نیروهای مسلح قبایل یمن موفق شدند بر یکی از کوه‌های مشرف به شهر الخوبه در خاک عربستان سعودی سیطره یابند. این شهر مرکز استان الحرث عربستان است.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز یک‌شنبه 94/2/20 به شرح زیر است:

پژو خودروهای کیفیت‌بالای خود را به ایران می‌آورد/ آمادگی یمنی‌ها برای تسلط بر مرکز استان الحرث عربستان/ موافقت انصارالله با آتش‌بس انسانی/ عربستان خبرگزاری یمن را جعل کرد/ آمریکا برای کنترل چین با این کشور همکاری می‌کند/ گروکشی تسلیحاتی اعراب از آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای/ایران:

فرانسه در تدارک ورود به بازار خودروی ایران

روزنامه فرانسوی فیگارو- ماکسیم پیکا مدیرعامل شرکت فرانسوی پژو سیتروئن، از تدارک و تلاش شرکت شیرنشان فرانسه برای مذاکره جاری میان این شرکت با شرکت ایران خودرو در خصوص همکاری مشترک و ورود به بازار ایران در صورت لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران خبر داد. وی افزود: پژو در نظر دارد بمنظور تقویت وجهه خود در ایران، در گام نخست مدل‌های با کیفیت بالای خود را از اروپا به این کشور صادر کند. در راستای مذاکرات ایران‌خودرو و پژو برای آغاز همکاری دوباره، تیمی از شرکت پژو هفته گذشته به ایران سفر کردند.

البرادعی: به توافق با ایران نیاز داریم

خبرگزاری فارس- محمد البرادعی مدیرکل سابق سازمان بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه در خصوص به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ ابراز امیدواری کرد و گفت: ما می‌بایست یک توافق جامع با ایران داشته باشیم. به طور قطع، ما می‌بایست ۱۰ سال پیش با شرایط بهتری برای غرب به توافق می‌رسیدیم اما به هرحال امیدواریم که توافق به نتیجه برسید زیرا رسیدن به توافق برای برنامه‌های هسته‌ای کشورهای عضو حائز اهمیت است.

پژو خودروهای کیفیت‌بالای خود را به ایران می‌آورد/ آمادگی یمنی‌ها برای تسلط بر مرکز استان الحرث عربستان/ موافقت انصارالله با آتش‌بس انسانی/ عربستان خبرگزاری یمن را جعل کرد/ آمریکا برای کنترل چین با این کشور همکاری می‌کند/ گروکشی تسلیحاتی اعراب از آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای/یمن:

اتفاقات یمن بر خلاف کشتار عربستان، به سود محور مقاومت در جریان است

شبکه لبنانی المنار- در حالی‌که اهداف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در یمن تحقق منافع سیاسی و استراتژیک است، بحران یمن برای سعودی‌ها حکم مرگ و زندگی را دارد. به‌رغم کشتارها، آنچه در یمن جریان دارد، به سود محور مقاومت است و منافع آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی را در منطقه تهدید می‌کند.

جعل خبرگزاری رسمی یمن توسط عربستان

خبرگزاری فارس- خبرگزاری رسمی یمن (سبأ نت) توسط عربستان جعل شده و یک سایت خبری جعلی به نام (سبأ نت) از سوی سعودی‌ها تأسیس شده است. این سایت جعلی، با آدرس http://www.sabanew.net فعالیت می‌کند، در حالی که آدرس خبرگزاری رسمی یمن http://www.sabanews.net است. پیش از این نیز برخی نهادهای سعودی، اقدام به جعل آدرس پایگاه خبری شبکه العالم و شبکه المسیره کرده بودند.

سریال برکناری فرماندهان امنیتی یمن توسط منصور هادی ادامه دارد

شبکه العربیه- عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن شنبه نیز تعدادی از فرماندهان امنیتی ارتش از جمله رئیس عملیات امنیتی ویژه را برکنار و پرونده آن‌ها را به دادگاه نظامی ارجاع داد. به دستور رئیس‌جمهور فراری، عبدالکریم الدمشقی معاون بازرس کل وزارت کشور، ناصر مسحن الشوذبی رئیس عملیات نیروهای امنیتی ویژه، عبدرالرزاق الموید رئیس پلیس صنعا به دلیل تعلل در انجام وظایف امنیتی و ملی برکنار شدند. منصور هادی در پی شکست متناوب از نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله، اخیرا تعدادی از فرماندهان امنیتی را برکنار کرد.

سعودی‌ها فرودگاه صنعا را بار دیگر برای نرسیدن کمک‌های بشردوستانه بمباران کردند

المیادین- سعودی‌ها درپی اعلام آمادگی صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز برای کمک به یمن، فرودگاه صنعا را بار دیگر بمباران کردند. یمنی‌ها اعلام کرده بودند که باند این فرودگاه برای فرود هواپیماهای کمک رسان بازسازی شده است.

موافقت یمن با آتش‌بس انسانی ادعاشده از سوی ریاض

خبرگزاری یمنی سبا- جنبش انصارالله یمن با پیشنهاد آتش‌بس انسانی به مدت 5 روز و از سرگیری گفت‌وگوها تحت نظارت سازمان ملل موافقت کرد. ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان پیشنهاد کرده است که به مدت 5 روز آتش‌بس انسانی اعلام شود و این زمان از سه‌شنبه آینده و به مدت 5 روز که قابل تمدید است، آغاز می‌شود. در همین حال، سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که زمان اعلام شده برای آتش بس در یمن برای بهبود اوضاع و رسیدگی به وضعیت سلامتی قربانیان حملات عربستان به یمن کافی نیست.

قبایل یمنی کنترل کوه مشرف به شهر الخوبه عربستان را به دست گرفتند

المیادین- نیروهای مسلح قبایل یمن موفق شدند بر یکی از کوه‌های مشرف به شهر الخوبه در خاک عربستان سعودی سیطره یابند. این شهر مرکز استان الحرث عربستان است. نیروهای قبیله‌ای یمن، پس از درگیری‌های شدید با نیروهای عربستان سعودی و در انتقام از بمباران روزانه مناطق مسکونی یمن، کنترل کوه تویلق را به دست گرفتند این کوه در یک نقطه مرزی و مشرف بر شهر الخوبه است. قبایلی که کنترل این بلندی‌ها را به دست گرفته‌اند بکیل المیر و همدان هستند.

سازمان ملل: بمباران گسترده یمن نقض قوانین بین‌المللی است

الجزیره- سازمان ملل روز شنبه پس از سکوت بیش از 40 روزه برای اولین بار اذعان کرد که بمباران گسترده و کور مناطق مختلف یمن، نقض قوانین بین‌المللی است. یک مقام سازمان ملل گفت: بمبارانهای بی رویه و بدون هدف مناطق پر از جمعیت چه با هشدار قبلی و چه بدون هشدار، نقض قوانین بین‌المللی است.

علی عبدالله صالح: ائتلافی با انصارالله ندارم

فیس‌بوک- جنگنده‌های سعودی، امروز منزل علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع یمن پس از انقلاب 2011 مردم این کشور را بمباران و تخریب کردند. وی پس از این حمله، با انتشار تصویری از خرابه‌های منزلش از عربستان خواست که راهکاری برای خود به منظور برون‌رفت از باتلاق کشتار و تخریب جامعه یمنی بیابد و بیش از این خون یمنی‌ها را ننوشد. وی اعلام کرد که هیچ ائتلافی با انصارالله امضا نکرده بلکه امروز او با هر طرف و نیروی ملی که مقابل تجاوز عربستان بایستد همپیمان است.

بیانیه جدید جنبش انصارالله درباره ضرورت توقف تجاوزات عربستان

پایگاه خبری عدن الغد- شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای خواستار رفع فوری محاصره ظالمانه و غیر قابل توجیه علیه ملت یمن شد و اعلام کرد که با هرگونه تلاش یا اقدام مثبت و جدی برای رفع این رنج ملت یمن و گرفتن اجازه برای امدادرسانی به این ملت از طریق ورود کشتی‌های مختلف امدادرسان به بنادر این کشور، مثبت رفتار خواهد کرد.

تأکید ایران بر امدادرسانی فوری به مردم یمن و حضور نماینده سازمان ملل در این کشور

خبرگزاری فارس- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران در گفتگو با والری آموس معاون انساندوستانه دبیرکل سازمان ملل از آمادگی ایران برای ارسال فوری کشتی‌های سوخت و فرآورده‌های نفتی به بنادر مختلف یمن، اعزام تیم‌های پزشکی و احداث سه بیمارستان صحرایی در صنعا، عدنو صعده و استان‌های مورد نظر سازمان ملل متحد، ارسال فوری محموله‌های امدادرسانی و غذایی از طریق هوایی به جیبوتی و یا به طور مستقیم به یمن، و اختصاص دو فروند هواپیمای ترابری و سه فروند کشتی ترابری برای سرعت بخشیدن بهبرنامه امدادرسانیسازمان ملل متحد و انتقال بسته‌هایدارویی و غذایی از طریق جیبوتی به یمن خبر داد.

جنگنده‌‌های مالزی برای مشارکت در تجاوز به یمن وارد عربستان شدند

خبرگزاری عربستان واس- جنگنده‌های مالزی به همراه نیروهای نظامی این کشور برای مشارکت در حملات عربستان به یمن در قالب عملیات امید وارد عربستان شدند. مالزی دوازدهمین کشوری است که به ائتلاف عربستان برای حمله به یمن پیوسته است. پیش از مالزی مانکور اندیایی وزیر خارجه سنگال اعلام کرده بود که کشور به ائتلاف عربستان برای حمله به یمن پیوسته است.

پژو خودروهای کیفیت‌بالای خود را به ایران می‌آورد/ آمادگی یمنی‌ها برای تسلط بر مرکز استان الحرث عربستان/ موافقت انصارالله با آتش‌بس انسانی/ عربستان خبرگزاری یمن را جعل کرد/ آمریکا برای کنترل چین با این کشور همکاری می‌کند/ گروکشی تسلیحاتی اعراب از آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای/عربستان:

ریاض رکن و اساس سلطه واشنگتن در منطقه است

شبکه تلویزیونی سی‌سی‌تی‌وی آمریکا- هیلاری مان لوریت تحلیلگر آمریکایی حمایت واشنگتن از حملات عربستان علیه یمن را در دراز مدت برای آمریکا مضر دانست. وی افزود: عربستان سعودی رکن اصلی و از ستون‌های سیاست آمریکا در خاورمیانه بوده است. به همین دلیل با وجود ضررهای حمایت واشنگتن از ریاض در حمله علیه یمن که منجر به قدرت گرفتن القاعده می‌شود، چنین رویکردی (حمایت از ریاض) را کماکان شاهد هستیم.

ناخرسندی سازمان ملل از پیشنهاد سعودی‌ها برای تبدیل به مرکز کمک‌رسانی به یمن

روزنامه مک‌کلاچی- یوهان فان‌در کلاو هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل پس از لغو کنفرانس صلح یمنی که بنا بود بان‌کی‌مون برگزار کند و سعودی‌ها بر وی پیش‌دستی کردند، گفته که مرکز کمک‌های بین‌المللی دیگر باید در سازمان ملل وجود داشته باشد و عربستان نمی‌تواند به چنین مرکزی مبدل شود. عربستان روز 17 می را به عنوان موعد برگزاری اجلاس صلح یمن اعلام کرد و اجلاسی که بنا بود پس‌فردا با ابتکار عمل دبیرکل سازمان ملل در ژنو برگزار شود، لغو شد. محل اختلاف جدید عربستان و سازمان ملل، حالا کمک‌های بین‌المللی برای مردم یمن است؛ عربستان اصرار دارد که باید مرکز جذب این کمک‌ها در شبه‌جزیره باشد حال آنکه بر اساس اصول سازمان ملل، کمک‌های بین‌المللی نباید به دست یکی از طرف‌های درگیر در جنگ بیافتد.

احتمال لغو سفر پادشاه عربستان به کمپ دیوید

پایگاه خبری ایلاف- درحالی که قرار است در آخر هفته جاری سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با رئیس جمهور آمریکا در کمپ دیوید دیدار کنند، برخی منابع از احتمال عدم حضور پادشاه عربستان در این نشست خبر داده‌اند. محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور عربستان احتمالاً در راس هیئت سعودی راهی نشست کمپ دیوید می‌شود که این خبر موجب غافلگیری مقامات واشنگتن شده است.

احتمال ادغام وزارت گارد ملی و وزارت دفاع عربستان؛ تلاش برای پایان نقش متعب بن عبدالله

اندیشکده استراتفور- منابع آگاه اعلام کرده‌اند که شاهزاده متعب چالشی سر راه محمد بن سلمان وزیر دفاع و پسر شاه کنونی عربستان است که ممکن است راه رسیدن او را به تاج و تخت با مشکل رو به رو کند. به همین دلیل و برای کم کردن میزان تهدید ممکن است ملک سلمان برای آسایش پسرش همه نهادهای امنیتی را به او بسپارد. البته روند کنار زدن متعب و کنار گذاشتن وزارت گارد ملی با توجه به ارتباط سیاست‌های قبیله‌ای مهم و نقش کلیدی که این سازمان در بنای قدرت عربستان بازی می‌کند کار آسانی نخواهد بود، اما ممکن است پادشاه عربستان برای هموار کردن به قدرت رسیدن پسرش، دست به ادغام این وزارت خانه با وزارت دفاع بزند.

ولی‌عهد برکنارشده عربستان در حصر خانگی

پایگاه خبری الخبر پرس- مقرن بن عبدالعزیز ولی‌عهد برکنار شده عربستان در حصر خانگی به سر می‌برد و حق ندارد در کاخ شخصی‌اش کسی را به میهمانی بپذیرد یا دیدار داشته باشد. منابع آگاه گفته‌اند که صدای تیراندازی شدیدی در داخل کاخ شاهزاده مقرن به گوش می‌رسد. مقرن بن عبدالعزیز کوچکترین پسر موسس خاندان آل سعود از سوی خالد التویجری رئیس پیشین دیوان پادشاهی عربستان و متعب بن عبدالله پسر شاه درگذشته این کشور به صحنه قدرت وارد شده بود تا مسیر را برای به قدرت رسیدن متعب فراهم کند. اما با درگذشت پادشاه عربستان و به قدرت رسیدن ملک سلمان این معادلات نیز از میان برداشته شد و پادشاه جدید عربستان به بهانه جوان گرایی مقرن را از ولی‌عهدی برکنار کرد.

پژو خودروهای کیفیت‌بالای خود را به ایران می‌آورد/ آمادگی یمنی‌ها برای تسلط بر مرکز استان الحرث عربستان/ موافقت انصارالله با آتش‌بس انسانی/ عربستان خبرگزاری یمن را جعل کرد/ آمریکا برای کنترل چین با این کشور همکاری می‌کند/ گروکشی تسلیحاتی اعراب از آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای/آمریکا:

آمریکا ۲۵۰۰۰ درخواست جاسوسی از آلمان داشته است

خبرگزاری آلمان فاز- سرویس اطلاعات آلمان اندکی پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن در تابستان 2013 مبنی بر جاسوسی‌های آمریکا از این کشور، درخواست‌هایی بیش‌تر از آنچه تاکنون افشا شده مبنی بر همکاری اطلاعاتی داشته است. این درخواست‌ها به 12 هزار مورد محدود نمی‌شود بلکه 25 هزار مورد بوده است. سرویس اطلاعاتی آلمان با درخواست‌های اطلاعاتی آمریکایی‌ها از جمله در اختیار گذاشتن شماره تلفن و آی‌پی‌های (IPs) بسیاری از سیاستمداران و شرکت‌های اروپایی مخالفت نکرده است.

روان‌شناس شکنجه‌های سیا اکنون مشاور بازجوهای اف‌بی‌آی شده است

راشاتودی- بعد از افشای رسوایی مشارکت روانشناسان آمریکا در شکنجه زندانیان زندان ابوغریب، انجمن روانشناسان آمریکا با کاخ سفید، سیا و وزارت دفاع آمریکا در ایجاد یک سیاست قانونی وارد همکاری شد که این سیاست بازرسان را از پیگرد قانونی معاف می‌کرد. سوزان براندون نقش کلیدی در ایجاد سیاست سال 2005 (اصول اخلاقی و امنیت ملی) ایفا کرد. یکی از ایمیل‌های افشا شده که شامل او نیز می‌شد بر دو نفری متمرکز شده بود که کارهای خاص با افرادی خاص در مکان‌هایی خاص انجام می‌دادند. در این ایمیل‌ها آمده است که سوزان براندون به صورت مستقیم با دو مردی که تکنیک‌های پیشرفته بازجویی را ارائه کردند و در برنامه شکنجه سیا به کار بردند، در ارتباط بوده است. براندون در حال حاضر گروه بازجویی از زندانیان اف بی آی را مشاوره می‌دهد. اف بی آی هنوز اظهارنظری در اینباره نکرده است.

واکنش منفی آمریکا به آزمایش موشک زیردریایی کره شمالی

روزنامه گاردین- دولت آمریکا بعنوان حامی نظامی دولت‌های ژاپن و کره‌جنوبی، آزمایش یک فروند موشک بالستیک زیردریایی در کره شمالی را محکوم کرد. یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به شلیک آزمایشی این موشک واکنش نشان داده و مدعی شده که این کار، به تنش‌های منطقه‌ای دامن می‌زند و کره میبایست از تکرار اقدامات مشابه پرهیز کند. کره شمالی بامداد شنبه مدعی شلیک موفقیت‌آمیز یک فروند موشک بالستیک زیردریایی پایه شد.

همکاری با چین، راهبرد واشنگتن برای مهار پکن است

روزنامه روسی وزگلاد- در ماه‌های اخیر باراک اوباما اظهارات تندوتیزی در مورد چین داشته است. بسیاری از تحلیلگران جنگ آشکار را بین آمریکا و چین پیش‌بینی می‌کنند، اما بعید است چنین اتفاقی رخ دهد، چراکه دو کشور روابط تجاری گسترده‌ای با یکدیگر دارند و چین بزرگ‌ترین وام‌گیرنده آمریکاست. کنترل چین از طریق همکاری همه‌جانبه، تاکتیک واشنگتن است.

تظاهرات ضد تبعیض نژادی در سیاتل با وجود استقرار پلیس آمریکا در خیابانها

خبرگزاری فارس- معترضان به تبعیض نژادی در آمریکا با برپایی تظاهرات در سیاتل، به برخوردهای خشن پلیس و قتل نژادپرستانه سیاهان در این کشور اعتراض کردند. ساکنان شهر سیاتل آمریکا در اعتراض به تبعیض نژادی با برپایی تظاهراتی تحت عنوان جان سیاهان اهمیت دارد، باز هم به قتل‌های سیاه‌پوستان توسط نیروهای پلیس سفیدپوست این کشور اعتراض کردند. تظاهرات سیاتل در حالی با حضور گسترده مردمی برگزار شده است که نیروهای پلیس آمریکا طبق معمول جهت سرکوب اعتراضات و تظاهرات، در خیابانهای این شهر مستقر شده‌اند.

آمریکا تلاش کرده تا با کمک آلمان از شرکت زیمنس جاسوسی کند

روزنامه آلمانی بیلد- آژانس امنیت ملی آمریکا تلاش کرده است تا با کمک سرویس اطلاعاتی آلمان از شرکت آلمانی زیمنس جاسوسی کند. مبنای این اقدام قرارداد همکاری بین زیمنس و سرویس اطلاعاتی روسی موسوم به SSSN که پیش از این با عنوان FAPSI فعالیت می‌کرد بوده است. بنابر این قرارداد زیمنس باید فناوری‌های اطلاعاتی را در اختیار روسیه بگذارد. در این خصوص یکی از سخنگویان شرکت زیمنس نوشت که این شرکت به هیچ‌وجه مسئولیتی درباره استفاده اطلاعاتی از خدمات خود را نمی پذیرد.

اوباما باید از بستن پیمان امنیتی رسمی با اعراب خودداری کند

روزنامه نیویورک‌تایمز- واشنگتن باید در نشست کمپ دیوید از پذیرش هرگونه پیمان رسمی با اعراب که می‌تواند آمریکا را درگیر ناآرامی‌های خاورمیانه کند، خودداری نماید. اوباما باید به کشورهای خلیج فارس که به تعامل واشنگتن با تهران و توافق احتمالی هسته‌ای، عمیقا بدبین هستند، اطمینان دهد که توافق با ایران نه فقط تهدید نیست، بلکه فرصتی برای ثبات منطقه‌‌ای است.

اختلافات در کنگره در زمینه توافق هسته‌ای ایران بالا گرفت

پایگاه اطلاع‌رسانی هیل وابسته به کنگره- 150 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه هفته گذشته نامه‌ای را به باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند و وی را ترغیب کردند که تمامی مسیرهای دیپلماتیک به سوی یک توافق هسته‌ای با ایران را قبل از دنبال کردن گزینه‌های سخت‌تر همچون تحریم‌ها علیه این کشور به اتمام برساند. ، نامه دموکرات‌ها در واقع یک تیر اخطار به جمهوری‌خواهان بود مبنی بر اینکه تعداد دموکرات‌ها به اندازه‌ای هست که بتوانند در صورتیکه جمهوری‌خواهان بخواهند از لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات استفاده کنند، حق وتوی اوباما را حفظ کنند.

مشکل اعراب با خرید موشک رفع نمی‌شود

روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز- در ماه‌های اخیر دولت اوباما به توافق هسته‌ای با ایران نزدیک‌تر شده و عربستان سعودی و متحدانش هراس نسبتا وحشتناکی را از این ماجرا داشته و آن‌را به این نشانه دانسته‌اند که آمریکا و ایران با نزدیکی بیشتر در مسیر آشتی و یا حتی اتحاد تاکتیکی رفته‌اند. اعراب تعادلی که در آن به ایران به عنوان کشوری با حالت قدرتمندانه مجوز داده شود را نمی‌خواهند. این در حالی است که مهمترین تهدید علیه این کشورها پیوستن جوانان عرب به گروه‌هایی چون داعش و وارد شدن در نبردهای سوریه، عراق و یمن است و این مشکل با فروش موشک، بیانیه‌های قاطعانه و حتی ضمانت‌‌نامه‌های کتبی برطرف نخواهند شد.

ایجاد زرادخانه تسلیحاتی برای شورای همکاری و حمایت از توافق هسته‌ای با ایران

روزنامه الحیات- ایجاد زرادخانه تسلیحاتی برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اصلی‌ترین بحث در پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست کمپ دیوید میان سران شورای همکاری خلیج فارس با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواهد بود. در بیانیه پایانی این نشست تاریخی قرار است درباره موضوعات مختلفی بحث شود که از آن جملهایجاد زرادخانه تسلیحاتی برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، مخالفت با دخالت‌های ایران در امنیت منطقه، پذیرش توافقی که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود، تقویت مخالفان دولت سوریه و تاکید بر عدم مشروعیت بشار اسد و همچنین مبنا قرار دادن طرح کشورهای شورای همکاری برای حل بحران یمن است.

پژو خودروهای کیفیت‌بالای خود را به ایران می‌آورد/ آمادگی یمنی‌ها برای تسلط بر مرکز استان الحرث عربستان/ موافقت انصارالله با آتش‌بس انسانی/ عربستان خبرگزاری یمن را جعل کرد/ آمریکا برای کنترل چین با این کشور همکاری می‌کند/ گروکشی تسلیحاتی اعراب از آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای/فلسطین:

فتح: بدون توقف شهرک‌سازی بازگشتی به مذاکرات سازش وجود نخواهد داشت

وبگاه خبری پی‌ان‌ان- نبیل شعث عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که بازگشتی به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی وجود ندارد مگر زمانی که شهرک‌سازی متوقف و سقف زمانی برای پایان اشغالگری این رژیم تعیین شود. شعث افزود: طرف فلسطینی از تلاش‌های کنونی فرانسوی برای از سرگیری روند سیاسی استقبال خواهد کرد. شورای امنیت مکان برتر مورد انتخاب فلسطینی‌ها برای اعمال فشار بر اسرائیل نیست.

تشکیلات خودگردان دادخواست‌هایی علیه اعضای حماس به تل‌آویو ارائه داده است

الرساله- خلیل عساف رئیس کمیته آزادی‌ها در کرانه باختری اعلام کرد دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان دادخواست‌های اتهام علنی علیه اعضای مقاومت اسلامی فلسطین حماس به رژیم صهیونیستی ارائه داده‌اند. خلیل عساف در ادامه از سکوت گروه‌های فلسطینی در قبال بازداشت‌های سیاسی اعضای حماس و جهاد اسلامی انتقاد کرد و افزود: هدف اینگونه بازداشت‌ها تقویت سیاست دور کردن اعضای مقاومت (از کرانه باختری) در سایه افزایش بازداشت‌ها است. عدنان الضمیری سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین ادعا کرد اعضای بازداشت شده حماس متهم به جذب پول از خارج برای حمایت از خانواده شهدا و اسرا هستند.

به زودی برمی‌گردیم؛ عنوان آغاز فعالیت‌های یوم‌النکبه توسط حماس

وبگاه خبری الرساله- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عصر شنبه از آغاز فعالیت‌های مربوط به یوم النکبه (سالروز اشغال فلسطین) در منطقه الزوایده واقع در مرکز نوار غزه خبر داد. حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی آغاز فعالیت‌های یوم النکبه را با عنوان به زودی برمی‌گردیم اعلام کرد.

تشکیل کابینه در سایه برای نظارت بر عملکرد کابینه نتانیاهو

روزنامه یدیعوت آحارونوت- در حالی که هنوز کابینه ائتلافی جدید بنیامین نتانیاهو سوگند یاد نکرده است، یعیر لاپید رهبر حزب یش‌عاتید کابینه در سایه تشکیل داده است تا اشتباهات کابینه نتانیاهو را متذکر شود. 11 عضو حزب یش‌عاتید نظارت بر وزارت‌خانه‌های کابینه اسرائیل را میان خود تقسیم کرده‌اند و هر کدام با توجه به دانش و تجربه خود، مسئولیت نظارت بر یک یا چند وزارتخانه را بر عهده گرفته‌اند. یعیر لاپید در این باره گفته: ما در هر گوشه در کمین هستیم تا اطمینان یابیم آنها هر کاری از دستشان بر می‌آید برای شهروندان اسرائیل انجام می‌دهند، نه برای بقای سیاسی خود. همه وزارت‌خانه‌ها را زیر نظارت قرار می‌دهیم و هر تصمیم اشتباهی که وزرا بگیرند، را افشا خواهیم کرد.

آغاز طولانی‌ترین راهپیمایی از اراضی اشغالی ۴۸ به سمت قدس

وبگاه خبری وطن- صبح شنبه طولانی‌ترین راهپیمایی از اراضی اشغالی 1948 به سمت قدس آغاز شد تا شهروندان ساکن اراضی اشغالی را به رفتن به مسجدالاقصی تشویق کند. سندباد طه هماهنگ‌کننده این راهپیمایی گفت: راهپیمایی مذکور در بیش از 30 شهر ادامه پیدا خواهد کرد و دهها نفر از هر شهر به آن اضافه خواهند شد و افراد شرکت‌کننده تا رسیدن به مسجدالاقصی در روز پنجشنبه صدها نفر خواهند شد. وی هدف از این اقدام را تقویت ارتباط میان شهروندان و مسجدالاقصی و یادآوری این نکته که مسجدالاقصی در خطر است، اعلام کرد.

نتانیاهو: تلاش حزب‌الله و ایران برای گشودن جبهه جدید علیه اسرائیل را ناکام گذاشته‌ایم

خبرگزاری فارس- بنیامین نتانیاهو یکشنبه در نشست هفتگی کابینه این رژیم، مدعی شد که تل‌آویو تلاش حزب‌الله و ایران برای گشودن جبهه جدید علیه اسرائیل را ناکام گذاشته است. وی گفت: ما حزب‌الله را در جنوب لبنان دفع کرده‌ایم و تلاش ایران برای گشودن جبهه جدید علیه ما در بلندی‌های جولان را ناکام گذاشته‌ایم و در طول عملیات صخره سخت نیز ضربه بسیار سنگینی به حماس وارد کردیم.

کابینه رژیم صهیونیستی به افزایش تعداد وزارتخانه‌های این رژیم رای مثبت داد

پایگاه خبری عاروتص شوع- کابینه رژیم صهیونیستی به اتفاق آرا پیشنهاد بنیامین نتانیاهو برای گسترش اندازه کابینه وزرای بیستمین دوره کنست (پارلمان اسرائیل) را تایید کرد. اگر کنست نیز این لایحه را تصویب کند، این طرح به نتانیاهو امکان می‌دهد تا تعداد وزرا را در چهارمین کابینه خود از 18 نفر به 20 نفر افزایش دهد. در مقابل، ایتان کابل یکی از نمایندگان حزب اتحادیه صهیونیست با ارسال این پیام که به جهنم خوش آمدید، گفت: هر کاری انجام می‌دهیم تا مانع تغییر قانون شویم.

یهودیان اتیوپی‌تبار بار دیگر علیه تبعیض‌نژادی صهیونیست‌ها در تل‌آویو تظاهرات می‌کنند

پایگاه خبری عاروتص شوع- بعد از دو تظاهرات گسترده در بیت‌المقدس و تل‌آویو که به خاطر دخالت پلیس اسرائیل به خشونت کشیده شد، قرار است جامعه یهودیان اتیوپیایی‌تبار اسرائیل یک‌شنبه شب بار دیگر در تل‌آویو راهپیمایی کنند. چندی قبل ویدئویی از حمله پلیس رژیم صهیونیستی به یک سرباز اتیوپیایی‌تبار و ضرب و شتم او منتشر شد. همین موضوع موجب شد نزدیک به دو هزار مهاجر اتیوپیایی در بیت‌المقدس تجمع کنند و نسبت به رفتار نامناسب و تبعیض‌آمیز علیه خود اعتراض کنند.

رژیم صهیونیستی یک موشک جدید را برای اولین بار آزمایش کرد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت- رژیم صهیونیستی شنبه برای اولین بار موشک رمح (نیزه) را که اخیرا وارد تجهیزات نظامی خود کرده، آزمایش کرد. این موشک که به فناوری جی‌پی‌اسمجهز است اهداف خود را در فاصله 35 کیلومتری به دقت مورد هدف قرار می‌دهد و در نوک آن مواد منفجره به وزن 20 کیلوگرم قرار دارد.این رژیم یک هفته است که اقدام به تمرین‌های نظامی گسترده‌ای در منطقه اغوار کرده که نشان از احتمال وقوع درگیری احتمالی میان این نیروها و حزب‌الله در جنوب لبنان است.

پژو خودروهای کیفیت‌بالای خود را به ایران می‌آورد/ آمادگی یمنی‌ها برای تسلط بر مرکز استان الحرث عربستان/ موافقت انصارالله با آتش‌بس انسانی/ عربستان خبرگزاری یمن را جعل کرد/ آمریکا برای کنترل چین با این کشور همکاری می‌کند/ گروکشی تسلیحاتی اعراب از آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای/انگلیس:

پادشاهی غیرمتحد، نتیجه انتخابات انگلستان بود

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز- انتخابات اخیر جغرافیای سیاسی بریتانیا را از نو طراحی و قالب ریزی می‌کند و شاید مرزهای کشور را دوباره ترسیم کند که این موضوع سوالاتی درباره شکل آینده اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند. با توجه به موفقیت خارق‌العاده حزب ملی استقلال اسکاتلند ممکن است که این انتخابات یکی از آخرین انتخابات‌های پادشاهی متحده باشد. با توجه به عزم و تعهد حزب محافظه‌کار برای برگزاری همه‌پرسی درباره عضویت در اتحادیه اروپا، این موضوع هم قابل تصور است که این شاید آخرین انتخابات در بریتانیای عضو اتحادیه اروپا بود.

انتصاب یک چهره افراطی ضدمسلمانان به عنوان وزیر جدید دادگستری انگلیس

بی‌بی‌سی- دیوید کامرون رهبر حزب محافظه‌کار بعد از پیروزی حزبش مایکل گوو را به عنوان وزیر دادگستری انگلیس منصوب کرد. گوو یکی از معروف‌ترین سیاسیون ضداسلامی انگلیس است. وی سال 2006 کتابی منتشر کرد با عنوان عملیات اسب تروا که در آن مدعی شده بود مسلمانان توطئه دارند تا بر مدارس بریتانیا تسلط یابند.

تونی بلر از هم‌حزبی‌های شکست‌خورده‌اش خواست میدان سیاسی را خالی نکنند

آبزرور- تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلستان و از اعضای حزب کارگر، پس از پیروزی حزب رقیب در انتخابات پارلمانی و تشکیل کابینه خطاب به هم‌حزبی‌هایش گفت در میدان باقی بمانند تا به قدرت بازگردند. بلر ضمن تشکر از شجاعت اد مییبند رهبر این دوره کارگرها که روز جمعه از سمت خود کناره‌گیری کرد، گفت باید در زمینه‌های اقتصاد کلان مباحث بسیاری ارائه دهیم و تنها به کمپین‌هایی علیه بی‌عدالتی اقتصادی بسنده نکنیم.

پژو خودروهای کیفیت‌بالای خود را به ایران می‌آورد/ آمادگی یمنی‌ها برای تسلط بر مرکز استان الحرث عربستان/ موافقت انصارالله با آتش‌بس انسانی/ عربستان خبرگزاری یمن را جعل کرد/ آمریکا برای کنترل چین با این کشور همکاری می‌کند/ گروکشی تسلیحاتی اعراب از آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای/آلمان:

نمایندگان پارلمان آلمان مرکل را به شکایت تهدید کردند

روزنامه آلمانی زوددویچه- در پی افشای ارتباط ایمیلی میان برلین و واشنگتن درباره قرارداد منع جاسوسی و اینکه آمریکا تمایلی به نهایی کردن این قرارداد ندارد، احزاب سبز و چپ به شدت به این خبر واکنش نشان دادند. تورستن شفر گومبل معاون حزب سوسیال دموکرات از دفتر صدراعظمی انتقاد کرد و گفت صدراعظم در مبارزات انتخاباتی خود مدعی شده که آمریکایی‌ها حقوق آلمانی‌ها را نقض نکرده‌اند. حزب سبز نیز دولت را تهدید کرده است که به دلیل موضوع همکاری‌های جاسوسی آمریکا و آلمان و انتشار فهرستی از 2000 مورد جاسوسی، به دادگاه قانون اساسی شکایت خواهد کرد.

خشم سرویس‌های اطلاعاتی از همکاری‌های جاسوسی آلمان با آمریکا

روزنامه آلمانی ولت- رسوایی همکاری سرویس اطلاعاتی آلمان با آژانس امنیت ملی آمریکا می‌تواند همکاری‌های امنیتی آتی آلمان با بسیاری از سرویس‌های امنیتی خارجی را به صورت جدی با مشکل مواجه کند. که شمار زیادی از سازمان‌‌های امنیتی خارجی در روزهای اخیر درخواست‌هایی را برای سرویس اطلاعاتی آلمان فرستاده‌اند و همکاری‌های مشترک را زیر سوال برده‌اند.

پژو خودروهای کیفیت‌بالای خود را به ایران می‌آورد/ آمادگی یمنی‌ها برای تسلط بر مرکز استان الحرث عربستان/ موافقت انصارالله با آتش‌بس انسانی/ عربستان خبرگزاری یمن را جعل کرد/ آمریکا برای کنترل چین با این کشور همکاری می‌کند/ گروکشی تسلیحاتی اعراب از آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای/روسیه:

سیلویو برلوسکنی: این غرب است که ورشکست شده نه روسیه

وبگاه خبری اسپوتنیک- سیلویو برلوسکنی نخست وزیر اسبق ایتالیا نوشت: فضای میدان سرخ مسکو که در آن پوتین به همراه رهبران چین و هند و روسای سایر کشورهای آسیایی دیده می شدند، نشانه‌ای از ورشکستگی غرب و نه انزوای روسیه است. شنبه بزرگترین رژه نظامی تاریخ روسیه به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی ارتش این کشور بر آلمان نازی در جریان جنگ جهانی، با سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه آغاز شد.

مادورو: تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه خودزنی است

تله‌سور- نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که اتحادیه اروپا با اتخاذ موضعی خصمانه در مقابل روسیه در واقع علیه خود اقدام می‌کند. وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که اروپا علیه خود عمل می‌کند؛ با پستی برخی از رهبران، کسانی که بیشتر از همه می‌بازند خودشان هستند.

پژو خودروهای کیفیت‌بالای خود را به ایران می‌آورد/ آمادگی یمنی‌ها برای تسلط بر مرکز استان الحرث عربستان/ موافقت انصارالله با آتش‌بس انسانی/ عربستان خبرگزاری یمن را جعل کرد/ آمریکا برای کنترل چین با این کشور همکاری می‌کند/ گروکشی تسلیحاتی اعراب از آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای/عراق:

فؤاد معصوم: کمک‌های ایران دخالت در امور عراق نیست

النشره- فواد معصوم رئیس جمهور عراق در آستانه سفر به تهران گفت: کمک‌های ایران در نبرد با داعش دخالت در امور داخلی عراق نیست. وی با اشاره به اینکه کمک‌های ایران به عراق در چارچوب روابط دو جانبه است اظهار داشت که داعش خطری برای کشورهای منطقه و خارج منطقه است.

پژو خودروهای کیفیت‌بالای خود را به ایران می‌آورد/ آمادگی یمنی‌ها برای تسلط بر مرکز استان الحرث عربستان/ موافقت انصارالله با آتش‌بس انسانی/ عربستان خبرگزاری یمن را جعل کرد/ آمریکا برای کنترل چین با این کشور همکاری می‌کند/ گروکشی تسلیحاتی اعراب از آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای/سوریه:

داوود اوغلو: قصد دخالت نظامی در سوریه نداریم

روزنامه ترکی حریت- احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد: اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه آنکارا در سوریه دخالت نظامی می‌کند، صحت ندارد. امروز به دخالت ترکیه در سوریه نیازی نیست. حزب جمهوری‌خواه ترکیه از احزاب اپوزیسیون در این کشور، ادعا کرده بود که حزب عدالت و توسعه می‌خواهد به منظور افزایش محبوبیت خود پیش از انتخابات 7 ژوئن، به سوریه حمله نظامی کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    بر آل سعود لعنت
  • ناشناس ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    توافق هسته ای به نفع اون کشورهایی که خواهان رشد مثبت اقتصادی هستند بجز آمریکا که اقتصاد مبتنی به جنگ رو داره هست البته شکر خدا که آمریکا یاد گرفته که جنگ نیابتی بکنه یعنی : اینم فرمولش (خودم کشف کردم ) ایران هراسی + فروش سلاح به عربا + جنگ + مصرف سلاح = فروش سلاح دوباره - جنگ با ایران
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    فقط اینو میدونم که شکست مذاکرات به نفع روسیه و اعراب و ترکیه و اسرائیل و نوکران داخلیشون هست...!!
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    من تعجب می کنم فرانسه بد عنق ترین کشور در زمینه توافق ایران با 5+1 هست همیشه اشکالتراشی می کرد خودرو های پژو و رنو دو محصول عمده فرانسه در کلاس متوسط جزو خودرو های درجه 3 دنیاست ولی بیشتر از همه فرصت فعالیت در ایران رو داره اون موقع آلمان با آن همه خودرو های محکم و شیک و حمایت همه جانبه وزیر آنها در مذاکرات جا پایی نداره؟ این یعنی چی ؟ چرا رفتار دیپلماتیک کشور بهم پیوسته نیست؟ هر کس ساز خودشو می زنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس