آمریکا درصورت هرگونه اقدام احمقانه احتمالی نظامی، برای غلبه بر ایران حداقل نیاز به دو میلیون پیاده‌نظام دارد که این میزان نیروی زمینی را در اختیار ندارد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز سه‌شنبه 94/2/15 به شرح زیر است:

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/ایران:

تهران حق دارد به واشنگتن اعتماد نکند

پایگاه مسیج میدیا- یک نویسنده و محقق آمریکایی در یادداشتی تاکید کرد که با توجه به سابقه اقدامات ضدایرانی آمریکا، ایرانی‌ها حق دارند به ایالات متحده اعتماد نکنند. دیوید استرند افزود؛ چرا ایران باید به آمریکا اعتماد کند؟ واشنگتن از زمان جنگ جهانی دوم با ایرانی‌ها مانند غلامان مطیعی که منبع ذخایر نفتی شخصی هستند برخورد و رفتار کرده است. سازمان سیا و ام‌آی6 دولت منتخب محمد مصدق را ساقط کرد و محمدرضا شاه پهلوی را به عنوان دیکتاتور بر تخت نشاندند. آیا این همان احترام زیاد ما به ترویج دموکراسی است؟!

اولاند: هشیاریم که توافق ایران واقعا تضمین‌کننده عدم دستیابی این کشور به سلاح‌ هسته‌ای باشد

خبرگزاری فارس- رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی در جریان سفر به قطر اعلام کرد که فرانسه کاملا هشیار است که توافق ایران واقعا تضمین‌کننده عدم دستیابی این کشور به سلاح‌ هسته‌ای باشد. وی گفت: ما در تلاش برای یافتن راه‌حل‌های سیاسی در خاورمیانه هستیم و در صورت لزوم از عملیات‌های نظامی حمایت می‌کنیم.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید

وبگاه کانادایی گلوبال‌ریسرچ- پایگاه گلوبال‌ریسرچ اخیرا در گزارشی تحت عنوان ماموریت انتحاری به ابعاد هرگونه اقدام احمقانه احتمالی نظامی واشنگتن و برخی دیگر علیه ایران پرداخته و در پاسخ به برخی نومحافظه‌کاران آمریکایی ضدایران و جنگ طلبان این کشور در تحریک افکار عمومی و فرصت سازی برای حمله به ایران نوشت: بر اساس برآوردها آمریکا حداقل نیاز به 2 میلیون پیاده نظام برای غلبه بر ایران دارد که در واقع این میزان نیروی زمینی را در اختیار ندارد. از سویی فن‌آوری موشک‌های بالستیک و پهپاد آمریکا قادر به استیلا بر فضای ایران با مجهز شدن این کشور به موشک‌های اس 300 که از روسیه دریافت خواهند کرد، نمی‌باشد. در انتهای این گزارش نویسنده به نتیجه‌گیری پرداخته و نوشت: آمریکا همانند نبرد ویتنام، افغانستان و عراق شکست خواهد خورد و شما می‌توانید ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید.

فرانسه و عربستان: توافق هسته‌ای با ایران نباید ثبات منطقه را بر هم بزند

رویترز- فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه و ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی در بیانیه‌ای در روز دوشنبه، یک روز پیش از برگزاری نشست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، ایران را به انجام اقدامات بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه متهم کرده و خواستار تضمین پایان این اقدامات در توافقنامه هسته‌ای احتمالی شده‌اند. در بیانیه مشترکی که پس از دیدار سران دو کشور منتشر شده آمده است: این توافق نباید امنیت و ثبات منطقه را بر هم بزند، ضمن اینکه نباید تهدیدکننده امنیت و ثبات همسایگان ایران باشد.

مقام آلمانی: به دنبال محدودیت‌های سختگیرانه بر تحقیقات و توسعه هسته‌ای ایران هستیم

روزنامه هاآرتص- یک مقام ارشد آلمانی آگاه از مذاکرات هسته‌ای ایران گفته کشورهای غربی به دنبال اعمال محدودیت‌های سخت بر فعالیت‌های تحقیق و توسعه برنامه هسته‌ای ایران هستند، هم در طول 10 سال نخست بعد از توافق و هم برای سال‌های بعد از آن. این مقام آلمانی که خواست نامش فاش نشود، گفت: برنامه تحقیق و توسعه مسئله بزرگی است. از این رو توافق نهایی باید شامل محدودیت‌های شفاف بر این برنامه باشد تا ظرفیت غنی‌سازی (ایران) به سرعت بالا نرود.

دور بعدی رایزنی‌های هسته‌ای ۲۲ اردیبهشت در وین بین عراقچی و اشمیت

خبرگزاری فارس- سه‌شنبه در ششمین روز دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای در نیویورک در راستای نگارش متن پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، مذاکرات بین هیأت‌های ایران و اتحادیه اروپا به سرپرستی هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دو سطح معاونان و کارشناسان از ساعت 9 صبح به وقت محلی (17:30 به وقت تهران) در نیویورک برگزار شد. قرار است دور بعدی مذاکرات هسته‌ای در سطح معاونان با حضور عراقچی و روانچی و اشمیت از سه‌شنبه هفته آینده 22 اردیبهشت ماه در وین ادامه یابد.

ایران با بازرسی از مراکز نظامی موافقت نکرده، اوباما هم این را می‌داند

پایگاه تروث‌آوت- همزمان با فشار لابی اسرائیل برای دسترسی به بازرسی‌های همه جانبه، آمریکا ادعاهای غلطی درباره توافق هسته‌ای ایران مطرح می‌کند. مقامات ارشد آمریکایی مدعی هستند که مذاکره‌کنندگان ایرانی در لوزان با این درخواست موافقت کردند که ایران اجازه بازرسی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به هر مکانی که در هر جای کشور آن را مشکوک و مورد تردید بداند، بدهد که این موضوع مراکز نظامی را هم در برمی‌گیرد. دولت اوباما چنان مشتاق این موضوع بود که نشان دهد در میز مذاکرات به آنچه لابی اسرائیل درخواست داشته رسیده که در بخشی از گزاره برگ وزارت خارجه آمریکا، گزاره های حساس درباره مراکز مشکوک یا اتهامات فعالیت‌های محرمانه مرتبط به هسته‌ای را از طرح قانونگذاری اواخر فوریه برداشته و نقل کرده است. هم زبان و هم توضیحات مفصل از مذاکرات مشخص می‌کند که این رویه‌ها هنوز مورد مذاکره قرار نگرفته‌اند.

توافق هسته‌ای به سود منطقه است

روزنامه النهار- مروان المعشر سفیر اسبق اردن در رژیم صهیونیستی و آمریکا، توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا را به سود منطقه دانست و گفت که بروز جنگ به سود هیچکس نیست. وی افزود: فرصت رسیدن به توافق با ایران بیش از نرسیدن به توافق است و این مسأله به سود خاورمیانه است. بر اساس توافقی که بر چارچوب ایجاد شده و با توجه به گفت‌وگوهایی که از دو طرف مذاکرات شنیده‌ایم به نظر می‌رسد مذاکرات در مسیر صحیح خود قرار گرفته است.

عراقچی: در توافق نهایی هیچ امتیاز خاصی نمی‌دهیم

خبرگزاری صدا و سیما- سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: هنگامی که نگارش متن توافق به پایان برسد، تاریخی برای اجرای آن تعیین می‌شود. در آن روز همه تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه ایران باید لغو شود. آنچه جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات به طرف مقابل عرضه می‌کند، اعتمادسازی است. ما هیچ امتیاز خاصی نمی‌دهیم و در مقابل، آنها غنی سازی، آب سنگین و ادامه برنامه‌های ما، همکاری‌ها و رفع تحریم‌ها را می‌پذیرند. ما در مقابل اعتمادسازی را قدری بیشتر می‌کنیم.

ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد

خبرگزاری فارس- ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ملاقات با علیرضا بیکدلی سفیر ایران، در واکنش به اظهارات اخیر امرالله ایشلر مشاور اردوغان در مورد جمهوری اسلامی ایران گفت: اطلاعی از اظهارات آقای ایشلر ندارم، وی هیچ سمت رسمی در دولت ترکیه ندارد و وظیفه‌ای هم برای اظهارنظر از طرف مسئولان ترکیه به وی داده نشده است. ایشلر یکشنبه ایران را متهم کرد که با اقداماتش در سوریه و یمن، ضرری که به جهان اسلام زده بیشتر از ضرری است که صهیونیسم به جهان اسلام زده‌ است.

ایران در جایگاه قدرتی منطقه‌ای با عربستان اختلافات بسیار دارد

رادیو بین‌المللی فرانسه- ایران به عنوان قدرتی منطقه‌ای علاوه بر یمن، با سعودی‌ها اختلافات بسیاری در خصوص سوریه، عراق، لبنان و بحرین نیز دارد. در حالیکه عربستان سعودی در تلاش برای ممانعت از تسلط حوثی‌ها (انصارالله) بر یمن بی‌وقفه به حملات هوایی خود در این کشور ادامه می‌دهد، ایران صدای خود را در برابر ریاض بلند کرده است. ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای ضمن حمایت از یمن، بمباران‌های سعودی‌ها را به شدت محکوم می‌کند و خواستار برقراری گفت‌وگو میان یمنی‌ها بدون دخالت خارجی‌هاست. این در حالیست که عربستان سعودی خواستار آن است که طرف‌های یمنی بمنظور انجام هرگونه مذاکره‌ای در ریاض گردهم آیند.

ایران و اوکراین؛ از محورهای رایزنی امروز موگرینی و مقامات چینی

خبرگزاری شینهوا- فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای اولین بار از زمان آغاز کار در این سمت، به چین سفر کرد. وی در دیدار با مقامات چینیدرباره بحران اوکراین و مذاکرات هسته‌ای ایران و شماری از دیگر مسایل جهانی گفت‌وگو می‌کند.

معاون وزیر دفاع ایران وارد استانبول شد

خبرگزاری فارس- امیر سرتیپ فیروز مسیح‌پور معاون وزیر دفاع ایران در رأس یک هیأت دفاعی برای شرکت در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی ترکیه موسوم IDEF وارد استانبول شد و از سوی وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مقامات کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول مورد استقبال قرار گرفت. قرار است در این سفر معاون وزیر دفاع ایران در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی ترکیه شرکت کرده و از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کند. وی در حاشیه این نمایشگاه نیز دیدارهای دوجانبه‌ای با مقامات بلندپایه وزارت دفاع ترکیه و سایر مقامات خارجی شرکت کننده خواهد داشت.

آمادگی ایران برای همکاری با آذربایجان در راستای حفظ صلح و ثبات در منطقه

خبرگزاری فارس- ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه در دیدار با مبارز قربانلی رئیس اداره کمیته دینی و عالی‌ترین مقام مسئول نظارت بر امور دینی در جمهوری آذربایجان گفت: حوادث اخیر در منطقه حاکی از معتدل بودن نگاه دینی ما و شماست و ما برای حفظ صلح و ثبات در منطقه آماده همکاری با شما هستیم.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/آمریکا:

۹۶ درصد آمریکایی‌ها معتقدند اعتراضات علیه تبعیض‌نژادی همچنان ادامه می‌یابد

ان‌بی‌سی‌نیوز و وال‌استریت‌ژورنال- طبق تازه‌ترین نظرسنجی مشترک ان‌بی‌سی‌نیوز و وال‌استریت‌ژورنال، 96 درصد از مردم آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که اعتراضات به تبعیض‌نژادی در آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت. 68 درصد از افراد بزرگسال شرکت‌کننده در این نظرسنجی تأکید کردند که خیلی محمتل است که اعتراضات بیشتری همچون اعتراضات شهر بالتیمور در اعتراض به قتل جوان سیاهپوست 25 ساله‌ای به نام فردی گری در سراسر آمریکا در اعتراض به تبعیض‌نژادی در آمریکا برگزار خواهد شد.

گاردین: پلیس از افشای اطلاعات درباره عاملان تیراندازی تگزاس خودداری می‌کند

روزنامه انگلیسی گاردین- مقامات آمریکایی جزئیات اندکی درباره دو مظنون به انجام تیراندازی روز دوشنبه در مقر کنفرانس ضد اسلامی در تگزاس را افشا کرده‌اند. این تیراندازی در مقابل محل برگزاری یک کنفرانس ضد اسلامی در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا به وقوع پیوست و بر اثر آن دو نفر مظنون به انجام حمله در تیراندازی پلیس کشته شدند. یک سازمان ضد اسلامی به نام ابتکار دفاع از آزادی امریکایی کنفرانس مورد نظر را سازماندهی کرده بود و گیرت ویلدرز، سیاستمدار هلندی که مواضعی شدیداً ضد اسلامی دارد، در آن شرکت داشت.

اوباما: علت اصلی اعتراضات بالتیمور بی‌عدالتی و رفتارهای تبعیض‌آمیز با اقلیت‌هاست

خبرگزاری رویترز- بعد از یک هفته تظاهرات شهر بالتیمور در اعتراض به رفتارهای تبعیض‌نژادی مأموران پلیس آمریکا، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه اعتراف کرد که تأثیرات باقی مانده از نژادپرستی و ناعدالتی‌هایی که اقلیت‌های آمریکا با آن مواجه هستند، علت اصلی ناآرامی‌های بالتیمور و شهر فرگوسن بوده است. اوباما تأکید کرد که تأثیرات برده‌داری، قوانین تفکیک نژادی در مدارس آمریکا موسوم به قوانین جیم کراو و تبعیض‌نژادی در تاریخ آمریکا موجب ضرر و زیان جوامع اقلیت‌ها در آمریکا شده است.

بوستون هرالد: مذاکرات ایران یکی از نقاط منفی برای حضور جان کری در انتخابات ۲۰۱۶

پایگاه آمریکایی بوستون هرالد- در حالی که هیلاری کلینتون همسر بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق و همچنین وزیر خارجه سابق آمریکا از سوی حزب دموکرات نامزدی خود را برای انتخابات 2016 اعلام کرده، جان کری برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چند عیب دارد: او به جورج بوش باخت؛ گناهی که بسیاری از دموکرات‌ها او را به خاطر آن نخواهند بخشید. او همچنین شخصا تلاش برای توافق هسته‌ای با ایران را رهبری کرده است، اقدام خطرناکی که می‌تواند در سال 2016 روی سر او خراب شود.

اوباما امروز دانفورد را به عنوان جانشین دمپسی معرفی می‌کند

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست- باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا قرار است، ژنرال جوزف اف دانفورد را بعنوان رئیس ستاد مشترک جدید آمریکا معرفی کند تا جایگزین ژنرال مارتین دمپسی رئیس فعلی ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا شود. دمپسی قرار است در پاییز سال جاری میلادی بعد از چهار سال از پست ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا کنار رود. دانفورد، یک افسر بومی منطقه بوستون است که فرماندهی نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان را در سالهای 2013 و 2014 را برعهده داشته است.

کلینتون برای رفع ابهامات درباره حمله بنغازی و ایمیل‌های شخصی به کنگره می‌رود

خبرگزاری فارس- وکیل مدافع هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 کشورش اعلام کرد که موکلش آمادگی دارد 18 ماه مه (28 اردیبهشت‌ ماه) بار دیگر درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی و همچنین استفاده از ایمیل شخصی خود در زمانیکه وزیر خارجه آمریکا بود، در کنگره شهادت دهد. جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا که خواهان دسترسی به ایمیل‌های شخصی کلینتون شده‌اند، تأکید دارند که کلینتون اقدام کافی برای جلوگیری از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی صورت نداده است.

اظهار بی‌اطلاعی وزارت خارجه آمریکا از سفر هیأت نفتی آمریکایی به ایران

پرس‌تی‌وی- جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به برخی اخبار مبنی بر سفر هیئت نفتی آمریکا به ایران گفت، تایید این گزارش دشوار است چراکه حتی یک فرد یا یک شرکت در این گزارش ذکر نشده است. اما ما کاملا صریح اعلام کرده‌ایم که هنوز راه ایران برای انجام فعالیت‌های تجاری باز نشده است و اگر هرگونه فعالیت قابل تحریمی صورت گیرد، ما وارد عمل خواهیم شد. پیش از این برخی رسانه‌ها از سفر هیئت نفتی آمریکایی به ایران خبر داده بودند.

داعش مسئولیت حمله اخیر در تگزاس آمریکا را بر عهده گرفت

خبرگزاری فرانسه- داعش مسئولیت حمله اخیر در تگزاس آمریکا را برعهده گرفت. روز دوشنبه در مقابل محل برگزاری یک کنفرانس ضد اسلامی در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا تیراندازی شد و بر اثر آن دو نفر کشته شدند. امروز سه شنبه و سه روز پس از این تیراندازی،‌ گروه تروریستی داعش مسئولیت تیراندازی در شهر دالاس ایالت تگزاس آمریکا را برعهده گرفت. هنوز هیچ مقام آمریکایی درباره ادعای داعش مبنی بر دست داشتن در حمله و تیراندازی صورت گرفته در شهر دالاس واکنشی نشان نداده است.

ادامه حمایت از حملات عربستان علیه یمن، به کابوس اوباما تبدیل شده است

پایگاه آمریکایی نشنال اینترست- ادامه حمایت از عربستان سعودی و تبدیل شدن یمن به یک دولت ورشکسته که در آن القاعده جولان بیشتری می‌دهد، یک سناریوی کابوس‌وار برای اوباماست. خصیصه و مشخصه بارز ریاست جمهوری باراک اوباما خویشتنداری در مواجهه با دشمنان آمریکا است. دولت اوباما نه به دنبال دیپلماسی بوده و نه به دنبال راه‌حل امنیتی. سیاست آمریکا یک جایی در وسط این میدان لغزان قرار دارد.

سفر امروز وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا به بالتیمور

بلومبرگ- لورتا لینچ وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا سه شنبه برای دیدار با مقامات بالتیمور به دنبال اعتراضات اخیر ضدنژادی، ‌به این شهر سفر می‌کند. سفر این مقام ارشد دولت فدرال آمریکا به بالتیمور در حالی انجام می‌گیرد که این شهر شاهد اعتراضات شدید علیه تبعیض نژادی بوده است؛‌ اعتراضاتی که مقامات آمریکایی را به استفاده از گارد ملی و قانون منع آمد و شد مجبور کرد.

اگر آمریکا ارسال سلاح را متوقف کند، عربستان قادر به ادامه تجاوز به یمن نیست

شبکه پرس‌تی‌وی- دین هندرسون تحلیلگر آمریکایی معتقد است: یکی از دلایل ادامه تجاوزات نظامی عربستان سعودی به یمن ادامه حمایتهای تسلیحاتی واشنگتن از ریاض است. در حالی که دیدبان حقوق بشر استفاده ریاض از بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای در تجاوزات به یمن را رسما تایید کرده، یک مقام پنتاگون از دادن مهمات و تجهیزات بمب‌های خوشه‌ای آمریکا به عربستان سعودی حمایت کرده است. دلالان سلاح به دنبال فروش تسلیحات خود هستند. این افراد هیچ اخلاقیاتی ندارند و تا زمانی که قادر به دریافت چک و پول باشند، هیچ مشکلی برای حمایت از دیکتاتورها ندارند.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/عربستان:

رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری

وبگاه خبری العهد- افشاگر عربستانی که به مجتهد معروف است اخیرا فاش کرد سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دستور داده مبلغ 10 میلیارد ریال (عربستان) به مقرن بن عبدالعزیز برادر ناتنی‌اش در ازای کناره‌گیری از ولی‌عهدی پرداخت شود. مجتهد افزود: خود مقرن برای کناره‌گیری از منصب و یا سکوت از سمتش به نفع محمد بن نایف و محمد بن سلمان این مبلغ را درخواست نکرده است بلکه مبلغ مذکور به پیشنهاد محمد بن سلمان پسر پادشاه که در تلاش است به رأس هرم پادشاهی عربستان برسد، به مقرن داده شده است. مجتهد افزود محمد بن سلمان صدها حساب توئیتر را خریداری و کارمندان بسیاری را استخدام کرده است تا در این حساب‌های توئیتری برای او تبلیغ کنند.

اذعان عربستان به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در حمله به یمن

پایگاه خبری النشره- احمد عسیری درباره استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای در حمله هوایی به یمن گفت: عربستان از این بمب‌ها برای هدف قرار دادن تجهیزات نظامی استفاده می‌کند نه مناطق مسکونی. اگر استفاده از این بمب‌ها ممنوع است پس چر آمریکا آنها را می فروشد؟ عسیری مدعی شد که گزارش دیده بان حقوق بشر بمب های نوع CBU-105 را می شناسد و می داند این بمب ها ضد تجهیزات جنگی است و ما این را قبول داریم و از آن برای هدف قرار دادن افراد و مناطق مسکونی استفاده نمی‌کنیم.

وزرای جدید عربستان سوگند یاد کردند

خبرگزاری دولتی عربستان واس- وزرای جدید عربستان دوشنبه در کاخ الیمامه مقابل ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور سوگند یاد کردند. پادشاه عربستان برای دومین بار از زمان به دست گرفتن قدرت، تغییرات گسترده سیاسی و امنیتی را در پست ها و مناصب بالا وزارتی و سازمانی این کشور انجام داد.

وزیر خارجه عربستان از بررسی توقف موقت حمله به یمن خبر داد

العربیه- عادل الجبیر ضمن تاکید بر اینکه ائتلاف سعودی توقف حملات هوایی به یمن را در ساعت‌های مشخصی برای امدادرسانی در این کشور بررسی می کند، گفت: درباره هر گونه سوء استفاده حوثی‌ها از آتش‌بس انسانی در یمن هشدار می دهیم. ائتلاف پس از توقف بمباران یمن موضوع امکان فراهم کردن کمک‌های انسان‌دوستانه و ارسال آن به یمن را بررسی می‌کند.

اولاند وارد ریاض شد

خبرگزاری دولتی عربستان واس- فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه شامگاه دوشنبه وارد پایتخت عربستان شد. اولاند قرار است سه‌شنبه با سعد الحریری رئیس جریان المستقبل در ریاض دیدار کند.

حملات عربستان به یمن با حملات اسرائیل به لبنان رقابت می‌کند

وبگاه خبری نبأ- حسین الموسوی عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت پارلمان لبنان، آمریکا را عامل همه ناآرامی‌های منطقه خواند و تاکید کرد: تهاجم سعودی به یمن، با تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان و نوار غزه رقابت می‌کند. وی افزود: این جنایت‌ها پیامدهایی در داخل عربستان سعودی خواهند داشت و نشانه‌های آن بر کسی پوشیده نیست.

رئیس تشریفات دربار عربستان برکنار شد

خبرگزاری رویترز- محمد عبدالرحمن الطبیشی رئیس تشریفات دربارپادشاهی عربستان بدون ذکر دلیل خاصی از کار خود بر کنار و خالد بن صالح العباد جانشین وی شد.

هیأت‌های قطر، کویت، امارات و عمان وارد ریاض شدند

وبگاه خبری العرب الیوم- ظهر سه‌شنبه هیأت‌های کشورهای قطر، کویت، امارات عربی متحده و عمان برای شرکت در نشست مشورتی اعضای شورای همکاری خلیج فارس وارد ریاض شدند. هیأت‌های مذکور مورد استقبال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان قرار گرفتند.

تمیم بن حمد و امیر کویت وارد عربستان شدند

شبکه خبری العربیه- شیخ تمیم بن حمد امیر قطر و هیأت کویت به ریاست صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت وارد فرودگاه ریاض در عربستان شدند. شیخ تمیم که برای مشارکت در نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن در فرودگاه مورد استقبال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان قرار گرفت. پادشاه عربستان همچنین از هیأت کویت و امیر این کشور در فرودگاه ریاض استقبال کرد. فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به عنوان میهمان ویژه در این نشست حضور خواهد داشت.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/یمن:

کنترل ارتش یمن بر مهمترین پایگاه‌ القاعده در عدن

پایگاه خبری العهد- نیروهای امنیتی ارتش یمن با همکاری نیروهای کمیته های مردمی پس از پیشروی در منطقه التواهی عدن، عرصه را بر عناصر تروریستی القاعده را در این منطقه تنگ کردند. ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله کنترل 90 درصد از منطقه التواهی عدن، مهمترین پایگاه‌ عناصر القاعده و نیروهای طرفدار منصور هادی را در دست گرفتند.

شبه‌نظامیان اخوانی شماری از شهروندان تعز را اعدام کردند

خبرگزاری فارس- شبه نظامیان حزب اصلاح که با القاعده علیه ارتش و نیروهای مردمی یمن همپیمان شده‌اند شماری از شهروندان اهل مفرق جبل را در استان تعز پس از بازداشت در یکی از مواضع خود در این منطقه اعدام کردند. این شهروندان بی‌گناه به اتهام منسوب بودن به جنبش انصار الله توسط شبه نظامیان حزب الاصلاح و تحت نظارت یوسف الشراحی یکی از رهبران این حزب و علی محسن الاحمر سرلشکر فراری اعدام شدند.

مشاور وزیر دفاع سودان: آماده مداخله زمینی در یمن هستیم

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه- یونس محمود مشاور وزیر دفاع سودان اعلام کرد: عملیات زمینی اکنون در یمن آغاز شده و ارتش سودان آماده است وارد جنگ زمینی در یمن شود. طی دو روز گذشته نیروهای ویژه‌ای در عدن واقع در جنوب یمن مستقر شدند تا یک پایگاه نظامی در آن منطقه ایجاد شود و هسته‌های امنیتی در این شهر گسترش یابد.

تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده

خبرگزاری یمنی خبر- نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یمن و عناصر القاعده و قبایل همپیمان آن در ورودی‌های شهر مأرب در شرق یمن با یکدیگر به شدت درگیر هستند. درگیری‌های خشونت‌باری در مناطق وادی المیل و نخلاء آغاز شده و به رغم کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دو طرف، این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. دو بالگرد سعودی، میزان زیادی اسلحه و گلوله‌های آنها را در یکی از مناطق حومه منطقه الوادی در شرق استان مأرب با چتر به دست شورشیان طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن رساندند. این نخستین بار است که چنین عملیاتی در مأرب برای رساندن اسلحه به شورشیان هادی صورت گرفته است.

جنایات علیه مردم یمن متوقف و موانع امدادرسانی برطرف شود

خبرگزاری فارس- امور بین‌الملل کمیسیون حقوق بشر اسلامی نامه‌ای خطاب به نهادهای ملی حقوق بشر مناطق مختلف جهان ارسال کرد. در این نامه اشاره شده که همه دولت‌ها به موجب ماده یک کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو تعهد حقوقی برای تضمین رعایت حقوق بشردوستانه در سراسر جهان دارند و بر اساس این تعهد حقوقی لازم است اقدامات مختلف را اتخاذ کنند که جنایات علیه مردم یمن متوقف و موانع امدادرسانی بشردوستانه برطرف شود و عدالت کیفری در مورد جنایتکاران ناقض موازین حقوق بشر دوستانه به اجرا درآید.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/فلسطین:

تشکیل واحد زنانه پلیس رژیم صهیونیستی ویژه سرکوب زنان در مسجدالاقصی

وبگاه خبری فلسطین‌الیوم- رژیم صهیونیستی در راستای ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود اخیرا یک نیروی نظامی زنانه تشکیل داده تا معتکفان و نمازگراران زن در داخل مسجدالاقصی را سرکوب و بازداشت کنند. عکرمه صبری رئیس هیأت عالی اسلامی اعلام کرد که به کارگیری زنان پلیس زن همزمان با بیشتر شدن تعداد زنان فلسطینی در مسجدالاقصی تشدید شده است. مقامات رژیم صهیونیستی زنان فلسطینی در مسجدالاقصی را هدف قرار می‌دهند زیرا آنها در برابر یورش شهرک‌نشنان صهیونیست به این مسجد شریف واکنش نشان می‌دهند.

شهادت کودک ۲ ساله فلسطینی به دست شهرک‌نشینان صهیونیست

وبگاه خبری قدس- شهرک‌نشینان صهیونیست دوشنبه شب یک کودک دو ساله و هفت ماهه فلسطینی را با خودرو زیر گرفتند و به شهادت رساندند. حمزه عمار احمد در حی الطور شهر قدس زیر گرفته شد و پس از آن فورا به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید.

سوئد اشتباها پرچم فلسطین را نماد تروریستی معرفی کرده است

خبرگزاری فلسطینی سما- نبیل شعث مسئول روابط بین‌الملل جنبش فتح اعلام کرد که تماس‌هایی با حزب سوسیال دموکرات سوئد داشته و آنها تأکید کرده‌اند که قرار دادن پرچم فلسطین در نمادهای تروریستی اشتباهی ناخواسته بوده است. این لیست از حکومت مرکزی در استکهلم صادر نشده و وجود پرچم فلسطین در این لیست فقط یک اشتباه بوده است. رسانه‌ها یکشنبه اعلام کردند سوئد پرچم فلسطین را در لیست نمادهای تروریستی قرار داده است.

فتح: اصلاحات در کابینه دولت توافق ملی با موافقت حماس انجام می‌شود

وبگاه خبری الرساله- اسامه القواسمی سخنگوی جنبش فتح اعلام کرد که هیچ اصلاح وزارتی در کابینه دولت توافق ملی فلسطین بدون موافقت حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی ممکن نخواهد بود. القواسمی تاکید کرد که دولت توافق ملی با موافقت تمامی گروه‌های فلسطینی تشکیل شده و هرگونه تغییری در آن نیز باید با مشورت تمام گروه‌های مذکور انجام شود. دولت توافق خردادماه 1393 تشکیل شد اما در قبال غزه کاری انجام نداده و این موضوع با مخالفت حماس و دیگر گروه‌ها همراه بوده است.

بازداشت‌ تعدادی از عناصر وابسته به داعش در نوار غزه

وبگاه خبری الاخبار- دستگاه‌های امنیتی وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه دست به بازداشت‌های گسترده علیه عناصری که مشکوک به همکاری با داعش هستند، زده است. برخی از عناصر بازداشت شده متهم به انجام اقداماتی علیه سازمان‌های وابسته به حماس در نوار غزه هستند که آخرین آنها انفجاری در محله شیخ رضوان بوده است.

تظاهرات گسترده جبهه دموکراتیک فلسطین در آستانه یوم النکبه

وبگاه خبری دنیا الوطن- جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در آستانه شصت و هفتمین سالروز اشغال فلسطین، یوم النکبه اقدام به برگزاری تظاهراتی در شهر مارون الراس نزدیک به مرز لبنان کرد. در این تظاهرات نمایندگانی از حزب‌الله و اعضای دفتر سیاسی و کمیته مرکزی جبهه دموکراتیک حضور داشتند و بر همبستگی با اردوگاه‌های یرموک و نهر البارود تاکید شد. رژیم صهیونیستی در 15 ماه می 1948 فلسطین را اشغال کرد و این روز به نام یوم النکبه (روز نکبت) شناخته می‌شود که با مراسم‌های مختلف همراه است.

۵ دانشگاه بزرگ آفریقای جنوبی به جنبش تحریم رژیم صهیونیستی می‌پیوندند

وبگاه خبری قدس- مصطفی برغوثی دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین اعلام کرد که 5 دانشگاه بزرگ آفریقای جنوبی بزودی به کمپین BDS برای تحریم دانشگاهی و فرهنگی رژیم صهیونیستی می‌پیوندند و تصمیم دارند کلیه اشکال همکاری با رژیم نژادپرست اسرائیل و آپارتایدی را که این رژیم بر ملت فلسطین تحمیل کرده قطع کنند.

اعتراف بیش از ۶۰ نظامی ارتش اسرائیل به انجام جنایت‌های جنگی در غزه

روزنامه انگلیسی گاردین- نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به غیرقانونی بودن تاکتیک‌های نظامی این رژیم در جنگ تابستان سال گذشته در غزه اعتراف کرده و گفته‌اند در این عملیات اقدامات لازم برای حفظ جان غیرنظامیان انجام نشده است. به نیروهای زمینی دستور داده شده بود تا هر چیزی را در داخل غزه تهدید قلمداد کرده و از شلیک گلوله مضایقه نکنند. علاوه بر این، تانکها به طور تصادفی و بدون آنکه بدانند ساختمان‌ها مواضع نظامی قانونی هستند یا محل سکونت غیرنظامیان، به سمت آنها شلیک و آنها را تخریب می‌کردند.

تردید در موفقیت نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی

روزنامه تایمز اسرائیل- در حالی که تنها سه روز به پایان ضرب‌الاجل بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی فرصت باقی مانده، کناره‌گیری آویگدور لیبرمن از حضور در کابینه، محاسبات نتانیاهو را به هم ریخت. بعد از آنکه لیبرمن اعلام کرد استعفا می‌دهد و به کابینه ائتلافی به رهبری حزب لیکود نمی‌پیوندد، انتظار می‌رود نفتالی بنت رهبر حزب خانه یهودی خواستار سمت وزیر خارجه شود.

آزمایش سامانه ضد موشکی جدید اسرائیل در اراضی اشغالی

روزنامه یدیعوت آحارونوت- وزارت جنگ رژیم صهیونیستی سه‌شنبه یک سیستم جدید ضد موشک را از پایگاهی در مرکز اراضی اشغالی آزمایش کرده است که هدف آن ردیابی موشک‌های بالستیک است و توانایی پرتاب ماهواره به فضا را نیز دارد. توضیحات بیشتری درباره این آزمایش منتشر نشده است. ماه فوریه، مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کردند ضعف سیستم دفاع موشکی پیکان 2 را که سپتامبر 2014 آزمایش شده بود، شناسایی و بر طرف کرده‌اند.

نتانیاهو با وزیر خارجه شدن نفتالی بنت مخالفت کرد

روزنامه اسرائیل هیوم- بنیامین نتانیاهو درخواست نفتالی بنت رهبر حزب خانه یهودی برای تصدی پست وزارت امور خارجه را رد کرد. حزب خانه یهودی که امضایش می‌تواند باعث شکل‌گیری یا فروپاشی کابینه ائتلافی شود، بعد از اطلاعیه آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه به کابینه ائتلافی نمی‌پیوندد، درخواست‌های خود را مجددا مورد ارزیابی قرار داد که تصدی پست وزارت خارجه یکی از درخواست‌های جدید این حزب بود. اما نتانیاهو این درخواست را رد کرده است. به جای آن، نتانیاهو به خانه یهودی پیشنهاد داده وزارت دادگستری را با وزارت آموزش و پرورش معاوضه کند.

آویگدور لیبرمن: در دولت آینده نتانیاهو شرکت نخواهیم کرد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت- آویگدور لیبرمن وزیر خارجه کابینه موقت کنونی رژیم صهیونیستی که در سال‌های اخیر از همراهان و نزدیکان بنیامین نتانیاهو بوده اعلام کرد که در دولت آتی نتانیاهو شرکت نخواهد کرد. لیبرمن گفت: ما به دولت ملحق نخواهیم شد و به جای وزارتخانه و سهم‌بندیها، اصول خود را ترجیح داده و انتخاب می‌کنیم. لیبرمن از نحوه انجام مذاکرات ائتلاف ناخرسند است.

احتمال محکومیت ایهود اولمرت به 18 ماه زندان در پرونده تالانسکی

روزنامه یدیعوت آحارونوت- بعد از آنکه در ماه مارس یک دادگاه در سرزمین‌های اشغالی در پرونده موسوم به پرونده تالانسکی، ایهود اولمرت نخست‌وزیر سابق این رژیم را مجرم شناخت، دادستان رژیم صهیونیستی احتمالا او را به 8 تا 18 ماه زندان محکوم خواهد کرد. اولمرت پیش از این در پرونده موسوم به تالانسکی که سال 2012 از اتهام دریافت صدها هزار دلار نقدی از موشه تالانسکی بازرگان یهودی آمریکایی تبرئه شده بود، ماه مارس 2015، در دادگاهی که بار دیگر به همین منظور برگزار شد، مجرم شناخته شد.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/عراق:

نماینده پارلمان عراق: سفر بارزانی به آمریکا در راستای طرح تجزیه عراق صورت گرفت

پایگاه خبری قرطاس نیوز- عبدالهادی السعداوی نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، دوشنبه اعلام کرد که سفر مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان به آمریکا در چارچوب طرح تجزیه عراق صورت گرفت. وی اظهار داشت: بارزانی با مقامات مسئول آمریکایی درباره طرح تجزیه عراق که در کنگره بررسی می‌شود، گفت‌وگو خواهد کرد. رئیس منطقه کردستان عراق یکشنبه تنها چند روز پس از طرح کنگره آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن اهل سنت و کردهای عراق به عنوان دو کشور مجزا عازم این کشور شد.

آلمان بدون اطلاع بغداد 70 تُن سلاح به اربیل داد

پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز- هیثم الجبوری رئیس تجمع کفاءات در پارلمان عراق، از اقدام آلمان مبنی بر تحویل 70 تن اسلحه در انواع مختلف به منطقه کردستان عراق بدون اطلاع دولت مرکزی خبر داد. وی اظهار داشت: این سلاح‌ها روز دوشنبه از آلمان به کردستان آمد، بدون اطلاع دولت فدرال عراق یا امضای نهایی حیدر العبادی به عنوان فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق. این اقدام، با مصوبه اخیر پارلمان علیه هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی عراق یا تعامل با طرف‌های مختلف در بافت سیاسی این کشور بدون توجه به قانون اساسی دولت فدرال در تعارض است.

اخبار ضد و نقیض از تحویل سلاح‌های آمریکایی به عشائر سنی الانبار

روزنامه القدس العربی- هنوز چند روز از طرح کنگره آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن اهل سنت و کردهای عراق به عنوان دو کشور مجزا نگذشته است که اخبار ضد و نقیضی از تحویل سلاح‌های آمریکایی به عشائر اهل سنت در استان الانبار به بهانه مبارزه با داعش، منتشر شده است. منابع آگاه اعلام کردند که شورای استانداری الانبار تایید کرده است که دولت آمریکا با تسلیح نیروهای عشائر موافقت کرده است و در مرحله نخست قرار است، این سلاح‌ها میان هزار نفر از افراد مسلح عشائر توزیع شود. استوارت جونز سفیر آمریکا در بغداد به شورای استاندای الانبار اعلام کرد که دولت آمریکا با ارسال تسلیحات برای نخستین مرحله و توزیع آن میان عشائر موافقت کرده و قرار است که این سلاح‌ها به فرودگاه الحبانیه در نزدیکی الرمادی طی چند روز آینده وارد شود و تحت نظارت آمریکایی‌ها توزیع شود. برخی منابع دیگر این خبر را تکذیب می‌کنند و صباح کرحوت رئیس شورای استانداری الانبار نیز تاکید کرد که تاکنون به وزارت دفاع عراق هیچ سلاح آمریکایی برای عشائر الانبار تحویل داده نشده است.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/لبنان:

نصرالله: بشار اسد هرگز سرنگون نمی‌شود

روزنامه الاخبار لبنان- سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان پنج شنبه گذشته میزبان میشل عون رئیس جریان مسیحی ملی آزاد بود که در جریان این دیدار تاکید کرد نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه سرنگون نخواهد شد، زیرا سرنگونی‌اش به معنی سقوط حزب (الله) و سرنگونی محور مقاومت است.

معاون حزب‌الله: عربستان و داعش هر دو مسلمانان را می‌کشند

وبگاه خبری تلویزیون المنار- شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: آنچه در یمن روی می‌دهد یک تهاجم سعودی آمریکایی ظالمانه است که همه قوانین انسانی و قانونی را زیر پا گذاشته است. داعش انسان‌ها را فرد فرد را به قتل رسانده و سرهایشان را از تن جدا می‌کند در حالی که عربستان سعودی با جنگنده‌هایش ده‌ها بلکه صدها زن، کودک و کهنسال را به قتل می‌رساند. هر دو عرب‌ها و مسلمانان را می‌کشند ولی به دشمنان کاری ندارند.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/سوریه:

جبهه النصره برای جلوگیری از عملیات القلمون دست به دامن گروگان‌ها شد

خبرگزاری فارس- گروهک تروریستی جبهه النصره صبح سه‌شنبه با انتشار فیلمی کوتاه تهدید کرد که در صورت آغاز عملیات نظامی حزب الله در منطقه مرزی القلمون، گروگان‌های نظامی لبنان را اعدام خواهد کرد. گروهک جبهه النصره یک فیلم کوتاه از گروگان‌های ارتش و نیروهای ژاندرمری لبنان منتشر کرد که در آن گروگان‌ها خواستار توقف عملیات حزب الله در القلمون شدند. گروگان‌های لبنانی در فیلم جبهه النصره اعلام کردند که در صورت آغاز عملیات القلمون، ما قربانی خواهیم شد.

استفان دی میستورا: وظیفه سازمان ملل تعیین سرنوشت رئیس جمهور سوریه نیست

خبرگزاری فارس- استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد که رایزنی‌های ژنو مذاکرات صلح نیست، بلکه فرصتی است که از طریق آن به راه حل سیاسی بحران سوریه دست یافت. وی با اشاره به اینکه وظیفه سازمان ملل تعیین سرنوشت رئیس جمهور سوریه نیست، تأکید کرد که این مسئله فقط بر عهده مردم این کشور است. رایزنی‌های ژنو سه‌شنبه آغاز شد و هدف از آن از سرگیری مذاکرات است تا بحران سوریه حل شود. جامعه بین‌الملل در تلاش است تا طرف‌های درگیر را در ژنو-3 به میز مذاکره بازگرداند تا راهکار سیاسی را بیابند که مبتنی بر ژنو-1 باشد.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/آلمان:

مرکل: سازمان‌های اطلاعاتی باید بتوانند همراه با امنیت با هم همکاری کنند

شبکه خبری یورو نیوز- آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز دوشنبه با اشاره به جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا از تلفن همراه وی گفت: سازمان‌های اطلاعاتی باید بتوانند تا درباره مسایل امنیتی و در شرایط همراه با امنیت با هم همکاری کنند. در مواجهه با تهدید تروریسم جهانی، آن‌ها فقط می‌توانند این هدف را با همکاری با دیگر آژانس‌های اطلاعاتی پیگیری کنند و در میان آنها و از جمله مهمترین آنها آژانس امنیت ملی آمریکاست.

اشپیگل: مدارک دولتی آلمان جاسوسی هدفمند آمریکا از اروپا تا سال ۲۰۱۳ را تأیید می‌کند

نشریه آلمانی اشپیگل- دولت آلمان در مدارکی محرمانه تائید کرده است که آژانس امنیت ملی آمریکا دستکم تا آگوست 2013 از اهداف آلمانی و اروپایی به صورت هدفمند جاسوسی کرده است. سرویس اطلاعات آلمان، 26 آگوست 2013 اعلام کرده بود آژانس امنیت ملی آمریکا، نشانی ایمیل‌های سیاستمداران اروپایی از جمله وزیران و وزارتخانه‌ها، موسسات اروپایی و شرکت‌های آلمانی را هدف جاسوسی قرار داده است. در این مطلب، جاسوسی‌های آمریکایی‌ها در تضاد با منافع آلمان ارزیابی شده است.

خیانت آلمانی

نشریه آلمانی اشپیگل- در حالی که افشای همکاری‌های جاسوسی سرویس امنیت آلمان با آژانس امنیت آمریکا در رسانه‌های آلمان وارد سومین هفته خود می‌شود و گفته می‌شود که این اقدامات با اطلاع دولت صورت گرفته اشپیگل در جلد آخرین شماره خود از این اقدام دولت آلمان با عنوان خیانت یاد کرده است. در این نشریه همکاری دستگاه امنیتی و قوه اجرایی کشور با عنوان خیانت و اقدام مشترک سرویس امنیتی آلمان و دولت در خلاف جهت منافع ملی آلمان ارزیابی شده است.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/فرانسه:

فرانسه خواستار کاپیتولاسیون برای نیروهایش در لبنان شد

روزنامه السفیر- نبیه بری رئیس پارلمان لبنان از طرح پاریس برای دستیابی رسمی به صیانت قضائی نیروهایش یا همان کاپیتولاسیون در بیروت پرده برداشت. کاپیتولاسیون یا قضاوت‌سپاری، در حقوق بین‌الملل به معنای هر گونه موافقت‌نامه‌ای است که در آن کشوری به کشور دیگر پروانه می‌دهد که از قوانین قضایی خود برای اتباع خود که در داخل مرزهای آن کشور زندگی می‌کنند، استفاده کند. نبیه بری گفت: یکی از مسائل مطرح (در لبنان) اکنون پیش‌نویس قانونی است که به تامین صیانت قضائی نیروهای فرانسوی مربوط می‌شود. قرار است نیروهای فرانسه به منظور آموزش ارتش لبنان در چهار چوب قرارداد 3 میلیارد دلاری بین پاریس و ریاض، به کشورمان اعزام شوند. فرانسوی‌ها اعلام کرده‌اند که بدون تصویب این قانون (صیانت قضایی نیروهایشان در لبنان)، امکان ارسال نیروهایشان به لبنان وجود ندارد.

قانون جاسوسی جدید فرانسه ناقض منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپاست

روزنامه فرانسوی فیگارو- دو تن از نمایندگان حزب اتحاد برای جنبش مردمی فرانسه در اظهاراتی از تصمیم خود برای ارجاع پیش‌نویس قانون جاسوسی جدید فرانسه به کمیسیون اروپا به دلیل تناقض آن با منشور حقوق و قوانین اساسی این اتحادیه خبر دادند. نمایندگان UMP معتقدند که قانون جاسوسی جدید فرانسه ناقض منشور حقوق و قوانین اصولی و اساسی اتحادیه اروپاست و این پیش‌نویس قانونی حاوی مطالبی است که به اصول ذکر شده در منشور حقوق و قوانین اساسی اتحادیه اروپا آسیب جدی وارد می‌کند. مجمع ملی فرانسه امروز سه‌شنبه قرار است این لایحه را به رأی بگذارد.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/انگلیس:

رئیس کمیسیون اروپا: انگلیس نمی‌تواند برنامه‌های خود را به اتحادیه اروپا تحمیل کند

رویترز- ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه به انگلیس هشدار داد که این کشور حق ندارد برنامه‌های خود را به اتحادیه اروپا تحمیل کند. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات روز پنجشنبه انگلیس، پس از مذاکره مجدد درباره معاهده‌های اتحادیه اروپا برای بازپس‌گیری قدرت از بروکسل، ماندن کشورش در این اتحادیه را به همه‌پرسی خواهد گذاشت.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/روسیه:

فعالیت شرکت‌های خصوصی در اکتشاف نفت روسیه آزاد شد

راشاتودی- رئیس جمهور روسیه با امضای سندی، به صورت قانونی به شرکت های خصوصی اجازه حضور در بخش اکتشاف و توسعه میادین نفتی در دریای بالتیک را صادر کرد. بر اساس این مجوز، از این پس شرکت‌های خصوصی نیز می توانند در دریای بالتیک اقدام به اکتشاف نفت کرده و درصورت اکتشاف نفت اقدام به توسعه میدان آن کنند. تا پیش از این تنها شرکت های دولتی با سابقه حفاری بیش از 5 سال اجازه اکتشاف نفت در دریای بالتیک را داشتند و تا کنون تنها دو شرکت بزرگ روسنفت و گازپروم روسیه توانسته بودند در این دریا فعالیت کنند.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/اوکراین:

نشست ۳ جانبه گروه تماس اوکراین فردا در مینسک برگزار می شود

شبکه خبری نووستی- گروه 3 جانبه تماس برای حل بحران در شرق اوکراین چهارشنبه 6 می (16 اردیبهشت) در مینسک تشکیل جلسه می‌دهد. لئونید کوچما رئیس‌جمهور پیشین اوکراین هم در این نشست شرکت خواهد کرد. گروه تماس متشکل از نمایندگانی از اوکراین، روسیه، سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) است و انتظار می‌رود در این نشست بر تشکیل گروهی که بر روند اجرایی شدن توافق مینسک نظارت خواهد داشت، کار شود.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/هند:

رویترز: دولت هند بی‌توجه به فشار‌های آمریکا در پی توسعه بندرچابهار است

خبرگزاری رویترز- 2 منبع نزدیک به نخست وزیر هند اعلام کردند که دولت این کشور در صدد ساخت بندری در جنوب شرقی ایران با وجود هشدارهای آمریکا است. نارندارا مودی نخست وزیر هند تصمیم دارد تا روابط تجاری دهلی‌نو با کشورهای آسیای مرکزی را افزایش داده و در برابر فشارهای آمریکا در زمینه عدم تعجیل در هرگونه روابط تجاری با ایران ایستادگی کند. هند و ایران در سال 2003 با توسعه بندر چابهار در دریای عمان و نزدیکی مرز ایران با پاکستان موافقت کردند اما این باب همکاری به خاطر تحریم‌های غرب علیه ایران پیشرفت کمی داشت. آمریکا هفته گذشته به هند و برخی کشورها هشدار داده بود که مخالف تقویت همکاری با ایران تا حصول نهایی توافق هسته‌ای است اما مقام‌های رسمی دهلی‌نو در واکنش اعلام کردند هند نمی‌تواند منافع ملی خود را نادیده بگیرد.

ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید/ قرار است در توافق هسته‌ای امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم/ رشوه ۱۰ میلیاردی پادشاه عربستان به ولی‌عهد سابق برای کناره‌گیری/ پلیس آمریکا جزئیات تیراندازی تگزاس را افشا نمی‌کند/ سودان آماده حمله زمینی به یمن/ تحویل محموله سلاح‌های سعودی به القاعده/ ترکیه حمله لفظی مشاور اردوغان به ایران را رد کرد/ حمایت از عربستان کابوس اوباماست/گینه‌نو:

زمین‌لرزه ۷.۴ ریشتری گینه نو را به لرزه درآورد

خبرگزاری رویترز- صبح سه‌شنبه زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7.4 درجه در مقیاس ریشتر منطقه پاپوآ گینه نو را به لرزه درآورد. در پی این زمین‌لرزه قدرتمند که سازمان زمین‌شناسی آمریکا مرکز آن را 150 کیلومتری جنوب شهر رابائول اعلام کرده، هشدار وقوع سونامی تا فاصله 300 کیلومتری مرکز زمین‌لرزه صادر شده است. پاپوآ در روزهای گذشته شاهد چندین زمین‌لرزه قدرتمند بوده، اما هیچ‌یک به بزرگی زلزله امروز نبوده است. هنوز گزارشی از خسارات یا تلفات احتمالی این حادثه منتشر نشده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید...
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    مرگ بر امریکا و مزدورانش
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    عراقچی در توافق نهایی در واقع هیچ امتیاز خاصی به آنها نمی دهیم دیگه چیزی هم مونده که نداده باشین ؟
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    به سعودی ها و وهابیهای تروریست تف بیاندازید. تف
  • چچنی ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    ارتش سودان عرضه داشت کشور خودشو نگاه میداشت :-))))
  • نوروزی ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    بسمه تعالی - اینجانب قبلاً نیز در همین سایت مشرق نیوز این مطلب را ذکر کردم امریکا حرف زیاد می زند وتماماً بلف سیاسی است این کشور جرأت حمله ی نظامی به مارا ندارد ونخواهد داشت او در سالهای گذشته پی به قدرتمندی وتوان نظامی ایران برده است ولذا این ریسک را نخواهد کرد 0 رئیس جمهور احمق امریکا بسیار بی شعور تر از آن است که تصور توان کرد او فکر کرده که می توان به ایران اسلامی تجاور نمود ، زهی خیال باطل اندر باطل آنوقت خواهد دید که هیچ اثری از سفارتخانه ویا پایگاهی در دنیا باقی نخواهد ماند و کشور دوست وهم پیمان او یعنی اسرائیل بطور کامل محو ونابود خواهد شــــد 0 در یک کلام خلاصه عرض کنم امریکا واسرائیل وانگلیس جز انتحار وخودکشی هیـــچ راهی ندارند باید بروند وبمیرند 0
  • مهدی محمدی ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    ... از امریکا فقط خودش است باید توی این کشور ... قوانین این کشور حکم یک جنگل به تمام معنا را دارد همه جــــور حیوان در آن زندگی می کنند . انسان کشی در این کشور در هر چند دقیقه رخ می هد . آمار قتل وجنایت وتجاوز به زنان بسیار وحشتناک گزارش شده ومی شود. هیچ ساهپوست امریکایی مصون نیست خود وخانواده ی او در معرض کشته شدن قرار دارد در چندین ایالت امریکا این قتلها وتجاوزها رواج داشته ودارد وآدم کشی را حق قانونی خود می دانند. بوی خون به مشام پلیس امریکا بوی بهترین ادکلن های پاریس را می دهد لذا در صدد کشتن هستند 0 حیوانهایی که گوی سبقت را از شیر درنده ی جنگل ربوده اند0 حال تصور کنید این آشغالها اگر تاکنون پایشان به کشور ما باز شده بود نسبت به این مردم ونوامیس ما چگونه رفتار داشتند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟0
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    تهدید شهید زنده هسته ای توسط دولت / دیروز پانزده اردیبهشت آقای دکتر فریدون عباسی در اصفهان جلسه ای در مسجد سید اصفهان داشت اما فرمانداری وی را تهدید کرد و درب مسجد را هم در وقت نماز مغرب و عشا به خاطر ترس از برگزاری جلسه بست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس