پنج شناور نظامی ایران در آب‌های خلیج‌فارس، در اطراف یک کشتی باری تحت پرچم سنگاپور، تیر اخطار شلیک کرده‌اند. عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان به این حادثه واکنش نشان داده است.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/2/25 به شرح زیر است:

عربستان شلیک نیروی دریایی دریایی ایران در اطراف کشتی سنگاپوری را محکوم کرد/ هیلاری برای اسرائیل، عالی است/ایران:

پنتاگون: کشتی‌های جنگی ایران کشتی نجات را اسکورت نمی‌کنند

خبرگزاری رویترز- وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بر اساس گزارشات به دست آمده از نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، هیچ یک از کشتی‌های عضو ناوگان دریایی نظامی ایران، کشتی باری راهی یمن را اسکورت نمی‌کنند.

شلیک اخطار نیروی دریایی ایران در اطراف کشتی سنگاپوری در خلیج‌فارس

سی‌ان‌ان- پنج شناور نظامی ایران در آب‌های خلیج‌فارس، در اطراف یک کشتی باری تحت پرچم سنگاپور، تیر اخطار شلیک کرده‌اند. در خبر سی‌ان‌ان به علت شلیک به آب‌های اطراف این کشتی باری اشاره‌ای نشده است. ان‌بی‌سی‌نیوز هم دقائقی بعد گزارشی تکمیلی منتشر کرد و گفت که کشتی مزبور، یک فروند نفت‌کش با نام آلپاین بوده و این شناورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده‌اند که در تنگه‌هرمز با آن روبرو شده‌اند. بر اساس این گزارش، شناورهای ایرانی از کشتی می‌خواهند که توقف کند و پس از امتناع ناخدای کشتی از عمل به فرامین نظامیان ایرانی، تیرهای اخطار شلیک می‌شود. رویترز هم به نقل از یک مقام ناشناس آمریکایی گفت که پس از این حادثه، شناورهای گارد شاحلی امارات به سمت کشتی سنگاپوری می‌روند و کشتی مزبور به سمت آب‌های امارات تغییر جهت می‌دهد.

کشتی سنگاپوری به یک سکوی نفتی ایران خسارت وارد کرده بود

رویترز- یک مقام آمریکایی به علت رویارویی دریایی نظامیان ایران و یک کشتی سنگاپوری اشاره کرده و گفته که کشتی سنگاپوری به خاطر تصادف با یک سکوی نفتی ایرانی به ایران بدهکار بوده است. این مقام آگاه و ناشناس گفته که نظامیان ایران قصد داشته‌اند کشتی مقروض را برای پرداخت بدهی خود، توقیف کنند.

واشنگتن: هیچ تبعه آمریکایی در کشتی سنگاپوری نبود

خبرگزاری فارس- جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این ادعای شبکه سی‌ان‌ان گفت که ما از گزارشهای خبری درباره این حادثه آگاه هستیم اما باید بگویم که این کشتی آمریکایی نبوده و هیچ تبعه آمریکایی در آن حضور نداشتند. وی با ادعای آنکه طیق خبرهای منتشر شده این کشتی در آبهای بین‌المللی مورد تیراندازی قرار گرفته تاکید کرد که ایران باید به قوانین مبتنی بر آزادی حمل و نقل در دریاها احترام بگذارد.

وزیر امور خارجه سعودی مدعی شد: شلیک به سمت کشتی سنگاپور، بر خلاف قوانین بین‌الملل است

توئیتر- عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان به حادثه شلیک اخطار نیروی دریایی ایران به سمت کشتی سنگاپوری واکنش نشان داده و آن را نقض فاحش حقوق‌ بین‌الملل خوانده است.

مجلس نمایندگان آمریکا هم طرح نظارت بر توافق هسته‌ای را تصویب کرد

خبرگزاری فارس- مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه طرح نظارت بر توافق هسته‌ای با ایران را با اکثریت قریب به اتفاق آرا تصویب کرد تا این طرح برای تبدیل شدن به قانون تنها به امضای باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیاز داشته باشد. طرح موسوم به قانون بازنگری توافق هسته‌ای ایران 2015 که امکان بررسی توافق احتمالی با ایران را به کنگره می‌دهد، با 400 رأی مثبت در برابر تنها 25 رأی منفی به تصویب رسید. این طرح هفته گذشته نیز پس از کش و قوس‌های فراوان با 98 رأی موافق در برابر تنها یک رأی مخالف، در سنا هم تصویب شده بود.

مأمور سابق موساد فاش کرد: درخواست بختیار از موساد برای ترور امام خمینی

پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت- یوسی آلفر یکی از مأموران سابق دستگاه امنیتی اسرائیل فاش کرده که شاپور بختیار، درخواست ترور امام خمینی را با موساد طرح کرده بوده است. وی مدعی شده که بختیار در ژانویه 1979 (دی و بهمن 1357) از مأموران موساد که در تهران مستقر بوده‌اند، درخواست کرده که امام خمینی را به قتل برسانند.

ایران تلاش کرده به صورت محرمانه تکنولوژی هسته‌ای خریداری کند

رویترز- پنل نظارت بر تحریمهای سازمان ملل مدعی شد که ایران به صورت محرمانه تلاش کرده تکنولوژی هسته‌ای خریداری کند. رویترز در گزارش خود مدعی شد که ایران با این اقدام تلاش کرده تحریم‌های سازمان ملل را دور بزند. ایران با همکاری یک شرکت آمریکایی مستقر در پراگ به دنبال خرید کمپرسور برای استفاده در صنایع هسته‌ای بوده است. ایران و شرکت هاودن قصد داشتند یک خریدار جعلی را به جای خریدار و استفاده کننده اصلی این کالا جا بزنند.

کشتی کمک‌رسانی ایران بیستم ماه جاری وارد بندر الحدیده یمن می‌شود

شبکه لبنانی المیادین- کشتی کمک‌رسانی ایرانی حامل کمک‌های مردمی برای یمن بیستم ماه جاری مه (30 اردیبهشت) وارد بندر الحدیده خواهد شد.

امیر قطر: شورای همکاری از توافق هسته‌ای ایران استقبال می‌کند

وبگاه خبری ایلاف- شیخ تمیم بن حمد امیر قطر در کنفرانس کمپ دیوید که پنجشنبه به پایان رسید اعلام کرد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امیدوارند که توافق با ایران عاملی اساسی در ثبات منطقه باشد.

عربستان شلیک نیروی دریایی دریایی ایران در اطراف کشتی سنگاپوری را محکوم کرد/ هیلاری برای اسرائیل، عالی است/فلسطین:

افزایش مجروحان انفجار غزه به 61 نفر

الرساله- پنجشنبه شب یکی از موشک‌های باقی مانده رژیم صهیونیستی (از جنگ اخیر غزه) در یکی از پایگاه‌های القسام شاخه نظامی جنب مقاومت اسلامی فلسطین حماس منفجر شد که در پی آن 61 نفر زخمی شدند. زخمی شدگان 21 کودک، 20 زن و 20 مرد هستند.

کابینه نتانیاهو بدون وزیر خارجه

توئیتر- در کابینه جدید نتانیاهو، قرار است تزیپی هوتوولی هم حزبی وی در کادیما به عنوان قائم مقام و معاون وزیر خارجه این رژیم فعالیت کند. در کابینه جدید نتانیاهو،‌ قرار است خود وی مسئولیت وزارت خارجه را برعهده داشته باشد. البته نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس تزیپی هوتوولی که از نمایندگان تندرو در پارلمان این رژیم است را به عنوان قائم مقام و معاون وزیر خارجه تعیین کرده است.

مراسم تحلیف کابینه جدید رژیم صهیونیستی

پایگاه صهیونیستی تایمز- کابینه جدید رژیم صهیونیستی به رهبری نتانیاهو مراسم تحلیف و سوگند را در پارلمان این رژیم برگزار کرد.

به گزارش مراسم سوگند کابینه جدید رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو در پارلمان این رژیم در حال برگزاری است.

رای شکننده کنست صهیونیستی به کابینه جدید نتانیاهو

هاآرتص- پارلمان رژیم صهیونیستی با ٦١ رای موافق در برابر ٥٩ رای مخالف، به کابینه جدید بنیامین نتانیاهو رای اعتماد داد. این سومین کابینه مداوم نخست وزیری برای بنیامین نتانیاهو است که از سال 2009 پس از پایان جنگ 22 روزه غزه تشکیل می شود و در دو دوره قبلی همواره بدون آنکه ماموریت چهارساله خود را براساس قانون این رژیم به پایان برساند مجبور به انحلال پارلمان و متعاقب آن فروپاشی کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

اسرائیلی‌ها قصد دارند توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را بپذیرند

روزنامه یدیعوت آحارانوت- منابع وزارت خارجه اسرائیل مدعی شد که تل آویو به این نتیجه رسیده است که توافق هسته ای ایران و ۱+۵ را بپذیرد. ارزیابی‌های وزارت خارجه اسرائیل، سازمانهای اطلاعاتی و آیپک نشان می‌دهد که کنگره نمی‌تواند توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ را متوقف کند بنابراین زمان آن رسیده است که تغییر رویکرد بدهیم.

آمریکا به رهبری هیلاری کلینتون برای اسرائیل بسیار عالی خواهد بود

روزنامه جروزالم‌پست- هائیم سابان میلیاردر آمریکایی یهودی که از هیلاری کلینتون در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا پشتیبانی مالی می‌کند، ریاست جمهوری وی را برای اسراییل فرصتی بسیار خوب برشمرد. وی ابراز داشت که ایالات متحده به رهبری هیلاری کلینتون برای اسرائیل عالی خواهد بود. هنوز مانده تا جزییات مواضع (هیلاری) کلینتون را ببینیم با این حال یک چیز را می‌دانم: هیلاری برای اسراییل عالی خواهد بود.

عربستان شلیک نیروی دریایی دریایی ایران در اطراف کشتی سنگاپوری را محکوم کرد/ هیلاری برای اسرائیل، عالی است/یمن:

گفت‌وگوهای یمن، در کشوری به جز عربستان و یمن برگزار خواهد شد

خبرگزاری تاس روسیه- استیفان دوجاریک سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که گفت‌وگوهای یمن در کشوری به جز عربستان و یمن برگزار خواهد شد. این نشست در کشور ثالثی به جز عربستان و یمن برگزار خواهد شد و زمان این نشست هنوز مشخص نیست.

ریاض به یمنی‌های ساکن عربستان آموزش نظامی می‌دهد

وبگاه خبری الخلیج أونلاین- عربستان سعودی که در پی حمله زمینی به یمن است این بار دست به دامان یمنی‌هایی شد که در عربستان حضور دارند. مقامات عربستان سعودی قصد دارند در یکی از گذرگاه‌های مرزی این کشور، اردوگاه‌های آموزشی برپا کند. عربستان مدعی است که هدفش از برپایی این اردوگاه‌ها، آموزش یمنی‌هایی است که در خاک این کشور حضور دارند تا در برابر نیروهای انصار الله و عناصر علی عبد الله صالح رئیس جمهور پیشین این کشور ایستادگی کنند.

عربستان شلیک نیروی دریایی دریایی ایران در اطراف کشتی سنگاپوری را محکوم کرد/ هیلاری برای اسرائیل، عالی است/لبنان:

سید حسن نصرالله روز شنبه سخنرانی می‌کند

شبکه المیادین- سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان شنبه شب ساعت ۲۲ به وقت تهران سخنرانی خواهد داشت و در مورد تحولات منطقه به ویژه درگیری‌های منطقه القلمون سوریه صحبت خواهد کرد. وی در سخنرانی پیشین خود گفته بود، عملیات القلمون هنوز شروع نشده و در صورت آغاز این عملیات، اثرات آن خود را بر معادلات منطقه تحمیل خواهد کرد.

عون پیشنهاد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مردمی مستقیم و دو مرحله‌ای را داد

النشره- میشل عون رئیس ائتلاف تغییر و اصلاح لبنان پیشنهاد کرد رئیس‌جمهور این کشور از طریق مردم و طی دو مرحله انتخاب شود. عون در سخنانی اعلام کرد برای برون‌رفت از بحران فعلی 4 راه‌حل وجود دارد: برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در دو مرحله مسیحی و ملی، برگزاری استفتاء مردمی بر این اساس که هر کسی که ملت انتخاب کرد پارلمان نیز به آن رأی دهد، انتخاب میان رهبران مسیحی دارای نمایندگی بیشتر و چهارم انتخابات پارلمان قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری. پارلمان لبنان تا کنون بیش از 20 بار تلاش کرده با تشکیل جلسه‌ای رئیس‌جمهور این کشور را انتخاب کند اما ناکام مانده است.

تسلط حزب‌الله بر ۸۰ درصد از پایگاه‌های جبهه النصره در القلمون

شبکه المیادین- حزب‌الله لبنان در درگیری‌های منطقه القلمون تا کنون توانسته بر 80 درصد پایگاه‌های تروریست‌های جبهه النصره تسلط یابد. تا کنون ۳۳۰ کیلومتر از منطقه القلمون در لبنان و سوریه آزاد شده که ۵۶ کیلومتر آن در خاک لبنان و ۲۷۴ کیلومتر آن در سوریه قرار دارد و نیروهای مقاومت توانستند حوالی ۴۰ پایگاه تروریست‌ها را تحت تسلط خود در آورند.

عربستان شلیک نیروی دریایی دریایی ایران در اطراف کشتی سنگاپوری را محکوم کرد/ هیلاری برای اسرائیل، عالی است/عراق:

مرجعیت عراق رخدادهای منطقه الاعظمیه را محکوم کرد

شبکه خبری السومریه نیوز عراق- چندین عنصر مسلح ناشناس پنجشنبه (24 اردیبهشت) ساختمان سرمایه‌گذاری اوقاف اهل تسنن و 5 منزل را در اعظمیه واقع در شمال بغداد به آتش‌کشیده‌اند. این اقدام از سوی مقامات عراقی، یک توطئه برای ایجاد تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن عراق قلمداد شد و مقامات مسئول عراقی در اظهاراتی جداگانه این اقدام را محکوم و از آن برائت جستند. شیخ عبد المهدی الکربلائی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا رخدادهای الاعظمیه را محکوم کرد. نماینده مرجعیت دینی در عراق در رابطه با رخدادهای الاعظمیه خواست که با این رخدادها با آگاهی و حکمت برخورد شود.

عربستان شلیک نیروی دریایی دریایی ایران در اطراف کشتی سنگاپوری را محکوم کرد/ هیلاری برای اسرائیل، عالی است/نپال:

۱۱۷ کشته و بیش از ۲ هزار زخمی در پی آخرین زمین‌لرزه در نپال

خبرگزاری شینهوا- بنابر آخرین آماری که پلیس نپال منتشر کرد، شمار قربانیان زمین‌لرزه‌ای که روز سه شنبه نپال را لرزاند به 117 نفر رسید و حدود 2 هزار و 760 نفر هم زخمی شدند. آمارها حاکمی از آن است که زمین‌لرزه‌های اخیر در نپال تاکنون بیش از 8 هزار و200 کشته و 17 هزار زخمی بر جای گذاشته است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    به یاری الهی باید بعد از سالها تقویت بنیه نظامی و صبر انقلابی قدرت واقعی جمهوری اسلامی خصوصا در خلیج فارس نشان داده شود تا احدی هوس چپ نگاه کردن به داشته های ما نکند من صمیمانه برای قوت قلب این عزیزان دعا می کنم
  • ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    عادل جبیر برو حقوق بین الملل رو واسه تجاوز به یمن یه بار دیگه بخون ببین حقوق بین الملل رو نقض کردید هنوز زن ها توی عربستان حق رانندگی ندارن حقوق پایه بشر توی عربستان رعایت نمیشه اونا رو رعایت کنید بعد زر بزنید زن ها توی عربستان حق رانندگی ندارن زن ها توی عربستان شناسنامه ندارن توی عربستان رای گیری وجود نداره شیعیان در عربستان نماینده ای ندارن توی مکه مسجدی برای شیعیان وجود نداره کسی حق اعتراض در عربستان نداره یک وبلاگ نویس رو اعدام کردید آل سقوط نجس
  • موشک خان ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    " آمریکا به رهبری هیلاری کلینتون برای اسرائیل بسیار عالی خواهد بود " این زن آدم خطرناکیه از من گفتن
  • مسعود ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    این دیگه ازطنزهای روزگاره که رژیم جاهلیت وقرون وسطائی آل سعودایران رابه دلیل نقض حقوق بشرمحکوم کنه،رژیمی که نه انتخاباتی داره،نه آزادی درش هست،ورژیمی کاملاخونریزووحشی.
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    بمباران یک ملت یک کشور حتی مدارس منازلشان نقض حقوق بشری نیست ولی امداد رسانی به مردم مظلوم ویا طلب از شرکت گردن کلفت بدهی دار چرا؟تف به شرفت عربستان وهابی نوکر اجنوی تف تف تف تف
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    بخاطر این که اسرائیل هر چه بخواهد با خر کردن هیلاری میتواند به آن دست یابد
  • پسر ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    صدا سیما چرا شبکه العالم حذف کرد بعداز امدن شبکه های مزخرف نسیم و افق شبکه العالم حذف شد من سخنرانی های سید حسن نصرالله از العالم نگاه میکردم الان دیگه نمیشه مجبورم برم ماهواره بخرم .همه پیشرفت میکنن صدا سیما پسرفت
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    عرب بد ال سععودی
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    خدایا نگاه کن کیا دم از حقوق بین الملل می زنند شبانه روز دارن یمن رو بمب باران می کنن حالا ما می خواهیم پول دکل نفتی مون رو زنده بکنیم شدیم متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس