینی برای شرکت در نشست ۲۶ خرداد به میزبانی سوئیس درباره جنگ اوکراین، از آمریکا خواست به مسئولیتش در قبال آغاز این جنگ و تشدید آن فکر کند.

به گزارش مشرق، «پکن از کنفرانس صلحی که از سوی مسکو و کی‌یف به رسمیت شناخته شده باشد، حمایت می‌کند» این پاسخ وزارت خارجه چین به درخواست رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی از همتای چینی شی جین‌پینگ برای شرکت در اجلاس موسوم به «نشست جهانی صلح» به میزبانی سوئیس است که قرار است ۱۵ ژوئن برگزار شود.

زلنسکی در اظهاراتی که دیروز از او رسانه‌ای شد، با اشاره به این اجلاس، مدعی شده بود بیش از هشتاد کشور حضور خود را در آن تایید کرده‌اند و اوکراین از رهبران دیگر کشورها برای پیوستن به این نشست دعوت می‌کند.

زلنسکی سپس از رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهور چین خواسته بود «رهبری خود در پیشبرد صلح» را نشان دهند.

مسکو این نشست را گردهمایی ضد روسی مجموعه غرب می‌داند و تاکنون چند بار گفته که برگزاری اجلاس صلح بدون حضور روسیه هیچ معنایی ندارد اما در عین حال برای مذاکره اعلام آمادگی کرده است؛ با این حال چنین مذاکره‌ای به دلیل فرمان زلنسکی مبنی بر ممنوعیت هر گونه مذاکره با روسیه محقق نشده است.

وزارت خارجه چین در موضع‌گیری امروزش همچنین گفت که پکن از ایالات متحده می‌خواهد درباره مسئولیتش در بروز و تشدید بحران اوکراین عمیقاً فکر کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    7 1
    دم چین گرم!! آخه این دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی آدمه که به حرفش گوش بدین؟؟!
    • عمیر IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 3
      اگه ادم نبود که اربابت واسه مذاکره باهاش این خفاشخور چینی رو نمیفرستاد پیش اقای زلنسکی 😂😂
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    7 1
    دقیقا ، پاسخ و واکنش چین خوب و لازم بود ، همه میدانند حتی اوکراین آنچه فتنه و درگیری و کشتار انسانهاست زیر سر آمریکاست
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 9
    بنظرم یکی هم از چین باید بخواهد که درباره مسئولیتش در بروز و تشدید بحران با فلیپین، تایوان، ویتنام، هند، ژاپن و سایر عمیقاً فکر کند. چین بزرگ باید از گفتن حرف های کوچک اجتناب کند.!
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 0
      زرررت
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 1
      عراق با آمربکا رابطه دارد و سفیر دارد با اینکه آمریکا به عراق حمله نظامی‌کرد . اوباما ۸ بار به ایران نامه داد که با هم صلح کنیم و ترامپ هم شماره تلفن داد و نامه داد که بنشینیم مذاکره و صلح کنیم و دید ایران اعتنایی نمی کند از برجام خارج شد و نامه را توسط نخست وزیر ژاپن دادو سلطان عمان و نخست وزیر عراق هم پییام ترامپ را آوردند ولی ایران اعتنایی نکرد. بعدا آن فاجعه ترور سردار سلیمانی رخ داد.
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 0
      امریکا ...... خور!! علنأ باید بیاد بگه غلط خوردم ، اشتباه کردم، حق با ایرانه، خسارت های جنگ تحمیلی و تحریمهای 45 ساله و ..... رو اول میدم بعد شاید یه دوتا کشیده به رییس جمهورشون زدیم و قبول کردیم مذاکره کنیم وگرنه قبلش ممکن نیست !!
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 0
      19:22 حالا اومدی ماله بکشی بگی اون ترامپ لعنتی که برجام رو پاره کردن تقصیر ایران بوده ؟؟ غلط کرده، مگه خونه خاله هست هر وقت خواست تحریم کنه هروقت خواست بزور بگه بیا مذاکره کنیم ؟
    • US ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      1 0
      چین با اینها همسایه هست آمریکا با اکراین چی
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      اون که درباره چین کلا چرت و پرت گفته، شما هم که کلا اشتباهی داری میگی ترامپ اول از برجام خارج شد بعد شماره تلفن داد و گفت مذاکره کنیم، دوما مذاکره کنیم صلح کنیم چیه؟وقتی از صلح حرف میزنن که جنگ باشه، گفت مذاکره کنیم،مذاکره که قبلا انجام شده بود و برجام امضا شده بود (اینکه شما گفتی اوباما ۸ بار نامه نوشته بود) خب مذاکره شد و تفاهم نامه ای امضا شد، بعد چرا باید ترامپ تفاهم نامه رو لغو کنه و مجدد بیاد بگه مذاکره؟! مگه ما کاری جز مذاکره نداریم که هر رئیس جمهوری تو آمریکا اومد روی کار تفاهم نامه قبلی و لغو کرد بریم مجدد برا تفاهم جدید؟! اصلا عرق ملی هم ندارید نداشته باشید ولی یه ذره واقع نگر باشید
    • ناشناس IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 0
      خودتونو به خواب نزنین. باعث و بانی وضعیت موجود آمریکای آدمخوار جهانخوار است. هم اوکراین، هم تایوان. ترامپ که آمد گفت برجام ناقص است. قبولش ندارم. بیا قرارداد جدید بنویسیم. که ایران هم گفت قرارداد امضا شده چطور رویت می شود قراردادی که مصوب شورای امنیت است اجرا نکنی؟ زیر بار قرارداد که نرفت هیچ، تحریم ها را زیاد کرد تا بزور ایران را وادار به قبول قرارداد جدید کند که زیرش زایید و سردار دلها را ترور کرد. حالا هم در قضیه غزه آمریکا و اسرائیل زیرش زاییده اند. انشاالله که مبارک باشه!
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    19:22 از قدیم گفتن یانکی جماعت دهنشو باز کنه فقط دروغ ازش میاد بیرون و یانکی خوب هم فقط یانکی مرده هست و لاغیر !!!
  • عمیر IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 3
    زنده باد اوکراین ، از توسری خورای شرقی بیشتر از این انتظاری نیست
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      0 0
      خوب برای صاحبت دم تکون میدهی هااااااااااا
    • عمیر IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      0 0
      نه بیشتر از روسوفیلای حامی کچل پوتین خخخخ
  • DE ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 0
    دلقک رقاص بچرخ تا بچرخی! بدبخت کشوری که سرنوشت اش رو داده دست چنین بی فکر و توهم زده ای بده!
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 0
    باریک الله شی، آمریکا و زلنسکی فکر میکنن با بچه طرفن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس