کد خبر 1144166
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
حمله پولیساریو به مواضع نظامی مغرب

«جبهه پولیساریو» یکشنبه شب از گلوله باران مواضع نظامی مغرب در طول نوار حد فاصل در مناطق تحت کنترل دو طرف خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری الجزیره، جبهه پولیساریو اعلام کرد که مواضع نظامی مغرب در طول نوار مرزی حد فاصل میان مناطق تحت کنترل دو طرف را گلوله باران کرده است.

ابراهیم غالی دبیرکل جبهه پولیساریو روز شنبه از لغو توافق آتش‌بس این گروه با مغرب خبر داد.

به گزارش شبکه خبری روسیاالیوم به نقل از خبرگزاری رسمی صحرای غربی، رهبر جدایی طلب جبهه پولیساریو در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر به توافق آتش‌بس با مغرب که در سال ۱۹۹۱ از سوی سازمان ملل اعلام شده بود، پایبند نیست.

طبق این بیانیه، مغرب با انجام عملیات نظامی علیه جبهه پولیساریو در منطقه کرکرات واقع در جنوب صحرای غربی توافق آتش‌بس را نقض کرده است.

غالی در ادامه خواستار اتخاذ اقدامات و تدابیر لازم برای اعلام حالت جنگی شد.

جبهه پولیساریو پیشتر نیز تهدید کرده بود که اگر دولت مغرب نیروهای نظامی یا شهروندان را به منطقه عاری از سلاح الکرکرات در مرزهای مشترک موریتانی و صحرای غربی اعزام کند، توافقنامه آتش بس این منطقه را لغو می کند.

صحرای غربی منطقه‌ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب که غنی از ماهی و فسفات است و از زمان پایان استعمار اسپانیا در سال ۱۹۷۴ میلادی در معرض حملات مغرب قرار داشته است. جبهه پولیساریو برای دستیابی به استقلال این منطقه تلاش می‌کند. 

تلاش‌های سازمان ملل برای ایجاد توافق بین مغرب و جبهه پولیساریو  به طور مکرر ناکام مانده است، اما این سازمان در سال ۱۹۹۱ موفق شد بین آن‌ها آتش بس برقرار کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    طرح پروفسور برنارد لوئیس مبنی بر تجزیه مغرب و استقلال صحرای غربی دارد اجرایی می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس