ادارات پلیس ایالات متحده در حال خرید و انبار کردن نوعی بمب بدبو هستند که خاصیت شیمیایی‌شان، آن‌ها را بسیار جنجال برانگیز کرده است.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/2/11 به شرح زیر است:


تلاش جدید آمریکا برای آزادی جاسوسانش در ایران/زمانی که سفارت ایران ترجیح میدهد با رویترز حرف بزند/لازم باشد با ایران وارد جنگ می شویم/آیا اقدام سپاه پیام به ایران بود/سلاح عجیب پلیس آمریکا برای برخورد با معترضینایران:

اسکورت همه کشتی‌های تحت پرچم آمریکا در تنگه هرمز توسط ناوهای آمریکایی

شبکه خبری سی‌ان‌ان-نیروی دریایی آمریکا قصد دارد از این به بعد همه کشتی‌های تحت پرچم این کشور را به هنگام عبور از تنگه هرمز، اسکورت کند.یک مقام آگاه گفت که این طرح امروز پنج‌شنبه توسط مقامات ارشد پنتاگون تأیید شده است.مقام مزبور همچنین مدعی است که این کار برای کاستن از خطر رویارویی با ایران، اجرا می‌شود.


شبکه تدارکات هسته‌ای ایران موضوع تازه‌ای نیست

رویترز-ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود در واکنش به ادعای خبرگزاری رویترز که مدعی وجود یک شبکه تدارکاتی هسته‌ای در ایران گفت که ایران همواره قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده و این خبر فوری نیست.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با وجود این، تصریح کرد این موضوع نقض تعهدات ایران ذیل توافقنامه موقت ژنو نیست.


برای بازرسی‌های ایران نمی‌توان قواعد جداگانه در نظر گرفت

روزنامه جروزالم‌پست-هانس بلیکس، مدیر کل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه خاطرنشان کرد نمی‌توان خواستار انجام بازرسی‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران شد که خلاف قواعد معمول برای سایر کشورها است.این مقام سابق آژانس در ادامه درخواست‌های نمایندگان تندرو کنگره آمریکا مبنی بر دسترسی‌ هر زمان ـ هر مکان از تأسیسات هسته‌ای ایران را غیرقابل قبول خواند و اضافه کرد هیچ کشوری آن را نخواهد پذیرفت.


ظریف به وزیر خارجه جدید عربستان تبریک گفت

خبرگزاری فارس-محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با ارسال پیامی خطاب به عادل بن احمد الجبیر انتصاب وی را به سمت وزیر خارجه عربستان سعودی تبریک گفت.وزیر امور خارجه در این پیام ابراز امیدواری کرده است که در دوره مسئولیت جدید عادل بن احمد الجبیر شاهد گسترش روابط دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی باشیم.


ارائه طرح در سنای آمریکا برای التزام دولت ایران به آزادی زندانیان آمریکایی

آسوشیتدپرس- دن کیدلی نماینده مردم میشیگان در سنا امروز طرحی را به این نهاد ارائه داده که در صورت تصویب، جمهوری اسلامی ایران از نظر آمریکایی‌ها موظف خواهد بود همه شهروندان آمریکایی بازداشت شده در این کشور را فوراً آزاد کند.


سفارت ایران در دانمارک:‌ فقط در صورت پرداخت بدهی مرسک، شناور توقیف‌شده آزاد خواهد شد

رویترز- پس از انتشار بیانیه شرکت مرسک در خصوص شناور توقیف شده خود و اعلام بی‌خبری از جریمه 3.6 میلیون دلاری، سفارت ایران دردانمارک واکنش نشان داد و گفت که کشتی توقیف شده فقط پس از پرداخت این بدهی به طرف ایرانی، آزاد خواهد شد.کشتی کانتینربر متعلق به شرکت مرسک که تحت پرچم جزایر مارشال در آب‌های خلیج‌فارس تردد می‌کرد، دو روز پیش (سه‌شنبه) توسط گشتی‌های دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف و تا بندرعباس اسکورت شد.


بایدن: لازم باشد با ایران وارد جنگ می‌شویم

پایگاه جی‌تی‌ای- جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در تازه‌ترین موضع‌گیری ضدایرانی خود گفت واشنگتن اگر لازم باشد با تهران وارد جنگ می‌شود.وی که در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن صحبت می‌کرد، با بیان اینکه وقوع جنگ امری غیرقابل پیش‌بینی است، گفت با این حال در صورتی که لازم باشد، اتفاق خواهد افتاد. این ریسکی است که اگر ایران به سمت بمب حرکت کرد، ما باید بپذیریم.بایدن ادامه داد: بهترین ارتش تاریخ همچنان آماده است. دوست من باراک اوباما را دست کم نگیرید. او مثل فولاد آبدیده می‌ماند و حاضر است هرآنچه را که برای ایمن نگه داشتن هم‌پیمانان ما لازم است، انجام دهد.


بینر: نباید در برابر تحرکات دریایی ایران ساکت بمانیم

روزنامه وال‌استریت ژورنال-جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه خواستار برخورد با فعالیت‌های دریایی ایران شد.بینر گفت: این هفته، ایرانی‌ها به سمت یک کشتی بی‌طرف که در آب‌های بین‌المللی حرکت می‌کرد، شلیک و آن را توقیف کردند.وی افزود: این‌ها نباید ساده گرفته شود یا آنطور که قطعا دولت می‌خواهد، در برابر آن سکوت کرد. ایران با مواضع و اقداماتش نشان داده است که دقیقا به چه دلیل نیاز به حسابرسی وجود دارد.


تل‌آویو برای شبیه‌سازی جنگ سایبری با ایران و حزب‌الله شهر مینیاتوری ساخته است

جروزالم پست- برخی از افسران ارشد رژیم اسرائیل مدعی شدند که ایران و حزب‌الله لبنانتهدید سایبریقابل توجهی علیه تل‌آویو هستند.یکی از فرماندهان واحد دفاع سایبری اسرائیل مستقر در رمت گان، در این زمینه گفت: ما دشمنی به نام لبنانی‌ها را داریم که می‌دانند چگونه فن‌آوری کسب کرده و نیک می‌دانند علیه کجا آن‌را بکار ببرند. لبنانی‌ها دائم در حال تغییر نفرات و تجهیزات خود هستند.این ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی که مسئولیت جنگ سایبری این رژیم را بر عهده داشته و در گزارش با نام ژنرال جی به وی اشاره شده، همچنین گفته است که اسرائیل باید بتواند اقدامات دشمن را رصد کرده و به سرعت به هر تلاشی برای نفوذ واکنش نشان دهد.یکی دیگر از فرماندهان ارشد واحد دفاع سایبری ارتش اسرائیل با اعلام تلاش برایساخت شهر مینیاتوری با اهداف نظامی، سایبری به نام سیم سیتی گفت در این شهرک قطار، فرودگاه، سامانه رادارهای چرخشی، سامانه دفاع موشکی، نیروگاه هسته‌ای، اداره برق و دیگر تجهیزات وجود دارد. جروزالم‌پست در خصوص فعالیت‌ها در این شهر مینیاتوری نوشته است: اینجا، واحدها رزمایش برگزار می‌کنند. در این شهرک واحدی برای حمله به شهرها وجود دارد که قادر است به عنوان نمونه با افزایش سرعت قطار آنرا از ریل خارج کند. در این بین ممکن است مهاجمین به نیروگاه هسته‌ای حمله کرده و آن را از کار بیاندازند. می‌توان کنترل سامانه دفاع موشکی را به دست گرفت تا علیه همان شهری که در آن مستقر شده، وارد عمل شود. در همین رابطه در اطراف این شهر 2 رایانه قرار داده شده تا ویروس ایجاد کنند و رایانه‌های دیگر را آلوده کنند و تمام اطلاعاتی را که از اهداف و قربانیان حملات عبور می‌کند، شنود کنند.


سپاه قدرتمند ایران با نیروی دریایی خود به آمریکا پیام می‌دهد

شبکه خبری فاکس نیوز- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کمک نیروی دریایی‌اش در حال ارسال پیام به آمریکا است.در حالی که ایران اعلام کرده است که اتفاق رخ داده در زمینه توقیف یک کشتی با پرچم جزایر مارشال جنبه حقوقی داشته است، یک فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا اقدام رخ داده را عرضه اندام سپاه پاسداران قدرتمند ایران به آمریکا نام نهاد.


پاسخ دیپلماتیک ظریف به سناتور جمهوریخواه آمریکایی

توئیتر-بعد از آنکه تام کاتن‌ سناتور جمهوریخواه آمریکایی در پیام توهین‌آمیز توئیتر خود، محمد جواد ظریف را ضعیف‌النفس قلمداد کرد، وزیر خارجه کشورمان در توئیتر خود خطاب به او نوشت: دیپلماسی جدی و نه حمله شخصی قلدرمآبانه، چیزی است که ما لازم داریم. قدم نو رسیده مبارک. امیدوارم با خانواده در صلح از داشتن او لذت ببرید.


تلاش جدید آمریکا برای آزادی جاسوسانش در ایران/زمانی که سفارت ایران ترجیح میدهد با رویترز حرف بزند/لازم باشد با ایران وارد جنگ می شویم/آیا اقدام سپاه پیام به ایران بود/سلاح عجیب پلیس آمریکا برای برخورد با معترضینآمریکا:

کاخ سفید:‌ سندی نداریم که خارجی‌ها با کمک مالی، بر هیلاری کلینتون تأثیر گذاشته باشند

رویترز-جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید امروز هم به میان خبرنگاران آمد و در خصوص موضع دولت آمریکا در برابر تحولات داخلی و بین‌المللی سخن گفت.بحث کمک‌های مالی دولت‌های خارجی به بنیاد خانواده کلینتون و استفاده احتمالی آنها از وزیر خارجه آن روزها یعنی هیلاری کلینتون این روزها در آمریکا خیلی داغ است.سخنگوی کاخ سفید در مواجهه با سوالی در خصوص کمک‌های کشورهای خارجی به این کمک‌های مالی گفت که سندی دال بر تأثیرپذیری تصمیمات هیلاری از جانب این پول‌ها وجود ندارد؛ یکی از این کمک‌ها گویا 50 ارزش میلیون دلاری داشته است.


دومین متمم پیشنهادی به طرح بازبینی توافق هسته‌ای در کنگره هم رد شد

سی‌ان‌ان- نمایندگان مجلس سنای آمریکا دومین متمم پیشنهادی به طرح بازبینی کنگره در توافق هسته‌ای را هم رد کردند.این متمم که خواستار مشروط کردن لغو تحریم‌های ایران به تأیید عدم حمایت ایران از تروریسم توسط رئیس‌جمهوری آمریکا بود با 54 رأی مخالف در برابر 45 رأی موافق در صحن عمومی سنا ناکام ماند. این متمم را سناتور باروسو پیشنهاد داده بود.سناتورها در اولین جلسه بررسی طرح بازبینی کنگره در توافق هسته‌ای در صحن عمومی مجلس سنا که روز سه‌شنبه برگزار شد متمم تبدیل توافقنامه ایران به معاهده با الزامات حقوقی مترتب بر آن را رد کرده بودند.


رهبر اکثریت سنا: رأی کنگره درباره توافق ایران بعد از دولت اوباما هم معتبر است

نشریه هیل-میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا روز پنجشنبه گفت نتیجه رأی‌گیری کنگره آمریکا درباره توافق جامع هسته‌ای با ایران برای دولتهای بعد از دولت فعلی آمریکا هم معتبر خواهد بود.وی گفت: اگر رئیس‌جمهور بعد از اوباما بخواهد نظر کنگره درباره توافق جامع را بداند، عدم تصویب (این توافق) علامتی قاطع مبنی بر مخالفت کنگره با رفع تحریم‌ها است.


جان کری:‌ بشار اسد برای حضور در آینده سوریه مشروعیت ندارد

خبرگزاری فرانسه-جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با خالد خوجه، رئیس شورای معارضان روسیه گفت که بشار اسد برای حضور در آینده سوریه مشروعیت ندارد.


واکنش سناتور کورکر به اظهارات ظریف

رویترز- سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز پنجشنبه به اظهارات محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در دانشگاه نیویورک واکنش نشان داد.ظریف روز گذشته در سخنرانی خود در دانشگاه نیویورک گفته بود طرف ایران در مذاکرات هسته‌ای دستگاه قضا یا قوه مقننه آمریکا نیست بلکه ایران با دولت‌های کشورهای۱+۵که آمریکا هم یکی از آنها است توافق می‌کند.کورکر در واکنش به این اظهارات گفت: ایران کشوری مانند آمریکا نیست و به همین دلیل است که ما اینقدر حساس هستیم که این توافق را به درستی انجام دهیم.وی با بیان اینکه کنگره در صورت تصویب طرح بازبینی کنگره در توافق هسته‌ای توانایی اظهارنظر درباره توافق را خواهد داشت، درباره آقای ظریف گفت: او نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد.


سلاح تازه پلیس آمریکا برای سرکوب اعتراضات

پایگاه دفاعی-نظامی دیفنس‌ وان-با گسترش دامنه اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا، نیروهای امنیتی این کشور نیز بیش از پیش به شیوه‌های پلیسی و سرکوبگرانه روی می‌آورند.در تازه‌ترین این اقدامات، ادارات پلیس ایالات متحده در حال خرید و انبار کردن نوعی بمب بدبو هستند که خاصیت شیمیایی‌شان، آن‌ها را بسیار جنجال برانگیز کرده است.این بمب‌ها که اسکانک (Skunk)نام دارند، هرچند غیرسمی هستند، اما به شدت زننده بوده و پس از شلیک بوی تعفنی مانند ترکیبی از بوی لاشه حیوانات و مدفوع انسان تولید می‌کنند. در صورتی که محل از این بمب پاکسازی نشود، بوی تعفن آن تا هفته‌ها در منطقه احساس می‌شود.اولین بار ارتش رژیم‌صهیونیستی در سال 2008 این بمب‌ها را ساخته و برای سرکوب اعتراضات فلسطینی‌ها به کار گرفت. حالا شرکت میسترال (Mistral)در ایالت مریلند آمریکا در حال فروش این بمب به ادارات پلیس آمریکا از جمله پلیس شهر فرگوسن است.


کمک آلمان به آمریکا برای جاسوسی از کاخ الیزه

شبکه خبری فرانس24- سازمان اطلاعات آلمان برای نظارت بر کاخ ریاست جمهوری فرانسه به سازمان امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) کمک کرده است.سازمان اطلاعات فدرال آلمان به سازمان امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) برای عملیات جاسوسی سیاسی از مقامات عالی‌رتبه کاخ الیزه کمک کرده است.یک منبع از سازمان اطلاعات فدرال آلمان نوشت: توجه این جاسوسی‌های سیاسی بر کشورهای همسایه و موسسات اتحادیه اروپا بوده است.اسناد سازمان اطلاعات آلمان نشان می‌دهد، دفتر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان سال 2008 و در دوره اول صدارت مرکل از همکاری آلمان در برنامه جاسوسی اقتصادی آلمان خبر داشت.


تلاش جدید آمریکا برای آزادی جاسوسانش در ایران/زمانی که سفارت ایران ترجیح میدهد با رویترز حرف بزند/لازم باشد با ایران وارد جنگ می شویم/آیا اقدام سپاه پیام به ایران بود/سلاح عجیب پلیس آمریکا برای برخورد با معترضینیمن:

شورای همکاری خلیج فارس خواستار اجرایی شدن قطعنامه شورای امنیت در مورد یمن شد

شبکه اسکای نیوز-در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض پایتخت عربستان، اعضای شرکت کننده با ابراز رضایت از نتایج عملیات موسوم به طوفان قاطع شروع عملیات بازگرداندن امید را تبریک گفتند.در ادامه این بیانیه از شورای امنیت نیز خواسته شده تا قطعنامه صادر شده در مورد یمن را تمام و کمال به اجرا بگذارد.


بمباران فرودگاه عدن از طریق دریا؛۵۰حمله هوایی از صبح امروز به یمن

شبکه المیادین-کشتی‌های نظامی عربستان بخش شرقی فرودگاه عدن را هدف بمباران قرار دادند.همچنین هواپیماهای سعودی مناطق معلا، خور مکسر و دار سعد را در عدن بمباران کردند. بنا به گفته منابع خبری بیشترین حجم بمباران‌ها استان عدن در جنوب یمن است، محلی که درگیری بین ارتش و انصارالله یمن با تروریست‌ها و طرفداران منصور هادی به شدت جریان دارد و عربستان تمام سعی خود را برای کمک به حامیان خود در این استان به کار می‌گیرد.از صبح امروز 50 حمله هوایی به استان های صنعاء، صعده، عدن، تعز و الحدیده انجام شده است.


عربستان مرگ 3 نظامی دیگر خود در مرز یمن را تایید کرد

العربیه- وزارت دفاع عربستان سعودی پنجشنبه شب، با صدور بیانیه‌ای، مرگ سه نظامی خود در مرز این کشور در درگیری‌ با عناصر قبایل یمنی در منطقه نجران را تایید کرد.بر اساس این آمار، کشته‌های نظامی عربستان سعودی از 37 روز پیش تاکنون که حملات هوایی به یمن آغاز شده است، به 11 نظامی افزایش پیدا می‌کند.


یمن مهم‌ترین موضوع پیش‌نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس

روزنامه القدس العربی- روز پنجشنبه ریاض، پایتخت عربستان سعودی شاهد نشست شورای همکاری خلیج فارس در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو بود.مهم‌ترین موضوع مورد بحث نشست روز گذشته این شورا بررسی عملیات نظامی عربستان سعودی و کشورهای هم‌پیمان با آن بود؛ برخی از اعضای شورا خواستار توقف حملات و آغاز گفت‌وگوها و مذاکرات ملی در یمن شدند.

تلاش جدید آمریکا برای آزادی جاسوسانش در ایران/زمانی که سفارت ایران ترجیح میدهد با رویترز حرف بزند/لازم باشد با ایران وارد جنگ می شویم/آیا اقدام سپاه پیام به ایران بود/سلاح عجیب پلیس آمریکا برای برخورد با معترضینعربستان:

ادغام دیوان‌های ولایت‌عهدی و سلطنتی عربستان در میان شایعات اختلافات داخلی

العربیه-ملک سلمان شاه عربستان سعودی، پنجشنبه‌شب در دستوری جدید، دفتر اجرایی ولی‌عهدی را با دفتر خود که دیوان سلطنتی نامیده می‌شود، ادغام کرد.این دستور یک روز پس از تغییرات گسترده در رأس هرم قدرت در عربستان صادر شد که بر اساس آن مقرن بن عبدالعزیزز از ولایت‌عهدی کنار گذاشته شد و محمد بن نایف وزیر کشور و جانشین ولی‌عهد، ولی‌عهد جدید تعیین شد.


اعتراض شدید شاهزاده سعودی به ملک سلمان؛ با ولی‌عهد جدید بیعت نمی‌کنیم

توئیتر-طلال بن عبدالعزیز هجدهمین پسر عبدالعزیز ال سعود پایگذار رژیم سعودی در عربستان به تصمیم‌های اخیر سلمان بن عبدالعزیز برادر خود و شاه عربستان در تعیین ولی‌عهد جدید اعتراض و اعلام کرد با ولی‌عهد جدید و جانشین او که پسر شاه است، بیعت نمی‌کند.طلال که 57 سال پیش (1958) با تاسیس جنبش شاهزادگان آزاده خواستار ایجاد سلطنت مشروطه در عربستان و پایان رژیم سلطنتی در این کشور شده بود، با لحنی تند در صفحهتوئیترخود نوشت: از تعیین ولایت‌عهدی قبلی (مقرن بن عبدالعزیز و جانشین او محمد بن نایف هنگام مرگ عبدالله) و همچنین الان از تعیین ولی‌عهد با تصمیم‌های بی‌حساب و کتاب (و خلق‌الساعه‌ای) غافلگیر شدم. این تصمیم‌ها نه با شریعت اسلام تطابق دارد نه با قوانین کشور. پیش از این هم گفته بودم که تبعیت و اطاعتی (از جانب ما) در کار نیست در نتیجه با کسی که خلاف این (قوانین) و آن (قوانین) عمل می‌کند، بیعت نمی‌کنند.


تلاش جدید آمریکا برای آزادی جاسوسانش در ایران/زمانی که سفارت ایران ترجیح میدهد با رویترز حرف بزند/لازم باشد با ایران وارد جنگ می شویم/آیا اقدام سپاه پیام به ایران بود/سلاح عجیب پلیس آمریکا برای برخورد با معترضینعراق:

خشم مقامات و شخصیت‌های اهل تشیع و تسنن عراق از طرح جدید کنگره آمریکا

المیادین-پس از مطرح شدن طرح کمیته سیاست خارجی کنگره آمریکا مبنی بر مسلح کردن کردها و عشایر اهل سنت عراق، مقامات و شخصیت های عراقی واکنش شدیدی به این طرح نشان داده‌اند. طبق این طرح دولت آمریکا به طور مستقل با کردها و عشایر عراقی رابطه برقرار خواهد کرد و مقامات عراقی می‌گویند این طرح یعنی اینکه کردها و عشایر اهل سنت در نظر آمریکایی‌ها کشورهای مستقلی هستند.آن‌ها این طرح را مقدمه‌ای برای تجزیه عراق به سه بخش شیعه، سنی و کردستان می‌دانند.


بسیج مردمی عراق برای مبارزه با داعش به کمک الانبار می‌رود

وبگاه خبری المعلومه عراق- یک مقام مسئول در سازمان بدر عراق از پیوستن قریب‌الوقوع نیروهای الحشد الشعبی یا بسیج مردمی عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به نیروهای عراقی در الانبار خبر داد و گفت که این نیروها، غافلگیری‌های بزرگی (برای دشمن) در چنته دارد.حامد صاحب الکربلایی از مسئولان بدر در استان کربلا و عضو شورای استانداری این استان در بیانیه‌ای گفت: استقرار یگان‌های شاخه نظامی سازمان بدر در الانبار، برای آزادسازی خاک این استان (از دست داعش) با هماهنگی فرماندهی عملیات الانبار آغاز شده است.


تلاش جدید آمریکا برای آزادی جاسوسانش در ایران/زمانی که سفارت ایران ترجیح میدهد با رویترز حرف بزند/لازم باشد با ایران وارد جنگ می شویم/آیا اقدام سپاه پیام به ایران بود/سلاح عجیب پلیس آمریکا برای برخورد با معترضینروسیه:

مانور دریایی مشترک چین و روسیه در مدیترانه

رویترز- وزارت دفاع چین روز پنج‌شنبه اعلام کرد، چین و روسیه اواسط ماه می در دریای مدیترانه مانور مشترک دریایی برگزار می‌کنند که البته این اقدام به اوضاع منطقه‌ای ارتباطی ندارد.چین و روسیه از سال 2012، مانورهای مشترک دریایی در آب‌های اقیانوس آرام برگزار کرده‌اند. مانور دریایی ماه می نیز همزمان با افزایش همکاری آمریکا با متحدانش در آسیا برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد این کار آمریکایی‌ها در واکنش به اختلافات مرز دریایی چین با همسایگانش صورت گرفته است.


تلاش جدید آمریکا برای آزادی جاسوسانش در ایران/زمانی که سفارت ایران ترجیح میدهد با رویترز حرف بزند/لازم باشد با ایران وارد جنگ می شویم/آیا اقدام سپاه پیام به ایران بود/سلاح عجیب پلیس آمریکا برای برخورد با معترضیناتحادیه اروپا:

عزم جزم اتحادیه اروپایی برای متنوع‌سازی تامین انرژی خود

خبرگزاری ریانووستی-اتحادیه اروپا که پس از بحران اوکراین تصمیم گرفته است تا منابع تامین انرژی خود را متنوع سازد، در این راستا در تلاش است تا با اجرایی کردن پروژه‌های مختلف و مذاکره با کشورهای حاشیه دریای خزر از منابع گازی آنها استفاده کند. ماروس شفچویک معاون کمیسیون اروپا در امور انرژی که در عشق آباد به سر می برد، گفت، اتحادیه اروپا در نظر دارد، تا انتقال گاز طبیعی از منطقه حاشیه دریای خزر به اروپا را در سال 20-2019 آغاز کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    سلاح تازه پلیس آمریکا برای سرکوب اعتراضات این بمب رو اولینبار ایرانیا در جنگ علیه عراق استفاده کردند سندش هم در اخراجی های 2 و توسط بایرام
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    اسکانک (اسم این سلاح بدبو) از این سمور بوگندوهاس که تو کارتون ها میدیدیم
  • حمود ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    غلط های اضافی و در عین حات خنده دار مجلس آمریکا در باره زندانیان امریکایی در ایران قانون وضع می کند و بالاتر از ان اینکه تهدید به جنگ می کند نمی داند که زهوارشان در رفته و ایران کشور قدرتمند عاشورایی و در بدر و خیبر است
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    احمق ها از دولتشون هم جلو زدند. برای مردم کشورهای دیگه هم قانون تصویب میکنند. تجزیه عراق / آزادی زندانیان / پس فردا لابد میزان مهریه / تعطیلا / ... :)
  • علی ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    خالد خوجه، رئیس شورای معارضان روسیه ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس