کد خبر 1336908
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
گروه دوستی ایران و الجزایر آغاز به کار می کند

رئیس مجلس الجزایر با تاکید بر تقویت همکاری های الجزیره و تهران از شروع به کار گروه دوستی «ایران و الجزایر» در آینده ای نزدیک برای تحقق این هدف خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الشروق الجزایر، «ابراهیم بوغالی» رئیس مجلس این کشور امروز (دوشنبه) در دیدار با «حسین مشعلچی زاده» سفیر ایران در الجزایر بر لزوم توسعه روابط دو جانبه به ویژه در سطح پارلمان‌های دو کشور تاکید کرد.  

رئیس مجلس الجزایر با بیان اینکه روابط کشورش با ایران به ویژه در سطح پارلمان با تحلیف مجلس الجزایر که در روزهای آینده برگزار خواهد شد، تقویت می‌شود، گفت: شروع به کار گروه دوستی الجزایر و ایران در آینده‌ای نزدیک در همین راستا است.  

بوغالی در این دیدار خواستار ادامه تلاش‌ها برای تنوع بخشیدن به زمینه‌های همکاری و مشارکت دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی شد.  

وی افزود: الجزایر تلاش می‌کند با به‌روزرسانی نظام حقوقی مربوط به فعالیت‌های اقتصادی، فضای فعال‌تری را برای سرمایه‌گذاری فراهم کند.  

رئیس مجلس الجزایر از «حسین مشعلچی زاده» سفیر ایران در این کشور برای حضور در مراسم تحلیف مجلس نمایندگان الجزایر دعوت کرد.  

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌ها و مواضع دو کشور در خصوص موضوعات مورد علاقه منطقه از همگرایی دیدگاه‌های تهران و الجزیره ابراز خرسندی کرد.  

«حسین  مشعلچی زاده» همچنین موفقیت دیپلماسی الجزایر برای تعلیق اعطای عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان ناظر را به رئیس مجلس و مقامات الجزایر تبریک گفت و از آن‌ها قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    سپاه ایران باید الجزایر را به موشک های ضدکشتی و ضدرادار بالستیک مجهز نماید الجزایر بزرگترین تهدید علیه اسرائیل در افریقا است و دومین ظرفیت بزرگ بعد ترکیه علیه اسرائیل محسوب می شود و برعکس پاکستان به دلارهای اماراتی وسعودی نیاز ندارد
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    الجزایر بهترین دوست ایران درافریقاست وباید این دوستی تعمیق شودإن شا ءالله
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    الجزایر بمانند ترکیه بزودی بخاطر مواضع اخوانی در کنار مادورو و اردوغان مورد تحریم واقع خواهد شد ایران باید بمانند روسها سرمایه گذاری سنگینی روی این کشور انجام دهد قبل از شروع تحریم ها علیه این کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس