دولت عربستان جسد 5 کارگر خارجی که به جرم کشتن یک نفر، سر از تنشان جدا شده بود را در شهر جده از بالگرد آویزان کرد تا مایه عبرتی برای دیگر شهروندان شود؛ متهمان این پرونده اتباع یمن، چاد، اریتره و سودان بوده‌اند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/2/18 به شرح زیر است:

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟ایران:

واشنگتن: ظریف و کری در روزهای اخیر مکالمه‌ای نداشته‌اند

خبرگزاری فارس- جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره آزاد شدن کشتی متعلق به شرکت مرسک بر اساس حکم دادگاه بندرعباس گفت که در دوره توقف این کشتی با مقامات جزایر مارشال و شرکت مرسک در تماس بودیم ولی هیچ تماسی با مقامات ایران نداشته‌ایم. در طی روزهای توقیف این کشتی، کشتی‌های تجاری را در منطقه اسکورت کردیم و با این کار، حضور قوی و توانایی بازدارنده خود در مقابل بی‌ثبات‌سازی را به همگان نشان دادیم.

استقبال سخنگوی وزارت خارجه انگلیس از رفع توقیف کشتی مرسک

خبرگزاری فارس- سخنگوی وزارت خارجه انگلیس از رفع توقیف کشتی مرسک که به دلیل بدهی به یک شرکت ایرانی در سواحل بندر عباس لنگر انداخته بود، استقبال کرد. وی گفت که این واقعه برای ما نگران‌کننده بود و با توجه به آزاد بودن حرکت کشتی‌ها از میان تنگه هرمز، این موضوع را باز هم در گفت‌وگو با مقامات ایرانی بررسی خواهیم کرد.

ایران: اظهارات وزیر خارجه عربستان مردود و بر مبنای تحلیل‌های تکراری و بی‌فایده است

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اظهارات عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی درباره ایران را مردود دانست و گفت: این اظهارات فرافکنی و مبتنی بر یک رشته تحلیل‌های تکراری و بی فایده است. مقام سعودی در حالی مدعی دخالت ایران در یمن است که بیش از چهل روز است کشور یمن برای تامین منافع ریاض و هم پیمانانش بی وقفه هدف حملات نظامی قرار دارد و با محاصره کامل زمینی، دریایی و هوایی به گروگان گرفته شده است.

دیدار معاونان وزرای دفاع ایران و ترکیه و گفت‌وگو در خصوص همکاری‌های دفاعی

خبرگزاری فارس- علیرضا بیکدلی سفیر کشورمان در ترکیه گفت: امیر سرتیپ مسیح پور معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به ترکیه با آقای عصمت یلماز وزیر دفاع ملاقات کرد. معاونان وزارت دفاع دو کشور نیز در دیدار جداگانه همکاری‌های دفاعی را مرور کردند.

مارتین دمپسی: نیروهای ایرانی با توقیف مرسک در تنگه هرمز، قوانین بین‌المللی را نقض کردند

پایگاه خبری پنتاگون- مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که کشتی‌های سپاه پاسداران ایران، با متوسل شدن به زور برای توقیف کشتی مرسک، قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند. دمپسی این توقیف را یک اقدام تهاجمی توصیف کرد و با اشاره به آزاد شدن این کشتی پس از صدور حکم دادگاه ایرانی، گفت که نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه، برای پاسخگویی به هر اقدامی، آمادگی دارند.

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟عربستان:

عربستان جسد 5 اعدامی را از بالگرد آویزان کرد

خبرگزاری فارس- دولت عربستان جسد 5 کارگر خارجی که به جرم کشتن یک نفر، سر از تنشان جدا شده بود را در شهر جده از بالگرد آویزان کرد تا مایه عبرتی برای دیگر شهروندان شود. متهمان این پرونده، یک نگهبان هندی را کشته و پول وی را به سرقت برده بودند. 5 متهم این پرونده، اتباع یمن، چاد، اریتره و سودان بوده‌اند.

وزارت کشور عربستان مدعی خنثی‌سازی طرح داعش در این کشور شد

پایگاه خبری مفکره الاسلام- وزارت کشور عربستان سعودی افشا کرد، یک طرح تروریستی با صبغه طایفه‌ای را در این کشور خنثی کرده است که در صورت اجرا شدن تعداد زیادی از شهروندان را قربانی می‌کرد. سخنگوی وزارت خارجه عربستان در این خصوص گفت که نیروهای امنیتی عربستان یک گروه تروریستی متشکل از 65 نفر را دستگیر کرده که درصدد اجرای عملیات‌های تروریستی در کشور با هدف فتنه انگیزی طایفه‌ای بودند، همانند جنایتی که در روستای الدالوه در شرق عربستان در 2 نوامبر 2014 شاهد آن بودیم. کارشناسان امنیتی بر این باورند که داعش تلاش دارد، از دروازه طایفه گرایی و ایجاد اختلافات و نزاع‌های طایفه‌ای داخل عربستان نفوذ کند و در این راستا تلاش دارد، امنیت داخلی عربستان را متزلزل کند.

تأکید وزرای خارجه عربستان و آمریکا بر آتش‌بس ۵ روزه در یمن

شبکه العربیه- نشست خبری جان کری وزیر خارجه آمریکا و عادل الجبیر همتای عربستانی وی در ریاض آغاز شد. جان کری در ابتدای نشست خبری به تحولات یمن اشاره کرد و گفت: با طرف عربستانی درباره آتش‌بس در یمن به مدت ۵ روز برای انجام امدادرسانی بحث و تبادل نظر کردیم. از طرح عربستان سعودی درباره اعلام آتش‌بس انسانی برای پنج روز در یمن استقبال می‌کنیم و زمان آتش‌بس به زودی اعلام می‌شود. وی با اشاره به اخبار ضد و نقیض درباره حمله زمینی به یمن گفت: هنوز گزینه حمله زمینی به یمن را مورد بررسی قرار نداده‌ایم و آمریکا و عربستان هیچ گونه اظهارنظری درباره اعزام نیروی زمینی نکردند.

رایزنی جان کری و شاه جدید سعودی

خبرگزاری رسمی عربستان- جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در سفر آسیایی خود به عربستان آمده، با ملک سلمان، شاه عربستان دیدار و در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد. هنوز جزئیات بیشتری از این مذاکره عربی-آمریکایی در دست نیست.

مقام سعودی: هیچ‌ کس نمی‌تواند جلوی دستیابی ما به بمب اتم را بگیرد

وال‌استریت ژورنال- عبدالله العسکر رئیس سابق کمیته امور خارجی شورای مشورتی عربستان می‌گوید که اگر ایران بخواهد به سمت سلاح هسته‌ای برود، عربستان هم بمب اتم خواهد خواست و هیچ‌کس نمی‌تواند جلویش را بگیرد. العسکر ضمن بیان این مواضع، گفته که کشورش خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای را ترجیح می‌دهد.

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟یمن:

هشدار 22 سازمان فعال در زمینه حقوق بشر درباره یمن

پایگاه خبری شبکه العالم- 22 سازمان فعال در زمینه حقوق بشر در یمندر بیانیه‌ای هشدار دادند در صورتی که گذرگاه های زمینی، دریایی و هوایی برای ورود سوخت به یمن بازگشایی نشوند، کمکهای فوری خود را به حالت تعلیق درآورند. گریس اومر مسئول سازمان امدادرسانی آکسفام در یمن تصریح کرد که باید درگیریها را به طور فوری و دائم متوقف کنیم. باید گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی برای انتقال کمکهای اصلی مانند مواد غذایی، سوخت و ابزارهای پزشکی به منظور کمک به میلیونها نیازمند بازگشایی شوند.

عربستان: صعده یمن از این لحظه آماج حملات است

العربیه- احمد عسیری سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی پنجشنبه‌شب خبری اعلام کرد که از این لحظه استان‌های صعده و مران یمن و نواحی آن از مناطق مورد هدف است. وی ضمن اعلام آغاز تجاوزات نظامی سخت علیه حوثی‌های یمن در واکنش به حملات موشکی اخیر به مناطق مرزی عربستان اعلام کرد که این عملیات نظامی مدت زمان مشخصی ندارد و فقط شامل مناطق مرزی یمن و عربستان نمی شود بلکه صعده و نواحی آن را نیز در بر میگیرد. وی افزود: مواضع انصارالله و حوثی‌ها در صعده یمن 24 ساعته و بدون وقفه بمباران خواهد شد.

سازمان ملل: ۱۴۰۰ یمنی در تجاوزات هوایی عربستان کشته شدند

العالم- سازمان ملل متحد اعلام کرد دست‌کم ۱۴۰۰ نفر از مردم یمن از آغاز تجاوزات هوایی عربستان سعودی تاکنون به شهادت رسیده‌اند. در گزارش یوهانس فایردیرکلاوف هماهنگ کننده امور انسانی در یمن وابسته به سازمان ملل همچنین تاکید شده است که در این حملاتنزدیک به شش هزار نفر مجروح شده‌اند. کلاوفدر گزارش خود اعلام کرد که بیشتر قربانیان شهروندان عادی یمنی هستند.

جنگنده‌های سعودی بارگاه مؤسس جنبش الحوثی را بمباران کردند

تلویزیون المسیره وابسته به انصارالله- جنگنده‌های عربستان سعودی یک روز پس از سرنگونی بالگرد آپاچی ریاض توسط رزمندگان صعده، بارگاه مؤسس جنبش الحوثی را بمباران کردند. جنگنده‌های عربستان بارگاه سید حسین بدر الدین الحوثی (مؤسس جنبش الحوثی) واقع در منطقه مران صعده را بمباران کردند. دولت سابق یمن در سال 2004 پاداش 55 هزار دلاری برای دستگیری حسین بدر الدین الحوثی تعیین کرد. پس از چند ماه نزدیکان وی، از کشته ‌شدن او و چند همکارش توسط نیروهای دولتی خبر دادند.

فیلم لحظه سرنگونی بالگرد آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها

شبکه تلویزیونی المسیره- شبکه المسیره وابسته به جنبش انصار الله یمن، فیلم لحظه سرنگونی بالگرد آپاچی عربستان سعودی توسط قبائل مرز نشین یمنی را منتشر کرد. شماری از اهالی منطقه البقعدر استان صعده واقع در شمال یمن که محل سکونتشان همواره از سوی بالگردهای آپاچی سعودی مورد هدف قرار می‌گرفت، پنج‌شنبه موفق شدند یک بالگرد آپاچی سعودی را هدف قرار داده و سرنگون کنند. فیلم مذکور را می‌توانید از این‌جا ببینید.

جنگنده‌های سعودی یک فرودگاه دیگر یمن را بمباران کردند

شبکه تلویزیونی المنار- صبح جمعه جنگنده‌های تهاجم سعودی به یمن، فرودگاه شبوه را بمباران کردند. شبکه المنار شمار حملات جنگنده‌های سعودی به فرودگاه شبوه را چهار تهاجم هوایی اعلام کرد ولی به جزئیات این خبر هیچ اشاره‌ای نکرد.

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟آمریکا:

آمریکا آموزش مخالفان مسلح سوریه را در اردن آغاز کرد

خبرگزاری رویترز- ارتش آمریکا آموزش مخالفان مسلح دولت سوریه را آغاز کرده است. آموزش این افراد فعلا در اردن آغاز شده و به زودی در ترکیه نیز شروع خواهد شد. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا تابستان سال گذشته اعلام کرد قصد دارد برای تضعیف و نهایتا نابودی داعش مخالفان میانه‌روی دولت سوریه را آموزش داده و تجهیز کند. قرار است نهایتا 15000 نفر در این برنامه آموزش ببیند. مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند هدف نهایی آن‌ها ایجاد نیروی قدرتمند در سوریه برای مقابله با نظام این کشور است. آنکارا و ریاض برای حمایت از مخالفان مسلح دولت سوریه و گروه‌های تروریستی فعال در این کشور به توافق رسیده‌اند.

سنا امروز درباره طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران رأی‌گیری می‌کند

خبرگزاری آسوشیتدپرس- قانونی که به کنگره اجازه نظارت و احتمالاً رد هرگونه توافق هسته‌ای ایران و 1+5 ا می‌دهد، روز پنج‌شنبه در سنای آمریکا به رأی‌ گذاشته شد. لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران و 1+5، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را به مدت 30 روز از تعلیق تحریم‌های کنگره علیه ایران منع می‌کند تا نمایندگان کنگره در این بازه زمانی، متن توافق نهایی ایران و 1+5 را مورد ارزیابی خود قرار دهند.

تد کروز: نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای، یک لایحه بد است

پایگاه اطلاع‌رسانی هیل وابسته به کنگره- تد کروز سناتور جمهوری خواه و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا روز چهارشنبه ضمن انتقاد از لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران، آن را یک لایحه بد نامید. کروز تصریح کرد: تا جایی که از این لایحه برمی‌آید، بعید است که بتواند از توافق بد با ایران جلوگیری کند.

مونیز: از چارچوب فعلی توافق هسته‌ای راضی‌ام

خبرگزاری فارس- ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا پنج‌شنبه در خصوص مذاکرات لوزان و نتیجه آن گفت: بر اساس چارچوب مورد توافق، هیچ پلوتونیوم، اورانیوم و یا فعالیت مخفیانه‌ای در ایران وجود نخواهد داشت و به همین خاطر، از این چارچوب رضایت دارم. در حال حاضر ایرانیان حدوداً 2 ماه تا ساخت بمب فاصله دارند که پس از اجرایی شدن چهارچوب مورد توافق در لوزان، این زمان به بیش از یک سال می‌رسد و این امر، فرصت اقدام را برای ما ایجاد می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا: آموزش معارضان سوری آغاز شد

خبرگزاری فارس- اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که با دور زدن دولت عراق و تسلیح کردها و قبایل عراقی مخالف‌ است زیرا این کار، جان سربازان آمریکایی را به خطر می اندازد. فرمانده ارشد پنتاگون در ادامه به شروع آموزش معارضان سوری در اردن از سوی نیروهای پنتاگون اشاره کرد و گفت که دور دوم آموزش‌ها، طی هفته‌های آتی آغاز خواهد شد.

اوباما تشکیل کابینه جدید صهیونیست‌ها را تبریک گفت

رویترز- باراک اوباما با ارسال پیامی، تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی را به سران این رژیم و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر دولت ائتلافی جدید تبریک گفت. اوباما در این پیام به تبریک به گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و 1+5 هم اشاره کرده و گفته: امیدواریم تبادل نظرات در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله مذاکرات بین المللی برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای و ادامه پیگیری راهکار دو دولتی، کماکان ادامه یابد.

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟عراق:

امتناع آمریکا از ارسال مستقیم سلاح به کردستان عراق، بارزانی را به عقب‌نشینی واداشت

نشریه آمریکایی فارین پالسی- مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق روز چهارشنبه از تقاضای دیرینه تحویل مستقیم تسلیحات آمریکا به منطقه شمال عراق برای مقابله با تکفیری‌های داعش عقب‌نشینی کرد. بارزانی گفت: مسئله مهم در اینجا این است که پیشمرگه به این سلاح‌ها دست پیدا کند. چگونگی و شیوه رسیدن این سلاح‌ها به مهمی این واقعیت نیست که پیشمرگه به این سلاح‌ها نیاز دارد. جمعه گذشته خطبای نماز جمعه به نمایندگی از مراجع عراق، بشدت با طرح کنگره آمریکا مخالفت کردند و از سیاسیون عراق خواستند با طرح آمریکا برای تسلیح گروه‌های عراقی بدون اطلاع دولت مرکزی مخالفت کنند.

تماس رادیویی خلبانان سعودی با داعش در آسمان عراق

پایگاه خبری شبکه العالم- دولت آمریکا چند ماه پیش ائتلافی را با مشارکت برخی کشورها از جمله چند کشور عربی برای به زعم خود مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه تشکیل داد. از آن زمان تاکنون، مسئولان دولتی، شخصیتها و نیروهای مردمی و مقاومت در عراق بارها از ارتباط پنهانی آمریکا با داعش و کمک جنگنده ها و هواپیماهایآمریکایی به عناصر داعش در عراقو ارسال محموله‌های سلاح برای این عناصر خبر دادهو اسنادی را در این ارتباط منتشر کرده‌اند. در تازه ترین مورد، برخی خلبانان سعودی، قطری و بحرینی بر فراز استان بصره در حال پرواز هستند، عکس می گیرند و با عناصر تروریستی داعش در ارتباط هستند.

داعش از تشکیل گردان متشکل از کودکان در دیاله عراق خبر داد

پایگاه خبری البلاد- گروهک تروریستی داعش در عراق اعلام کرد که گردانی از کودکان و افراد کم سن و سال را در استان دیاله تشکیل می‌دهد. داعش نام طیور الجنه (پرندگان بهشت) را برای این گردان انتخاب کرده است.

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟ترکیه:

ارتش ترکیه قصد تجاوز به خاک سوریه را دارد

پایگاه خبری کردپرس- گورسل تکین، معاون حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه مدعی شد که ارتش ترکیه به دستور رجب طیب اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) و حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) حداکثر تا 2 روز دیگر وارد خاک سوریه شده و در این کشور عملیات نظامی انجام خواهد داد. وی عنوان کرد: این اطلاعات را از یک منبع بسیار معتبر کسب کرده‌ایم. به نخست وزیر ترکیه پیام می دهم، اگر این عملیات واقعیت ندارد هر چه سریعتر آن را تکذیب کند. ما منتظر تکذیب شدن این خبر هستیم. ولی اگر این کار را انجام نمی‌دهد ملت ترکیه مطمئن باشد حداکثر تا شب جمعه ارتش ترکیه در خاک سوریه عملیات نظامی خواهد داشت.

بازداشت ۳ دادستان‌ ترک که مانع کمک به تروریست‌ها شدند

العالم- این متهمان در ماه ژانویه سال 2014، دستور بازرسی یک مجموعه از کامیون ها و اتوبوس ها را در استان های هاتای و اضنه در نزدیکی مرزهای سوریه صادر کردند، زیرا این خودروها را مشکوک به حمل سلاح و مهمات برای سوریه می دانستند. اسنادی بر روی سایت های خبری منتشر شد که فاش کرد این کامیون ها، متعلق به سازمان اطلاعات ملی ترکیه بودند و در حال انتقال سلاح به گروه های مسلح در سوریه بودند. دولت ترکیه با بایکوت خبری در این زمینه، سایت ها و رسانه ها را از پخش هرگونه خبری در این زمینه بازداشته است.

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟فلسطین:

درخواست نتانیاهو برای اتحاد صهیونیست‌ها با اعراب

وبگاه خبری العهد لبنان- نتانیاهو بار دیگر مدعی شده است که ایران بزرگترین چالش پیش‌روی کابینه او است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین خواست که این رژیم با کشورهای عربی در برابر ایران متحد شود؛ کشورهایی که با صهیونیست‌ها مشترک المنافع هستند.

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟لبنان:

حزب‌الله اخبار برخی رسانه‌‌ها درباره شمار شهدایش در القلمون را تکذیب کرد

النهار- حزب الله لبنان با تکذیب خبرسازی‌های رسانه‌های حامی گروهک‌های تروریستی، تاکید کرد که برخلاف آمارهای اعلام شده، تنها سه تن از رزمندگان مقاومت در عملیات القلمون به مقام شهادت رسیدند. برخی رسانه‌های عربی و لبنانی اصرار دارند که شمار شهدای حزب الله در نبرد جاری در القلمون را بیش از 40 نفر اعلام کنند. حزب الله تاکید می‌کند که این اخبار کاملا دروغ است. حزب الله لبنان از روزهای پایانی هفته گذشته عملیات خود برای پاکسازی مناطق شرقی لبنان و منطقه کوهستانی القلمون واقع در غرب سوریه را آغاز کرده است.

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟امارات متحده عربی:

سفیر امارات در آمریکا: فردا از اوباما تضمین کتبی می‌گیرم

شبکه خبری العربیه- یوسف العتیبه سفیر امارات گفت نمایندگان کشورهای عربی در جلسه مشترک با باراک اوباما، انتظار خواهند داشت که آمریکا یک تضمین امنیتی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به آنها بدهد. وی تأکید کرد که تضمین آمریکایی ها باید مکتوب باشد. نمایندگان کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج‌فارس قرار است با رئیس‌جمهور ایالات متحده در کمپ‌دیوید دیدار کنند و نظرات خود را در خصوص توافق احتمالی ایران و 1+5 به وی منتقل می‌کنند.

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟روسیه:

هشدار روسیه به اعراب: تبعات طرح تقسیم سوریه و عراق به یمن هم می‌رسد

روزنامه الجمهوریه- یک دیپلمات روسی اعلام کرد که وزیر خارجه یک کشور مهم عربی نقشه‌ و طرح تقسیم سوریه و عراق را به سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ارائه کرد. سرگئی لاوروف با دادن پاسخ قاطعی به این وزیر خارجه عربی هشدار داد: طرح تقسیم اگر در سوریه و عراق آغاز شود به یمن خواهد رسید و تبعات آن دامن کشورهای همسایه نیز را خواهد گرفت. دیپلمات روس گفت: آمریکایی‌ها تلاش کردند روس‌ها را به پذیرفتن این طرح در چارچوب نفوذ مشترک آمریکایی-روسی همانطوری که فرانسه و انگلیس در اوایل قرن بیستم انجام دادند، متقاعد کنند. اما پاسخ مسکو منفی بود، به این دلیل که چنین سناریویی منجر به گسترش تروریسم در خاورمیانه و افزایش تهدیدات علیه امنیت روسیه، اروپا و حتی آمریکا می‌شود.

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟انگلیس:

کامرون به نام مشروعیت، برای کودتای انتخاباتی نقشه می‌کشد

روزنامه انگلیسی گاردین- در حالی که انتخابات سراسری انگلستان آغاز شده است محافظه‌کاران تحت نام مشروعیت به دنبال کودتا علیه دیگر احزاب هستند. محافظه‌کاران این ادعا را دارند که هر حزبی بیشترین تعداد کرسی‌ها را به دست آورد، بیشترین حامیان را میان مردم دارد بنابراین این حزب دولت مشروع انگلستان است. برنامه محافظه‌کاران این است که کودتایی از طریق قانون اساسی به راه انداخته و خود را حزب مشروع و دولت مشروع بعدی معرفی نمایند.

عربستان 5 جسد را برای عبرت مردم از هلیکوپتر آویزان کرد/ فیلم سرنگونی آپاچی سعودی توسط یمنی‌ها/ «پرندگان بهشت» داعش چه کسانی هستند/ وقتی داعش به عربستان حمله می‌کند؟آلمان:

دیپلمات آلمانی: تحریم جدید، ساختار تحریم‌ها را فرومی‌پاشد

خبرگزاری آسوشیتدپرس- پیتر ویگ سفیر آلمان در ایالات متحده می‌گوید که جایگزین توافق هسته‌ای با ایران، گزینه چندان جذابی به نظر نمی‌رسد. وی به این نکته اشاره کرده که آلمان و دیگر کشورها به رغم آنچه ممکن است از سوی کنگره آمریکا سر بزند، آماده‌اند که از تحریم‌ها عبور کنند. وی افزود که [این اقدام کنگره] ساختار جهانی تحریم‌ها را فروخواهد پاشید و رقابت برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای در منطقه را تشدید خواهد کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    داعش یعنی آل سعود بچه کش
  • بوسجین ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    بابا نگو این شیخک ها برای نشان دادن توحش قبیله قبل اسلام خود اب نمی دیدند و گرنه بر همان روش پایبندند در دنیای امروزی چه نمایش سخیف از خود و گرو ه های وابسته به نمایش می گذارند هنوز متمدن نشدند و با این روش ها نه تنها اسلام بلکه ابروی انسانیت را از بین می برند
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    می بایست با این بدتر از ببر وپلنگ ها یعنی سعودی های مستراح همین رفتار را کرد منتها آنهارا زنده زنده بدنشان را با بنزین ونفت آغشته نمود وسپس از هلکوپتر آویزان کرد و آتش زد وفیلم تهیه نمود برای کاخ سفید فرستاد تا کیف کنند وقتی می بینند0
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    انسان اگر جنایت کار هم باشه نهایت اینکه اعدامش کنند نه این حرکات بی شرفانه بچه های اون کشور در اینده میخان دکتر و مهندس بشن یا قصاب در ضمن اگر ایران مرتکب این حرکت میشد الان بی بی سی و اون اشغالای هم بندش چه ها که نمی کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس