کد خبر 965531
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

آیا می‌دانید گرافیک سایت چه اهمیتی دارد؟ آیا گرافیک سایت می‌تواند بر نتایج یک آن تاثیرگذار باشد؟  خدمات گرافیک سایت شامل چه مواردی است؟

آیا تاکنون برای شما پیش آمده است که وارد یک سایت شوید و به دلیل آنکه از ساختار آن خوشتان نیامده از آن خارج شده باشید. حس زیباپسندی انسان در هر کجایی خود را نشان می‌دهد. در زمینه طراحی سایت، گرافیک آن فقط به زیباسازی سایت مربوط نمی شود. انتخاب رنگ‌ها، عناصر، نحوه چیدمان عناصر در سایت، روانشناسی رنگ، بهره گیری از تصاویر و ویدیوهای هدفمند که بتواند پیغام خاصی را به کاربران منتقل کند، همه و همه کارهایی است که در طراحی گرافیک سایت باید به آن توجه شود. امروزه این بخش از طراحی سایت، در دو بخش مهم دیگر با نام  UI و UX سایت نیز خود را نشان می‌دهد. گرافیک سایت به طور مستقیم از زبان شما با کاربران سخن می‌گوید و می‌تواند احساسات مختلفی را در آنها به وجود بیاورد. در واقع زمانی که یک کاربر وارد سایت می‌شود، گرافیک سایت است که باعث می‌شود کاربر با سایت  ارتباط برقرار کرده و در سایت بماند. در ادامه به بررسی اهمیت گرافیک سایت می‌پردازیم.

گرافیک سایت چیست؟

گرافیک سایت یعنی بوجود آوردن یک ارتباط هماهنگ میان عناصر سایت، متن و رنگ‌های آن برای هدایت کاربران به سمت اهداف مورد نظر. هر چه قدر این هماهنگی با دقت بیشتری انجام شود، کاربران با سایت ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد. نظم و یکپارچگی بین عناصر، طبقه بندی مراحل ، ایجاد صفحات مرتبط و هدفمند، استفاده از رنگ‌های مناسب عواملی هستند که نه تنها بر زیبایی سایت تاثیر می‌گذارند بلکه دسترسی کاربران به محتواهای سایت را آسان خواهند کرد. همین مساله باعث جلب توجه کاربران و افزایش مدت زمان ماندگاری آنها در سایت خواهد شد. گوگل برای سایت‌های کاربرد پسند، ارزش بسیار زیادی قائل است. از این رو یکی از معیارهای سئو گرافیک خوب سایت است که در سئو داخلی سایت مورد توجه قرار می گیرد.

اهمیت طراحی گرافیک سایت در سئو

گرافیک سایت مهم‌ترین بخش سایت است چرا که به طور مستقیم بر تجربه کاربری و رضایت کاربران تاثیر می‌گذارد. زمانی که کاربران یک سایت از ساختار سایت رضایت داشته باشند، مدت زمان بیشتری را در سایت خواهند ماند. همین امر باعث می شود که میزان بانس ریت یا نرخ فرار کاربران سایت تا حد بسیار زیادی کاهش یابد. یکی از مهمترین نکات در سئو سایت بانس ریت یا مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت است. از طرفی دسترسی راحت کاربران به بخش های مختلف سایت تنها از طریق یک گرافیک خوب ایجاد می شود که باز هم بر سئو سایت تاثیر گذار است.

چه نکاتی را در طراحی گرافیک سایت رعایت کنیم

برای اینکه طراحی گرافیک سایت بتواند با اهداف آن همخوانی داشته و نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، لازم است نکات زیر را در آن رعایت کنید.

1-       یک تم رنگی مشخص برای سایت در نظر بگیرید. روانشناسی هر رنگ را در نظر بگیرید. سعی کنید از ترکیب رنگ های مشابه آن استفاده کنید تا ساختار رنگی سایت شما منسجم و زیبا باشد.

2-      عناصر را به گونه ای به کار ببرید که کاربران بتوانند به سادگی به همه خدمات و محتواهای سایت شما دسترسی داشته باشند.

3-      از ایجاد طرح های عجیب و غریب که کاربران باید آن را کشف کنند، خودداری کنید.

4-      عناصر، تصاویر و ویدیوهایی را که به کار می برید، بهینه سازی کنید. برای مثال تصاویر خود را حتما با فوتوشاپ برای سایت بهینه کنید. با این کار سرعت سایت شما خوب خواهد بود و کاربران اذیت نخواهند شد.

5-      از محتواهای کپی به هیچ وجه استفاده نکنید. اگرچه عده ای بر این باورند که فقط متون نباید کپی باشد، این در حالی است که تصاویر و ویدیوهای کپی تاثیر بسیار مخرب تری برای سایت خواهند داشت.

6-      سعی کنید ساختار منحصر به فردی را متناسب با اهداف سایت طراحی کنید. استفاده از طرح‌های تکراری ممکن است حس کپی بودن به کاربران بدهد.

7-     عناصری را به کار ببرید که سایت را سنگین نکند و بارگذاری آن سریع انجام شود

8-     در طراحی اسلایدر، بنر، لوگو و عناصری که مختص سایت شماست دقت کنید

خدمات گرافیک سایت و طراحی بنر

اگر بر روی اصول طراحی گرافیک حرفه ای تسلط ندارید، لازم نیست همه کارها را خودتان به عهده بگیرید. خدمات گرافیک سایت همواره می‌تواند برای بهبود وضعیت سایت شما مفید واقع شود. این خدمات در قالب طراحی بنر، لوگو، ui و ux سایت، طراحی ساختار صفحات و قرار دادن عناصر مختلف سایت، بهینه سازی تصاویر سایت برای بهبود سرعت آن و خدمات بسیار زیاد دیگری ارائه می شود. برای دریافت این خدمات می‌توانید از سایت همیار توسعه کمک بگیرید. فرقی ندارد که کسب و کار شما تا چه حد گسترده است و قصد دارید چه خدماتی ارائه دهید، تا زمانی که گرافیک سایت شما زیبا و کاربر پسند نباشد، کاربران از سایت شما فرار خواهند کرد. همیار توسعه همه خدمات طراحی گرافیک سایت را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد.

**محتوای تبلیغاتی**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس