تجربه بی‌سابقه تولید برنامه کودک در خارج از کشور، بازداشت سه نفر از عوامل برخورد دو قطار مسافربری در سمنان و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری‌ شنبه 6 آذر ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 


پس‌ازآنکه بیانیه روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس قرائت شد ابهاماتی پیرامون تعداد امضاها مطرح شد؛ و این شبهات نیز بر این اساس مطرح شده است که در آئین‌نامۀ داخلی مجلس قاعده‌ای برای قرائت بیانیه در صحن علنی وجود دارد.
 

دادستان سمنان از بازداشت سه نفر از عوامل برخورد دو قطار مسافربری در سمنان خبر داد. 
 

در سال پایانی دولتِ روحانی دیگر نه فقط برای اهل فن بلکه حتی برای عامه مردم هم دلایل واکنش‌های هیستریکی چون نامه مایه شرمساری برای لغو یک سخنرانی و اقداماتی از این دست روشن است، تاکتیکی که دولت به سفارش برخی مشاوران از سال نخست و برای به حاشیه بردن مسائل اصلی از آن استفاده کرده است. 
 

تعداد امضاهای نمایندگان متقاضی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به علت سوءمدیریت که موجب حادثه مرگبار ریلی در خط آهن تبریز ـ مشهد شد به ۵۰ رسید. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

یکی از همکاران رسانه‌های ضدایرانی در دبیرخانه جشنواره جهانی فیلم فجر حضور یافت!
 

میل به داشتن فرزند بیشتر در میان برخی از چهره‌های مشهور هالیوود مشهود است. برخی از این بازیگران اما فرزندان بسیاری داشته‌اند و البته جالب اینکه علاوه بر این که فرزندان زیادی داشتند، بازهم فرزندخوانده‌هایی را به جمع خانواده خود اضافه کرده‌اند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 

خواننده آهنگ های انقلابی گفت: در بخش بسیج تمامی ارگان هایی که کار کردم، عضویت داشتم.
 

پروژه‌های تلویزیونی «لبیک» و «من امام حسین(ع) را دوست دارم» پس از ۱۳ روز و با تولید ۲۲۰۰ دقیقه برنامه زنده و تولیدی پایان یافت.
 
اقتصاد
 

یک مقام مسئول با اشاره به مذاکرات ایران و اسپانیا برای بازگشایی خط جدید اعتباری برای توسعه صنعت پتروشیمی، سه محور همکاری جدید با غول پتروشیمی دانمارک را تشریح کرد.
 

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال ۱۳۹۵، به ۱۲.۵ هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۱.۲ و ۴.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 
 

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به عدم رعایت سه‌جانبه‌گرایی در تصمیمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون اصلاح قانون کار درباره پشت پرده برخی تصمیمات گفت: حرف از سه‌جانبه‌گرایی در دولت زده می‌شود، اما پشت پرده اقدامات نمایانگر موضوع دیگری است. 
 

آنچه در زیر می‌آید قیمت روز برخی از خودروهای صفر تولیدی شرکت سایپا و سایر شرکت های وابسته در سطح بازار تهران است که ممکن است تا 5 درصد در مناطق مختلف تهران دارای نوسان باشد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
جهان
 

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: عربستان تلاش می‌کند که به صورت صوری توافق مسقط را اجرا کند، زیرا نقشه راه اخیر مورد خوشایند این کشور نیست و از سوی آمریکا تحریک می‌شود.
 

اسماعیل الیاهو خاخام نژادپرست صهیونیست در صفحه خود در شبکه های اجتماعی نوشت: به دلیل آن که عرب ها عاملان آتش سوزی هستند، سوزاندن آنها نه تنها جایز بلکه واجب است. 
 

دو سال از محاصره شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور در شرق سوریه به دست داعش می‌گذرد. «ام باسل» که یک زن 50 ساله است با حسرت تمام می‌گوید: «آنان (عناصر داعش) انسانیت ندارند. ما را گرسنه نگه داشته‌اند..»
 

در اولین واکنش آمریکایی‌ها به خبر درگذشت رهبر انقلاب گوبا، دو عضو کنگره آمریکا واکنش تند و زننده‌ای به خبر فوت فیدل کاسترو نشان دادند. 
 
 
ورزش
 

دلیل حضور مهاجم ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد.
 

در حالی که دوباشگاه بزرگ و محبوب پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس با چالش‌ها و محدودیت‌های بسیاری در درآمدزایی مواجه هستند.
 

مدافع تیم تراکتورسازی شرایط سختی را تجربه می کند؛ مصدومیت کهنه امانش را بریده؛ حالا به نظر می رسد او مجبور به خداحافظی از فوتبال شود. 
 

پپ گواردیولا که قبلا در کنفرانس خبری مورینیو را "رئیس لعنتی" خوانده بود، به خوبی می‌داند در اتاقی پر از خبرنگار چگونه رفتار کند. 
 
 
جامعه
 

نماینده مردم سردشت‌ و پیرانشهر با یادآوری تعهد وزارت بهداشت برای پرداخت هزینه درمان دانش آموزان شین آبادی به مبلغ سالانه یک میلیارد تومان به بیمارستان مربوطه، گفت: پیگیر تاخیر صورت گرفته هستم.
 

معاون عمرانی وزیر کشور می گوید دولت برنامه ای برای خریداری اتوبوس ندارد این در حالی است که نیمی از ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده است. 
 

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به رشد و توسعه محتوای مذهبی و دینی در فضای مجازی گفت: هم اکنون محتوای مذهبی رتبه پنجم تولید محتوا را در کانالهای تلگرام به خود اختصاص داده است. 
 

خواستگار جوان پس ازشنیدن پاسخ منفی از پدر دختر، به دانشگاه محل تحصیل دختر جوان در مرکز تهران رفت و با ضربات چاقو او را در سر کلاس مجروح کرد. اما قبل از فرار توسط نیروهای حراست دانشگاه دستگیر و به پلیس سپرده شد. 
 
 
دفاع و امنیت
 

در جریان اما و اگرها برای تداوم اجرای قانون خرید جریمه سربازی مشمولان غایب در سال آِینده، آخرین اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که با تصویب هیات دولت تبصره مربوطه در لایحه بودجه ۱۳۹۶ نیز گنجانده شد و غائبان می توانند برای معافیت اقدام کنند.
 

امیر دریادار افشین رضایی حداد از تاکید و توجه ویژه رهبر انقلاب نسبت به خزر خبرداد و اینکه چگونه حتی حاضر بودند با تکه تکه کردن شناورها در جنوب و حمل آنها به شمال در آنجا هم ناو داشته باشیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    خوب بید مشرق
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    موافق ام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس