واکنش کمالوندی به سخنان مشاور ترامپ درباره برجام، دو ایرانی در جمع 10 فوتبالیست برتر تاریخ آسیا و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری دوشنبه 24 آبان ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از وزیر اقتصاد این سؤال را دارم که منظور او از حدود قانون و موازین شرعی چه بوده و این وجوه باید با استناد به کدام قانون به حسابهای شخصی ریخته شود.
 

آیت الله آملی لاریجانی گفت: شرط اصلی آغاز گفت‌وگوهای حقوق بشری با غرب پرسشگری طرفینی است و اینگونه نیست که تنها طرف غربی، پرسشگر باشد و ما در مقام پاسخ و دفاع برآییم. 
 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریت طرح حفظ کارت سوخت موافقت کردند. 
 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان به سخنان اخیر مشاور ترامپ که عنوان کرده بود رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در نظر دارد در برجام تغییراتی را انجام دهد واکنش نشان داد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

«نفس» یک فیلم مستقل است. فیلم، زنانه هست اما از آلودگی به اطوارهای فمنیستی در امان مانده است. این فیلم جهت شرکت در مسابقه تهیه خوراک «زن آزاری» برای محافل از ما بهتران ساخته نشده است.
 

شام می‌خورند و تمام‌، درست است که این الگوی رایج برنامه است اما واقعا مردم نسبت به این حجم تکرار، خسته نشده‌اند؟‌ این همه تکرار طی این همه سال، هنوز هم برای مردم جذابیت دارد؟ 
 

مستند جنجالی «شب‌نامه» که در هفته گذشته با استقبال خوب دانشجویان روبرو شده، این‌بار در دانشگاه علامه اکران می‌شود. 
 

«جکی چان» بازیگر سرشناس فیلم‌های اکشن پس از پنج دهه حضور چشمگیر در سینما و بازی در بیش از ۲۰۰ فیلم، به پاس یک عمر دستاورد هنری جایزه اسکار افتخاری گرفت. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
اقتصاد
 
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه قیمت 40 دلاری قیمت نفت در بودجه 96 منطقی است، تصریح کرد: 10 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده به کشور بازگشته اما وضعیت آن مشخص نیست.
 

ايجاد حوضچه‌هاي پرورش ماهي در كنار زمين هاي كشاورزي يكي از راهكارهاي بهينه براي توليد آبزيان مفيد و پرفروش است. با توجه به اينكه بسياري از زمين هاي كشاورزي از سهميه آب برخوردار هستند مي‌توان با ساخت استخر يا حوضچه‌هايي در مسير آب به آساني كسب و كار پرورش آبزيان را پايه گذاري كرد. 
 

با نظر هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران، حسن قالیباف اصل برای دو سال دیگر در سمت مدیر عامل این شرکت ابقاء شد.
 
 

هنگام خرید خانه، ملک یا ساختمان نکات بسیار مهمی وجود دارد که با توجه به این موارد می‌توان انتخاب بهتری انجام داد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 

جهان
 

گزینه احتمالی رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای تصدی پست وزارت امور خارجه از لزوم لغو برجام خبر داد.
 

گروه تروریستی داعش پس از متحمل شدن ضربه‌هایی سنگین به‌ویژه در عراق، تاکتیک جدیدی را در پیش گرفته است. 
 

رئیس جمهور منتحب آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس به سوالات مختلف به غیر از سوالات درباره مسائل سیاست خارجی پاسخ داد. 
 

'مولود چاوش اوغلو ' وزیرامور خارجه ترکیه به سخنان 'مارتین شولز' رئیس پارلمان اروپا که گفته است در صورت بازگشت مجازات اعدام، ترکیه با تحریم اقتصادی روبرو خواهد شد، به شدت واکنش نشان داد و با متهم کردن او به دو رویی، گفت: هر کاری از دستش می آید انجام دهد. 
 
 
ورزش
 

سایت روزنامه اماراتی «360 اسپورت» در گزارشی اقدام به معرفی 10 فوتبالیست برتر تاریخ قاره آسیا کرده که در این بین کشورمان دو نماینده به نام‌های علی دایی و جواد نکونام دارد.
 

سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارزیابی دیدار تیم ملی فوتبال ایران و سوریه در هفته پنچم انتخابی جام جهانی 2018، پیش‌بینی کرد که ایران با پیروزی پرگل این بازی را پشت سر بگذارد. 
 

باشگاه ذوب آهن از باشگاه پرسپولیس به دلیل پرداخت نکردن مالیات مهاجم هندوراسی شکایت می‌کند. 
 

پس از عملکرد سوشا مکانی در نروژ حالا پیشنهادی جدید برای دروازه‌بان دیگر ایرانی از فوتبال اسکاندیناوی رسیده است و تیمی از لیگ سوئد خواهان به خدمت گرفتن دروازه‌بان صبای قم است. 
 
جامعه
 

این روزها که مردم برای ششمین روز متوالی در هوای بشدت آلوده نفس می‌کشند خانم رئیس ترجیح داد به جای تدبیر برای حل مشکل آلودگی هوا به مراکش سفر کند.
 

پس از انفجار مرموز ده‌ها باتری گوشی نوت 7 سامسونگ، حالا یک گوشی آیفون 7 پلاس پس از زمین خوردن منفجر شده است. 
 

شهردار تهران با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود از دولت خواست که در اجرای سیاست‌هایی که منجر به کاهش آلودگی می‌شود گام جدی بردارد. 
 

روز دوشنبه، 24 آبان، «ماه» در وضعیت بدر و به نزدیکترین فاصله با زمین قرار می‌گیرد که موجب می‌شود درخشان‌تر و بزرگتر دیده شود؛ در صورتی که رصدگران رصد این پدیده را از دست دهند، باید تا سال 2034 منتظر بمانند. 
 
 
دفاع و امنیت
 

وزیر دفاع گفت: ارتقاء روابط و همکاری های دفاعی - نظامی بلند مدت با چین از اولویت های اصلی دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.
 

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه هوایی و هوافضا در هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران که از تاریخ 26 آبان ماه سال جاری به مدت 4 روز در جزیره کیش برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته خواهد شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    خانم ابتکار خوزستان رو خاک گرفت تهران رفت کنسرت حالا خاک به تهران اومده ایشون تشریف بردن مراکش به این میگن مدیر کار آمد
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    حمایت از ابتکار لکه نگی بر مدیریت کشوری روحانی است
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    جای ابتکار بودم خودم استعفا می دادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس