کد خبر 1483259
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
باران

سامانه بارشی در برخی نواحی نوار غربی کشور مرکز دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های یزد و فارس فعال است.

به گزارش مشرق، امروز سه شنبه سامانه بارشی در برخی نواحی نوار غربی کشور مرکز دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های یزد و فارس فعال است.

در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین البرز و زنجان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و نواحی مستعد ریزش تگرگ انتظار می‌رود در ضمن در سواحل دریای خزر بارش آغاز می شود.

همچنین با گذر امواج تراز میانی از نوار جنوبی کشور در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعد از ظهر رخ میدهد و در جنوب ایلام و نیمه غربی خوزستان وزش باد و نفوذ گرد و خاک از مرزهای غربی کشور انتظار می‌رود.

چهارشنبه بارش در نوار غربی کاهش می‌یابد و گستره فعالیت سامانه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز تهران و سمنان و استان‌های اصفهان، یزد و کرمان خواهد بود.

همچنین در سواحل شمالی و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش ادامه خواهد داشت. پنجشنبه در شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش رخ میدهد همچنین در استان‌های سمنان، اصفهان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، یزد نیمه شرقی، فارس کرمان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

جمعه با تداوم بارش در این مناطق گستره فعالیت سامانه مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های مرکزی، قم و شرق لرستان را نیز در بر می‌گیرد. شنبه علاوه براینکه در مرکز شرق و جنوب شرق کشور رگبار پراکنده رخ میدهد در برخی نقاط شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود. چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس مواج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس