به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری‌ شنبه 13 آذر ماه به شرح زیر است:

 سیاست
 

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از طرح سؤال نمایندگان از ظریف درباره عدم پیش‌بینی تمهیدات لازم درقبال کارشکنی‌های آمریکا در برجام خبر داد.
 

افکار عمومی و رسانه‌های کشور در حالی با تمدید تحریم‌های ایران در مجلس سنای آمریکا از «نقض برجام» سخن می‌گویند که هنوز معلوم نیست ستاد برجام هم همین احساس را داشته باشد! 
 

سخنگوی سابق وزارت خارجه گفت: بر اساس برجام، ما با طرف مقابل خود که به واقع آمریکایی‌ها هستند و بقیه خیلی نقش آنچنانی نداشتند، توافق کردیم و قرار بود تحریم های جدیدی را وضع نکنند و اگر وضع کنند لغو برجام خواهد بود و الان آمریکا این کار را می‌کند. 
 
 
معاون نظارت دیوان عالی کشور از تایید حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی خبر داد.
 
 
فرهنگ و هنر
 

محمدحسین لطیفی به جمع بازیگران سریال «پیکسل» پیوست تا برای نخستین بار بازیگری را با حضور در این پروژه تجربه کند.
 

«دورهمی» امشب با حضور لادن مستوفی روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

کتاب هنری (آرت‌بوک) فیلم سینمایی «بادیگارد» چندی قبل به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی شد. اثری که شاید به نوعی نخستین نمونه داخلی چنین پروژه‌ای باشد. 
 
 
تهیه کننده فیلم «دریاچه ماهی» گفت: فیلمبرداری اثر از مرز 50 درصد گذشته و مرحله تولید ادامه دارد. «دریاچه ماهی» روایت یک زن از شهدای غواص است. 
 
 
اقتصاد
 

رئیس کل بیمه مرکزی تا اینجای کار نتوانسته تکلیف اعضای هیات عامل متخلف را روشن سازد و برای صنعت بیمه هم نسخه درمان گری ارایه نکرده، موضوعی که به راحتی از اذهان پاک نمی شود، بنابراین همتی باید خود را برای پرسش هایی در این خصوص که در آینده گریبان او را می گیردآماده سازد.
 

در طول روزهای گذشته به دنبال اطلاع رسانی یکی از سایت‌های خارجی مبنی بر ثبت نهایی یک فروند ایرباس ۳۲۱ به نام ایران‌ایر، ورود این هواپیما به ایران قطعی شده و می‌توان در آینده‌ای نزدیک در انتظار ورود آن باقی ماند. موضوعی که به نظر می‌رسد در کنار این ثبت بین‌المللی دو شرط قطعی دیگر نیز خواهد داشت. 
 

وزارت کشاورزی ارمنستان اعلام کرد، این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۲۱۷۹ تن گوشت گوساله به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به سال قبل بیش از ۳ برابر شده است. 
 

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده خانه ویلایی در مناطق 22گانه شهری تهران طی آذر ماه 95 است. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
 جهان
 

یک مقام ارشد امنیتی اروپا روز جمعه هشدار داد که گروه تروریستی داعش بار دیگر به اروپا حمله خواهد کرد و احتمالا از خودروهای بمب‌گذاری شده، جنگ شیمیایی و سایبری استفاده خواهد کرد.
 

یک کارشناس سازمان ملل اعلام کرد که تدابیر اتخاذ شده در ترکیه پس از کودتای نظامی نافرجام ۱۵ جولای موجب ایجاد "فضای منجر به شکنجه" شده است. 
 

سفیر ایران در کنیا گفت: سفارت ایران در نایروبی به جد پیگیر آزاد شدن دو وکیل ایرانی زندانی در کنیاست و امیدواریم روند رسیدگی به این رویداد تحت تاثیر خبرسازی های بدخواهان قرار نگیرد. 
 

عبدالله المحيسني از سركردگان ارشد گروه تروريستي جيش الفتح به شكست در شرق شهر حلب و ريف دمشق و پيشروي ارتش سوريه و هم پيمانانش اذعان كرد. 
 
 
ورزش
 

ستاره ایرانی تیم آلکمار که در صفحات مجازی پربیننده‌ترین عکس‌ها را به نام خود ثبت کرده محبوب‌ترین فرد این تیم شناخته شده است.
 

مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: برخی‌ها هوادار تراکتورسازی نیستند، بلکه تماشاچی بوده و دنبال چیزهای دیگری هستند. 
 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس نگران وضعیت داوری برای دیدارهای تیمش است و از کمیته داوران خواست داوران جوان را برای قضاوت دیدارهای سرخپوشان انتخاب نکند. 
 

رئال مادرید در 26 بازی آخرش مقابل بارسلونا 11 کارت قرمز دریافت کرده است که 4 تای آن به سرخیو راموس داده شده است. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
 جامعه
 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در 24 ساعت گذشته یک هزار نفر در خوزستان به علت تنگی نفس به دنبال بارندگی به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه مراجعه کردند.
 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: با وجود فشارهایی که به لحاظ تروریستی در سطح منطقه مطرح است تاکنون هیچ اتفاق ناگواری در این رابطه در مترو تهران صورت نگرفته است.
 

اواسط زمستان هر سال، زمان تعیین نرخ سالانه‌ی هتل‌ها است؛ موضوعی که اغلب محل اختلاف هتلداران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و پیامدهای آن مردم را درگیر کرده است. 
 

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی معوق تا پایان سال 94 پایان آذرماه به اتمام می‌رسد. 
 
 
دفاع و امنیت
 

رییس سازمان تحقیقات و جهادخودکفایی نداجا گفت: سامانه کنترل آتش ثامن قابلیت رهگیری همزمان 5 هدف دریایی و یک هدف هوایی را داشته و قادر است با انتخاب سلاح مورد نظر اهداف رهگیری شده را منهدم کند.
 

یک مقام ارشد صنعت فضایی روسیه به اتهام ارتکاب تخلف مالی و سوءاستفاده از موقعیت کاری خود با حکم دادگاه مسکو بازداشت و روانه زندان شد. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس