بهرام قاسمی  نمایه

قاسمی گفت: سخن از مذاکره و توافق مجدد مصداق آزموده را آزمودن است.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات کریستوفر فورد دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در منع اشاعه و امور بین الملل گفت: کریستوفر فورد هم مثل برخی همکاران خود متاسفانه بر اساس آرزوهای خام خود اظهارنظر کرده است و قطعا اگر فقط یک بار دیگر به سخنان خود نگاهی داشته باشند متوجه تناقض ها و ناراستی های سخنان بیهوده و بی اساس خود خواهد شد. 

قاسمی افزود: آمریکا بزرگترین ناقض تعهدات بین المللی است و نقض و سرپیچی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نمونه بارز رفتارهای یک دولت ناآرام و سرکش و لجوج است. جامعه بین المللی براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت برجام را توافقی می داند که باید مفاد آن  از سوی همه کشورها و طرف های ذیربط رعایت شود. بویژه  همه طرف های اصلی آن، یعنی کشور های پنج بعلاوه یک باید متعهد و پایبند به تعهدات خودباشند اما این کشور قانون گریز و قانون شکن آمریکا بود که بدون هیچ دلیل و مستندی و با وجود اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به برجام را تایید کرده بود، اقدام به خروج  یکجانبه و غیرقانونی از این توافق کرد و به رویکرد علنی این کشور در اصرار بر عدم اجرای تعهدات بین المللی خود ادامه داد.

بیشتر بخوانید:

مقام آمریکایی: در صورت موافقت ایران با توافق جدید، آماده خاتمه تحریم‌ها هستیم

برجام حفظ می‌شود و بندهای جدید به آن اضافه می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: سرپیچی، سرکشی و کینه توزی دولت فعلی آمریکا در قبال برجام حتی پس از خروج این کشور از برجام با تهدید سایر کشورها به اجرای آن نیز متوقف نشده است و این کشور، بی توجه به تمامی موازین بین المللی و حقوقی در رویکردی نادر و بسیار خطرناک، کشورهایی که پایبند به قطعنامه ۲۲۳۱ مانده اند را یا مجازات می کند و یا به صورت مصرانه با اعزام هیات های مختلف، تهدید به مجازات و تحریم و تحدید می کند. 

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: برجام به حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی کمک قابل توجهی کرده است و نقض این توافق و قطعنامه شورای امنیت اقدامی بی ثبات کننده و  در جهت تخریب و تهدید صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای است و این کشور باید پاسخگوی عواقب تضعیف این توافق باشد.

قاسمی ادامه داد: سخنان این مقام آمریکایی و دیگر مقامات آن کشور  پیرامون  برجام و برنامه موشکی ایران که عملا نشان داده اند پایبند به تعهدات خود و هیچ قاعده و عرف بین المللی نیستند و در همه زمینه ها رویکردی مبتنی بر استانداردهای دوگانه دارند، برای ما  کاملا بی ارزش شده است و سخن از مذاکره و توافق مجدد مصداق آزموده را آزمودن است. ما دولت قانون شکن آمریکا را به احترام به حقوق بین الملل و پایبندی به تعهدات بین المللی خود فرا می خوانیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پسر IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    14 1
    قاسمی گفت: سخن از مذاکره و توافق مجدد مصداق آزموده را آزمودن است. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ یکی نیست این حرف به رئیس بی تدبیر و ناامیدش بگه
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    1 0
    همینه دیگه تقسیم پستها به افرادی که واقعا لایق نیستند ودلیلش رییس بیسواد ووزیربیسوادورییس جمهوربی تدبیر
  • US ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    8 1
    ااااااااا علی برکت الله
  • حسین سیستانی AE ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    0 1
    فک کنم با این حرفش مثل آقای امیرعبدالهیان باید جمع کنه بره ....
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    1 0
    آن موقع که شما کردید هم بود، مگر مذاکره با آمریکا اولین بار بود که انجام می شد.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    0 0
    یکی نیست به این ها بگه شما که یک چیز را ده بار آزمودید
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    0 0
    آمریکا این حرفهارا با اشاره ی داخلیها میزند بعضی مسئولین برای مذاکره دلشان غش میکند چون وابسته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس