یک مقام دولت سومالی از ربوده شدن یک قایق ماهیگیری ایرانی به همراه 14 ملوان آن توسط گروه تروریستی الشباب خبر داد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز پنج‌شنبه 94/2/24 به شرح زیر است:

تروریست‌ها 14 ماهیگیر ایرانی را ربودند/ مرد شماره 2 داعش کشته شد/ آشتی دنیا با ایران، اشتباه است/ مسئول امور شرعی داعش کشته شد/ایران:

هر دستاورد هسته‌ای برای ایران، پیروزی همه ملت‌هاست

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)- علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد. اسد در این دیدار گفت که سوریه به دستاوردهایی که در مسئله هسته‌ای به دست آید به چشم پیروزی همه ملت‌ها می‌نگرد.

نتانیاهو: آشتی دنیا با ایران، اشتباه است

خبرگزاری هند و آسیا- بنیامین نتانیاهو چهارشنبه گفت: به همه ثابت خواهد شد که آشتی با ایران اشتباه است و هزینه بالایی خواهد داشت. وی با این حال، تصریح کرد: کنار آمدن با تهدیدی به نام ایران، محور اصلی اقدامات ما خواهد بود.

الشباب سومالی یک قایق ماهیگیری ایران را با ۱۴ ملوان رُبود

ورلد بولتن- یک مقام دولت سومالی از ربوده شدن یک قایق ماهیگیری ایرانی به همراه 14 ملوان آن توسط گروه تروریستی الشباب خبر داد. عمر عبدالصمد از مقامات دولت سومالی گفته است که گارد ساحلی این کشور از طریق دریافت هشدارهایی از این موضوع مطلع شده است. این قایق در آبهای شهر الدیر در منطقه گالگادود سومالی توسط تروریست‌ها گرفته شده و زمان وقوع این اتفاق اوایل چهارشنبه بوده است. مقامات ایرانی هنوز صحت این خبر را تایید نکرده‌اند.

مصر برای توازن در برابر ایران، به سامانه اس-۳۰۰ مجهز می‌شود

خبرگزاری رویترز- یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم اسرائیل مطلع در زمینه توازن تسلیحاتی منطقه چهارشنبه اعلام کرد که مصر در صدد خریداری سامانه دفاعی اس-300 از روسیه بوده است. این خبر با وجود انعکاس در رسانه‌های روسی هنوز از سوی قاهره تایید نشده است.

تهران مسئول هرگونه حادثه برای کشتی ایرانی است

خبرگزاری فارس- نماینده رئیس جمهور فراری یمن در سازمان ملل طی نامه‌ای به شورای امنیت تاکید کرد که اگر ایران اجازه بازرسی به کشتی عازم به یمن را در ایست‌های بازرسی ندهد،‌ مسئولیت هرگونه حادثه احتمالی برای این کشتی در آب‌های سرزمینی یمن بر عهده تهران خواهد بود.

مسکو با بازگشت‌پذیر بودن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران مخالفت کرد

پایگاه اطلاع‌رسانی بلومبرگ- ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل، در پاسخ به این سوال که تحریم‌های سازمان ملل در صورتیکه ایران شرایط توافق هسته‌ای را نقض کند، مجدداً بازمی‌گردد، بازگشت خودکار تحریم‌های سازمان ملل بعد از توافق نهایی هسته‌ای ایران و 1+5 را رد کرد و گفت: هیچ‌گونه بازگشت خودکار به هیچ عنوان وجود ندارد.

رویترز: جمهوری‌ چک خرید یک فناوری هسته‌ای ایران را متوقف کرد

رویترز- کارشناسان سازمان ملل و منابع غربی مدعی شدند که جمهوری‌ چک تلاش ایران در سال جاری میلادی برای خرید محموله بزرگی از فناوری حساس قابل استفاده برای غنی‌سازی هسته‌ای را متوقف کرده است. برخی از جزئیات تلاش ایران برای خرید این فناوری در جدیدترین گزارش سالانه کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل توضیح داده شده است. پنل مذکور در ماه ژانویه اعلام کرد که ایران تلاش داشته تا کمپرسورهای آمریکایی شرکت کمپرسورهای سی کی دی هودن آمریکا خریداری کند که هم کاربرد هسته‌ای و هم کاربرد غیرهسته‌ای دارد.

نشست سه جانبه عراقچی، شرمن و اشمیت در وین

خبرگزاری فارس- پنجشنبه در سومین روز رایزنی‌های هسته‌ای در وین، نشست سه جانبه سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، وندی شرمن و هلگا اشمیت معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک در وین آغاز شد. مذاکرات از روز سه شنبه در جریان است.

تل‌آویو پیشنهاد آلمان برای پیوستن به گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران را رد کرده است

روزنامه صهیونیستی معاریو- یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد رییس رژیم صهیونیستی پیشنهاد تازه آلمان به تل‌آویو را برای پیوستن به مذاکرات نهایی هسته‌ای، رد کرده است. رئون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی با بیان این‌که خواهان وجود همه گزینه‌ها بر روی میز می‌باشد، پیشنهاد آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را برای پیوستن به مذاکرات نهایی هسته‌ای رد کرده است.

تروریست‌ها 14 ماهیگیر ایرانی را ربودند/ مرد شماره 2 داعش کشته شد/ آشتی دنیا با ایران، اشتباه است/ مسئول امور شرعی داعش کشته شد/یمن:

عربستان مدعی شد؛‌ اصابت دو راکت به مناطق مرزی جازان و نجران

پایگاه خبری اخبار 24- یک منبع مسئول در وزارت دفاع عربستان مدعی شد که در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه دو راکت شلیک شده از سوی قبایل یمنی به مناطق نجران و جازان اصابت کرده است. این منبع مدعی شد که چند تک تیرانداز قبایل یمنی نیز شناسایی شده‌اند که در حال تیراندازی به سوی این مناطق بوده‌اند اما این اقدامات تلفاتی به همراه نداشته است.

دیدار نماینده سازمان ملل در امور یمن با نمایندگان انصارالله

شبکه المیادین- اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن در پی اعلام رسمی آتش‌بس پنج روزه برای توقف تجاوزات هوایی عربستان سعودی به یمن، دیدارهای خود با احزاب مختلف این کشور را آغاز کرد. وی با نمایندگان انصارالله نیز دیدار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: امدادرسانی به یمن باید از طریق سازمان ملل هماهنگ شود

خبرگزاری فارس- جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص کمک‌های امدادی ایران به یمن تصریح کرد: ما از ایجاد کانال‌هایی برای کمک‌رسانی زیر سایه سازمان ملل حمایت می‌کنیم و فکر می‌کنیم که این موثرترین شیوه امدادرسانی است. دلیلی وجود ندارد که خارج از هرگونه نظام بشردوستانه منظم و شناخته شده قدم گذاشت.

بالگردهای آپاچی و جنگنده‌های سعودی مناطق مختلف یمن را هدف قرار دادند

المیادین- بالگردهای آپاچی و جنگنده‌های سعودی علی رغم اعلام آتش‌بس پنج روزه برای کمک رسانی به مردم یمن، مناطق مختلف این کشور از جمله استان‌های أب، عدن و صعده را هدف قرار دادند. بالگردهای آپاچی سعودی همزمان با حملات توپخانه‌ای به استان صعده و دیگر شهرهای شمالی یمن، منطقه الحجه را گلوله باران کردند. همچنین استان أب در 3 نوبت و شهر عدن را در 5 نوبت بمباران کردند.

حمله آپاچی سعودی در آتش‌بس به صعده و مرگ 9 یمنی

شبکه خبری المیادین- یک فروند بالگرد آپاچی عربستان سعودی، در سومین روز آتش‌بس نیروهای سعودی، به منطقه‌ای در صعده، در شمال یمن حمله کرد. این حمله به یک خودرو در استان صعده انجام شد و دست کم 9 کشته بر جای گذاشت.

انصارالله: عربستان آتش بس را نقض کرده، اما ما به آن پایبندیم

شبکه المادین- محمد الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: ما به آتش بس اعلام شده پایبندیم، اما عربستان بارها آن را نقض کرده است. وی همچنین گفت: روسیه به منظور گفت‌و‌گو بین انصارالله و عربستان واسطه شده بود که ما آن را رد کردیم.

هشدار انصار الله به آل سعود درباره نقض آتش‌بس

پایگاه خبری العالم- محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن به ارتش سعودی و ائتلاف هم پیمانش درباره تجاوزگری دوباره به یمنهشدار داد و تاکید کرد: هرگونه تجاوز (ائتلاف)را با قاطعیتِ تمام پاسخ خواهیم داد. وی همچنین درباره هرگونه تجاوزگری و حملات مزدورانِ عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراریِ یمن و عناصر القاعده هم پیمان آنها در داخل یمنهشدار داد و گفت: هرگونه تجاوزِ گروه القاعده را نیز پاسخ خواهیم داد.

القاعده یک افسر دستگاه اطلاعاتی یمن را در صنعا ترور کردند

پایگاه خبری یمنی الیمن السعید- افراد مسلح ناشناس که گفته می‌‌شود از عناصر القاعده بودند، پنجشنبه یک افسر دستگاه اطلاعاتی یمن را در صنعا ترور کردند. افراد مسلح به سوی رضوان غالب الاحلسی افسر سرویس امنیت سیاسی یمن در صنعا تیراندازی کردند که طی آن، وی کشته شد.

تروریست‌ها 14 ماهیگیر ایرانی را ربودند/ مرد شماره 2 داعش کشته شد/ آشتی دنیا با ایران، اشتباه است/ مسئول امور شرعی داعش کشته شد/سوریه:

تصویری که بازداشت رئیس سازمان امنیت سوریه را تکذیب کرد

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)- علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی چهارشنبه در سفری از پیش اعلام نشده با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در تصویری که از این دیدار منتشر کرده است، علی مملوک رئیس سازمان امنیت سوریه نیز کنار بشار اسد دیده می‌شود. پیش از این روزنامه تلگراف و رسانه‌های عربی در یک شایعه سازی گسترده، اعلام کرده بودند که علی مملوک به اتهام تلاش برای کودتا علیه بشار اسد در حبس خانگی به سر می‌برد.

پایان موفق مرحله نخست عملیات بزرگ حزب‌الله در قلمون

وبگاه النشره- منابع مطلع لبنانی گفتند که عملیات بزرگ مقاومت لبنان به همراهی ارتش سوریه علیه تروریست‌های حاضر در منطقه مهم قلمون به پایان رسید اما عملیات ادامه دارد تا مناطق آلوده به تروریست‌ها کاملا پاکسازی شود. قلمون یا ارتفاعات شرق لبنان در مرز با سوریه مثلثی راهبردی است که اضلاع آن متصل کننده دمشق-حمص-مرز لبنان است و سقوط آن برای تروریست‌ها به معنای بسته شدن همیشگی مرز لبنان و از بین رفتن عقبه آنان در ریف دمشق و اطراف آن است.

دبکا: پیروزی در قلمون، دستاورد بزرگی است

پایگاه تحلیلیخبری صهیونیستی دبکا- تحولات میدانی جاری در القلمون، نبرد مرگ و زندگی برای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان و سردار قاسم سلیمانی است. این نبرد برای همه غافلگیرکننده بود و دستاوردهای منطقه‌ای بسیاری برای طرف پیروز در آن دارد، به ویژه آنکه سید حسن نصرالله تاکید کرد که پیروزی در نبرد علیه گروه‌های مسلح در منطقه القلمون قطعی است و آنچه هم اکنون مطرح است، عامل زمان و مکان است که تاکنون اعلام نشده و زمانی‌که رسما آغاز عملیات اعلام شود، در آن زمان این نبرد خود از خود سخن می‌گوید و رسانه‌ها را به سخن گفتن از حقایق جاری در عرصه وادار می‌کند.

مسئول امور شرعی داعش در سوریه کشته شد

خبرگزاری فارس- صفحه‌های کاربری تکفیری‌های داعش در شبکه‌های اجتماعی، مرگ انس النشوان با کنیه ابی مالک التمیمی را که یکی از سرکرده‌های سعودی داعش است، تایید می‌کنند. وی یکی از مهمترین سرکرده‌های داعش و در فهرست 47 نفره تروریست‌های تحت تعقیب عربستان قرار داشت که چهارشنبه در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در منطقه السخنه از توابع استان حمص به هلاکت رسید. گفته می‌شود که وی مسئول شرعی داعش در سوریه بود.

تروریست‌ها 14 ماهیگیر ایرانی را ربودند/ مرد شماره 2 داعش کشته شد/ آشتی دنیا با ایران، اشتباه است/ مسئول امور شرعی داعش کشته شد/عراق:

روسیا الیوم: مرد شماره دو داعش در نینوا کشته شد

شبکه خبری روسیا الیوم- منابع رسانه‌ای از کشته شدن مرد شماره 2 داعش که گفته می‌شد، جانشین ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش شده، خبر دادند. بر اساس این گزارش‌ها، در حمله هوایی که با همکاری دستگاه اطلاعاتی عراق صورت گرفت، ابوالعلاء العفری در استان نینوا کشته شد.

مرد شماره دو داعش در غرب موصل کشته شد

المیادین- ابو علاء العفری مرد شماره دو گروه تروریستی داعش در تلعفر واقع در غرب موصل کشته شد. این سرکرده در بمباران ائتلاف ضد داعش در غرب موصل از پای درآمده است.

تروریست‌ها 14 ماهیگیر ایرانی را ربودند/ مرد شماره 2 داعش کشته شد/ آشتی دنیا با ایران، اشتباه است/ مسئول امور شرعی داعش کشته شد/آمریکا:

سفیر آمریکا: حضور داعش در لبنان نتیجه دخالت مقاومت است

تلویزیون ال‌بی‌سی‌ لبنان- دیوید هیل سفیر آمریکا در بیروت مدعی شد که دخالت حزب الله در سوریه باعث شد که گروهک تروریستی داعش به لبنان راه پیدا کند. وی اینکه آمریکا گروهک داعش را به دست آورده و از آن حمایت می‌کند را به تمسخر گرفت.

اوباما: عربستان شریکی مهم در مبارزه با داعش است

خبرگزاری فارس-‌ باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با محمد بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان ولی ولیعهد عربستان که به واشنگتن سفر کرده‌اند، دیدار کرد. این در حالی است که سلمان پادشاه عربستان دعوت واشنگتن برای حضور در نشست کمپ دیوید را رد کرد و ولیعهدش را به آمریکا فرستاد. اوباما در این دیدار گفت با بن نایف و بن سلمان در مورد گام بعدی پس از آتش‌بس موقت در یمن گفت‌وگو می‌کند. وی همچنین گفت: عربستان سعودی متحدی مهم در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش است.

تروریست‌ها 14 ماهیگیر ایرانی را ربودند/ مرد شماره 2 داعش کشته شد/ آشتی دنیا با ایران، اشتباه است/ مسئول امور شرعی داعش کشته شد/فلسطین:

واتیکان فلسطین را به رسمیت شناخت

خبرگزاری آسوشیتدپرس- واتیکان روز چهارشنبه اعلام کرد کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است. در ماه‌های گذشته پارلمان بسیاری از کشورهای اروپایی فلسطین را به رسمیت شناخته است. با این حال تاکنون تنها دولت سوئد بوده که رسما فلسطین را به رسمیت شناخته است. وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی به تصمیم واتیکان واکنش نشان داده و از آن ابراز ناامیدی کرده است.

تا زمانی که ضرب‌الاجل پایان اشغالگری اسرائیل تعیین نشود، مذاکره نمی‌کنیم

روزنامه شرق‌الاوسط- واصل ابو یوسف یکی از اعضای تشکیلات خودگردان می‌گوید تا زمانی که ضرب‌الاجل پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی مشخص نشود، فلسطینی‌ها پای میز مذاکره باز نمی‌گردند. این مقام فلسطینی اظهار داشت: ما معتقدیم با روی کار آمدن این کابینه جدید، افق سیاسی کاملا بسته شده است.

رای کنست به افزایش تعداد وزرای کابینه نتانیاهو

روزنامه یدیعوت آحارونوت- کنست (پارلمان اسرائیل) روز چهارشنبه در شور دوم و سوم خود نیز لایحه رفع محدودیت‌ها برای تعداد وزرایی که بنیامین نتانیاهو می‌تواند منصوب کند، را تصویب کرد. رووئن ریولین رئیس رژیم صهیونیستی چهارشنبه اعلام کرد، سی‌وچهارمین کابینه اسرائیل پنج‌شنبه بعد از ظهر سوگند یاد می‌کند.

تروریست‌ها 14 ماهیگیر ایرانی را ربودند/ مرد شماره 2 داعش کشته شد/ آشتی دنیا با ایران، اشتباه است/ مسئول امور شرعی داعش کشته شد/مصر:

دوران محکومیت حسنی مبارک به پایان رسیده است

پایگاه البوابه- ژنرال حسن السوهاجى مشاور وزارت کشور مصر در امور زندان‌ها گفت که حسنی مبارک دوران محکومیت خود درباره اتهاماتش در پرونده کاخ‌های ریاست جمهوری را سپری کرده است و درباره پرونده دیگری به زندان محکوم نشده است. رئیس جمهور مخلوع مصر پس از اثبات اتهاماتش در پرونده اختلاس کاخ‌های ریاست جمهوری این کشور به جرم فساد مالی به 3 سال زندان محکوم شد.

تروریست‌ها 14 ماهیگیر ایرانی را ربودند/ مرد شماره 2 داعش کشته شد/ آشتی دنیا با ایران، اشتباه است/ مسئول امور شرعی داعش کشته شد/پاکستان:

داعش مسوولیت کشتار شیعیان پاکستان را بر عهده گرفت

العالم- داعش طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله از مجموع 60 مسافر، 43 نفر کشته و حدود 30 نفر زخمی شدند.

تروریست‌ها 14 ماهیگیر ایرانی را ربودند/ مرد شماره 2 داعش کشته شد/ آشتی دنیا با ایران، اشتباه است/ مسئول امور شرعی داعش کشته شد/کره شمالی:

کره شمالی در آب‌های مورد مناقشه با کره جنوبی رزمایش نظامی برگزار می‌کند

خبرگزاری رویترز- کره‌شمالی به همسایه جنوبی‌اش اخطار داد یک رزمایش نظامی با استفاده از سلاح‌های واقعی در نزدیکی مرزهای مورد مناقشه دو کشور برگزار خواهد کرد. کره‌شمالی رزمایش مشابهی را سال گذشته برگزار کرد که در آن بیش از صد تیر به سوی جنوب شلیک کردند و مابه‌ازای آن صدها تیر هم از سوی کره‌جنوبی به سمت کره‌شمالی شلیک شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    عربستانی های بی وجود نمیتونن اتش بس رو رعایت کنن از ترسشون ضعیف کشای بی خاصیت حالا کار ما به جایی رسیده که منصور هادی بیاد کشتی مارو تهدید کنه وجودشو داری بیا جلو حالیت شه جنگ یعنی چی
  • حامد ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    اقا درد این عملیات تروریستی های پاکستان اینه که شاخه نظامی حزب الله پاکستان رو تقویت کنیم
  • usef ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    آقا من نفهمیدم از مجموع 60 مساقر چجوری 43نفر کشته و 30 نفر میتونن زخمی بشن؟ این که جمعش میشه 73نفر.
  • سردار جنگل روحت شاد ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    حالا یک عده فکر می کنند روسیه هم پیمان ماست روسیه هم پیمان پول کشور هاست
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    این مشرق نیوزهای خائن منافق فلسطینی ها رو ول کردید درباره نسل کشی شیعیان پاکستان حرف می زنید دست استکبار جهانی از آستین شما بیرون زد...
  • 100 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    مصر الکی داره به اس 300تجهیز میشه مصر دشمن ندارد مصر واسرائیل خیلی وقته همپیاله شدند
  • ناشناس ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    جالبه کشورهای عربی هم از آمریکا موشک دفاعی میگیرند هم از روس ها ولی روس ها به ایران موشک نمیدهند
  • رحمن ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    این روسها کارهایشان عجیب و نا متعادل است اس300را به مصر که حکومت آمریکایی است می دهند ولی به ایران ضد آمریکایی بامبول در آورده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس