سازمان فنی و حرفه‌ای

سازمان فنی و حرفه‌ای نهادی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که در صدد برگزاری کلاس‌هایی جهت آموزش مهارت‌های تخصصی به افراد مختلف جامعه است.

به گزارش مشرق، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای مهارت آموزی افراد فاقد مهارت و یا ارتقا مهارت افراد شاغل تاسیس شده است. دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در مراکز آموزشی مختلفی از جمله مراکز ثابت، شعب شهری، روستایی، زندان، پادگان، صنایع و دانشگاه‌ها بوده که به تربیت نیروی ماهر در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی می‌پردازد.

تمامی امور مربوط به اطلاع از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، ثبت نام کلاس‌ها، اعلام نتایج و دریافت مدرک معتبر مهارت در سامانه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نشانی portaltvto.com صورت می‌گیرد.

سازمان فنی و حرفه‌ای

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سازمانی است که انواع مهارت‌های مورد نیاز جامعه را در قالب کلاس‌های آموزشی کوتاه مدت به داوطلبان سراسر کشور ارائه کرده و در آخر مدرک معتبری به آن‌ها می‌دهد تا مهارت آموختگان با استفاده از آن بتوانند در حرفه و مشاغل مورد نظر خود استخدام شوند.

برای آشنایی با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ابتدا می‌بایست وارد سامانه آن به آدرس portaltvto.com شد. همانطور که در راهنمای تصویری زیر نیز مشخص است، این سامانه از بخش‌های مختلفی نظیر ثبت نام دوره‌های آموزشی، پرداخت هزینه کلاس‌ها، شرکت در آزمون، مشاهده نتایج هر دوره و در آخر استعلام گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای تشکیل شده است.

آزمون‌های سازمان فنی و حرفه‌ای

پس از اتمام دوره آموزش، مهارت آموز می‌بایست در امتحان دوره فرا گرفته ثبت نام نماید. آزمون‌های فنی حرفه‌ای به دو بخش کتبی و عملی تقسیم می‌شوند. برای آزمون‌های کتبی تاریخی از قبل در نظر گرفته شده تا داوطلبان به طور هماهنگ در آن شرکت نمایند. پس از اعلام نتایج آزمون فنی و حرفه‌ای در صورت موفقیت در آزمون کتبی می‌توان به مرحله دوم که همان آزمون عملی سازمان فنی و حرفه‌ای است راه پیدا کرد.

از دیگر آزمون‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، آزمون ادواری است که مخصوص متقاضیانی است که بدون شرکت در دوره‌های آموزشی قصد دریافت مدرک مهارت فنی و حرفه‌ای را دارند. تاریخ ثبت نام این دسته از آزمون‌ها از قبل بر روی سامانه سازمان فنی و حرفه‌ای قرار گرفته تا داوطلبان با تهیه کارت ورود به جلسه امکان شرکت در آن را داشته باشند.

مدارک سازمان فنی و حرفه‌ای

همانطور که توضیح داده شد، هدف سازمان فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی ماهر و نیمه ماهر در انواع مهارت‌های مورد نیاز جامعه و در نهایت اعطای مدرک معتبر مهارت به آن هاست. مدارک سازمان فنی و حرفه‌ای به سه دسته کلی مدارک رسمی، مدارک مورد تایید و مدارک گذر مهارتی تقسیم می‌شوند که هر کدام مزایای خاص خودش را داراست.

مهارت آموختگان برای دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای و یا مدرک آزمون آزمونگری می‌بایست به سایت سازمان فنی حرفه‌ای مراجعه کرده و از بخش استعلام مدارک، گواهی فنی خود را دانلود نمایند.

تهران- خیابان آزادی- نبش خیابان خوش جنوبی- سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور- طبقه اول

شماره تماس: ۶۶۹۴۱۲۵۰

موقعیت مکانی سازمان فنی و حرفه ای

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس