کد خبر 1201127
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
هشدار چین به واشنگتن درباره تحریم المپیک زمستانی ۲۰۲۲

دولت چین به آمریکا هشدار داد که بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را تحریم نکند.

به گزارش مشرق، پس از اینکه دولت بایدن (رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا) اعلام کرد که در حال گفت و گو با متحدان خود درباره اتخاذ رویکردی مشترک در قبال نقض حقوق بشر در چین است، دولت پکن به واشنگتن هشدار داد که بازی‌های المپیک زمستانی سال آینده در پکن را تحریم نکند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر نسبت به میزبانی چین از بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شود، معترض هستند. آن‌ها خواستار تحریم یا سایر اقدامات برای جلب توجه دولت‌ها نسبت به بدرفتاری چینی‌ها علیه اویغورها، تبتی‌ها و ساکنان هنگ کنگ شده اند.

این در حالی است که کمیته بین المللی المپیک و کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده هم  در گذشته گفته اند که آن‌ها با تحریم بازی‌ها مخالف هستند.

این مخالفت توسط سوزان لیونز، رئیس هیئت مدیره کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده، در یک نشست رسانه‌ای روز چهارشنبه تکرار شد.

لیونز گفت: "ما در کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده مخالف تحریم هستیم، زیرا در گذشته نشان داده شده که این کار تأثیر منفی روی ورزشکاران داشته و از طرف دیگر به طور کارآمد هم مسائل جهانی را حل و فصل نمی‌کند.

لیونز افزود: "این کمیته نمی‌خواهد مسائل جدی حقوق بشری را که در چین رخ می‌دهد کوچک کند، اما معتقد است که دیپلمات‌ها و بازرگانان و سایر مقامات دولتی برای رفع چنین نگرانی‌هایی از توانایی و تجهیزات بهتری برخوردار هستند و از ورزشکاران جوان باید به عنوان پیاده نظام سیاسی در این مسائل استفاده شود. "

او گفت: تحریم‌ها "فشار ناعادلانه" را به حامیان مالی مسابقات وارد می کند که بیشترین کمک مالی را به ورزشکاران و برنامه‌های ورزشی، در دوره ای طولانی( و نه فقط برای رویدادهای خاص) ارائه می‌دهند.

همچنین جن پسکی، سخنگوی کاخ سفید، روز چهارشنبه گفت که واشنگتن به دنبال تحریم المپیک ۲۰۲۲ نیست.

او گفت: "ما در مورد هرگونه تحریم مشترک با متحدان و شرکا بحث و گفت و گو  نکرده ایم و نمی‌کنیم. "

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ho3ein021 IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    آمریکا و اروپا مگر حقوق بشر هم دارند که ادعای حقوق بشر میکنند و از بقیه ایراد میگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس