کوین استفنز سخنگوی ناوگان 5 نیروی دریایی آمریکا مدعی شده که پس از توقیف کشتی مرسک توسط نظامیان ایران، حضور ناوگان نظامی آمریکا در تنگه هرمز تشدید و تقویت شده است.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز چهارشنبه 94/2/23 به شرح زیر است:

حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند/ عربستان: بدون بازرسی نمی‌گذاریم کشتی ایران به یمن برود/ عربستان، ترکیه و قطر چند روز دیگر به سوریه حمله می‌کنند/ایران:

مجلس نمایندگان هم طرحی برای آزادی اتباع آمریکایی در ایران دارد

خبرگزاری آسوشیتدپرس- پس از تصویب طرحی در مجلس سنای آمریکا در روز سه‌شنبه که خواستار آزادسازی اتباع آمریکایی در زندان شده بود، اکنون مجلس نمایندگان طرحی مشابه را در دستور کار دارد.

فرمانده آمریکایی: تقریباً همیشه ایرانی‌ها را در تنگه هرمز می‌بینیم

سایت خبری-نظامی میلیتاری‌دات‌کام- کوین استفنز سخنگوی ناوگان 5 نیروی دریایی آمریکا مدعی شده که پس از توقیف کشتی مرسک توسط نظامیان ایران، حضور ناوگان نظامی آمریکا در تنگه هرمز تشدید و تقویت شده است. وی افزود: حضور خود را در منطقه حفظ کرده‌ایم. تنگه هرمز یک آبراهه باریک است و تقریباً هر زمانی که از آن رد شوید، ایرانی‌ها را می‌بینید.

آمانو: ایران باید دسترسی آژانس به تأسیسات نظامی را بپذیرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس- یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه گفت ایران باید دسترسی این نهاد دیده‌بان هسته‌ای به تأسیسات نظامی‌اش را بپذیرد. آمانو گفته توافق هسته‌ای به کارشناسان آژانس، حق دسترسی به سایت‌های نظامی ایران را می‌دهد. وی گفت: در بسیاری از کشورهای دیگر ما گاه به گاه، هنگامی که دلایل کافی داریم، درخواست دسترسی به سایت‌های نظامی را مطرح می‌کنیم. چرا برای ایران اینطور نباشد؟ اگر ما برای دسترسی، دلیل داشته باشیم این کار را انجام می‌دهیم و ایران اصولاً باید آن را بپذیرد.

کمالوندی: آمانو تفسیر خود را از پروتکل الحاقی ارائه داده است

خبرگزاری صدا و سیما- بهروز کمالوندی معاون حقوقی و امور بین‌الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، در پاسخ به اظهارات روز سه شنبه آمانو مبنی بر الزام جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی به سایتهای نظامی گفت: آقای آمانو تکلیفی برای ایران مشخص نکرده بلکه تفسیر خودش را از پروتکل الحاقی ارائه کرده است. ضمناً ما اکنون پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کنیم و اگر قرار بر اجرای ‌آن باشد، در مرحله‌ای هم باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. به علاوه، هیچ ماده‌ای در این پروتکل که صراحتاً دسترسی به سایت‌های نظامی را تجویز کرده باشد وجود ندارد.

رئیس‌جمهور از رئیس سازمان انرژی اتمی در بیمارستان عیادت کرد

خبرگزاری فارس- حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه با حضور در بیمارستان از علی‌اکبر صالحی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی کشور دیدار عیادت کرد و در جریان اقدامات تیم درمانی و آخرین وضعیت صالحی قرار گرفت. صالحی در حین عمل پولیپ روده بزرگ و به هنگام انجام کلونوسکوپی، دچار پارگی روده بزرگ شد که نهایتاً تیم پزشکی به عمل باز و برداشتن ناحیه آسیب دیده روده، مجبور شد.

صالحی: آنچه می‌خواستیم در بُعد فنی گرفتیم

خبرگزاری صدا و سیما- علی‌اکبر صالحی در خصوص اظهارات اخیرش درباره بدعهدی آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای گفت: دبه درآوردن را به مزاح گفتم، شکر خدا همه چیز به‌ خوبی پیش می‌رود. ایران کشوری نیست که بخواهد تسلیم این گونه فشارها شود و دبه‌هایشان هم خیلی جدی نیست و به جایی نمی‌رسد، ما آنچه می‌خواستیم در بعد فنی گرفتیم و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

افزایش 5 دلاری قیمت نفت ایران

اوپک- متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه آوریل 2015 (فروردین 93) با 4.99 دلار افزایش نسبت به ماه پیش از آن 56.26 دلار معامله شده است. متوسط قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه آوریل با 4.84 دلار افزایش نسبت به ماه قبل از آن 57.30 دلار در هر بشکه معامله شده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه مارس معادل 52.46 دلار در هر بشکه بوده است.

رایزنی‌های هسته‌ای در وین در سطح معاونان و کارشناسان پایان یافت

خبرگزاری فارس- رایزنی‌های هسته‌ای بین ایران و نماینده اتحادیه اروپا که پیش از ظهر چهارشنبه در وین برگزار شده بود، پایان یافت و در حال حاضر نشست‌های داخلی در جریان است. در دومین روز رایزنی‌های هسته‌ای در وین در راستای ادامه نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، نشست‌ها در دو سطح معاونان و کارشناسان بین هیأت مذاکره کننده ایران و نماینده 1+5 در جریان است.

حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند/ عربستان: بدون بازرسی نمی‌گذاریم کشتی ایران به یمن برود/ عربستان، ترکیه و قطر چند روز دیگر به سوریه حمله می‌کنند/یمن:

استقبال اتحادیه عرب از آغاز آتش‌بس انسانی در یمن

خبرگزاری رسمی کویت- اتحادیه عرب از آغاز آتش‌بس انسانی در یمن که قرار است 5 روز ادامه داشته باشد استقبال کرد. معاون دبیر کل اتحادیه عرب گفت: اهمیت این اقدام از آن جهت است که به گروه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری اجازه می‌دهد به مردم یمن کمک و امداد رسانی کنند و برقراری آتش‌بس به آغاز گفت‌وگوها برای حل مسالمت آمیز بحران این کشور کمک می‌کند.

کشته شدن 90 نفر در تجاوز هوایی عربستان به منطقه نقم صنعا

خبرگزاری فرانسه- منابع بیمارستانی یمن گزارش دادند که 90 نفر از مردم بی گناه این کشور در حمله هوایی عربستان سعودی به منطقه نقم در شرق صنعا کشته و بیش از 300 نفر دیگر نیز زخمی شدند. تجاوزات عربستان سعودی به یمن همچنان ساعاتی قبل از آتش بس برای توقف تجاوزات هوایی ادامه دارد. قرار است آتش بس در یمن پس از 45 روز تجاوز هوایی و دریایی عربستان، شب سه‌شنبه راس ساعت 23 به وقت محلی اجرایی شود.

قبایل یمنی مراکز نظامی عربستان و فرودگاه نجران را هدف قرار دادند

پایگاه خبری یمن الآن- نیروهای قبایل یمنی در پاسخ به ادامه تجاوزات هوایی عربستان در آستانه برقراری آ‌تش‌بس در یمن، مراکز نظامی در حومه شهر نجران و جازان را بمباران کردند. قبال یمنی همچنین فرودگاه بین المللی نجران را نیز هدف حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای خود قرار دادند. جنگنده‌های عربستان روز سه شنبه ساعاتی پیش از آغاز آتش بس بشردوستانه پنج روزه در یمن، حملات هوایی خود را افزایش دادند و مناطق مختلف صنعا از جمله نقم در شرق پایتخت این کشور را بمباران کردند.

پنتاگون: کشتی ایرانی راهی یمن را تحت نظر داریم

شبکه خبری العربیه- استیون وارن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می‌گوید این وزارت‌خانه، کشتی باری ایران که به آبهای یمن اعزام شده است را به دقت تحت نظر دارد. وی همچنین به اخبار رسانه‌های ایرانی در خصوص حمایت ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران از این ناو اشاره کرده و مدعی شده هنوز اثری از اسکورت کشتی باری شاهد توسط ناوهای جنگی ایران دیده نشده است. وارن همچنین گفته کشتی ایرانی نباید در یمن پهلو بگیرد و باید در جیبوتی توقف کرده و محموله‌اش را به سازمان ملل تحویل دهد.

پنتاگون: کشتی ایرانی حامل سلاح نیست

شبکه سی‌ان‌ان- واشنگتن روز سه‌شنبه به امدادی بودن ماهیت سفر کشتی ایرانی به یمن اذعان کرد. یک مقام دفاعی آمریکایی گفته اطلاعاتی که آمریکا در حال حاضر در اختیار دارد نشان می‌دهد که کشتی ایرانی که راهی یمن شده، حامل هیچ سلاحی نیست.

العسیری: در صورت عدم بازرسی، اجازه نمی‌دهیم کشتی ایران به یمن برود

پایگاه اینترنتی شبکه العربیه- آتش‌بس موقت در یمن سه‌شنبه شب (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) اجرایی شده است. احمد العسیری سخنگوی سعودی ائتلاف متجاوز به یمن این خبر را اعلام کرد و وعده داد که ریاض به این آتش‌بس انسان‌دوستانه پایبند بماند. وی در خصوص کشتی ایرانی حامل اقلام امدادی و غذایی به یمن نیز گفت در صورتی که تهران اجازه بازرسی از این کشتی را ندهد، امکان پهلو گرفتن آن در یمن وجود نخواهد داشت.

به کشورهای درگیر در جنگ یمن اجازه بازرسی کشتی ایرانی را نمی‌دهیم

خبرگزاری صدا و سیما- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم یمن تصریح کرد: به کشورهای درگیر در جنگ یمن اجازه بازرسی کشتی حامل کمک‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران داده نخواهد شد.

حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند

شبکه خبری العالم- سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح روز سه شنبه گفت: عربستان سعودی و حاکمان تازه‌کار این کشور و آمریکایی‌ها و دیگران توجه داشته باشند، چنانچه بیش از این بخواهند برای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کمک رسانی به کشورهای منطقه ایجاد مزاحمت کنند، چه بسا آتشی به پا شود که مهار آن قطعا از دست آنها خارج خواهد شد.

رایزنی تلفنی ظریف با دبیرکل سازمان ملل درباره یمن

خبرگزاری فارس- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی روز سه شنبه با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در خصوص آخرین تحولات یمن گفتگو و تبادل نظر کرد. وی با اشاره به نسل کشی و جنایت های صورت گرفته علیه مردم مظلوم یمن اظهار داشت: این جنایات نقض فاحش مقررات بین المللی و اصول حاکم بر حقوق بشردوستانه می باشد و پیامد آن رشد گروههای افراطی و تروریستی و شدت یافتن فاجعه انسانی در این کشور بوده است.

شورای امنیت خواستار پایبندی به آتش‌بس در یمن شد

خبرگزاری فرانسه- در پی اعلام برقراری آتش‌بس موقت در یمن از شب سه‌شنبه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از برقراری این آتش‌بس، خواستار پایبندی به آن شدند. اعضای شورای امنیت طی این بیانیه با ابراز نگرانی از پیامدهای انسانی ادامه خشونت‌ها در یمن، از طرف‌های درگیر خواستند عملیات نظامی خود را طی زمان آتش‌بس به طور شفاف به حال تعلیق درآوردند. همچنین از طرف‌های درگیر در یمن خواستند که امکان ورود و تحویل سریع کمک‌های ضروری به مردم شامل مواد غذایی، دارو و فرآورده‌های سوختی را فراهم کنند و دسترسی آسان گروه‌های امدادرسان و نهادهای بشردوستانه به غیرنظامیان نیازمند کمک را خواستار شدند.

یونسکو تخریب آثار باستانی یمن در جریان حملات عربستان را محکوم کرد

خبرگزاری فرانسه- یونسکو روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، تخریب آثار فرهنگی و باستانی یمن در جریان حملات عربستان سعودی به این کشور را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: یونسکو طی روزهای اخیر اطلاعاتی به دست آورده که از وارد آمدن آسیب‌ها و خسارات جدی به اماکن فرهنگی مهم شهرهای صعده در شمال و صنعا پایتخت یمن شامل خانه‌های خشتی، مساجد و حمام‌هایی که قدمت آنها به پیش از قرن یازدهم برمی‌گردد، حکایت دارد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن: آتش‌بس انسانی باید بدون شرط باشد

الجزیره- اسماعیل ولد الشیخ أحمد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، چهارشنبه گفت: هیچ چیز جایگزین راهکار سیاسی متکی به طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس و مکانیزم اجرای آن و دستاوردهای گفت‌وگوهای ملی نیست. وی در ادامه با استقبال از آتش‌بس انسانی در یمن گفت: این آتش‌بس نباید از سوی هیچ طرفی مشروط شود. تا تمامی کمک‌های سازمانهای امدادرسان بدون هیچ مانعی به تمامی مناطق در یمن برسد.

وزیر خارجه کویت به دلیل مشارکت در حمله به یمن استیضاح می‌شود

خبرگزاری الوسط- عبدالحمید دشتی نماینده پارلمان کویت درخواست استیضاح صباح خالد الصباح وزیر خارجه کویت را به دلیل همراهی با تجاوز نظامی به یمن ارائه داد و قرار است این درخواست اجرایی شود. دشتی گفت: کویت بدون اطلاع مجلس امت عملیات نظامی علیه یمن را آغاز کرده است و این مخالف با قانون کویت است. تاریخ استیضاح شیخ صباح خالد 19 ماه مه (برابر بر 29 اردیبهشت) اعلام شده است.

حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند/ عربستان: بدون بازرسی نمی‌گذاریم کشتی ایران به یمن برود/ عربستان، ترکیه و قطر چند روز دیگر به سوریه حمله می‌کنند/آمریکا:

کری: با لاوروف و پوتین، بی‌پرده درباره ایران، سوریه و اوکراین گفت‌وگو کردم

توئیتر- وزیر خارجه آمریکا نوشت: با لاوروف و کری، بی‌پرده درباره موضوعات کلیدی از جمله مذاکرات ایران، سوریه و اوکراین گفت‌وگو کردم. وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه برای گفت‌وگو با مقامات روسیه وارد مسکو، پایتخت این کشور شد.

ادامه سریال تبرئه پلیس‌های قاتل سیاه‌پوستان این بار در مدیسون

روزنامه واشنگتن‌پست- مقامات قضایی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کردند افسری که دو ماه قبل یک جوان سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مدیسون ایالت ویسکانسین آمریکا به قتل رسانده بود، دچار تخلف نشده و با اتهامی روبرو نخواهد شد. متیو کنی افسر 45 ساله و سفیدپوست اداره پلیس مدیسون دو ماه قبل آنتونی رابینسون 19 ساله و سیاه‌پوست را به ضرب مستقیم گلوله به قتل رساند. پلیس مدعی است که رابینسون مواد مخدر مصرف کرده بوده و حالت عادی نداشته است، به همین جهت افسر پلیس پس از دریافت گزارش‌هایی از بروز ناآرامی، به محل زندگی وی رفته و نهایتا او را از پا درآورده است. در پی اعلام این حکم، مقامات محلی می‌گویند برای مقابله با تظاهرات و اعتراضات احتمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

کاسترو برای بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا شرط گذاشت

پرنسا لاتینا- رائول کاسترو رئیس‌جمهور کوبا پس از بدرقه فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در فرودگاه هاوانا (پایتخت کوبا) اعلام کرد که هاوانا و واشنگتن تا اواخر ماه مه (خرداد) سفرای خود را منصوب خواهند کرد. وی تصریح کرد که انتصاب سفرا پس از اینکه آمریکا نام این کشور را از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف کند محقق خواهد شد. در پاسخ، جف راتکه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با دوره‌های زمانی تعیین شده برای اعلام مبادله سفرا با کوبا کار نخواهد کرد، زیرا هنوز موضوعات متعددی برای بحث میان طرفین باقی مانده‌اند.

حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند/ عربستان: بدون بازرسی نمی‌گذاریم کشتی ایران به یمن برود/ عربستان، ترکیه و قطر چند روز دیگر به سوریه حمله می‌کنند/فلسطین:

اسرائیل اطلاعات درباره جنایات جنگی خود در غزه را ارائه کند

خبرگزاری آسوشیتدپرس- فاتو بنسودا دادستان دادگاه جرائم بین‌المللی (لاهه) به رژیم صهیونیستی هشدار داد اگر اطلاعات موثق درباره جنایات جنگی خود در اراضی فلسطینی (غزه) را برای تحقیقات اولیه به وی ارائه نکند، او مجبور می‌شود تصمیم‌گیری کند آیا بر مبنای اتهاماتی که فلسطینی‌ها مطرح می‌کنند، تحقیقات گسترده‌تر خود را شروع کند یا خیر. وی گفت هنوز هیچ اطلاعاتی از طرفین درگیری درباره جنگ تابستان گذشته غزه دریافت نکرده است. از این رو از اسرائیل و فلسطین خواست اطلاعات در اختیار او قرار دهند.

تنها با عقب‌نشینی فلسطینی‌ها از پیش‌شرط‌‌ها مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد

رادیو رژیم صهیونیستی- تساحی هنگبی عضو کمیسیون خارجی و امنیتی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و یکی از نمایندگان حزب لیکود اعلام کرد: مذاکراتی با فلسطینیان وجود نخواهد داشت، مگر اینکه آنها از پیش‌شرط‌های خود عقب بنشینند. طرف فلسطینی از میز مذاکرات عقب‌نشینی کرده و تلاش می‌کند که نتایج آن را به واسطه مراجعه با طرف‌های بین‌المللی بر اسرائیل تحمیل کند. این اظهارات در واکنش به اظهارات باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گفته شد که گفته بود آمریکا ابداً از تحقق صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ناامید نخواهد شد.

آلمان: در مذاکرات هسته‌ای باید به پیشنهادهای اسرائیل گوش کنیم

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست- بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر دفاع آلمان گفت: ما فکر می‌کنیم به توافقی بهتر از آنچه در لوزان پیشنهاد شد، نیاز داریم. و من معتقدم این برای آینده مشترک و امنیت مشترک ما مهم است. وزیر دفاع آلمان هم گفت: هنوز تنها یک چارچوب توافق وجود دارد و برای ما مهم است که هنگام مذاکره درباره جزئیات توافق به طور دقیق به نگرانی‌ها و پیشنهادهای اسرائیل گوش کنیم.

نتانیاهو برای منافع خود در حال فروش اسرائیل است

پایگاه خبری عاروتص شوع- جلسه کنست (پارلمان اسرائیل) درباره پیشنهاد بنیامین نتانیاهو برای افزایش تعداد وزراء کابینه صبح چهارشنبه برگزار شد و قرار است شور دوم و سوم درباره این پیشنهاد بعد از ظهر همان روز برگزار شود. پیش از پایان این جلسه، اعضا احزاب مخالف به انتقاد شدید از نخست وزیر اسرائیل پرداختند. هر چند احتمالا این طرح با اکثریت 61 نماینده تصویب خواهد شد. اسحاق هرتزوگ رهبر حزب اتحادیه صهیونیست در این جلسه گفت: بنیامین نتانیاهو به جای حل مشکلات اسرائیل، در حال فروش آن است و می‌خواهد نیم میلیارد شِکِل (واحد پول اسرائیل) هزینه کند تا اعضای کنست را آرام سازد.

مقامات سابق اروپایی خواستار اعمال فشار بر نتانیاهو شدند

روزنامه یدیعوت آحارونوت- مقامات سابق اروپایی با نگارش نامه‌ای به جان کری وزیر خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با توجه به انتخاب مجدد بنیامین نتانیاهو، یادآور شدند: انتخاب مجدد نتانیاهو به سیاست تازه‌ای نیاز دارد؛ سیاستی که اسرائیل را به مذاکره با تشکیلات خودگردان وادار سازد.

حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند/ عربستان: بدون بازرسی نمی‌گذاریم کشتی ایران به یمن برود/ عربستان، ترکیه و قطر چند روز دیگر به سوریه حمله می‌کنند/عربستان:

ده‌ها تن از شهروندان عربستان سعودی در منطقه الشرقیه دستگیر شدند

خبرگزاری فارس- نیروهای امنیتی عربستان سعودی دهها تن از شهروندان این کشور را در منطقه الشرقیه دستگیر کردند. مردم شهرهای منطقه الشرقیه عربستان قرار است در حمایت از آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر روحانی سرشناس عربستانی و همچنین در اعتراض به حکم اعدام وی راهپیمایی کنند. عربستان سعودی اعلام کرده که 25 ماه رجب آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر روحانی سرشناس شیعی را اعدام می‌کند.

الشرقیه شاهد بزرگترین تظاهرات شیعیان

خبرگزاری فارس- فعالان حقوقی منطقه الشرقیه عربستان اعلام کردند در پی تشدید اعتراضات و تظاهرات اهالی منطقه الشرقیه، مقامات سعودی ضمن اعلام حالت فوق العاده در این منطقه ده‌ها دستگاه خودروی زرهی را عازم القطیف و دیگر مناطق این استان کردند. در حالی که در جای جای خیابان‌های شهر قطیف داربست هایی به پا شده و تصاویر شیخ نمر باقر النمر خودنمایی می‌کند، مقامات سعودی از بیم تبدیل این تظاهرات به اعتراضات گسترده ضد دولتی نیروهای ویژه خود را به شهرهای مختلف الشرقیه اعزام کرده‌اند.

امروز و فردا؛ تظاهرات در چند کشور در حمایت از شیخ نمر

خبرگزاری فارس- در پی تشدید اعتراض‌های مردمی به تلاش عربستان برای اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه مبارز عربستانی، کشورهای مختلف منطقه به صحنه همبستگی با شیخ نمر تبدیل شد. فعالان حقوق بشری بحرین از مردم خواستند روز پنجشنبه حکم اعدام شیخ نمر را محکوم کنند. بغداد پایتخت عراق نیز روز چهارشنبه شاهد اعتراضات مردمی و درخواست برای آزادی شیخ نمر خواهد بود.

حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند/ عربستان: بدون بازرسی نمی‌گذاریم کشتی ایران به یمن برود/ عربستان، ترکیه و قطر چند روز دیگر به سوریه حمله می‌کنند/عراق:

رئیس‌جمهور عراق وارد تهران شد

خبرگزاری فارس- فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق سه‌شنبه در صدر هیئتی بلندپایه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. سفر معصوم و همراهان به تهران، 3 روزه خواهد بود. وزرای گردشگری، محیط زیست و تجارت عراق، رئیس‌جمهور کشورشان را در این سفر همراهی می‌کنند. این اولین سفر فواد معصوم به تهران پس از نشستن بر مسند ریاست‌جمهوری است.

بارزانی: بسیاری از کشورها آماده‌ حمایت از استقلال کردستان هستند

خبرگزاری کردپرس- مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق ضمن موفقیت‌آمیز خواندن دیدارهای خود در آمریکا و اروپا، اعلام کرد که‌ در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان آماده‌ حمایت از استقلال کردستان هستند.

30 پزشک سعودی در موصل به داعش خدمت می‌کنند

خبرگزاری عراقی براثا- سرهنگ محمد البعاج از اعضای جنبش احرار الموصل گفت: 30 پزشک عربستان سعودی که زمانی زخمی‌های گروه‌ تروریستی داعش را در سوریه معالجه می‌کردند، اکنون به موصل آمده‌اند تا در این شهر به داعش خدمت کنند. این پزشکان، از هفته پیش در بیمارستان بزرگ شهر موصل، تکفیری‌های زخمی را معالجه می‌کنند.

حمله تروریستی به کاروان زائران در شمال بغداد

اسکای‌نیوز- عناصر تروریستی به کاروان زائران امام موسی کاظم(ع) در منطقه بوب الشام در شمال پایتخت عراق حمله خمپاره‌‌ای کردند. در این حمله تروریستی، دو نفر از زائران به شهادت رسیدند و 8 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند/ عربستان: بدون بازرسی نمی‌گذاریم کشتی ایران به یمن برود/ عربستان، ترکیه و قطر چند روز دیگر به سوریه حمله می‌کنند/سوریه:

جبهه النصره رسما علیه داعش اعلام جنگ کرد

خبرگزاری فارس- بعد از چند ماه آرامشی که بین دو گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره و داعش در منطقه القلمون برقرار بود، سرانجام روز سه‌شنبه جبهه النصره علیه داعش به طور رسمی اعلام جنگ کرد. گروه تروریستی جیش الفتح که هسته اولیه و اصلی آن را جبهه النصره تشکیل می‌دهد، طی بیانیه‌ای با ارائه فهرستی از تعرض‌‌های عناصر داعش علیه النصره، داعش را به خیانت متهم کرد و پس از تکفیر عناصر این گروه، ریختن خون آنها را مباح اعلام کرد.

عربستان، ترکیه و قطر در حال طراحی حمله نظامی به سوریه هستند

پایگاه تحلیلی خبری گلوبال‌ریسرچ- ترکیه با همدستی عربستان سعودی و قطر در حال آماده سازی شرایط برای حمله نظامی مستقیم به سوریه است. حمله نظامی علیه سوریه طی چند روز آینده آغاز خواهد شد. اگرچه برخی گزارش‌های دیگر از وقوع این حمله اواخر ماه ژوئن حکایت دارد. در حال حاضر آرایش نیروهای نظامی ترکیه در مرزهای جنوبی این کشور و در نزدیکی مرزهای شمالی سوریه به گونه‌ای است که نخستین تصویری که به ذهن متبادر می شود، آماده شدن برای یک حمله نظامی گسترده است. از سوی دیگر، سعودی‌ها که پس از حمله به یمن و قتل عام غیرنظامیان بدون کوچکترین محکومیت بین‌المللی جسورتر از گذشته شده‌اند. ظاهرا بیش از گذشته به انجام حمله مستقیم و بدون واسطه علیه سوریه با همکاری ترکیه و قطر می‌اندیشند.

حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند/ عربستان: بدون بازرسی نمی‌گذاریم کشتی ایران به یمن برود/ عربستان، ترکیه و قطر چند روز دیگر به سوریه حمله می‌کنند/لبنان:

جلسه انتخاب رئیس‌جمهور لبنان باز هم به تعویق افتاد

شبکه المنار- بیست و سومین جلسه پارلمان لبنان به منظور انتخاب رئیس جمهور آینده این کشور، ظهر چهارشنبه به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان بار دیگر به تعویق افتاد. نبیه بری رئیس قوه مقننه سوم ژوئن آینده (13 خرداد) را موعد بعدی جلسه انتخاب رئیس جمهور اعلام کرد. لبنان از 25 ماه مه گذشته با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان با خلأ سیاسی مواجه شده و سیاستمداران این کشور هنوز نتوانسته‌اند بر سر یک نامزد، توافق کنند.

حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند/ عربستان: بدون بازرسی نمی‌گذاریم کشتی ایران به یمن برود/ عربستان، ترکیه و قطر چند روز دیگر به سوریه حمله می‌کنند/روسیه:

چین و روسیه به دنبال اینترنت جایگزین

هیل- مایک راجرز ریاست پیشین کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به عرضه اینترنت جایگزین توسط روسیه و چین هشدار داد. راجرز اینترنت جایگزین را اقدامی بد علیه اینترنت و رفاه اقتصادی دانست و ادامه داد: این اینترنت جایگزین می‌تواند به منزله ردیاب مخالفان باشد. روسیه و چین این اینترنت جایگزین را به وجود آوردند و قصد دارند به کشورهای در حال توسعه انتقال دهند.

حمله به کشتی کمک‌رسان ایران منطقه را به جنگ می‌کشاند/ عربستان: بدون بازرسی نمی‌گذاریم کشتی ایران به یمن برود/ عربستان، ترکیه و قطر چند روز دیگر به سوریه حمله می‌کنند/کره شمالی:

سئول: کره‌شمالی وزیر دفاع خود را اعدام کرد

خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی- سازمان امنیت و اطلاعات کره‌جنوبی چهارشنبه مدعی شد کره‌شمالی هیون چول وزیر دفاع این کشور را به دلیل عدم وفاداری به کیم جونگ اون اعدام کرده است. این سازمان افزود: هیون چول در حضور صدها نفر از مقامات کره‌شمالی در تاریخ 30 آوریل اعدام شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    عربستان تو غلط کردی با ارباب های بی عرضه تر از خودت
  • یکی ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    عربستان غلط کرده .سران این کشور سعودی ملعون خیلی دارن زر زر میکنن. چه ربطی به وهابیت متوحش نجس داره بازرسی کنن؟ غلط کردن با شاه ملعونشون.
  • احسان ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    بیجا میکنند ملعون ها.در صورت بازرسی قطعا جواب سختی میببنن قلدر شدن برا ما
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    اگه راست میگی نزدیک کشتی شید تا بهانه لازم دستمون بیاد
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    خاک بر سر ما اگر اجازه بدهیم عربستان کشتی را بازرسی کند
  • مهدي ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    تمام مسئولان درجه يك كشورمان بدانند چنانچه جنگي حاصل شود ما پيروان 14معصوم تا آخرين قطره خون بر سر عهد با سالار شهيدان ميباشيم پس باج به هيچ زورگويي ندهيد عربستان كه مارمولكي بيش براي ما نيست بالاتر از آمريكا را شما درذهن خود بياوريد
  • تام ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    جالبه ::::: مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق ضمن موفقیت‌آمیز خواندن دیدارهای خود در آمریکا و اروپا، اعلام کرد که‌ در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان آماده‌ حمایت از استقلال کردستان هستند پاسخ : تا ایران نخواهد برگی از درختانتان نخواهد افتاد مواظب کلاهتان باشید آقای بارزانی اشعث زمان
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    موشکهای ضد کشتی عربستان آماده پذیرایی از کشتی نجات هستند دوباره بفرست غیرقابل انتشار
  • سهراب ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    چو با توأم پیش توأم ای یمنی قلب منی، چرا که هم کیش منی دست خدا به همرهت یار علی تو می دهی بوی اویس قرنی شعله کشد آتش خشم دشمنت جان به فدایت که تو گلگون کفنی فاصله ای نیست میان من و تو بین که چه سان من توأم و تو هم منی خون تو در رگم، منم همنفس ات عزیزی و چو رهبرم بت شکنی به خاک ذلّت تو نشانی عاقبت آل سعودِ بی حیا را یمنی شهادتت مبارک ای برادرم سرو قدی و کوه و همچو آهنی خم نکند پشت تو را دشمنِ تو رهرو حیدر و حسین و حسنی غیرت و ایمان و خروش و عزتت زبانزد است و شده ای خواستنی جدا شدن از تو محال است که تو همدلی و هم نفس و هم سخنی همچو پیمبر به تو گویم این سخن در یمنی پیش منی چو با منی شاعر : حجت اله قلی پور
  • فاطمه ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    نمیشه یه جوری دم این عربستان بچینیم
  • مجید ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    کاش ایران کشتی نجات را با اسکورت ارسال می کرد
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    موشک اتمی عربستان به سمت ایران
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    چرا اجازه میدیم کشتی نظامی بیاد تو تنگه هرمز؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! پس ما چیکاره ایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
  • عباس بابایی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    عربستان با همپیمانان پست وذلیل خود عددی نیستند که بخواهند به کشتی ایرانی چپ نگاه کنند بروند دنبال ملخ خوری الان فصلشه یادشون رفته سوسمار خورهای وحشی رو چه به سیاست اگر غلطی بکنند با مشت های آهنین و پنجه کوبنده نابود کننده شیر مردان و دلاوران ایرانی روبروخواهند شد.خاک بر سر ترکیه که خود را کنیز ، نوکر آمریکا کرده وهابیها خود نوکران بی اختیار آمریکایندترکیه هم پست تر از وهابیهای ملخ وسوسمار خوروحشی.
  • آرش آذر ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    ظاهرا غرب و آمریکا یادش رفته که ایران در حال مذاکرات صرفا هسته ای است و در قبال این مذاکرات رفع تحریمها رو خواستاره که اونا همه چیز رو با هم قاطی کردن و میگن باید از مراکز نظامی بازدید بشه و اسراییل به رسمیت شناخته بشه و دست از حمایت حزب اله و انصاراله برداشته بشه و به سرنگونی دولت سوریه و کودتا در یمن کمک بشه و جاسوسان آمریکایی آزاد بشن و به جنایات و تجاوزات عربستان احترام گذاشته بشه و همجنس بازی آزاد اعلام بشه و ............ حالا ببینیم بعدا چی به فکرمون میرسه ایران به اونها هم عمل کنه
  • حامد ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    خط به کشتی ما بیفته فرداش تو ریاض نماز صبح میخونیم
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    عربستان سعودی و حاکمان تازه‌کار این کشور و آمریکایی‌ها و دیگران توجه داشته باشند، چنانچه بیش از این بخواهند برای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کمک رسانی به کشورهای منطقه ایجاد مزاحمت کنند، چه بسا آتشی به پا شود که مهار آن قطعا از دست آنها خارج خواهد شد
  • بهنام ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    بوی نجاست میاد! نکنه تو وهابی عربستانی هستی؟!
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    الان این فحش نژاد پرستانه ملخ خوری یعنی چه؟ مگر شما با غذای آنها مشکل دارید؟
  • محسن ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    با این دولت تدبیر وامید فکر نکنم پیشرفتی حاصل بشه
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    اندازه این حرفها نیستی اندازه وزنت زر بزن شپشو وهابی.
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    زرشک.
  • مرتضیsk ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    مَظـنه مزدوریِ وهابی ها الان چنده جوجه فوکُلی عزیزم از الان بگرد دنبال سوراخ موش که کارفرمات آخرای عمرشه
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    موشک های ایران هم آماده شخم زدن ریاض هستند
  • حامد ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    فقط النگوهاتون نشکنه!!!!
  • مرتضیsk ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    حامد باحال نوشتی خوشم اومد
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    چیزی نگفت که گفت میهمانان عزیز الان فصل ملخه بفرمایید ملخ با سس شکمبه ی سوسمار
  • ابوالفضل ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    حرفای صالحی حال ما رو بد میکنه.زد زیر حرف قبلیش.
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    از چند تا پیمانکار قابل تقاضا می گردد جهت تغییر کاربری مقبره پادشاهان نکبت عربستان به مستراح خود را معرفی کنند، البته درآمد حاصل از اجرای طرح تا بیست سال آینده در انحصار سازنده خواهد بود. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    عربستان که خر امریکا و اسراییله
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    دیگه ملخ خوری توم شده الان فصل خون خواریه
  • ما همه عباس زینبیم ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    قسمت نشد ما بسیجیان به محصولتان داعش ضرب شصت نشون بدیم ، اما انشاا... خدا این دفعه این فرصت رو نصیب ما کنه که با شما و متحدانتان که ریشه همین داعش هستید .... آخه به این حرفا نمیخورین که بگم ، وارد جنگ بشیم.
  • ما همه عباس زینبیم ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    دیدی که لیاقت استفاده از تسلیحات رو هم ندارین . ایزان 70 میلیون بمب اتم داره ، شما چی؟ فک کنم از قوت راداری ایران غافلی حتما تحقیق کن... ما خدمونو برای جنگ با بابابزرگنون آماده کردیم شما که عددی نیستین.
  • اهوازی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    باید موشک های کروز و بالستیک را روی اهداف ثابت و متحرک نظامی و اقتصادی بویژه نفتی آل سعود و آمریکا در دریا و ساحل خلیج فارس قفل کرده و در صورتیکه آمریکا یا آل سعود خواستند به کشتی نجات نزدیک شوند موشک هایمان را به این اهداف شلیک کنیم.بهتر است تمام این موضوع را هم بصورت مستقیم برای جهانیان پخش کنیم.
  • سیروس ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    اشتباه مثبت زدم. عربستان با تو غلط کردید حتی فکر شلیک یک گلوله به سمت کشتی ایرانی را بکنید.
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    تام دمت گرم خوب گفتی البته خودشونم میدونن بخاطر این رییس جمهور عراقو امریکاییه فرستادند ایران تا موافقت ایرانو بگیرند
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    شهاب اماده پرواز بسوی عربستان
  • آماده شهادت ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    سران عربستان وبیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس سگ های دست آموز غرب و صهیونیست ها هستند وبدون اجازه آنها آب هم نمی خورند!!!!
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    ال سقوط رو با سجیل وشهاب با خاک یکسان میکنیم ما شیعیان ترسی از مرگ نداریم
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    واقعا متاسفم برای کرد نشین های عراق . حقش بود ایران در مقابل داعش از بارزانی حمایت نمی کرد تا الان اینطور روشو زیاد نکنه.
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    در قدرت نظامی ایران شکی نیست. در جنایت وهابیهای سعودی هم شکی نیست. در غیرت ایرانیها هم شکی نیست ولی آیا الان جنگ به صلاحه؟!!!!
  • ناشناس ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    روسیه چه متحد مسخره ای است؟دقت کنید تمام این پرو بازی های شیوخ عرب با حمایت آمریکاست که ناوهای خود را به حمایت از شیوخ اعزام کرده.ناوهای پوکیده ی روس ها که متحد ما هستند کجا تشریف دارند؟
  • حامد ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    نماز ظهرم توی قدس و نماز عصر هم توی رقه و موصل، اگر جرات دارین با ما شوخی کنید تا غیرت حیدری را به جهانیان نشون بدیم
  • حامد ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    به به
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    مگه عربستان موشک ضد کشتی تولید می کنه؟! واعجبا ترسیدیم
  • رضا خان ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    هههه اینقد از این ترسوهای داخلی بدم میاد کمتر bbcببین بابا
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    جنگنده هاشون بالا سرشند!
  • طاها ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    تا اخرین نفس ایستادیم
  • محمد ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    جان فدای ولی
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    اگر حماقتی بکنند گران براشون تموم میشه سلمانک تو مال این حرفا نیستی
  • مسعود ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    ای آل سعودوای اربابان وای نوکران آل سعودامثال داعش والقائده و...به قول امام خمینی(ره)ماکمربندهارامحکم بسته ایم وهمه جیزبرای عملیات آماده است.
  • reza ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    فکر نکن ..مطمن باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس