مشاور ویژه رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه: ضرری که ایران به وحدت جهان اسلامی زده، بیش از ضرری است که اسرائیل وارد کرده است.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز یک‌شنبه 94/2/13 به شرح زیر است:

تلافی شکست در یمن بر سر هندوانه‌های ایرانی/ مشاور اردوغان: ضرر ایران برای جهان اسلام، بیش از اسرائیل است/ بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد/ ارسال سلاح ضدهوایی و آموزش 15 هزار نفر، تحرکات جدید آمریکا در حمایت از مخالفان اسد/ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا: حرف زدن با نتانیاهو وقت تلف کردن استایران:

جان کری:‌ بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد

روزنامه جروزالم‌پست- جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سریلانکا با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی مصاحبه کرد و گفت که همه راه‌های ایران برای رسیدن به بمب اتم تا همیشه بسته باقی خواهد ماند. جان کری در ادامه از اوباما هم نقل قول کرد و گفت:‌پرزیدنت اوباما قاطعانه قول داده که آنها (ایرانیان) به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کنند؛ من معتقدام راهی که در پیش گرفته‌ایم، در حقیقت به محافظت از اسرائیل منتهی می‌شود. در توافق احتمالی میان ایران و 1+5، گذشته از توقف غنی‌سازی ایرانیان، دو بحث جدی وجود دارد که محل اختلاف است؛ یکی برداشته شدن تحریم‌ها و دوم بازرسی از مراکز هسته‌ای ایران. کری خطاب به صهیونیست‌ها افزود: بازرسان ما هر روز آنجا (ایران) خواهند بود؛ این یک توافق 10 ساله نیست، توافق همیشگی است و حضور بازرسان ضروری است.

الجزیره و العربیه تلافی شکست در یمن را بر سر هندوانه ایرانی درآوردند

خبرگزاری فارس- همزمان با نمایان شدن نشانه‌های شکست ائتلاف شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس در نبرد با مردم یمن رسانه‌های وابسته به شاهزاده‌های سعودی، قطری و اماراتی در فاز جدید تبلیغات ایران هراسانه خود، هندوانه‌های وارداتی از ایران را هدف قرار داده اند. در هندوانه‌های وارداتی از ایران در امارات، عربستان، قطر و کویت سوراخ‌های مشکوکی مشاهده شده که این مسئله به سایت ها و شبکه‌های اجتماعی کشیده شد. در این میان ضاحی خلفان رئیس پلیس پرحرف و بی سواد اماراتی که درباره همه چیز نظر می‌دهد، مدعی شد که در این هندوانه‌ها مواد شیمیایی تزریق شده است که این مسئله موج جدیدی را در شبکه‌های اجتماعی علیه هندوانه‌های ایرانی را به راه انداخت.

آمانو: برنامه هسته‌ای ایران یکی از نگرانیهای مهم ما است

مرکز خبر سازمان ملل- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در یک مصاحبه درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌تواند بگوید همه مواد و تاسیسات هسته‌ای ایران برای اهداف صلح‌آمیز هستند. یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه نشست ان‌پی‌تی در نیویورک به سوالات درباره موضوعاتی از قبیل تجدیدنظر در ان‌پی‌تی پاسخ داد. آمانو در بخشی از این مصاحبه درباره اینکه از نظر شما نگرانیهای بزرگ امروزه از منظر موضوع گسترش سلاح‌های اتمی چیست، گفت: از منظر گسترش (سلاح اتمی)، یکی از نگرانیهای مهم،‌ موضوع برنامه هسته‌ای ایران است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال اجرای پادمان در ایران است و ما می‌توانیم بگوییم که مواد و تاسیسات هسته‌ای تحت امور پادمان، برای مقاصد صلح‌آمیز هستند اما ما نمی‌توانیم بگوییم همه مواد و تاسیسات هسته‌ای (ایران) برای مقاصد صلح‌آمیز هستند.

مشاور اردوغان: ضرری که ایران به جهان اسلام زده، بیش از ضرر‌های اسرائیل است

روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن- امرالله ایشلر مشاور ویژه رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه، با حمله‌ای شدید و بی‌سابقه در لحن و ادبیات به جمهوری اسلامی، اقدامات ایران در منطقه را فتنه‌ساز نامید و ادعا کرد، ضرری که ایران به وحدت جهان اسلامی زده، بیش از ضرری است که اسرائیل وارد کرده است. وی در پاسخ به سوالی درباره سوریه، گفت: ایران بر اساس نگرانی‌های مذهبی و سیاست‌های ایدئولوژیک خود همه نوع حمایتی از جمله اعزام نیرو به سوریه کرده است و آبرو و جایگاه خود را نزد مردم مسلمان از دست داده است. سیاست‌هایی که ایران در سوءاستفاده کردن از مرحله مابعد انقلاب‌های عربی در پیش گرفت، ثابت می‌کند حرف اندیشمندان و افراد آکادمیک که گفتند ایران از زمان انقلاب خود تلاش می‌کند انقلاب را صادر و پروژه هلال شیعی را برپا کند، درست است.

تلافی شکست در یمن بر سر هندوانه‌های ایرانی/ مشاور اردوغان: ضرر ایران برای جهان اسلام، بیش از اسرائیل است/ بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد/ ارسال سلاح ضدهوایی و آموزش 15 هزار نفر، تحرکات جدید آمریکا در حمایت از مخالفان اسد/ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا: حرف زدن با نتانیاهو وقت تلف کردن استعراق:

تجزیه عراق محور رایزنی مسعود بارزانی با اوباما

المیادین- مشاور رئیس منطقه کُردستان عراق گفت که بحث درباره تشکیل دولت مستقل کُردی محور رایزنی‌های مسعود بارزانی در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن خواهد بود. علاوه بر بحث درباره تشکیل حکومت مستقل کُردی، آموزش و مسلح کردن نیروهای پیشمرگه از دیگر محورهای رایزنی مسعود بارزانی در دیدار با مقامات آمریکایی خواهد بود.

بیانیه پارلمان عراق در محکومیت طرح کنگره آمریکا

سومریه نیوز- پارلمان عراق در حالی سی و چهارمین جلسه خود را برگزار کرد که در این جلسه با صدور بیانیه‌ای طرح کنگره آمریکا درباره عراق را محکوم و این طرح را نادیده گرفتن حاکمیت عراق دانستند. پارلمان عراق با اشاره به اینکه طرح مذکور برخلاف قوانین بین الملل است تاکید کرد که این توافق نقض تعهدات آمریکا در توافق راهبردی میان بغداد و واشنگتن است که در آن آمریکا متعهد به حفظ وحدت و استقلال عراق شده است.

وزیر کشور عراق: طرح ارائه شده از سوی کنگره آمریکا مقدمه جنگ مذهبی است

العهد- محمد الغبان وزیر کشور عراق در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد ضمن انتقاد از طرح کنگره برای تسلیح نیروهای پیشمرگه و عشایر اهل سنت، جدای از بغداد تاکید کرد که این اقدام مردود و امری اشتباه از نظر دولت عراق است. وی اظهار داشت که طرح مورد نظر کنگره مقدمه جنگ مذهبی و داخلی در عراق است.

مسعود بارزانی راهی آمریکا شد

پایگاه خبری السومریه نیوز- مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق عصر روز شنبه برای دیدار با باراک اوباما در رأس هیأتی بلند مرتبه راهی پایتخت‌ آمریکا شد. بنا به گفته منابع مطلع، وی با رئیس‌جمهور آمریکا در مورد کردستان پس از نابودی داعش به بحث و رایزنی خواهد پرداخت. همچنین رئیس منطقه کردستان عراق، موضوع عملیات‌ آزادسازی موصل، تسلیح پیشمرگه و بازسازی مناطق تخریب شده در جنگ با داعش را با باراک اوباما به بحث و گفت‌و‌گو خواهد گذاشت.

دیدار بارزانی و نخست‌وزیر کانادا در اربیل

شبکه کردزبان روداو- استفان هارپر نخست‌وزیر کانادا که به عراق رفته، پس از دیدار با مقامات این کشور در بغداد، با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان هم در اربیل دیدار کرد. رئیس اقلیم کردستان عراق از استفان هارپر نخست‌وزیر کانادا برای گفت‌گو درباره کمک‌های نظامی اوتاوا به اربیل و همچنین داعش استقبال کرد.

العبادی: هر قانونی که وحدت ما را تضعیف کند، رد می‌کنیم

خبرگزاری فارس- جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا شب شنبه تلفنی با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت‌وگو کرد و از طرح کنگره برای تسلیح مستقیم مناطق کرد و سنی‌نشین این کشور عقب‌نشینی کرده و گفت واشنگتن به حفظ عراق متحد، متعهد است. در مقابل، نخست‌وزیر عراق نیز تاکید کرد که عراق پیشنهادها و پیش‌نویس قوانینی را که وحدت این کشور را تضعیف و حاکمیت ملی آن را نقض کند، رد می‌کند.

تلافی شکست در یمن بر سر هندوانه‌های ایرانی/ مشاور اردوغان: ضرر ایران برای جهان اسلام، بیش از اسرائیل است/ بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد/ ارسال سلاح ضدهوایی و آموزش 15 هزار نفر، تحرکات جدید آمریکا در حمایت از مخالفان اسد/ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا: حرف زدن با نتانیاهو وقت تلف کردن استیمن:

نامه انصارالله به بان کی‌مون: سوخت بیمارستان‌ها در حال پایان است

روزنامه الثوره سوریه- بخش روابط خارجی انصارالله یمن در نامه‌ای، بان کی‌مون و سفرای کشورهای مختلف را مورد خطاب قرار داد: با ابراز تأسف باید به شما بگوییم که - بنا به گزارش وزارت بهداشت و صلیب سرخ جهانی- سوخت باقی مانده در خلال 24 ساعت آینده در بیشتر بیمارستان‌ها تمام خواهد شد؛ بیمارستان‌هایی که هزاران بیمار و مجروح در آن‌ها بستری هستند. همچنین باید تأکید کنیم که این وضعیت در سایه تجاوزات و حملات مستمر سعودی‌ها ادامه دارد و ادامه آن موجب فجیع‌ترین جنایت‌ها در حق شهروندان و تمام چیزهایی که به زندگی و مقتضیات حیات آن‌ها مربوط می‌شود، خواهد شد. ما منتظر نقش انسانی و فعالی هستیم که اخلاق و ارزش‌های انسانی مشترک را پاس دارد و عربستان سعودی را برای این حد از قساوت و تکبر در حق مردم مظلوم و محاصره شده یمن مجازات کند، مردمی که بدون هیچ گونه توجیهی و صرفا به دلیل ایستادگی در برابر فساد و تروریسم در حال رنج کشیدن هستند.

کری: امیدوارم کمک‌های بیشتری به مردم یمن برسد

رویترز- جان کری وزیر خارجه آمریکا که به سریلانکا سفر کرده می گوید امیدوار است همگام با تلاش‌های نیروی هوایی عربستان برای بازگرداندن دولت مورد قبول جامعه جهانی در یمن به قدرت، کمک‌های بشردوستانه بیشتری به مردم این کشور برسد. وی ضمن هشدار در خصوص وقوع فاجعه انسانی در یمن گفت که کشورش به همراه عربستان و امارات در پی کلید زدن مذاکرات صلح میان گروه‌های یمنی هستند.

تلافی شکست در یمن بر سر هندوانه‌های ایرانی/ مشاور اردوغان: ضرر ایران برای جهان اسلام، بیش از اسرائیل است/ بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد/ ارسال سلاح ضدهوایی و آموزش 15 هزار نفر، تحرکات جدید آمریکا در حمایت از مخالفان اسد/ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا: حرف زدن با نتانیاهو وقت تلف کردن استعربستان:

رایزنی های فشرده در عربستان

خبرگزاری واس عربستان- بر اساس بیانیه دربار مغرب ملک محمد ششم پادشاه این کشور امروز به عربستان می‌رود و با همتای سعودی و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد. محمد ششم قرار است علاوه براین راهی ابوظبی شود تا با مقامات اماراتی دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. این درحالی است که امروز عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر هم در سفری غیرمنتظره و کوتاه برای دومین بار پس از پادشاهی ملک سلمان وارد ریاض شد. همزمان با این دو دیدار، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد این کشور در تماسی تلفنی با میشل سلیمان رئیس جمهور سابق لبنان تلفنی گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه بحرین:‌ سعود الفیصل در تحولات 2011 وزیر خارجه بحرین بود

شبکه تلویزیونی العربیه- خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین گفت: سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان سعودی در زمان تحولات 2011 پادشاهی بحرین، نقش برجسته‌ای در عرصه دیپلماسی ایفا کرد. در آن برهه علاوه بر کارش، بمثابه وزیر خارجه بحرین بود. خالد بن احمد در گفت‌وگو با مدعی شد که کشورش در سال 2011 دستخوش توطئه‌ای شد و افزود: بحرین مواضع الفیصل بویژه در سال 2011 را فراموش نخواهد کرد. سلمان بن عبدالعزیر شاه سعودی هفته گذشته سعود الفیصل را پس از چهار دهه فعالیت در مقام وزیر خارجه عربستان، از سمتش برکنار کرد.

تلافی شکست در یمن بر سر هندوانه‌های ایرانی/ مشاور اردوغان: ضرر ایران برای جهان اسلام، بیش از اسرائیل است/ بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد/ ارسال سلاح ضدهوایی و آموزش 15 هزار نفر، تحرکات جدید آمریکا در حمایت از مخالفان اسد/ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا: حرف زدن با نتانیاهو وقت تلف کردن استآلمان:

آلمان اطلاعات شرکت‌های اروپایی در خاورمیانه را تحلیل کرده است

روزنامه آلمانی بیلد- اطلاعات جدید از افشای رسوایی همکاری جاسوسی آلمان با آمریکا حاکی از این است که سرویس اطلاعات آلمان نه تنها اطلاعات را در اختیار آمریکا گذاشته، بلکه آنها تحلیل هم کرده است. این تحلیل داده‌ها شامل ارتباط‌ شرکت‌های اروپایی در خاورمیانه هم می‌شود. سرویس اطلاعاتی آلمان فقط در جاسوسی‌ از کنسرسیوم‌های اروپایی، وزرا و دیگر مقامات به آمریکایی‌ها کمک نکرده بلکه آنچه به دست آورده است را برای خود مورد تحلیل قرار داده است.

همکاری جاسوسی آلمان با آمریکا در دستگاه قضایی آلمان بررسی می‌شود

هفته‌‌نامه آلمانی اشپیگل- دستگاه قضایی آلمان درباره اینکه چطور سرویس امنیتی این کشور با آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی از دیگر کشورهای اروپایی همکاری کرده است، تحقیق خواهد کرد. سوء‌ظن‌های اولیه مبنی بر اقدامات مجرمانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و تبعات قانونی هم متوجه آن است.

تلافی شکست در یمن بر سر هندوانه‌های ایرانی/ مشاور اردوغان: ضرر ایران برای جهان اسلام، بیش از اسرائیل است/ بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد/ ارسال سلاح ضدهوایی و آموزش 15 هزار نفر، تحرکات جدید آمریکا در حمایت از مخالفان اسد/ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا: حرف زدن با نتانیاهو وقت تلف کردن استمصر:

شکایت در مصر علیه دولت لندن به دلیل بیانیه بالفور

المیادین- دادگاهی در مصر قصد دارد از دولت انگلیس به دلیل صدور بیانیه موسوم به بالفور شکایت و اقامه دعوا کند. جیمز بالفور وزیر امور خارجه انگلیس در سال 1917 طی بیانیه‌ای موضع مثبت لندن نسبت به تاسیس دولت یهودی در سرزمین فلسطین را به والتر روچیلد سیاستمدار و سرمایه‌دار یهودی که عضو مجلس عوام بود، اعلام کرد که این اقدام از نگاه مورخان آغاز تلاش‌های لندن برای کمک به استقرار و مهاجرت یهودیان در سرزمین فلسطین است.

قاهره: مصر و عربستان مهم‌ترین بخش هر حکومت عربی هستند

روزنامه المدینه- بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که مصر و عربستان در هر نظام عربی منطقه‌ای از اهمیت بالایی برخوردارند. وی گفت که ارتباط ریاض و قاهره در سرنوشت و چشم انداز مشترکی داریم که این مسأله نیازمند همکاری و هماهنگی دائمی است که در حال حاضر میان دو کشور برقرار است. عبدالعاطی تأکید کرد که روابط مصر و عربستان تنها وابسته به منافع مشترک نیست و افزود: ما شاهد چالش‌های خطرناکی هستیم که تنها راه مقابله با آن از جمله تروریسم، همکاری و اتحاد است.

تلافی شکست در یمن بر سر هندوانه‌های ایرانی/ مشاور اردوغان: ضرر ایران برای جهان اسلام، بیش از اسرائیل است/ بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد/ ارسال سلاح ضدهوایی و آموزش 15 هزار نفر، تحرکات جدید آمریکا در حمایت از مخالفان اسد/ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا: حرف زدن با نتانیاهو وقت تلف کردن استسوریه:

لغو احتمالی تحریم ارسال سلاح ضد هوایی به گروهک ارتش آزاد

روزنامه الشرق الأوسط- خالد خوجه رئیس گروه معارض موسوم به ائتلاف ملی سوریه اعلام کرد که قرار است تحریم ارسال سلاح‌های ضد هوایی به گروهک ارتش آزاد لغو شود. خوجه تصریح کرد که این گروه معارض خواستار ایجاد مناطق امن در سوریه است. وی افزود: وتوئی که علیه ارتش آزاد درباره به دست گیری سلاح‌های ضد هوایی وجود داشت، بزودی لغو خواهد شد. رئیس گروه معارض موسوم به ائتلاف ملی سوریه بدون اینکه به چگونگی لغو این وتو اشاره کند، اظهار داشت که بنا بر برخی اطلاعات، واشنگتن در صدد است تا مکانیزم ایجاد مناطق امن (حائل) را فراهم کند.

آغاز طرح آمریکا و ترکیه برای آموزش 15 هزار فرد مسلح علیه سوریه

روزنامه الحیات- مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد که جدیدترین طرح آمریکا برای آموزش و تسلیح گروه‌های مسلح سوریه از نهم می جاری در ترکیه آغاز می‌شود. آغاز طرح آموزش و تسلیح گروه‌های مسلح در سوریه که در پایان بیش از 15 هزار عنصر مسلح در آن آموزش خواهند دید، به دلیل عدم شفافیت از جمله در پرده ابهام بودن نحوه ارائه کمک‌ها از واشنگتن به گروه‌های مسلح به تعویق افتاده بود.

تلافی شکست در یمن بر سر هندوانه‌های ایرانی/ مشاور اردوغان: ضرر ایران برای جهان اسلام، بیش از اسرائیل است/ بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد/ ارسال سلاح ضدهوایی و آموزش 15 هزار نفر، تحرکات جدید آمریکا در حمایت از مخالفان اسد/ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا: حرف زدن با نتانیاهو وقت تلف کردن استآمریکا:

جیمی کارتر: حرف زدن با نتانیاهو وقت تلف کردن است

روزنامه تایمز اسرائیل- جیمی کارتر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا که از اراضی اشغالی و کرانه باختری دیدن کرده است، خالد مشعل رهبر شاخه سیاسی حماس را مدافع قاطع روند صلح توصیف کرد و گفت با بنیامین نتانیاهو دیدار نکرده است، زیرا وقت تلف کردن است. کارتر شنبه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد اما با نتانیاهو یا رووئن ریولین رئیس رژیم صهیونیستی دیدار نکرد. وی به خبرنگاران گفت، خواستار دیدار با نتانیاهو یا کابینه اون نشده زیرا این کار وقت تلف کردن است. وی همچنین گفت به ریولین درخواست دیدار داده بود اما دفتر او این درخواست را رد کرد.

تلافی شکست در یمن بر سر هندوانه‌های ایرانی/ مشاور اردوغان: ضرر ایران برای جهان اسلام، بیش از اسرائیل است/ بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد/ ارسال سلاح ضدهوایی و آموزش 15 هزار نفر، تحرکات جدید آمریکا در حمایت از مخالفان اسد/ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا: حرف زدن با نتانیاهو وقت تلف کردن استافغانستان:

برگزاری گفت‌وگوهای دولت افغانستان و طالبان در قطر

رویترز- وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که شنبه و یکشنبه کنفرانسی با عنوان نشست گفت‌وگوهای ملی افغانستان برگزار می‌شود و نمایندگان طرف‌های درگیر در این کشور برای رسیدن به صلح، به دوحه می‌آیند. سخنگوی طالبان هم این خبر را تأیید کرده و گفته که طالبان 8 نماینده برای شرکت در این کنفرانس اعزام کرده.

موج انتقادات از پیمان کابل-واشنگتن؛ تکرار پیمان‌شکنی‌ به سبک غرب

خبرگزاری فارس- با آنکه مدت زیادی از عمر دولت جدید در افغانستان نگذشته و همین طور پیمان امنیتی نیز دیری نشده که از سوی کابلواشنگتن به امضا رسیده، اما به نظر می‌رسد فصل جدید تیرگی روابط میان افغانستان و آمریکا آغاز شده است. دولت جدید افغانستان در نخستین روزهای کاری خود پیمان امنیتی کابل-واشنگتن را امضا کرد که به نظر کارشناسان و آگاهان سیاسی افغانستان، این اقدام عجولانه و زودهنگام بوده و ضرورت داشت تا روی آن بیشتر توجه صورت می‌گرفت. اینک که کمتر از 7 ماه از امضای این پیمان می‌گذرد، فریادهایی از گوشه و کنار از سیاسیون تا شهروندان عادی افغانستان بلند شده و هرازگاهی خواستار لغو این پیمان می‌شوند که بدون شک دلیل آنها عدم عملی شدن وعده و نویدهای آمریکا است.

تلافی شکست در یمن بر سر هندوانه‌های ایرانی/ مشاور اردوغان: ضرر ایران برای جهان اسلام، بیش از اسرائیل است/ بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد/ ارسال سلاح ضدهوایی و آموزش 15 هزار نفر، تحرکات جدید آمریکا در حمایت از مخالفان اسد/ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا: حرف زدن با نتانیاهو وقت تلف کردن استبحرین:

با وجود سرکوبگریهای شدید آل‌خلیفه، انگلیس حامی حکومت منامه است

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت- در حالی که گزارشاتی از ظلم حکومت آل خلیفه علیه مردم بحرین منتشر می‌شود، دولت انگلیس از حکومت بحرین به عنوان متحد دیرین خود یاد کرده و حمایت خود از اقدامات این حکومت را اعلام داشته است. ایندیپندنت با اشاره به ملاقات اخیر مقامات انگلیس و شاه بحرین نوشت در این دیدار طرف انگلیسی ضمن تشریح اهداف مشترک منطقه‌ای و استراتژیک دو کشور به حکومت آل خلیفه این اطمینان را داد که برای تقویت روابط دوجانبه انگلیس متعهد می‌ماند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    البته منظورمشاورادوغان ازوحدت جهان اسلام اتحاددولتهای دست نشانده بااسراییل وامریکااست والبته درست گفته ایران این وحدت رابرهم زده است
  • محمد رضا ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    حمایت از یک مشت ادم کش و ادم خوار ابرو نمیبرد اما حمایت از دولت قانونی و اماکن مقدس مذهبی ابرو بر است.منطق رو دارین؟
  • محمد رضا ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    حمایت از یک مشت ادم کش و ادم خوار ابرو نمیبرد اما حمایت از دولت قانونی و اماکن مقدس مذهبی ابرو بر است.منطق رو دارین؟
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    ترکیه هنوز سودای امپراتوری عثمانی را در سر دارد زهی خیال باطل
  • دوغ فروش ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    اقای به اصطلاح مشاور ار دوغ ان این فیلم های ترکی بیشتر به اسلام لطمه میزنه
  • محمد رضا ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    حمایت از یک مشت ادم کش و ادم خوار ابرو نمیبرد اما حمایت از دولت قانونی و اماکن مقدس مذهبی ابرو بر است.منطق رو دارین؟
  • مهدی ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    هی بچه ترکیه ای زیادی حرف اضافه میزنی؛ ایران هرگز خواستار جنگ نبوده؛ غلط کردی لفظ وحدت رو اوردی؛ ما هرگز باشما و اسرایل جونت هم جهت نمیشیم؛ اخه ادم مزخرف؛ حرف نزنی کسی نمیگه که تو لالی باتشکر از دوستان هم وطن
  • نگار ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    هندونه ها را بدهید به خودمان می خوریمشون
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    تحریم هندوانه کنید این اعراب حاشیه خلیج فارس رو لیاقت ندارن
  • احقرالعباد ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    ببین کی از اسلام حرف میزنه،ترکیه ای که لیاقت نداره کاباره ها رو جمع کنه،ترکیه ای که داعش رو تجهیز میکنه،تر کیه ای که شبکه های ماهواره ایش بدتر از شبکه های انگلیسی و آمریکا یی مقدسات دینی را زیر پا میگذارد ،ترکیه ای که ارو پایی ها برای فحشا به اونجا مسافرت میکنن،بابا از این به بعد باید یگیم رو نیست که اردوغانه! بله حتما منظورتون از وحدت اینه که بزارین رژیم از مدفوع خوک نجس تر صهیونیستی به آرزوی باطل خود یعنی از نیل تا فرات برسه،اگه مسلمانی موند حداکثر به شکل ترکیه مسلمان باشن که شهر های معروفش از اروپا هم بی دین تر دیده میشه،آل یهود هم تمام شیعیان رو بکشن اونموقع مسلمونا وحدت پیدا میکنن البته منظور او از مسلمان تسلیم شدگان به یهود و کفر اند نه متدینین به دین اسلام و تسلیم شدگان برابر خداوند قادر متعال بی نیازو یکتا. اردوغان و آل یهود هر دو دست نشانده کفاردر میان مسلمانان اند که شاید بیشتر از رژیم از مدفوع خوک نجس تر صهیونیستی و آلت دستش شیطان بزرگ به اسلام خیانت کردند و ضرر زدند .
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    لیاقت وهابی ها شیخک احمق هندونه ترکیه ای است که مزه اب هم نمیده یعنی باید کفت صد رحمت به مزه اب
  • ايرج ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    حداقل اين مسئله اينه كه قشر متوسط و كم درامد هم ميتونند هندونه بخرند ما كه فقط تا حالا نگاه كرديم
  • حسین ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آیا در وزارت خارجه ما ( مردی ) هست که توی دهن این بی ریشه های ترکیه بزند ؟
  • هرمزچرم شیر ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خدا می داند از موقعی که دولت حسن روحانی آمده چقدر در صحنه جهانی توهین شنیده ایم و لب فروبسته ایم
  • افشین تهران ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    این حرف رو نزن برادر کیلویی 800رو گاری و وانت میفروشنو یک هندوانه 5کیلویی میشه 4000تومان یعنی نزدیک به یک دلار !خیلی گرون نیست که شما فقط نگاه میکنی.بجای اینترنت هندونه بخر.
  • افشین تهران ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    ببینید که چه کسی از وحدت و اسلام حرف میزنه!!!کشوریکه فاسدترین مردم در اروپا برای لهو لعب به اونجا میرن و در نوکری برای اسراییل و امریکا شاگرد اول هست ودر مداخله در امور کشورهای همسایه رودست نداره و کودکستان داعش و دیگر گروههای تروریستی رو برپا کرده و برای پیوستن به اتحادیه اروپا همه چیزش رو حاضره بده که البته اونا هم میزنن تو برجکش حالا از اسلام و وحدت و ابرو حرف میزنه.بقول دوستمون روکه نیست اردوغانه!!اما در شگفتم از این بارزانی که برای تجزیه عراق و تاسیس کشوری نژاد گونه تن به هر خفتی میده و حاضر به نوکری هر کشوری هست الا خدمت به کشور خودش عراق.این نتیجه دادن امتیاز به استان یا طایفه ای خاص هست.و تجربه خوبی برای دیگران.بعداز نابودی داعش در عراق حتما نوبت خائنین هم خواهد رسید.
  • محسن ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    امریکا و ترکیه دارن تروریست آموزش میدن بعد ما هم دست رو دست گذاشتیم و هیچ کاری نمیکنیم. تو یمن هم این همه آدم کشته میشه هیچ کاری نمیکنیم \ عراق رو هم که دارن تجزیه میکنن پس کی ما میخوایم یه قدرتی تو منطقه نشون بدیم \ اول و آخر همه اتفاقات منطقه ترکیه و عر بستان سقوطیه \ این دوتا از بین برن منطقه آروم میشه بخدا
  • اهوازی ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    بهتره که بارزانی ها محو بشوند.آنها باندازه کافی به اسراییل و آمریکا و انگلیس و غرب خدمت کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس