رزمایش مشترک یونان و اسرائیل برای حمله به سامانه دفاعی اس300 ایران برگزار شد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز پنج‌شنبه 94/2/17 به شرح زیر است:

تمرین نظامی مشترک یونان و اسرائیل برای نفوذ به ایران/ تسلط قبایل یمن بر 8 پایگاه نظامی عربستان/ قبایل یمنی از نظامیان عربستان اسیر گرفتند/ گزینه نظامی بعد از توافق هسته‌ای هم باید روی میز بماندایران:

بیل کلینتون: رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران بهتر از عدم توافق است

شبکه سی‌ان‌ان- بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گفت که باراک اوباما در دادن اجازه نظارت به کنگره درباره مذاکرات هسته‌ای ایران کار درستی کرد. کلینتون رئیس‌جمهور پیشین و هم حزبی دموکرات اوباما افزود که هنوز جاهای خالی و پرانتزهای زیادی برای پر کردن متن توافق نهایی هسته‌ای وجود دارد اما بر اساس آنچه که او می‌داند، رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران بهتر از عدم توافق است.

فرانسه از بیم افزایش قدرت ایران، شریک برتر کشورهای خلیج فارس شده است

روزنامه فرانسوی فیگارو- روزنامه فرانسوی فیگارو با اشاره به نگرانی فرانسه از افزایش قدرت ایران و تلاش برای نزدیکی بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج [فارس] به نقل از وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که پاریس نسبت به انعقاد قراردادهای بیشتر مربوط به فروش رافائل‌های فرانسوی به سایر کشورها از جمله امارات اطمینان دارد. در پی انعقاد سه مورد قرارداد فروش جنگنده‌های فرانسوی رافائل، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه امروز چهارشنبه در اظهاراتی نسبت به انعقاد قرادادهای فروش این جنگنده‌ها به سایر کشورها به ویژه امارات عربی متحده ابراز خوشبینی و اطمینان کرد.

گزینه‌های نظامی در صورت توافق هسته‌ای باقی می‌مانند

خبرگزاری فارس- اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به بیان آنچه به گفته وی نگرانی‌ها از رفتار ایران در منطقه بود پرداخت و گفت این کشور در حال حاضر در چند حوزه رفتارهای نگران‌کننده دارد. رئیس پنتاگون، تردد دریایی، برنامه هسته‌ای و حضور در سایر کشورهای خاورمیانه را از موارد این نگرانی‌ها برشمرد و گفت این موارد، لزوم افزایش حضور آمریکا در منطقه را ایجاب می‌کند. با توجه به این نگرانی‌ها وزارت دفاع آمریکا در پی آن است که گزینه‌های نظامی علیه ایران در صورت توافق هسته‌ای باقی بمانند.

پنتاگون اسکورت کشتی‌‌های آمریکایی و انگلیسی در تنگه هرمز را متوقف کرد

سی‌ان‌ان- استیو وارن، سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه گفت نیروی دریایی آمریکا همراهی کشتی‌های تحت پرچم آمریکا و انگلیس در تنگه هرمز را متوقف کرده است. پنتاگون بعد از اقدام ایران برای توقیف یک کشتی شرکت مرسک تیگریس در خلیج فارس دستور اسکورت کشتی‌های حامل پرچم آمریکا را صادر کرده بود. این کشتی با پرچم جزایر مارشال حرکت می‌کرد.

جزایر سه‌گانه ایرانی بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین ایران

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه پایانی نشست مشورتی سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را بخش جدایی‌‌ناپذیر سرزمین ایران خواند و تاکید کرد: تکرار این ادعاها تاثیری بر حقایق تاریخی نداشته و مردود است. افخم اضافه کرد: روابط مودت‌آمیز با همسایگان مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی و احترام متقابل در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و از گسترش و تعمیق مناسبات دوستانه استقبال می‌کنیم.

تهران هفته آینده میزبان دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی

خبرگزاری فارس- دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به ریاست وزرای امور خارجه دو کشور از 19 لغایت 21 اردیبهشت ماه 1394 برگزار خواهد شد. در این اجلاس طیف وسیعی از مسائل سیاسی، اقتصادی و تجاری توسط مقامات دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رزمایش جنگنده‌های صهیونیستی و یونانی برای شبیه سازی رخنه به سامانه دفاع هوایی ایران

وبگاه انگلیسی فلایت گلوبال- فلایت گلوبال مدعی تمرین‌ مشترک خلبانان اسرائیلی با یونانی جهت کسب آمادگی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای حمله احتمالی ضروری به تاسیسات هسته‌ای ایران شد. رزمایش مشترکی بین نیروی هوایی یونان و اسرائیل در اواخر ماه آوریل با تمرکز بر ماموریت حمله به سامانه دفاع موشکی اس-300 که قرار است به زودی از سوی مسکو به ایران ارسال شود، انجام شد.

برای بازگشت تحریم‌های ایران نباید به رای چین و روسیه نیاز داشته باشیم

خبرگزاری فارس- سامانتا پاورنماینده آمریکا اظهار داشت که کشورش در نظر دارد تا توافق هسته‌ای با ایران را به گونه ای ادامه دهد که به رای چین و روسیه برای بازگشت تحریم‌ها نیازی نباشد.

ایران نباید در حل بحران یمن جایگاهی داشته باشد

پایگاه خبری النشره- عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان در سازمان ملل بار دیگر با ادعای دخالت ایران در امور یمن، با وجود هر نقشی برای ایران به منظور حل بحران یمن مخالفت کرد. وی گفت: ایران نه عضو شورای همکاری خلیج فارس است، نه همسایه یمن و نه عضو اتحادیه عرب بنابراین ربطی به مسأله یمن ندارد.

مرسک درباره تعهدات انجام نشده‌اش به ایران ضمانت‌نامه داد

رویترز- خط کشتیرانی مرسک اعلام کرده است در باره اقدامات انجام نشده‌اش که منجر به توقیف شد، به مقامات ایرانی ضمانت‌نامه داده است. این شرکت به جزئیات این ضمانت‌نامه اشاره نکرد.

کشتی مرسک رفع توقیف و آب‌های سرزمینی ایران را ترک کرد

خبرگزاری صداوسیما- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از رفع توقیف کشتی مرسک خبر داد و گفت: با رفع توقیف، این کشتی آب‌های سرزمینی کشورمان را ترک کرد. وی افزود: خدمه کشتی در سلامت کامل بودند. کشتی تجاری مرسک تیگرس روز 8 اردیبهشت ماه بر اساس حکم دادگاه در ارتباط با بدهی که به شرکت‌های ایرانی داشته است در آب‌های سرزمینی کشورمان توقیف شد، کشتی متوقف شده یک کشتی باربری تجاری متعلق به خطوط کشتی رانی مرسک است.

۳ سناریوی محتمل توافق هسته‌ای

اندیشکده صهیونیستی بگین- چارچوب توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا حقایقی با چند سناریو است. سناریوی اول این‌ است که ایرانیان از تلاش‌های هسته‌ای دست خواهند کشید. برخی در دولت آمریکا بر این باورند که این گزینه قابل دوامی است و باعث افزایش توانایی عناصر میانه رو در داخل ایران می‌شود که در نهایت اثر خود را برای دگرگونی خواهد گذاشت. در سناریوی دوم ایران احتمالا مجدانه توافق را پیگیری کرده و در عین حال با حفظ ثبات اقتصادی وضعیت منطقه‌ای‌ خود را تثبیت بخشیده و در نهایت تخصص هسته‌ای خود را افزایش می‌دهد. سپس هنگامی‌که مجددا بندهای توافقنامه کم اثر شوند، جنبه‌های نظامی برنامه‌های هسته‌ای خود را با تعصب از سر خواهد گرفت. در سناریوی سوم ایران احتمالا صبر می‌کند تا در لحظه‌ای مناسب توافقنامه را نقض کند. این ماجرا زمانی رخ می‌دهد که همه تحریم‌ها رفع شوند و همه کشورها سرمایه‌گذاری مناسبی را در ایران انجام بدهند به طوری‌که وضعیت اقتصادی به میزان مناسبی بهبود پیدا کند.

تمرین نظامی مشترک یونان و اسرائیل برای نفوذ به ایران/ تسلط قبایل یمن بر 8 پایگاه نظامی عربستان/ قبایل یمنی از نظامیان عربستان اسیر گرفتند/ گزینه نظامی بعد از توافق هسته‌ای هم باید روی میز بماندعربستان:

تسلط قبایل یمن بر پایگاه‌های نظامی مرزی عربستان

المیادین- قبایل یمنی بکیل همچنان کنترل پایگاه‌های نظامی عربستان در منطقه مرزی جازان را در اختیار دارند. چهار پایگاه سعودی همچنان تحت سیطره قبایل یمن است و هیچ سعودی در داخل آن نیست. قبایل یمنی روز گذشته نیز منطقه مرزی جازان را با چندین خمپاره هدف قرار دادند که گفته می‌شود ۱۲ نظامی سعودی کشته و تعدادی زخمی شدند.

اسارت نظامیان عربستانی توسط قبایل یمنی

المیادین- حسن ابو هدره رئیس انجمن جوانان قبایل بکیل یمن اعلام کرد که نیروهای قبایل پس از درگیری چند روزه با نظامیان سعودی مستقر در مناطق مرزی نجران و جازان، موفق شدند تعدادی از سربازان عربستانی را به اسارت در بیاورند. ابوهدره گفت: موشکها و سلاحهای نظامیان عربستانی نیز به غنیمت گرفته شده است و به زودی تصاویر و فیلم اسارت نظامیان ارتش عربستان سعودی در نجران منتشر می‌شود. وی با تاکید بر اینکه تعدادی از مراکز نظامی عربستان تحت کنترل افراد قبایل قرار دارد، گفت: نیروهای قبایل از پایگاه‌های نظامی عربستان در نجران عقب‌نشینی نکردند.

عربستان کشته شدن ۵ نظامی خود را تائید کرد

المیادین- مرکز دفاع شهری عربستان اعلام کرد که 5 نظامی در حمله خمپاره‌ای به منطقه نجران در مرز یمن کشته و 11 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

جان کری وارد ریاض شد

العربیه- جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای دیدار با مقامات سعودی وارد پایتخت عربستان شد. پیش از این جان کری گفته بود که با عربستان بر سر یک آتش‌بس انسان دوستانه احتمالی با یمن به توافق خواهیم رسید.

۸ پایگاه نظامی عربستان به کنترل قبایل یمنی درآمد

شبکه العالم- هشت پایگاه نظامی مرزی عربستان سعودی در اختیار افراد مسلح وابسته به قبایل یمن قرار گرفته است. پیش از این منابع خبری یمن گزارش داده بودند که چهار پایگاه نظامی عربستان در منطقه مرزی نجران تحت کنترل قبایل یمنی قرار دارد.

هواپیمای حامل ولیعهد عربستان در تل‌آویو فرود آمد

پرس‌تی‌وی- هواپیمای سعودی که امروز اخباری مبنی بر فرود آن در تل‌آویو منتشر شد، حامل محمد بن نایف ولیعهد عربستان بوده است. این هواپیما از بروکسل راهی فرودگاه بن‌گورین شده است.

العسیری: قبایل یمنی حامی جنبش انصار الله را هدف قرار می‌‌دهیم

پایگاه خبری اب پرس- احمد العسیری سخنگوی عملیات توفان قاطع اعتراف کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان عشایر یمنی که از جنبش انصار الله حمایت می‌کنند را هدف قرار می‌دهد. وی همچنین مدعی شد که انصار الله به عمد از رسیدن هواپیمای پزشکان بدون مرز جلوگیری کرده است و گفت که یک کشتی حامل کمک‌های بشر دوستانه به یمن رسیده است در حالی که برخی از مجروحان نیز برای مداوا به جیبوتی انتقال داده شده‌اند.

عربستان می‌گوید هواپیمایش در تل‌آویو فرود نیامده است

پایگاه خبری اخبار 24 عربستان- شرکت هواپیمایی عربستان فرود هواپیمای این کشور در فرودگاه بن گوریون در فلسطین اشغالی را تکذیب و اعلام کرد که اخبار منتشر شده در توئیتر درباره فرود هواپیمای عربستانی در فرودگاه مذکور صحت ندارد. شرکت هواپیمایی عربستان اعلام کرد که ممکن است یکی از شرکت‌هایی که با خطوط هوایی عربستان قرارداد اجاره دارد، برخلاف توافقنامه عمل کرده باشد زیرا هواپیماهای مورد اجاره عربستان از فرود یا عبور از آسمان کشورهایی که با عربستان رابطه ندارند، منع شده‌اند. در چند روز گذشته، شبکه‌های اجتماعی و برخی از روزنامه‌های اسرائیلی با انتشار تصاویری از یک هواپیما با نشان خطوط هوایی عربستان خبر دادند که این هواپیما برای تعمیر در فرودگاه بن گوریون فرود آمده است.

طرح آتش‌بس آمریکایی روی میز سران سعودی

المیادین- جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درحالی راهی ریاض شده که توقف حملات به یمن محور رایزنی‌های کری با مقامات سعودی عنوان شده است. این درحالی است که رسانه های سعودی مدعی شدند که محور رایزنی‌های کری امنیت منطقه‌ای بوده و اشاره‌ای به طرح کری برای توقف حملات نداشته‌اند.

تمرین نظامی مشترک یونان و اسرائیل برای نفوذ به ایران/ تسلط قبایل یمن بر 8 پایگاه نظامی عربستان/ قبایل یمنی از نظامیان عربستان اسیر گرفتند/ گزینه نظامی بعد از توافق هسته‌ای هم باید روی میز بماندیمن:

موگرینی: درگیری‌ها در یمن تنها درها را به روی القاعده می‌گشاید

خبرگزاری فارس- فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ضمن اشاره به حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی تصریح کرد که درگیری‌ها و هرج و مرج‌های در یمن، درها را به روی القاعده می‌گشاید. به جای اقدامات یکجانبه علیه یمن به میانجیگری بین‌المللی برای پایان دادن به خشونت‌های یمن نیاز است. من معتقدم که این بسیار خطرناک است زیرا القاعده سعی می‌کند که جای خالی و خلأی که در این وضعیت بی‌قانونی باقی مانده را پر کند.

انصارالله: ارتش یمن و کمیته‌های مردمی منطقه التواهی عدن را بازپس گرفتند

پایگاه خبری العهد- محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله با همکاری مردم جنوب این کشور منطقه التواهی را از عناصر القاعده و عناصر مسلح طرفدار عبدربه منصور هادی رئیسجمهور مستعفی این کشور پاکسازی کردند و کنترل آن را به طور کامل در دست گرفتند. علی ناصر هادی فرمانده عناصر مسلح طرفدار عبدربه منصور هادی چهارشنبه به ضرب گلوله تک‌تیرانداز در شهر عدن کشته شد.

آمریکا: به یمن کمک بشردوستانه می کنیم

توئیتر- جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود وعده داد که دولت واشنگتن برای کمک به یمنی‌ها آمادگی دارد. کری که هم اکنون برای دیدار با مقامات سعودی در ریاض به سر می‌برد، نوشت: آمریکا 68 میلیون دلار برای کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌های جنگ زده در نظر گرفته است. این کمک‌ها در حالی به یمن ارائه می‌شود که آمریکا از حملات عربستان به یمن حمایت کرده است.

کشتی‌های جنگی سعودی سواحل یمن را گلوله باران کردند

المیادین- کشتی‌های جنگی سعودی شهر بندری الحدید در ساحل غربی یمن در دریای سرخ را گلوله باران کردند. همچنین سعودی‌ها روستاهای مرزی یمن در استان صعده را موشک باران کردند که در این حملات تعدادی کشته و زخمی شدند. این حملات ارتش عربستان به مناطق مسکونی در شرایطی انجام می‌شود که 5 تن از نیروهای نظامی سعودی در حمله نیروهای قبایلی کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.

عربستان فرودگاه الحدیده در یمن را بمباران کرد

شبکه خبری المنار- جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان فرودگاه بین المللی الحدیده را هدف قرار دادند. جنگنده های عربستانی با هفت حمله مختلف این فرودگاه را هدف قرار داده‌اند.

نماینده یمن در سازمان ملل خواستار دخالت زمینی در کشورش شد

پایگاه خبری یمن وویس- خالد الیمانی نماینده یمن در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان، خواستار تسریع دخالت زمینی در یمن برای نجات این کشور به ویژه شهرهای عدن و تعز شد. در این نامه بدون اشاره به جنایات عربستان علیه ملت یمن، انصارالله مسئول تجاوز به یمن نشان داده شده و از سازمانهای بین‌المللی مسئول در زمینه حقوق بشر خواسته شد تا تجاوزات و حملات وحشیانه علیه مردم یمن را بررسی مستند کنند.

ساکنان صعده یک بالگرد آپاچی عربستان را سرنگون کردند

پایگاه خبری یمنی السلطه الرابعه- ساکنان منطقه البقع در استان صعده در شمال یمن پنج‌شنبه موفق شدند یک بالگرد آپاچی متعلق به عربستان سعودی را سرنگون کنند. این بالگرد در حالی که حریم هوایی یمن را نقض کرده بود و در آسمان البقع در حال پرواز بود، هدف قرار گرفت.

استفاده عربستان از یک سلاح جدید علیه یمن

پایگاه خبری إب پرس - جنگنده‌های سعودی امروز، شهر میدی در استان حجه را بمباران کردند. این شهر با 5 موشک از سوی یک ناو جنگی ناشناس هدف قرار گرفت و همزمان با آن جنگنده‌های سعودی برای نخستین بار از بمب منور استفاده کردند تا مقرهای انصارالله را شناسایی کنند. این بمبها قابلیت تولید نور شدید پس از انفجار را دارند.

جان کری در ریاض با رئیس جمهور مستعفی یمن دیدار کرد

روزنامه لندنی الشرق الاوسط- وزیر خارجه آمریکا که به ریاض سفر کرده است با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد. کری پس از این دیدار گفت که با منصور هادی و خالد بحاح، دیدار سازنده‌ای داشته است اما به جزئیات گفت‌وگوهای خود اشاره‌ای نکرد. قرار است وی پس از این دیدار، امروز به پاریس برود تا با وزرای خارجه دولت‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار کند.

تمرین نظامی مشترک یونان و اسرائیل برای نفوذ به ایران/ تسلط قبایل یمن بر 8 پایگاه نظامی عربستان/ قبایل یمنی از نظامیان عربستان اسیر گرفتند/ گزینه نظامی بعد از توافق هسته‌ای هم باید روی میز بماندفلسطین:

اردوغان فردا در نابلس سخنرانی می‌کند

خبرگزاری فلسطینی صفا- رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه پنج‌شنبه به نابلس واقع در شمال کرانه باختری می‌رود و در این شهر سخنرانی می‌کند. وی برای شرکت در مراسم ترمیم مدرسه فاطمیه که در اواخر عهد عثمانی تاسیس شده به این شهر سفر می‌کند .

برگزاری دومین کنفرانس سالانه بازگشت به فلسطین در آستانه یوم‌النکبه

وبگاه خبری رایه- کمیته ملی مرکزی ویژه گرامیداشت یوم النکبه چهارشنبه دومین کنفرانس سالانه بازگشت به فلسطین را در دانشگاه القدس و نیز به صورت مشترک با نوار غزه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کرد.

کابینه جدید نتانیاهو، نژادپرستانه‌ترین ائتلاف در طول تاریخ اسرائیل است

وبگاه خبری وطن- مصطفی برغوثی دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین اعلام کرد ائتلاف حکومتی جدید بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نژادپرستانه‌ترین و افراطی‌ترین ائتلاف حکومتی در طول تاریخ این رژیم است. هدف اصلی این حکومت یهودی کردن اراضی اشغالی و نابود کردن امکان برپایی دولت مستقل فلسطینی و تخریب هر فرصت صلحی است.

باقی گذاشتن حماس در قفس اتهام به صلح کمکی نمی‌کند

روزنامه الرساله فلسطین- ریچارد فالک نماینده حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین از رفتار رژیم صهیونیستی در نوار غزه بشدت انتقاد کرد. وی درباره نقش حماس در مذاکرات سازش گفت: اگر واشنگتن و تل‌آویو حماس را به عنوان یک بازیگر سیاسی طبیعی بپذیرند این امر امکان‌پذیر است، اما باقی گذاشتن حماس در قفس تروریسم به این گمانه‌زنی‌ها خدمت می‌کند که شریکی فلسطینی در صلح وجود ندارد و اسرائیل خواهان سازش از طریق مذاکره در برهه کنونی نیست.

تشکیلات خودگردان: اسرائیل میان صلح و شهرک‌سازی یکی را انتخاب کند

النشره- نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به ائتلاف جدید حکومتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد این حکومت میان صلح یا شهرک‌سازی و آشوب یکی را انتخاب کند. ابوردینه افزود: درخواست‌های فلسطینی برای خروج عملیات سیاسی از بن‌بست فعلی‌اش آشکار است و این درخواست‌ها قبول طرح دو دولت، توقف شهرک‌‌سازی در اراضی فلسطینی و توقف سیاست دشمنی و تعرض به ملت فلسطین است.

رژیم صهیونیستی نظامیان پاراگوئه‌ای را آموزش می‌دهد

لاناسیون- دوریت شویت سفیر رژیم صهیونیستی در پاراگوئه با اوراسیو کارتس رئیس‌جمهور این کشور لاتینی نشستی برگزار کردند تا بدین ترتیب همکاری‌های دوجانبه خود به ویژه در زمینه امنیت داخلی را تقویت کنند. وی ضمن تاکید بر اینکه همکاری مذکور شامل تجارت اسلحه نمی‌شود اذعان داشت که به پاراگوئه برای آموزش نیروهای مسلح جهت افزایش ظرفیت خود هنگام مبارزه با تروریست‌ها کمک خواهند کرد.

جنایات اسرائیل بسیار وحشتناک‌تر از نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی است

وبگاه خبری الرساله- جان داگارد فرستاده سابق حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد جنایت‌های صهیونیستی بسیار وحشتناک‌تر از نظام نژادپرستانه آپارتاید در آفریقای جنوبی است. داگارد در اظهارات خود گفت: به بیان ساده استراتژی اسرائیل و آمریکا این است که مذاکرات صلح و آشتی بدون سقف زمانی پیش رود در زمانی که اسرائیل هر روز در حال بلعیدن بخش بیشتری از اراضی فلسطینی است.

شکننده‌ترین کابینه تاریخ رژیم‌صهیونیستی بالاخره تشکیل شد

روزنامه صهیونیستی هاآرتص- در حالی که کمتر از 2 ساعت تا ضرب‌الاجل قانونی برای تشکیل کابینه رژیم‌صهیونیستی توسط بنیامین نتانیاهو باقی مانده، وی بالاخره توانست به ائتلافی بسیار شکننده دست پیدا کند. با این حساب و با توجه به آنکه پیش از این احزاب راستگرای مذهبی از جمله شاس نیز به کابینه پیوسته بودند، نتانیاهو توانسته به حداقل حدنصاب لازم برای تشکیل کابینه یعنی 61 کرسی دست یابد.

امضا توافق نهایی میان لیکود و خانه یهودی

پایگاه خبری عاروتص شوع- بعد از مذاکرات شبانه میان احزاب لیکود و خانه یهودی درباره جزئیات توافق، آنها امروز صبح توافقنامه نهایی ائتلاف را امضا کردند. چهارشنبه شب، چند ساعت قبل از پایان ضرب‌الاجل برای تشکیل کابینه، لیکود و خانه یهودی اعلام کردند که در اصول به توافق رسیده‌اند و به این ترتیب شرایط برای ورود خانه یهودی به ائتلاف فراهم شد و نتانیاهو نیز توانست برای چهارمین دور به عنوان نخست وزیر فعالیت کند.

ترکیب کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری عاروتص شوع- کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی به رغم همه اختلافات و موانع، دو ساعت مانده به پایان ضرب‌الاجل، تشکیل شد. البته برخی پست‌های وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی هنوز پر نشده و وزیری برای آنها انتخاب نشده است که احتمالا بخشی از آنها میان اعضا حزب لیکود تقسیم می‌شود. می‌توانید لیست وزارتخانه‌هایی را که در طول مذاکرات ائتلاف در اختیار دیگر احزاب صهیونیستی قرار گرفته‌اند، از این‌جا ببینید. انتظار می‌رود موشه یعلون و اسرائیل کاتز به ترتیب وزیر جنگ و وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی باقی بمانند. همچنین قرار است کابینه امنیتی جدید نتانیاهو، علاوه بر خود او، شامل نفتالی بنت، آیلت شاکد، آریه دری، موشه کهلون و ۵ وزیر دیگر از حزب لیکود باشد.

هجمه مخالفان علیه کابینه شکننده نتانیاهو

پایگاه خبری عاروتص شوع- هنوز ساعتی از معرفی کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی به رووئن ریولین رئیس رژیم صهیونیستی نگذشته بود که کابینه بنیامین نتانیاهو هجمه انتقادات بسیار قرار گرفت. اعضای حزب اتحادیه صهیونیست با صدور بیانیه‌ای متعهد شدند که فعالیت می‌کنند تا اطمینان یابند این ائتلاف جدید بی‌دوام است و فقط مدت کوتاهی بر سر کار می‌ماند. اسحاق هرتزوگ رهبر این حزب نیز در حساب کاربری توئیتر خود نوشت:‌‌ امروز کابینه شکست ملی تشکیل شد.

تمرین نظامی مشترک یونان و اسرائیل برای نفوذ به ایران/ تسلط قبایل یمن بر 8 پایگاه نظامی عربستان/ قبایل یمنی از نظامیان عربستان اسیر گرفتند/ گزینه نظامی بعد از توافق هسته‌ای هم باید روی میز بماندآمریکا:

وضعیت اضطراری در بالتیمور بالاخره پس از 10 روز لغو شد

خبرگزاری فارس- پس از 10 روز درگیری خیابانی میان معترضین به نقض حقوق رنگین‌پوستان و نیروهای پلیس آمریکا، بالاخره فرماندار مریلند وضعیت اضطراری را در شهر بالتیمور لغو کرد. وضعیت اضطراری در پی به خیابان آمدن مردم معترض و درگیری آنها با پلیس ضدشورش، اعلام شده بود.

کاخ سفید: متمم‌های طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای، نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس- جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید درباره طرح نظارت کنگره آمریکا بر مذاکرات هسته‌ای ایران گفت که این طرح حاصل کنار آمدن سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات و رسیدن به یک متن واحد بود. پس از اعلام توافق اوباما با این طرح، متمم‌های زیادی به آن افزوده شده که باعث نگرانی ماست و می‌ترسیم که این متمم‌ها، اجماع ایجاد شده میان سناتورهای دو جناح را به خطر بیاندازد. متمم‌های مورد اشاره ارنست، بندهایی است که سناتورها هر از چندگاه به طرح نظارت بر توافق هسته‌ای اضافه می‌کنند و یکی گره خوردن توافق جامع به امنیت اسرائیل را خواستار می‌شود و دیگری صدور مجوز بازرسی‌های هر زمان-هر مکان برای بازرسان آمریکایی را.

سنای آمریکا لایحه تسلیح مستقیم منطقه کردستان عراق را ارائه کرد

خبرگزاری فارس- سناتور جونی ارنست جمهوری‌خواه ایالت آیوا و باربارا باکسر سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا لایحه‌ای را ارائه داده‌اند که به کاخ‌سفید اختیارات فوری می‌دهد که مستقیماً و بدون واسطه دولت مرکزی عراق در اختیار کردهای شمال عراق، سلاح قرار دهد و به آنها آموزش دهد. رند پائول و مارکو روبیو نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در بین آنهایی قرار دارند که از این لایحه حمایت می‌کنند. لیندسی گراهام سناتور ایالت کارولینای شمالی نیز یکی از حامیان این لایحه است. هفته گذشته، کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، طرح بودجه‌ای را به تصویب درآورد که حدود 180 میلیون دلار به نیروهای پیشمرگه کردستان عراق تخصیص داده بودند و این فرضیه را مطرح کرده بودند که منطقه کردستان یک کشور مستقل است تا از این طریق بتوانند به طور مستقیم و بدون واسطه در اختیار آنها کمک نظامی قرار دهند.

برگزاری جلسه سنا برای بررسی طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای

خبرگزاری فارس- طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران درحالی در صحن سنا مورد بررسی قرار گرفت که قرار است رای‌گیری مربوط به آن هفته آینده انجام شود. کمیته روابط خارجی سنا 26 فروردین به اتفاق آرا به طرحی رأی داد که در صورت تبدیل شدن به قانون، برداشته شدن تحریم‌ها را دستکم 30 روز به تعویق انداخته و به کنگره اجازه بررسی و رأی دادن به توافق را می‌دهد طرحی که پس از اعمال تعدیلهایی مورد موافقت کاخ سفید هم قرار گرفته است. سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه در حال بررسی بیش از 50 اصلاحیه و متمم به لایحه کورکر-منندز درباره نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای هستند.

تمرین نظامی مشترک یونان و اسرائیل برای نفوذ به ایران/ تسلط قبایل یمن بر 8 پایگاه نظامی عربستان/ قبایل یمنی از نظامیان عربستان اسیر گرفتند/ گزینه نظامی بعد از توافق هسته‌ای هم باید روی میز بماندسوریه:

واشنگتن: اسد جایگاهی در آینده سوریه ندارد

خبرگزاری فارس- جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه بار دیگر با اتهام‌پراکنی علیه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه گفت وی جایگاهی در آینده سوریه ندارد. وی همچنین حزب‌الله را به ایفای نقش بی‌ثبات‌کننده متهم کرد. راتکه درباره حمایت از معارضان مسلح سوریه هم گفت که واشنگتن به طرق مختلف از آنها حمایت می‌کند، ضمن اینکه از استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه هم حمایت می‌کند.

درخواست معارضان اسد برای حمله نظامی به سوریه پیش از توافق هسته‌ای ایران

روزنامه الشرق- احمد طعمه رئیس آنچه دولت ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه خوانده می‌شود از عربستان، قطر و ترکیه خواست پیش از توافق نهائی بر پرونده هسته‌ای ایران عملیاتی مانند عملیات توفان قاطع در سوریه اجرا کنند. قطر تنها کشوری است که تا کنون به تعهداتش نسبت به معارضان سوری پایبند بوده و از آغاز طرحی برای آموزش نیروهای معارضان تا پایان ماه جاری میلادی (ماه می) خبر داد. 15 هزار نیروی معارضان در طول سه سال آموزش خواهند دید و اولین یگان از این نیروها به سوریه اعزام خواهند شد.

تمرین نظامی مشترک یونان و اسرائیل برای نفوذ به ایران/ تسلط قبایل یمن بر 8 پایگاه نظامی عربستان/ قبایل یمنی از نظامیان عربستان اسیر گرفتند/ گزینه نظامی بعد از توافق هسته‌ای هم باید روی میز بماندعراق:

مسعود بارزانی: وحدت عراق امری اجباری نیست

روسیا الیوم- مسعود بارزانی که به تازگی از واشنگتن و دیدار با رئیس جمهور آمریکا بازگشته در اولین اظهار نظرش گفت که وحدت عراق امری اختیاری است و نه اجباری. وی با اشاره به اینکه کردستان مستقل در آینده امری حتمی و مستمر است که بازگشت ندارد، تصریح کرد که کردهای عراق در شرایط کنونی طرحی برای جدایی از دولت مرکزی بغداد ندارند.

قانون گارد ملی در دستور کار نشست امروز پارلمان عراق

پایگاه خبری المسله- هیأت رئیسه پارلمان عراق، قانون گارد ملی عراق را در دستور کار نشست پارلمان قرار داد. این اقدام پس از پایان بررسی پیش‌نویس این قانون در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق صورت گرفت. نسخه کنونی پیش‌نویس قانون گارد ملی بر ضرورت قرار گرفتن نیروهای گارد ملی تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تاکید دارد. دفتر نخست‌وزیری عراق 17 ژانویه سال گذشته اعلام کرده بود که قانون گارد ملی پوششی قانونی برای نبرد نیروهای عشایر و نیروهای داوطلب مردمی با تروریست‌ها خواهد بود و مانع بروز درگیری‌های حاشیه‌ای پس از آزادی اراضی عراق از دست داعش خواهد شد.

تمرین نظامی مشترک یونان و اسرائیل برای نفوذ به ایران/ تسلط قبایل یمن بر 8 پایگاه نظامی عربستان/ قبایل یمنی از نظامیان عربستان اسیر گرفتند/ گزینه نظامی بعد از توافق هسته‌ای هم باید روی میز بماندروسیه:

پارلمان اروپا روسیه را به تشدید تحریم‌ها و تسلیح اوکراین تهدید کرد

خبرگزاری فارس- کمیسیون امور خارجی پارلمان اروپا طی گزارشی در ادامه مواضع خصمانه این اتحادیه علیه مسکو اعلام کرد: چنانچه روسیه توافق آتش‌بس مینسک را بطور کامل اجرا نکند و کریمه را به اوکراین بازنگرداند، اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را تشدید کرده و گزینه تسلیح اوکراین با سلاح‌های دفاعی را مدنظر قرار خواهد داد.

موگرینی: بی‌ثباتی روسیه به نفع هیچ جناحی نیست

خبرگزاری انگلیسی رویترز- فدریکا موگرینی رییس دستگاه سیاست خارجی اروپا در سخنانی اظهار داشت بی‌ثبات‌سازی و انزوای روسیه به سوی هیچ جناح یا شخص خاصی نیست. تحریم‌های تحمیلی علیه روسیه تنها برای حفظ توافق آتش‌بس در تنش با اوکراین است که البته به طور کامل اجرا نشده است.

تمرین نظامی مشترک یونان و اسرائیل برای نفوذ به ایران/ تسلط قبایل یمن بر 8 پایگاه نظامی عربستان/ قبایل یمنی از نظامیان عربستان اسیر گرفتند/ گزینه نظامی بعد از توافق هسته‌ای هم باید روی میز بماندکانادا:

مجوز جاسوسی نهادهای امنیتی کانادا در مجلس عوام تصویب شد

بی‌بی‌سی- مجلس عوام کانادا روز چهارشنبه با 183 رأی موافق در مقابل 96 رأی مخالف و با حمایت لیبرال‌ها، قانون ضدتروریسم را به تصویب درآورد. این لایحه بحث‌برانگیز دولت فدرال کانادا در نهایت با اختلاف زیاد به تصویب مجلس عوام کانادا درآمد و می‌توان تصویب این لایحه را تا حد زیادی به واسطه حمایت لیبرال‌ها دانست. رسانه‌های کانادا گزارش کردند که این لایحه فوق به سرویس‌های اطلاعات امنیتی کانادا قدرت بیشتری می‌دهد تا با دست باز اطلاعات را جمع‌آوری کنند. پیش‌نویس این قانون بعد از حمله سال گذشته میلادی به پارلمان کانادا تنظیم شده بود و به سازمان جاسوسی کانادا اجازه می‌دهد در کشورهای خارجی تجسس کند و بازداشت‌های پیشگیرانه صورت دهد.

تمرین نظامی مشترک یونان و اسرائیل برای نفوذ به ایران/ تسلط قبایل یمن بر 8 پایگاه نظامی عربستان/ قبایل یمنی از نظامیان عربستان اسیر گرفتند/ گزینه نظامی بعد از توافق هسته‌ای هم باید روی میز بماندکره شمالی:

کره شمالی: پیونگ‌یانگ مجبور شود، به آمریکا حمله موشکی می‌کند

شبکه سی‌ان‌ان- پارک یونگ چول معاون رئیس موسسه تحقیق پیوند دوباره ملی کره شمالی، اندیشکده‌ای که ارتباط بسیار نزدیکی با دولت کره شمالی دارد، تأکید کرد که کره شمالی در قبال تمامی تحریم‌ها هیچ گزینه‌ای جز دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای ندارد و گفت که کشورش در واقع قابلیت موشکی برای حمله به آمریکا را دارد و اگر آمریکا آنها را وادار کند، به این کشور حمله موشکی می‌کند. ما سرمایه‌گذاری زیادی بر روی دفاع هسته‌ای به منظور مهار تهدید آمریکا کرده‌ایم، مبالغ زیادی هزینه کردیم که می‌توانستیم در بخش‌های دیگر به منظور تقویت اقتصاد ملی خود صرف کنیم اما این یک تصمیم راهبردی درست بود که ما اتخاذ کردیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    بازم کره شمالی به یه چیز خاصی رسید ولی ما چه مذاکرات شده مسخره بازی
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    اخه یونان گدا رو چه به رزمایش
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    خبر اين رزمايش براي چند سال قبل هستش
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    اشتباه منفی زدم.+

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس