کد خبر 1272459
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
ارز دیجیتالی

روسیه برای رقابت با رمز ارزها و به عنوان یک کشور پیشگام در جهان از ابتدای زمستان «روبل دیجیتال» را برای رقابت با دیگر پول‌های الکترونیکی روانه بازار می کند.

به گزارش مشرق از سن پترزبورگ؛ روسیه از زمستان امسال ارز ملی دیجیتال در قالب روبل را روانه بازار می کند.

بانک مرکزی فدراسیون روسیه برای رقابت با رمز ارزها و به عنوان یک کشور پیشگام در جهان از ابتدای زمستان «روبل دیجیتال» را برای رقابت با دیگر پول‌های الکترونیکی روانه بازار می کند.

نمونه اولیه روبل دیجیتال قرار است از ابتدای ژانویه ۲۰۲۲ به جهانیان معرفی شود. هدف اصلی بالا بردن توانایی روبل و جهانی کردن آن است. بانک مرکزی روسیه همچنین اعلام کرده سناریوهای عملیاتی مختلفی برای ارائه این واحد پول جدید در نظر گرفته شده که قرار است بصورت چند مرحله‌ای انجام شود. یک نقشه راه نیز برای معرفی روبل دیجیتال و همچنین اصلاحات لازم در قانون قرار است بطور موازی تدوین شود.

اولگا اسکروبوگاتووا معاون اول بخش هماهنگی بانک مرکزی روسیه اعلام کرد این طرح برای سیاست‌های اقتصاد بانکی روسیه ارزش کلیدی دارد. به گفته وی پلت فرم روبل دیجیتال یک زیرساخت پرداخت جدید است که از نظر کیفیت و عملکرد منحصر به فرد است.

اما روسیه به این برنامه نگاه آینده نگرانه دیگری نیز دارد. راه اندازی روبل دیجیتال در راهبردهای ملی تا سال ۲۰۳۰ برای توسعه بازارهای مالی این کشورگنجانده شده است.

ورود یک ارز ملی دیجیتال با پشتوانه همچنین میتواند زنگ خطری برای رمز ارزهای کنونی باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس