کد خبر 415390
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

یک افسر سابق سیا که در مورد افشای طرح محرمانه سازمان سیا برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران محکوم شده بود، احتمالا با مجازات حبس طولانی مدت مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، یک افسر سابق سازمان سیا که به افشای جزئیات مأموریت محرمانه این سازمان برای جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران محکوم شده بود، در تلاش برای اعمال تخفیف در مجازات خود قرار است آخرین دفاع را از خود کند.

پیشتر قرار بود که براساس برنامه‌ریزی‌ها حکم مجازات جفری استرلینگ عصر روز دوشنبه در دادگاه فدرال شهر الکساندریا اعلام مشود.

در ماجرای این محکومیت و بر اساس قانون مجازات جاسوسی، دادستان خواستار صدور 20 سال حبس برای وی شده بود. هیئت منصفه وی را در فقره اتهام ارائه اطلاعاتی به یک خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز در مورد یک برنامه محرمانه برای فریب دادن دولت ایران از طریق انتقال طرح‌های معیوب هسته‌ای از طریق یک واسطه روسی، مجرم شناخت.

دادستان‌ها خواهان صدور یک حکم سنگین علیه بودند، اما وکلای مدافع وی اعلام کرده‌اند که مجازات وی باید متناسب با حکم صادره علیه دیوید پترائوس، مدیر سابق سازمان سیا باشد که در زمینه ارائه پرونده‌های محرمانه به معشوقه و نویسنده زندگی‌نامه خود مجرم شناخته شد. پترائوس ماه گذشته شامل عفو مشروط شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس