فائو: بیش از ۱۵ میلیون نفر در آمریکای مرکزی درگیر بحران گرسنگی هستند

به رغم هشدارهای نهادهای بین‌المللی در ماه‌های اخیر، شمار مردم درگیر با معضل فقر و گرسنگی در آمریکای مرکزی در حالی شیب تند صعودی را در پیش گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری افه، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو) اعلام کرد در حال حاضر ۸.۷ درصد از جمعیت آمریکای مرکزی (۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر) از گرسنگی رنج برده و یا برای تامین حداقل مواد غذایی با مشکل مواجهند.

همچنین بر اساس داده‌های تازه این نهاد وابسته به سازمان ملل، ۳۷.۴ درصد مردم آمریکای مرکزی (۶۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر) در وضعیت «ناامنی غذایی شدید یا متوسط» به سر می‌برند.

ایسرائِل ریوس نماینده فائو در آمریکای لاتین و کارائیب ضمن ارائه این آمار گفت: ساکنین آمریکای مرکزی به دلیل کمبود پول یا منابع، قادر به فراهم کردن مواد غذایی کافی و با کیفیت در منازلشان نیستند.

به این ترتیب، سوء تغذیه مزمن یا تاخیر در رشد در کودکان زیر پنج سال، ۱۳ درصد از کودکان آمریکای مرکزی را تحت تاثیر قرار داده است. به بیان دقیق تر دو میلیون و ۱۰۰ هزار کودکی که در کشورهای این منطقه زندگی می‌کنند، به نسبت قدشان، کم وزن هستند.

فائو همچنین اعلام کرد که «به طور متناقض» اضافه وزن نیز در حال افزایش است. حدود یک میلیون کودک زیر پنج سال در آمریکای مرکزی دارای اضافه وزن بوده و در مدارس نیز ۲۰ تا ۴۰ درصد دانش‌آموزان وزنی بالاتر از حد متوسط دارند.  

آمار مردم درگیر با معضل گرسنگی در حالی رو به افزایش است که برنامه جهانی غذا سازمان ملل (WFP) اوایل سال جاری میلادی (فوریه ۲۰۲۱) هشدار داد که امسال حدود ۸ میلیون نفر در ۴ کشور آمریکای مرکزی گرسنگی را تجربه می‌کنند، در حالی که این آمار در سال ۲۰۱۸، ۲.۲ میلیون نفر بود.

سازمان غیر دولتی «اقدام علیه گرسنگی» نیز پیشتر از تشدید سه برابری شمار افرادی که از عدم امنیت غذایی در آمریکای لاتین رنج می‌برند در سال ۲۰۲۰ ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط سازمان «اقدام علیه گرسنگی» بر روی سه هزار و ۷۰۰ خانوار در منطقه آمریکای مرکزی از نیکاراگوئه تا گواتمالا، از هر ۱۰ خانواده فقط یک مورد از آن‌ها در شرایط امنیت غذایی قرار داشته و دست‌کم سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در تامین غذای خود مطابق با حداقل استانداردهای کمیت و کیفیت غذایی با مشکل مواجهند.

همچنین بر اساس نتایج این بررسی، ۸۰ درصد بودجه و درآمد خانوارها در این منطقه صرف خرید مواد غذایی می‌شود.   

اقتصاد کشورهای فقیر آمریکای مرکزی، تحت شرایط قرنطینه و محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا از هم پاشیده است. از طرفی وقوع توفان‌های سهمگین «اِتا» و «لوتا» در مناطق وسیعی از نیکاراگوئه، گواتمالا و هندوراس و به دنبال آن خرابی‌ها، سیلاب‌های بزرگ و رانش زمین در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ماه) موجب تشدید معضلات این منطقه شده است.

براساس تارنمای آماری «وردو میترز» که به صورت لحظه ای شمار موارد ابتلا و فوتی در جهان را به روز رسانی می‌کند، تا کنون بیش از ۳۷ میلیون و ۶۸۵ هزار نفر در آمریکای لاتین و کارائیب به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    کالای اساسی را با بیت کوین نمیفروشند. در عوض ملک و خودرو دست دوم و مواد مخدر و جنس قاچاق با بیت کوین میفروشند
  • CA ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    نصف جمعیت وقتی قاچاقچی مواد مخدر سنگین باشه چیزی از این بهتر نمیشه! البته همه بخاطر برکت حضور آمریکا ‌‌دراون منطقه هست که به قاچاقچی مواد مخدر اسلحه و تجهیزات نظامی میده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس