ظریف نمایه

وزیر امور خارجه گفت: دو ایرانی در خارج از کشور که به صورت غیرقانونی و به درخواست آمریکا در زندان بودند آزاد شدند.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه علنی نوبت صبح امروز(یکشنبه، 14 مهر) در جریان طرح سؤال محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ درباره  اقدامات صورت گرفته برای محور قرار دادن اقتصاد و توسعه ملی، با اشاره به اقدامات این وزارتخانه جهت ارتقای جایگاه ایران در صحنه جهانی، گفت: اقدامات جدید از سوی معاون اقتصادی وزارت خارجه انجام شده، این است که در جلسات ستاد هماهنگی روابط اقتصادی، سفرای ایران در کشورهای مختلف حاضر می‌شوند و آخرین تحولات اقتصادی کشورهای طرف روابط ما گزارش می‌دهند.

وی افزود: نوآوری دیگر، تأسیس پایگاه اقتصادی است که از این طریق با کمک بخش خصوصی قرار است اطلاعات و امکانات ایران به جهانیان معرفی شود.

بیشتر بخوانید:

وزیر امور خارجه با بیان اینکه حضور رئیس‌جمهور در اجلاس اتحادیه اورآسیا شروع خوبی بود، تصریح کرد:  اتحادیه اورآسیا یک امکان ویژه برقرار می‌کند تا بتواند با همسایگان که مهم‌ترین طرف‌های تجاری ما هستند، ارتباط ویژه برقرار کنیم.

ظریف همچنین به وضعیت ایرانیان خارج از کشور اشاره و تصریح کرد: تلاش‌ها برای جلوگیری از تضییع حقوق ایرانیان خارج از کشور انجام شده است؛ خوشحالیم که در چند هفته گذشته، دو ایرانی در خارج از کشور که به صورت غیرقانونی و به درخواست آمریکا در زندان بودند، آزاد شدند، یک ایرانی که به درخواست آمریکا در زندان بود، آزاد شده، اما هنوز اجازه خروج ندارد، زیرا هنوز دادگاه او ادامه دارد و به قید وثیقه آزاد شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه وزارت خارجه انعقاد قرارداد و جذب سرمایه نیست، اظهار داشت: بلکه وظیفه این وزارتخانه تسهیل امکانات سرمایه‌گذاری کشور توسط دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: سفیر ما باید سرمایه‌گذار خارجی را تشویق کند تا به ایران بیاید و وقتی سرمایه‌گذاران به ایران می‌آیند، با قانون‌های کشور مواجه هستند و باید چند صد ساعت برای سرمایه‌گذاری وقت صرف کنند، اگر سفیری  در معرفی سرمایه‌گذار تعلل کرده است، به ما گزارش دهید.

ظریف تصریح کرد: سفرای ما هر روز سرمایه‌گذاران بسیاری را معرفی می‌کنند، اما مداخله ما پس از آن باعث فساد می‌شود، ما مشکلات بسیاری در بحث سرمایه‌گذاری به دلیل فشار حداکثری آمریکا داریم، اما در تلاش هستیم که این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: برنامه با روسیه به خوبی پیش می‌رود، روابط با کشورهایی همچون عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و سایر همسایگان با جدیت دنبال می‌شود، اما برای ملاحظه‌ای که کشورها به دلیل تحریم‌های آمریکا دارند، منافع کشور اهمیت بیشتری نسبت به پرداختن به تبلیغات دارد.

اگر مردم از عملکرد وزارتخانه‌ها گلایه‌ای دارند می‌توانند به شخص بنده ایمیل ارسال کنند تا شخصاً آن را پیگیری کنم؛ برنامه اقتصاد مقاومتی بر حوزه واردات و صادرات تمرکز دارد و ما این موضوع را از استقرار دولت دوازدهم دنبال کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    5 3
    ظریف : " نوآوری دیگر، تأسیس پایگاه اقتصادی است که از این طریق با کمک بخش خصوصی قرار است اطلاعات و امکانات ایران به جهانیان معرفی شود."... یعنی چی اطلاعات ایران رو به جهانیان میخوای بدی؟
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    7 2
    خیلی هنر دیپلماسی داری ،دیپلماتمون رو ازاد کن !
  • هنر تو نبود ! IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    3 3
    زمان دستگیری اتباع استرالیایی نشان می‌دهد که چندماه پس از بازداشت نخبه ایرانی، عملیات دستگیری متهمین استرالیایی صورت گرفته است. یعنی پیش از این دستگیری‌ها در مرحله دیپلماسی عملا اتفاق موفقیت آمیزی که منجر به آزادی تبعه ایرانی بشود، انجام نشده است. اما با توجه به دستگیری اتباع استرالیایی توسط سازمان اطلاعات سپاه، طبیعی است که کل این فرآیند با مدیریت مستقیم این سازمان اطلاعاتی رقم خورده است. فرآیندی که توانسته رضا دهباشی، نخبه ایرانی به جای واشنگتن از فرودگاه تهران سردربیاورد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس