کد خبر 1102161
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
آمریکای لاتین

آژانس غذای سازمان ملل هشدار داد که وخامت شرایط اقتصادی در آمریکای لاتین سبب شده تا ۱۱ میلیون نفر از ساکنان این منطقه در آستانه قحطی قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، «دیوید بیسلی» رئیس آژانس غذای سازمان ملل هشدار داد که وخیم شدن شرایط اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا سبب شده تا بیش از ۱۱ میلیون نفر در کشورهای آمریکای لاتین در آستانه قحطی قرار بگیرند.

وی طی بیانیه‌ای پس از سفر به اکوادور و پاناما اعلام کرد: «همه‌گیری کووید-۱۹ در آمریکای لاتین ویرانگر بوده، جایی که پیشتر ابرهای طوفان اقتصادی نیز جمع شده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

۵۰ میلیون بیکار، ۴۱ میلیون گرسنه و میلیون‌ها آواره

بیسلی اضافه کرد: «خانواده‌ها در حال کوشش برای خرید نیازهای اولیه نظیر غذا و دارو بوده این در حالی است که زندگی‌ها ویران شده و تعداد افرادی که کار خود را از دست داده‌اند به ۴۴ میلیون نفر رسیده است.»

وی هشدار داد: «بیش از ۱۱ میلیون نفر در حال حرکت به سوی آستانه قحطی هستند که افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.»

بیسلی پیش از سفر به اکوادور و پاناما در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا هشدار داده بود که آمریکای لاتین یک «بمب ساعتی» است. وی پس از بازگشت از این سفر تاکید کرد که آژانس غذای سازمان ملل به دست کم ۳۲۸ میلیون دلار بودجه بیشتر در راستای حمایت از عملیات امداد و بازیابی در منطقه نیاز دارد.

«شازا موقرابی» یکی از سخنگویان آژانس غذا نیز هشدار داد که همه‌گیری کرونا بر زندگی میلیون‌ها آدم تاثیر گذاشته که پیامدهای آن ممکن است به وقوع بی ثباتی در منطقه آمریکای لاتین منجر شود.

بر اساس تحلیلی که آژانس  غذای سازمان ملل ارائه داده، انتظار می‌رود که کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب طی ماه‌های آتی با افزایش ۲۶۹ درصدی در تعداد افرادی مواجه شوند که ناامنی غذایی شدید خواهند داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    این بی شرف ها به اسم صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز و یونیسف و کوفت و زهر مار هزار جور بلا سر این مردم بیچاره آوردن. شیعه زیر بار زور نمی ره و تا زنده ست با ظلم در ستیزه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس