ماکسیم پیکا مدیر عامل شرکت پژو، ایران را فرصتی واقعی برای این شرکت خودروسازی فرانسه دانست و گفت ایران پس از پایان مذاکرات جاری برای رفع تحریم‌ها می‌تواند بار دیگر به بازاری خوب برای پژو تبدیل شود.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز شنبه 94/2/19 به شرح زیر است:

پژو آماده ورود به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا/ طوفان در صعده قبل از آرامش سه‌شنبه در یمن/ نیروهای یمنی یکی از شهرهای عربستان را گرفتندایران:

ایران فرصتی واقعی برای پژو است

نشریه منجر مگزین- مدیر عامل شرکت پژو، ایران را فرصتی واقعی برای این شرکت خودروسازی فرانسه دانسته است. ماکسیم پیکا به حضور بسیار قدرتمند پژو در ایران در سالهای دور اشاره کرده و گفته این شرکت فرانسوی سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو به ایران می‌فروخته است. ایران پس از پایان مذاکرات جاری برای رفع تحریم‌ها می‌تواند بار دیگر به بازاری خوب برای پژو تبدیل شود. این برای ما یک فرصت واقعی است چون پژو از برند قدرتمندی در آنجا برخوردار است. ما هر هفته با شریکان ایرانی خود درباره نحوه آغاز همکاری بعد از رفع تحریم‌ها و زمان آن صحبت می‌کنیم.

احمد شهید باز هم خواستار توقف اعدام قاچاقچیان و قاتلان در ایران شد

پایگاه ایندیا بلومس- احمد شهید نماینده سازمان ملل از مقامات ایران خواست حکم شریعت اسلامی مبنی بر اعدام مجرمان را اجرا نکنند. شهید با بیان این ادعا که شمار اعدام‌ها در ایران افزایش یافته، خواستار توقف اجرای این حکم برای کسانی شد که اغلب آن‌ها به دلیل قاچاق مواد مخدر یا قتل به این مجازات محکوم شده‌اند.

محاکمه نفر دوم گروهک منافقین در پاریس به اتهام فعالیت‌های تروریستی و فساد مالی

پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان- مهدی ابریشمچی ملقب به مهدی تهرانی نفر دوم گروهک تروریستی منافقین پنجشنبه 7 می 2015 مصادف با 17 اردیبهشت 1394 در دادگاه پاریس به جرم فعالیت‌های تروریستی و فساد مالی محاکمه شد. گرچه گروهک منافقین تلاش فراوانی در برگزاری این جلسه در سکوت خبری داشت، ولی تعداد زیادی از مخالفان و اعضای سابق این گروهک در محل برگزاری این محاکمه جهت اعتراض و افشای دیگر جنایت این تروریست تجمع کردند. ابریشمچی عضو قدیمی مرکزیت گروهک منافقین در کنار مسعود رجوی و مریم قجر‌عضدانلو (مریم رجوی) در تمام جنایات این گروهک به عنوان یکی از عناصر و فرماندهان اصلی به حساب می‌آید.

پژو آماده ورود به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا/ طوفان در صعده قبل از آرامش سه‌شنبه در یمن/ نیروهای یمنی یکی از شهرهای عربستان را گرفتندیمن:

مردم صعده: خانه‌هایمان را ترک نمی‌کنیم

المیادین- سعودی‌ها اعلام کرده‌اند تا یک ساعت دیگر حمله گسترده خود به شمال یمن را آغاز می‌کنند و این در شرایطی است که مردم در این منطقه اعلام کرده‌اند که حاضر به ترک خانه و کاشانه خود نیستند. سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی و مشاور وزیر دفاع عربستان اعلام کرد که مواضع انصارالله در صعده یمن در طول شبانه و روز و بدون وقفه از ساعت 20 به وقت محلی بمباران خواهد شد. حسن الشرقبی روزنامه نگار یمنی گفت که مردم خانه‌های خود را ترک نکرده اند و سعودی‌ها قصد دارند همه جا را بمباران کنند.

الجبیر: آتش‌بس ۵ روزه یمن سه شنبه آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس- کنفرانس خبری وزرای خارجه آمریکا و عربستان در پاریس درباره موضوعات مختلف آغاز شد. عادل العبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که آتش‌بس انسان دوستانه 5 روزه در یمن از روز سه شنبه 12 می و از ساعت 11 شب آغاز خواهد شد. از سوی دیگر جان کری همتای آمریکایی او هم درباره آتش‌بس گفت که این آتش‌بس اگر حوثیها توافق کنند که بمباران، تیراندازی و یا نیرو جابجا نکنند، در سراسر یمن اعمال خواهد شد. الجبیر موفقیت آتش‌بسی که گفته شده سه شنبه قرار است آغاز شود را به پذیرش مفاد آن از سوی حوثیها منوط و مشروط دانست.

عربستان دستور حمله همه جانبه به صعده را صادر کرد

خبرگزاری فارس- احمد عسیریسخنگوی ائتلاف تحت رهبری عربستان اعلام کرد که حمله همه جانبه به یمن از هم اکنون در پاسخ به حملات علیه نجران آغاز خواهد شد. وی با اشاره به اینکه حملات ادامه خواهد یافت تاکید کرد که هنوز نیروهای ائتلاف برنامه‌ای برای حمله زمینی ندارند.

واشنگتن: برقراری آتش‌بس در یمن به توافق حوثی‌ها بستگی دارد

خبرگزاری فارس- جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه مدعی شد برقراری آتش‌بس در یمن به توافق گروه انصارالله بستگی دارد. عربستان سعودی روز پنجشنبه از پیشنهاد آتش‌بس پنج‌روزه انسان‌دوستانه‌ای در یمن خبر داد.

شلیک ۱۶۰ موشک به منطقه البقع در صعده

خبرگزاری آناتولی- جمعه شب جنگنده‌های سعودی اقدام به بمباران جنون‌آمیز استان صعده در شمال یمن کرده و بیش از 100 موشک به سمت مناطق المنزال و الکمب شلیک کردند. یک منبع امنیتی در این باره از بمباران یک مدرسه در منطقه مران و مقر فرماندهی انصارالله در ضحیان و جبل التیس و بمباران منطقه صعده قدیمی خبر داد. همچنین شبکه المنار، گزارش داده است، صبح شنبه هواپیماهای سعودی منطقه البقع در صعده را با ۱۶۰ موشک بمباران کردند.

تسلط قبائل یمنی بر یکی از شهرهای مهم جازان عربستان

پایگاه خبری لحج نیوز- منابع میدانی در یمن، اعلام کردند، قبائل یمنی پس از درگیری شدید با نیروهای سعودی در خاک عربستان که بیش از 3 ساعت طول کشید، توانستند شهر مهم احد المسارحه را در منطقه جیزان به تسلط خود در آورند. نیروهای قبائل یمنی توانستند 39 نیروی گردان چهارم گارد ملی عربستان را کشته و 21 تن دیگر را به اسارت بگیرند که سرگرد احمد بن عبید التریکی فرمانده این گردان نیز در بین اسیر شوندگان حضور دارد. در این عملیات 22 نفربر هامر و 17 جیپ زرهی و مقادیر قابل توجهی سلاح به غنیمت نیروهای یمنی در آمد. هنوز مقامات سعودی نسبت به این خبر واکنش نشان نداده‌ و موضع‌گیری نکرده‌اند.

پژو آماده ورود به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا/ طوفان در صعده قبل از آرامش سه‌شنبه در یمن/ نیروهای یمنی یکی از شهرهای عربستان را گرفتندعربستان:

اوباما چهارشنبه با پادشاه عربستان در کاخ سفید دیدار می‌کند

شبکه خبری العربیه- باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است روز چهارشنبه قبل از دیدار با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با ملک سلمان، پادشاه عربستان در کاخ سفید دیدار کند. اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه شیخ‌نشین‌ها از این نشست با اوباما به عنوان فرصتی برای عقد قراردادهای تسلیحاتی جدید، به عنوان بخشی از شرایط خود برای حمایت از توافق هسته‌ای با ایران استفاده خواهند کرد. اوباما قرار است 13 ماه مه با سران کشورهای عربی در کاخ سفید و 14 مه در کمپ‌دیوید دیدار کند.

عربستان: هواپیمای فرود‌آمده در فرودگاه بن‌گورین وابسته به شرکتی خارجی بود

خبرگزاری فارس- سازمان هواپیمایی عربستان مدعی شده شرکتی که یک هواپیمای آن در فرودگاه بن‌گورین اسرائیل فرود آمده عربستانی نبوده و سازمان هوایی عربستان تنها با این شرکت قرارداد داشته است. بعد از انتشار گزارش‌هایی در این‌باره گزارش‌هایی نیز از حضور محمد بن نایف ولی‌عهد عربستان در این هواپیما منتشر شده بود که شرکت هواپیمایی عربستان با صدور بیانیه‌ای مدعی شده که شرکتی پرتغالی که با خطوط هوایی عربستان قرار داد دارد دست به این اقدام زده است. عربستان قرارداد خود را بعد از این اقدام با شرکت پرتغالی های فلای فسخ کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر: عربستان همچون اسرائیل در حال ارتکاب جنایت جنگی علیه غیرنظامیان است

توئیتر- کنث راث مدیر دیده‌بان حقوق بشر جهانی درصفحه توئیتر خود نوشت: عربستان همچون اسرائیل در حق غیر نظامیان دچار جنایت جنگی می‌شود و با هشدار به غیر نظامیان از آن‌ها می‌خواهد تا خانه‌های خود را تخلیه کنند و در صورت عدم تخلیه، بمباران علیه غیر نظامیان را مشروع می‌داند.

اذعان رئیس معارضان سوریه به کمک اخیر عربستان به گروه‌های عضو القاعده

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)- خالد خوجه رئیس گروه موسوم به ائتلاف معارضان سوریه اذعان کرد که بتازگی گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده از عربستان و ترکیه کمک دریافت کرده‌اند. به گفته وی پیش‌روی گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره و سایر گروه‌های وابسته به القاعده در ادلب و درعا برآیند حمایت نظامی عربستان و ترکیه بود.

پژو آماده ورود به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا/ طوفان در صعده قبل از آرامش سه‌شنبه در یمن/ نیروهای یمنی یکی از شهرهای عربستان را گرفتندآمریکا:

۲ زخمی در تیراندازی‌های بالتیمور آمریکا

پایگاه آمریکایی بالتیمور سان- چند تیراندازی در شهر بالتیمور آمریکا حادث شده است. در حالی که با دستور شهردار بالتیمور قانون منع آمد و شد در این شهر ملغی شده، در روز پنجشنبه حداقل ۹ مورد تیراندازی با استفاده از سلاح در بالتیمور گزارش شده که این خشونتها حداقل ۲ زخمی برجای گذاشت. یک جوان ۲۴ ساله و مسلح با ورود به بیمارستانی در این شهر به خود تیراندازی کرد. از سوی دیگر پلیس یک جوان ۲۱ ساله را در حالی که از ناحیه کتف به او تیراندازی شده بود، پیدا و به بیمارستان منتقل کرد.

گزارش‌ مونیز و کری به شورای همکاری خلیج فارس درباره مذاکرات ایران

خبرگزاری رویترز- جان کری وزیر خارجه آمریکا با انتشار عکسی در صفحه توئیتر شخصی خود از دیدار با همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس خبر داد. نکته جالب این عکس حضور ارنست مونیز وزیر انرژی دولت باراک اوباما است. حضور مونیز که یکی از اعضای ثابت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 بوده است، در دیدار با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، می‌تواند بیانگر گزارش‌دهی دو عضو ارشد دولت اوباما به مقامات عربی درباره مذاکرات هسته‌ای باشد.

قانونگذاران مجلس نمایندگان خواستار تغییر طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای هستند

سی‌ان‌ان- گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با اعمال فشار بر رهبری این حزب، خواستار اعمال تغییراتی در طرح بازبینی توافق هسته‌ای در کنگره هستند که روز پنجشنبه در مجلس سنا به تصویب رسید. این قانونگذاران ضمن انتقاد از متن طرح فعلی از رایزنی‌هایی غیررسمی برای در نظر گرفتن راه‌هایی برای اضافه کردن متمم به این طرح خبر داده‌اند.

پژو آماده ورود به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا/ طوفان در صعده قبل از آرامش سه‌شنبه در یمن/ نیروهای یمنی یکی از شهرهای عربستان را گرفتندعراق:

وعده آمریکا برای ارسال کمک‌های نظامی به نیروهای پیشمرگه کردستان عراق

خبرگزاری آناتولی ترکیه- مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق اعلام کرد در دیدارهایی که با مسئولان آمریکایی در واشنگتن داشته از آمریکایی‌ها قول گرفته که بخشی از کمک‌های نظامی آمریکا به عراق به نیروهای پیشمرگه کردستان اختصاص یابد.

سیدعمار حکیم: با وجود طرح‌های جدایی‌طلبانه، پرچم وحدت عراق را برخواهیم افراشت

شبکه خبری السومریه نیوز- عمار الحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد که با وجود طرح‌های جدایی‌طلبانه، پرچم وحدت عراق را برخواهند افراشت. الحکیم گفت عراق در معرض امتحان و تجربه دشوار و سختی قرار گرفته است. آرزوی کشور مستقل حق قانونی همه بخش‌های ملت عراق است... ولی همه آرزوها، طرح‌هایی نیستند که بتواند صلح و توسعه را محقق کند. مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق نیز امروز گفت که سرنوشت ملت کُرد باید به صورت مسالمت‌آمیز رقم بخورد و رابطه با بغداد از گذشته بهتر است.

پژو آماده ورود به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا/ طوفان در صعده قبل از آرامش سه‌شنبه در یمن/ نیروهای یمنی یکی از شهرهای عربستان را گرفتندمصر:

صدور حکم دادگاه علیه مبارک و پسرانش در پرونده کاخ‌های ریاست جمهوری

پایگاه خبری 24 آی- دادگاه جنائی قاهره روز شنبه در آکادمی پلیس حکم پرونده اختلاس مالی حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر و علاء و جمال مبارک پسران وی را صادر می‌کند. بعد از لغو حکم 3 سال زندان برای متهمان در این پرونده، دادگاه تجدید نظر دستور محاکمه مجدد مبارک و پسرانش در پرونده اختلاس 125 میلیون پوندی مصر از دارایی‌های کاخ ریاست جمهوری را صادر کرد.

مبارک و پسرانش در پرونده اختلاس از بودجه دولت به ۳ سال زندان محکوم شدند

خبرگزاری فارس- دادگاه جنائی قاهره محمد حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر و علاء و جمال مبارک پسران وی را در پرونده موسوم به کاخ‌های ریاست جمهوری به سه سال زندان محکوم کرد. این دومین بار است که مبارک و پسرانش در این پرونده که اختلاس ۱۲۵ میلیون پوند از بودجه اختصاص یافته به کاخ‌های ریاست جمهوری را بررسی می‌کند محاکمه می‌شوند. قرار است طی هفته‌های آینده دادگاه تجدید نظر قاهره حکم بی‌گناهی مبارک را در پرونده کشتار معترضان در جریان اعتراضات ۲۵ ژانویه بررسی کند.

بازگشت مبارک به بیمارستان المعادی؛ سازمان زندان‌ها تکلیف پسران مبارک را روشن می‌کند

پایگاه خبری الیوم السابع- یک منبع در وزارت کشور مصر خبر داد که محمد حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع این کشور بعد از صدور حکم 3 سال زندان دادگاه در پرونده اختلاس از کاخ‌های ریاست جمهوری به بیمارستان نظامی معادی بازگردانده شده است. بخش زندان‌ها بعد از بررسی مدت زمانی که علاء و جمال مبارک پسران مبارک در قید بازداشت بوده‌اند به دادستانی مصر اعلام خواهد کرد که آیا دوره محکومیت آنها به پایان رسیده یا باید دوباره به زندان طره بازگردند.

پژو آماده ورود به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا/ طوفان در صعده قبل از آرامش سه‌شنبه در یمن/ نیروهای یمنی یکی از شهرهای عربستان را گرفتندانگلیس:

اشپیگل: پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا

نشریه آلمانی اشپیگل- اشپیگل در مطلبی با تیتر پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا ساعتی پس از اعلام پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات انگلیس، به تأثیرات منفی این پیروزی بر ساختار اتحادیه اروپا و حتی ساختار داخلی خود انگلستان پرداخت: دیوید کامرون دقایقی پس از مراسم تشریفاتی دیدار با ملکه و ورود به ساختمان شماره 10 داونینگ‌استریت، گفت که در دولت جدید برای جدایی از اتحادیه اروپا نظرسنجی می‌کند. در انتخابات دیروز، 56 کرسی از 59 صندلی اختصاص‌یافته به نمایندگان اسکاتلند هم به حزب اس‌ان‌پی رسید، حزبی که با جدیت خواستار جدایی از بریتانیا است. اگر نیم‌نگاهی به نقشه بریتانیا بیندازیم، کشوری چندتکه را می‌بینیم.

توسک: برای باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا روی دیوید کامرون حساب می‌کنم

رویترز- دونالد توسک مقام ارشد اتحادیه اروپا در اولین واکنش به انتخابات انگلیس، درباره باقی ماندن لندن در این اتحادیه ابراز امیدواری کرد. در حالی که نتیجه انتخابات سراسری پارلمانی در انگلستان از پیروزی حزب محافظه‌کار با اکثریت مطلق آرا حکایت دارد، موضوع همه‌پرسی جدایی لندن از اتحادیه اروپا سبب واکنش رئیس کمیسیون اروپا شد. دونالد توسک گفت که او روی دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس برای باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا حساب می‌کند. دیوید کامرون پیش از رقابتهای انتخاباتی و همچنین در جریان مبارزات بارها تاکید کرده که همه‌پرسی درباره خروج و یا باقی ماندن انگلیس از اتحادیه اروپا را در صورت پیروزی در انتخابات برگزار می‌کند.

فیلیپ هاموند در سمت وزیر خارجه انگلیس ابقا شد

خبرگزاری فارس- فیلیپ هاموند در سمت وزیر خارجه انگلیس ابقا شد. به دنبال اعلام نتایج انتخابات پارلمانی انگلستان و پیروزی مجدد حزب محافظه‌کار، دیوید کامرون ترکیب کابینه جدید این کشور را اعلام کرد. در این ترکیب تاکنون تغییر خاصی ایجاد نشده است.

نتایج انتخابات انگلستان نشان داد خطر استقلال اسکاتلند جدی است

روزنامه دیلی‌تلگراف- حزب ملی اسکاتلند که در انتخابات سال 2010 تنها 6 کرسی را به دست آورده بود، در این دوره توانست به رقم بی‌سابقه 56 کرسی از 59 کرسی سهمیه اسکاتلند دست یابد. روث دیویدسون رهبر محافظه‌کاران در اسکاتلند مسئله استقلال اسکاتلند از انگلیس را مسئله‌ای حل‌نشده خوانده و گفت در تماس با کامرون به وی گوشزد کرده است که برای حفظ اتحادیه، مسئولیتی مهم بر عهده دارد.

دیروز الکس سالموند رهبر سابق حزب ملی که در پی ناکامی همه‌پرسی سال گذشته درباره استقلال اسکاتلند استعفا کرد، گفت با توجه به نتایج انتخابات، کامرون هیچ مشروعیتی برای حکومت بر و تصمیم‌گیری در خصوص اسکاتلند ندارد.

هشدار اولاند به دیوید کامرون در زمینه طرح خروج از اتحادیه اروپا

روزنامه فرانسوی فیگارو- در پی پیروزی دیوید کامرون در انتخابات پارلمانی و ابراز تمایل وی برای برگزاری همه پرسی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی خواستار رعایت قوانین اروپا از جمله اصل مشورت توسط کامرون شد. وی اعلام کرد: در نظر گرفتن و توجه به آرمان‌های انگلیس مشروع است اما در اروپا نیز قوانینی وجود دارد که باید رعایت شود و از جمله این قوانین می‌توان به اصل مشورت اشاره کرد.

پژو آماده ورود به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا/ طوفان در صعده قبل از آرامش سه‌شنبه در یمن/ نیروهای یمنی یکی از شهرهای عربستان را گرفتندفلسطین:

تلویزیون رژیم صهیونیستی: اوباما طرح پیشنهادی فرانسه درباره فلسطین را وتو می‌کند

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی- ‌یک رسانه صهیونیستی از وتوی طرح فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل توسط دولت آمریکا خبر داد. یک مقام وزارت خارجه فرانسه گفته بود که پاریس در نظر دارد در آینده نزدیک نقشی پیشرو در تهیه و تشویق یک قطعنامه شورای امنیت در حمایت از استقلال فلسطین ایفا کند.

استقبال مجمع عمومی سازمان ملل از پیوستن فلسطین به دادگاه لاهه

وبگاه خبری معا- مجمع عمومی سازمان ملل شنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان گزارش دادگاه بین‌المللی جنایات کیفری را بررسی کرد؛ در این قطعنامه از عضویت فلسطین در دادگاه لاهه حمایت می‌شود. ریاض منصور سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد اتخاذ این قطعنامه از سوی مجمع عمومی گام دیگری برای تقویت جایگاه فلسطین به عنوان یک عضو دادگاه لاهه است و از طرف ملت فلسطین تشکر کرد. فلسطین از اول آوریل امسال (2015) رسما به دادگاه لاهه پیوست.

انتقاد لاپید از تلاش نتانیاهو برای افزودن بر تعداد وزارتخانه‌های کابینه اسرائیل

پایگاه خبری عاروتص شوع- بعد از آنکه بنیامین نتانیاهو تصمیم گرفت برای آرام کردن اعضای لیکود تعداد وزارتخانه‌های این رژیم را گسترش دهد، یعیر لاپید رهبر حزب یش‌عاتید به انتقاد از این اقدام پرداخت. لاپید رهبر حزب یش‌ عاتید از بحث گسترش کابینه خشمگین شده و با صدور بیانیه‌ای تهدید کرده از این لایحه به دادگاه عالی شکایت خواهد کرد و همین طور گفته، حزب او درباره این موضوع به یولی ادلشتین رئیس کنست و یهودا وینشتین دادستان کل نامه نوشته است. لاپید گفته است: نخست وزیر از این موضوع که رئیس کنست عضو ارشد حزب اوست، سوءاستفاده می‌کند. ما شاهد ترفند تغییر قوانین به خاطر طمع و تلاش نتانیاهو برای بقا هستیم.

لیبرمن پیشنهاد نتانیاهو برای تصدی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را رد کرد

روزنامه تایمز اسرائیل- بنیامین نتانیاهو روز جمعه‌ پست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را به آویگدور لیبرمن رهبر حزب اسرائیل بیتنا پیشنهاد داد اما او این پیشنهاد را رد کرد. لیبرمن گفته بود مقامات نزدیک به نتانیاهو این پیشنهاد را به وی داده بودند اما او به خاطر عصبانیت از دستورالعمل‌های کابینه ائتلافی جدید، این پیشنهاد را بی‌ربط دانسته است. مقامات لیکود نیز در واکنش به سخنان لیبرمن گفتند یا ادعاهای او چرخش کامل (از موضعش) است یا کسانی که به لیبرمن نزدیک شده‌اند، از طرف نتانیاهو نبوده‌اند. سمت پرطرفدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کابینه پیشین، در اختیار موشه یعلون بود و انتظار می‌رود او بار دیگر به این سمت گمارده شود.

انتشار فیلمی از درمان عضو جبهه‌النصره یا داعش توسط نظامیان اسرائیلی

روزنامه یدیعوت آحارونوت- پایگاه اینترنتی یک روزنامه اسرائیلی شنبه فیلمی را منتشر کرده است که در آن نظامیان صهیونیستی در حال نجات جان یک شورشی سوری در مرز جولان اشغالی هستند. این شورشی یا عضو جبهه النصره است یا عضو داعش. مدت‌ها قبل، روزنامه فیگارو گزارش داده بود: ارتش اسرائیل بر نقطه‌ای مرتفع در بلندی‌های جولان، یک بیمارستان صحرایی ساخته است تا در آنجا شورشی‌های سوری را درمان کند.

پژو آماده ورود به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا/ طوفان در صعده قبل از آرامش سه‌شنبه در یمن/ نیروهای یمنی یکی از شهرهای عربستان را گرفتندروسیه:

ریابکوف: مسکو متعهد به توافقی است که حقوق هسته‌ای ایران را تضمین کند

اسپوتنیک- سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد: روسیه همچون گذشته هر آنچه را که در قدرت دارد انجام خواهد داد تا توافقی حاصل شود که طرف ایرانی را راضی کند و حقوق هسته‌ای ایران را تضمین کند. روسیه مخالف تحریم‌ها و فشارهای یکجانبه علیه تهران است. مهم است که در حال حاضر ما به راه‌حلی نزدیک شدیم که موجب رهایی مردم و دولت ایران از این فشار تحریم‌ها شود.

فیدل کاسترو: روسیه و چین سپر قدرتمند صلح جهانی هستند

ته‌لام- فیدل کاسترو رئیس‌جمهور سابق کوبا و رهبر انقلاب این کشور به اتحاد مستحکم میان ملت‌های روسیه و چین اشاره کرد و گفت: هر 2 کشور با همکاری وسیع، علم پیشرفته، ارتش‌های قدرتمند و سربازان شجاع خود یک سپر قوی از صلح و امنیت جهانی ایجاد کرده‌اند تا زندگی کره خاکی ما پابرجا باقی بماند.

پژو آماده ورود به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا/ طوفان در صعده قبل از آرامش سه‌شنبه در یمن/ نیروهای یمنی یکی از شهرهای عربستان را گرفتندچین:

موضع چین در حمایت از سوریه و مخالفت با حمله به یمن ثابت است

وبگاه خبری البناء- لیو ایچونگ سفیر چین در رام‌الله اعلام کرد که این کشور از حکومت مشروع سوریه حمایت می‌کند. وی گفت: اینکه برخی دولت‌های همسایه (سوریه) برای گروهک‌های تروریستی در این کشور تسهیلات و سلاح می‌فرستند امری تأسف‌بار و غیر اخلاقی است و حکومت چین آن را محکوم می‌کند. وی بر حمایت مطلق چین از حکومت بشار اسد تاکید کرد و افزود: این موضع چین تغییری نخواهد کرد و پکن بر تحولات سوریه آگاه است و حکومت چین در برابر هر تصمیم بین‌المللی که در سوریه آشوب به پا کند، می‌ایستد.

پژو آماده ورود به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ پیروزی کامرون، خبری بد برای اروپا/ طوفان در صعده قبل از آرامش سه‌شنبه در یمن/ نیروهای یمنی یکی از شهرهای عربستان را گرفتندیونان:

سپیراس: فقط اراده سیاسی اروپا می‌تواند منجر به حصول توافق میان یونان و طلبکارانش شود

روزنامه فرانسوی فیگارو- الکسیس سپیراس نخست‌وزیر یونان در اظهاراتی اراده سیاسی اروپا را تنها عامل حصول توافق میان یونان و طلبکارانش دانست. وی اعلام کرد: انعقاد توافق در زمینه اصلاحات در یونان در راستای ادامه پرداخت وام به این کشور، به اراده سیاسی اروپا بستگی دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    پژو دیگه بره کشکشا بساوه... چه با تحریم چه بی تحریم.
  • حدحد ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    از همینجا به همه ی برادران یمنی تبریک میگم و براشون از ته دل آرزوی موفقیت و سربلندی میکنم
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    کسی اینجا پژو فرانسه رو نمیخاد
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    کسی اینجا پژو فرانسه رو نمیخاد
  • یعقوب ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    فقط پراید ولا غیر
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    پژو غلط کرده بیاد با نوکراش! بعداز تحریم سنگالم میتونه به ایران خودرو وارد کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    من یک ایرانیم این احمد شهید دیگه کیه که تو مسائل داخلی ایران هی زرت و پرت میکنه یه کاری کنید این هی واق واق نکنه
  • ابوالفضل ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    قطعا نبايد به پژو اجازه بازگشت به ايران داد تا درس عبرتي بشه براي شركتهاي ديگه ايران دومين بازار پژو در جهان بود بايد تنبيه بشه
  • محمد ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    واقعاًصنعت خودروماازمردم وشهداخجالت نمیکشه،فرانسه باایران جه کرد،غیرت ،معرفت،وطن پرستی،فقط شعاره،خجالت داره والله،بس کنیم......
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    فرانسه غلط کرده بخواد بیاد ایران من که خودم تاعمردارم خودرو فرانسوی نمیگیرم اولین کشور خارجی درصادراتش بودیم ولی از پشت بهمون خنجرزد
  • حمید ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    احمد شهید خیلی خیلی غلط کرده است
  • manamhamintor ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    قاطر به این آشغال فرانسوی شرف داره
  • پسر ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    فرانسه برای به چالش کشیدن ایران به هر کاری دست زده حتی قضیه خونهای آلوده به ویروس ایدز معلوم نشد چی شد ولی خودروسازی ایران به هر کاری دست میزنه تا با پژو قرار داد ببنده واقعا متاسفم
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    وقتی بشود با فورد و جی ام قرارداد داشت چرا پژو؟؟؟؟
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    حالا پژو و ایرانخودرو قراره ازبین 504 یا 405 کدوم رو به ملت غالب کنن
  • مهدی007 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    راه دادن پژو به ایران توهین به ملت است
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    فقط آبریزگاه عمومی با اسپانسر ی پژو می‌تواند مورد قبول ایران باشد
  • بهمن تهرانی ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    باید یه کمپین اینترنتی راه بیاندازیم تا مردم خودروهای فرانسوی را تحریم کنند.... این مدیران فرانسوی فکر کردن با عربهای نوکرشون طرفند که هر وقت دلشون خواست ضربه بزنند و بعد بگن اگر تحریمها برداشته بشه لطف می کنیم و میلیاردها دلار ایرانیها رو می چاپیم.... من بشخصه بهمراه دوستانم مخالف استفاده از هر خودرو فرانسوی هستیم و خواهان عدم قرارداد جدید با پژو هستیم.... یکی نیست به مسوولان ایران خودرو بگه اگر تحریمها رفع بشه دیگه چه لزومی داره با این دشمنان خونی که از امریکا بدتر هستند بر ضد ما قرارداد ببندیم و اقتصادشون رو پویا کنیم؟؟ من بشخصه موافق قرارداد با شرکتهای ژاپنی و آلمانی هستم چون امریکاییهاشون هم با وجود صادقتر بودن ولی دمشون گیر سیاست کشورشونه و با اولین تحریم اول از همه باید جمع کنند و برن.... یه سوال مهم: اصلا چرا مسوولان بی کفایت صنعتی و خودرو سازی اینقدر غیرت و اعتماد بنفس ندارند که این صنعت رو به جوانان نخبه بسپرند و بزارند کاری که اونها در 50 سال نتونستند بکنند رو جوونهای بی ادعا ولی باهوش ایرانی انجام بدن؟؟ اگر می خواین از نفت رها بشید باید صنعت رقابتی که هیچ.... باید صنعتی بهتر از بقیه رقبا داشته باشیم.... با مشابه سازی نمیشه صادرات صنعتی درست و حسابی داشت.... ما باید با برند سازی و کیفیت مشابه آلمان برای محصولات صنعتی کشورمون اعتبار ایجاد کنیم تا نسلهای آینده چوب بی عرضگی ما رو نخورند.... چرا ما تا مجبور نشیم و چاقو روی خرخرمون نزارند به غیرتمون بر نمی خوره؟ حتما باید به بیچارگی بیفتیم تا مسوولان رده بالای کشور بفهمند این سیستم تولید و اقتصاد بدرد آنگولا هم نمی خوره چه برسه به صادرات پایدار غیر نفتی.... یه یا علی از مسوولان و بکار گیری نخبگان جوان مشکل رو حل می کنه.. 1- بهره وری 2- تلاش چند برابر 3- نوآوری و حمایت از نوآوری برای رسیدن به تولید 4- تاکید فوق العاده شدید بر روی کیفیت محصولات صنعتی هرچند سود رو پایین بیاره یا حتی تا چند سال اصلا سودی نداشته باشه.... مشکل صنعت و صادرات صنعتی ایران رو حل خواهد کرد.... راه حل مشخصه ولی غیرت آیا هست در شیعیان علی در ایران که تمام شیعیان و برادران اهل سنت آزاده دنیا چشم امید به موفقیتش دارند؟ غیرت ما کو؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس