اومانیا

«مایکل اومانیا» مدافع اسبق سرخپوشان گفت: برانکو باعث جدایی‌ام از پرسپولیس شد اما با این وجود همیشه برای او احترام قائل هستم.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کاستاریکا شگفتی‌ساز جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود. تیمی که موفق شد از گروه مرگ که در آن تیم‌های اروگوئه، ایتالیا و انگلیس حضور داشتند به عنوان تیم صدرنشین صعود کند. کاستاریکا در آن رقابت‌ها در مرحله یک هشتم توانست یونان را هم از گردونه رقابت‌ها حذف کند اما در مرحله یک چهارم نهایی از هلند در ضربات پنالتی شکست خورد تا نتواند شگفتی خود را با کسب عنوانی در جام جهانی تکمیل کند.

پس از آن رقابت‌ها چند بازیکن کاستاریکا به تیم‌های معتبر اروپا منتقل شدند که سرآمد آنها کیلور ناواس ستاره آن تیم بود. ناواس به رئال مادرید رفت اما در این میان مایکل اومانیا رهبر خط دفاعی و کاپیتان دوم آن تیم به پرسپولیس پیوست؛ انتقالی که برای خیلی‌ها جالب توجه به نظر می‌رسید. مایکل اومانیا که در حال حاضر ۳۵ سال سن دارد و سابقه بازی در تیم مطرحی چون ال ای گلکسی آمریکا را در کارنامه داشت، در مورد موفقیت کاستاریکا در آن رقابت‌ها، حضورش در پرسپولیس، جدایی‌اش از جمع سرخپوشان و مسائل دیگر به گفت‌وگو پرداخت که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

ابتدا از موفقیت کاستاریکا در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ صحبت کنید؟
در آن مقطع واقعا تیم خوب و یکدلی داشتیم. همه بازیکنان متحد بودیم تا بتوانیم شگفتی‌ساز باشیم و نتایج خوبی بگیریم.

فکرش را می‌کردید از گروهی که گروه مرگ نامیده می‌شد به عنوان صدرنشین صعود کنید؟
تیم خوبی داشتیم. می‌دانستیم که جام جهانی جای کوچکترین اشتباهی نیست و هم‌گروهی با تیم‌های بزرگی مانند اروگوئه، انگلیس و ایتالیا انگیزه ما را برای موفقیت چند برابر کرد.

به بازی با هلند برسیم. جایی که با بدشانسی مواجه و در نهایت حذف شدید؟
دوست ندارم چندان در مورد آن دیدار صحبت کنم. در طول بازی واقعا تیم برتر میدان بودیم. هلند واقعا تیم پر ستاره‌ای بود اما در طول بازی ما عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتیم. در نهایت هم بازی به ضربات پنالتی کشید که ما بد شانس بودیم و نتوانستیم به نیمه نهایی برسیم.

چه شد که بعد از جام جهانی به پرسپولیس پیوستید؟
در آن زمان پیشنهادات زیادی به بازیکنان‌مان رسید که من هم از این قائله مستثنی نبودم. دنبال یک چالش بزرگ می‌گشتم و وقتی پیشنهاد پرسپولیس رسید در مورد این تیم تحقیق کردم و فهمیدم که پرسپولیس یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های آسیا با هواداران میلیونی است. فیلم چند بازی این تیم را دیدم و فضای ورزشگاه این تیم با حدود صد هزار هوادار واقعا بی نظیر بود. همان زمان فهمیدم که پرسپولیس می‌تواند یک چالش جالب برای من باشد و این تیم را انتخاب کردم.

بهترین خاطره‌ات از پرسپولیس چه بود؟
هنگامی که شما در یک تیم بزرگ عضویت دارید، این اتفاق خوبی است و می‌توانم بگویم هر لحظه حضور در پرسپولیس برای من خاطر انگیز بود. محبت هوادارانی که همه جا به بازیکنان احترام می‌گذاشتند، بازی‌هایی که ورزشگاه پر می‌شد، هوادارانی که در ناکامی‌هم تشویق می‌کردند. همه این‌ها اتفاقات بی نظیری در دنیا بود.

کیلور ناواس دروازه‌بان وقت رئال مادرید و کنونی پاری‌سن‌ژرمن هم از دوستان نزدیک تو بود. آیا با او در مورد پرسپولیس صحبت می‌کردید؟
بله. او هنگامی که از شرایط من سوال می‌کرد من برای او از فضای پرسپولیس و محبت هواداران می‌گفتم و این بزرگی پرسپولیس برای او هم جالب توجه بود.

چه شد که تنها پس از ۲ سال حضور در ایران پرسپولیس را ترک کردی؟
من همیشه ارتباط خوبی با بازیکنان پرسپولیس، هواداران این تیم و کادر فنی داشتم. می‌دانستم که هواداران هم علاقه دارند من بمانم. من هر زمان که در ترکیب پرسپولیس به میدان می‌رفتم سعی می‌کردم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم اما برانکو باعث جدایی من از پرسپولیس شد. در آن مقطع من  یک بازی برای پرسپولیس بازی می‌کردم و عملکرد خوبی از خودم به نمایش می‌گذاشتم اما چند بازی برانکو من را نیمکت نشین می‌کرد و حتی در برخی مواقع اجازه حضور در تمرینات گروهی را هم به من نمی‌داد و می‌گفت تنها تمرین کن و دور زمین بدو! این موضوع برای من جای تعجب داشت اما با این حال همیشه برای او احترام قائل بودم. این موضوع شرایط را برای من سخت کرده بود اما سعی کردم همیشه طبق قوائد فوتبال حرفه‌ای به تصمیم سرمربی احترام بگذارم.

آیا پرسپولیس هنگام جدایی همه پول شما را پرداخت کرد؟
همیشه بین من و باشگاه پرسپولیس احترام زیادی وجود داشت. برای من پول اهمیت چندانی نداشت و از طرفی دوست نداشتم با شکایت من باشگاه وارد چالش و هواداران نگران شوند. به همین خاطر سعی کردم این احترام بین من و باشگاه پرسپولیس باقی بماند.

بهترین هم‌بازی تو در ایران کدام بازیکن بود؟
در آن مقطع رسپولیس بازیکنان خوبی داشت و نمی‌توانم نام تنها یک بازیکن را نام ببرم. پیام صادقیان، مهدی طارمی و احمد نوراللهی که در آن زمان جزء جوان‌های تیم بودند و رفته رفته به ستاره‌های پرسپولیس تبدیل شدند، دوستان من محسوب می‌شدند. نوراللهی هم می‌دانم که الان کاپیتان پرسپولیس است و خیلی برای او خوشحالم هستم.

پس از جدایی از پرسپولیس هم مقطع کوتاهی به پارس جم آمدی و خیلی زود هم این تیم را ترک کردی. چرا؟
بله. من از حضور در فوتبال ایران خاطرات خوبی داشتم و این بار برای تکرار آن خاطرات به پارس آمدم اما در آن مقطع آن باشگاه مشکلات مالی زیادی داشت. قرار بود که مقدمات حضور خانواده من در ایران فراهم شود که این اتفاق رخ نداد. از طرفی زندگی بدون خانواده با مشکلات مالی برایم سخت بود. مربی هم در آن مقطع به من گفت که مشکل مالی داریم و به همین خاطر این باشگاه را ترک کردم. اما در مجموع خاطرات خوبی هم از شهر بوشهر و باشگاه جم دارم. دوستان خوبی هم در این تیم دارم.

تو در کشورهای زیادی فوتبال بازی کردی. کیفیت لیگ ایران چطور است؟
به جرات می‌توانم بگویم که یکی از باکیفیت‌ترین لیگ هایی بود که در آن بازی کردم و یکی از بهترین تجربه‌های زندگی من، حضور در پرسپولیس بود.   فوتبال ایران در منطقه خاورمیانه حرف اول را می‌زند.

شهرآورد تهران را چطور دیدی؟
فوق‌العاده بود. انجام یک بازی با حضور صد هزار هوادار. در همه جای دنیا بازی‌های بزرگ زیادی را تجربه کردم اما شهرآورد تهران واقعا یک بازی ویژه و جذاب بود و به طور حتم از به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های من خواهد بود.

آیا نتایج حال حاضر پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟
بله. می‌دانم که این تیم قهرمان چند سال اخیر فوتبال ایران بوده و امیدوارم آنها بتوانند همین روند موفقیت آمیز را دنبال کنند. من همیشه هوادار پرسپولیس خواهم بود.

در حال حاضر چه شرایطی داشری و در کدام تیم بازی می‌کنی؟
در تیم «کامینیکیوکیشنس» در گواتمالا حضور دارم و البته یک ماه دیگر قراردادم با این باشگاه به اتمام خواهد رسید. در این تیم کاپیتان هستم و شرایط خوبی هم داریم اما مانند همه جای دیگر دنیا مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس