کد خبر 416186
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک مامور سفیدپوست پلیس که یک نوجوان سیاه پوست ۱۹ ساله را هدف گلوله قرار داده و به قتل رسانده است با اتهامان جنایی روبرو نخواهد شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: مقام های آمریکایی گفتند یک مامور سفیدپوست پلیس در به قتل رساندن یک نوجوان سیاه پوست 19 ساله غیر مسلح، به طور منطقی از زور استفاده کرده و با اتهامات جنایی روبرو نمی شود.

تونی رابینسون نوجوان سیاه پوستی است که در ماه مارس توسط "مت کنی" مامور سفیدپوست پلیس در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین هدف قرار گرفته و به قتل رسیده است.

این یکی از حوادث اخیر در رابطه با قتل سیاه پوستان توسط ماموران سفیدپوست پلیس آمریکا به شمار می رود.

اسماعیل اوزان دادستان منطقه "دین کانتی" در این باره تاکید کرد که من به این جمع بندی رسیده ام که این مرگ تاسف بار و غم انگیز، در نتیجه استفاده قانونی و منطقی از نیروی مرگبار پلیس بوده و مستلزم هیچ اتهامی علیه مامور پلیس نخواهد بود.

خانواه رابینسون به شدت نسبت به رای صادر شده اعتراض کرده اند. شارون اروین مادربزرگ رابینسون تاکید کرد که "این سیاست است نه عدالت."

پس از اعلام رای دادستان، ده ها جوان آمریکایی در شهر مدیسون تظاهرات کردند و اعتراض خود را نسبت به حکم صادر شده اعلام نمودند.

پیش از این نیز شهر بالتیمور به علت کشته شدن فردی گری جوان سیاه پوست 25 ساله توسط ماموران پلیس بالتیمور، شاهد اعتراضات وسیع خشونت آمیز بوده است.

کشتار سیاه پوستان توسط ماموران پلیس آمریکا و رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس موجب شعله ور شدن آتش اعتراضات در سراسر آمریکا شده است.

فردی گری 19 آوریل یعنی یکشنبه 3 هفته پیش در بازداشتگاه پلیس بالتیمور بر اثر شدت جراحات وارد شده، جان خود را از دست داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دوستار سیاهپوستان ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    ه نظر من باید این پلیسها توسط مردم تنبیه بشوند نه دولتی که خودش طرفدار اینگونه تبعیذهای نژادی و پامال کردن حقوق مردمش است اگر مردم خودشان دست بکار شوند دیگر کسی به سیاهپوستان تعرض نمیکنند چون پلیس خودش هم میترسد با مردم مقابله کند حالا که کشتن سیاهپوستان ادامه دارد مشخص هست که برای دولت امریکا حقوق سیاپوستان خیلی مهم نیست تظاهرات چه سودی دارد وقتی کشتن نوجوانان سیاهپوست ادامه دارد و پلیس قاتل تبرئه مشود الان دیگر وقت مجازات قاتلان است نه تظاهرات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس