ارتش اسرائیل

تکرار سرقت سلاح و مهمات از پایگاه ها و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی به دغدغه رسانه های صهیونیست بدل شده؛ به گونه ای که آن را شکست امنیتی اسراییل توصیف کرده اند.

به گزارش مشرق، سرقت مهمات از پایگاه های ارتش اسرائیل به یک روند تکراری تبدیل شده است، اکتبر گذشته، ۳۰ هزار گلوله تفنگ و مسلسل از پایگاه نظامی تیپ گیواتی رژیم صهیونیستی به سرقت رفت.

در ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی نیز بیش از ۹۳ هزار گلوله با کالیبر ۵.۵۶ میلی‌متری از پایگاه آموزشی ارتش رژیم اسرائیل در نزدیکی کیبوتس (دهکده اشتراکی) «تسیئیلیم» به سرقت رفت.

به نوشته سما، این یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های مهمات در تاریخ ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، به‌ویژه در چنین پایگاه نظامی بزرگ که در دهه اخیر شاهد چند مورد سرقت سلاح و تجهیزات نظامی بوده است.

بر اساس گزارش سال گذشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، سرقت مهمات و همچنین تسلیحات با وجود رصد کردن میلیون‌ها مسیر فرعی به منظور حفاظت از پایگاه‌های نظامی، همچنان تکرار می‌شود.

بخشی از سلاح های سرقت شده از پایگاه های رژیم صهیونیستی با واسطه به دست گروه های فلسطینی در کرانه باختری می رسد و بخشی دیگر نیز به مرزهای مصر و اردن قاچاق می شود.

سما افزود: تاکنون هیچ برخورد جدی برای جلوگیری از این سرقت ها از سوی مقامات رژیم صهیونیستی صورت نگرفته با آنکه بخشی از این سلاح ها به دست گروه های فلسطینی می افتد و علیه خود نیروهای اشغالگر به کار می رود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز ششم ماه ژوئن جاری از سرقت مقادیر زیادی مهمات از یک پایگاه نظامی در «تسیئیلیم» خبر داد و رسانه ها نیز از سرقت ۳۰ هزار گلوله برای تفنگ M-۱۶ پرده برداشتند.

۲۲ خرداد امسال نیز، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» اعلام کرد که دو افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی لباس افراد عادی را پوشیده و توانستند بدون مجوز وارد پایگاه آموزشی نظامی «ناحال» این رژیم شوند.

این دو افسر سپس۲ خودروی جیپ از نو ع «رانجلر» و ۴ قبضه سلاح را از این پایگاه نظامی سرقت کنند.

در این گزارش آمده که اقدام دو افسر ارتش رژیم صهیونیستی در ورود به پایگاه ناحال با لباس شخصی و بدون مجوز و سرقت ۲ خودرو و چهار قبضه سلاح به طور عمدی برای ارزیابی میزان امنیت پایگاه انجام شده است.

رسانه های مختلف صهیونیست از جمله روزنامه اسرائیل الیوم این اتفاق را یک شکست امنیتی برای ارتش رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اناهنتا IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    ممكن است اين كار عمدي باشد و با كار گذاشتن رد ياب داخل سلاح يا فشنگ انبار ها و استفاده كنندها شناسايي شوند وحتي شنود شوند ويا ارتباط با قاچاقچيان وشناسايي وگرفتن نقطه ضعف براي استفاده جاسوسي از انها مواضب كفتارها باشيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس