لمپن‌ها و خزها در جستجوی فالوئر هستند؟!، بازگشت امید به تمرین پرسپولیس، ماجرای جلب و احضاریه «محمود صادقی» از زبان خودش و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری‌ سه‌شنبه 9 آذر ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

عضو هیات رئیسه مجلس آخرین خبرها در مورد استیضاح وزرای اقتصاد، نیرو، علوم و راه و شهرسازی را تشریح کرد.
 

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تماس تلفنی وزیر راه و عذرخواهی وی بابت اظهاراتش در خصوص برخورد دو قطار، گفت:‌ این عذرخواهی به موضوع استیضاح ربطی ندارد و استیضاح به قوت خود باقی است. 
 

اسناد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد مقامات دولت یازدهم عجله زیاد برای انعقاد برجام داشته‌اند و اکنون وقت بیان علت آن همه تعجیل و شتاب بی‌نتیجه فرا رسیده است. 
 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وکیلش امروز به داداسرا می‌رود، گفت: آقای پزشکیان من را از رفتن به دادسرا منع کرد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

ماجرای حضور محسن چاوشی در «سنتوری‌۲» (سنتوری مرد پائیزی) همچنان یکی از موضوعات حاشیه‌ای موسیقی است.
 

علوی گفت: قصد دارم کتابی از خاطراتم در سریال «معمای شاه» و تجربه خودم از تاریخ معاصر را منتشر کنم. تجربه‌ای که بیش از چهار سال است و شاید روزانه بیش از ۱۸ ساعت را عملاً در کاخ‌ها زندگی می‌کردیم و وقتی شب به خانه برمی‌گشتم احساس می‌کردم خانه‌ام برایم کوچک است. 
 

اکران مردمی فیلم‌های جشنواره عمار در سراسر کشور اعم از شهرها و روستاهای دور و نزدیک و در محل‌های متنوع مثل مسجد، پایگاه بسیج، دانشگاه، مدرسه، پارک و… که توسط فعالان مردمی از اقشار مختلف صورت می‌گیرد، یکی از ویژگی‌های این جشنواره است. 
 

شبکه های اجتماعی در سال‌های اخیر شاهد ظهور پدیده‌های ناشناخته‌ای هستند که شهرتشان را با چیزهای عجیب و غریب به کسب کرده‌اند و بعضی‌هایشان حتی از این طریق نان می‌خورند. 
 
 
اقتصاد
 

واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) در گزارشی با عنوان «هزینه زندگی جهانی» به رتبه بندی شهرهای جهان از نظر ارزان یا گران بودن هزینه زندگی در آنها پرداخته است.
 

تولید انواع خودرو در شرکت ایران خودرو در آبان ماه امسال ۶۱ هزار و ۹۴۶ دستگاه و تولید شرکت سایپا ۵۶ هزار و ۱۵۷ دستگاه اعلام شده است. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تحولات بازار میوه سبزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: قیمت پرتقال شمال و گوجه فرنگی در بازار کاهش یافته است.
 

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که طرح مسکن قسطی فقط یک ایده بود که از طرف کانون انبوه‌سازان مطرح شد، گفت:‌ این طرح ساماندهی نشد و نه این‌که برنامه‌ریزی برای آن صورت گرفت به همین دلیل انجمن انبوه‌سازان تهران وارد این موضوع نشده است.
 
 
جهان
 


شمارش معکوس برای پایان بحران در دومین شهر بزرگ سوریه آغاز شده است. همزمان با بخش شرقی محلات شهر حلب که در حال پاکسازی است، حرکت ارتش در غرب شهر نیز امروز آغاز شد.
 

یک روزنامه عرب‌زبان از اعترافات یک عنصر تکفیری درباره همکاری افسران سعودی با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن حزب الله لبنان پرده برداشت. 
 

در پی تهدید رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به لغو توافق با کوبا، کاخ‌سفید درباره پیامدهای چنین اقدامی هشدار داد. 
 

سرویس اطلاعات آلمان به صورت تلویحی روسیه را به حمله سایبری به ویژه تدارک برای این اقدام در دوران انتخابات پارلمانی سال آینده آلمان متهم کرد. 
 
 
ورزش
 

مایکل فن‌پراخ، رئیس فدراسیون فوتبال هلند در بازگشت به کشورش دستاورد سفر به ایران را مثبت ارزیابی کرد.
 

کاروان تیم ملی فوتبال آرژانتین هفته گذشته با هواپیمایی جابه‌جا شده‌اند که صبح امروز به خاطر کمبود سوخت و نقص فنی سقوط کرده است. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

تیم فوتبال پرسپولیس تمرین روز سه‌شنبه را خود را از ساعت 11 زیر نظر کادر فنی برگزار کرد. 
 

رئیس کمیته ملی المپیک از خادم‌الشریعه به دلیل حرکت منصفانه خود در رقابت‌های گرندپری شطرنج زنان جهان تقدیر و تشکر کرد. 
 
 
جامعه
 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه کنکور مدارس را به سیطره خود درآورده است، گفت: در حالی که برخی صندلی‌های دانشگاهی خالی می‌ماند خانواده‌ها باید برای کنکور متحمل هزینه‌های میلیونی شوند.
 

درحالی که معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از راه اندازی اتاق‌های امن تزریق به طور آزمایشی در 3 استان کشور خبر می‌دهد؛ قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر این موضوع را در حد «طرح» دانسته و معتقد است که درحال حاضر نمی توان زمان عملیاتی کردن این طرح را در کشور مشخص کرد. 
 

در هفته گذشته عکسی از چادر‌ زدن همراه بیماران بستری در یکی از بیمارستان‌های تهران در پیاده‌رو به سرعت در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر و با واکنش‌های بسیاری نیز رو‌به‌رو شد؛ اما مشاور وزیر بهداشت روز گذشته با تکذیب این موضوع می‌گوید که آنها همراه بیمار نیستند و کارتن خواب بوده و این یک بداخلاقی رسانه‌ای است. 
 

با توجه به سرد شدن هوا در این روزها شاهد گسترش سرما‌خوردگی در سطح شهر هستیم؛ بهترین راه‌حل برای پیشگیری از سرماخوردگی چیست؛ در این مطلب به این سؤال، پاسخ داده‌ایم. 
 

دفاع و امنیت

یک مقام آگاه در نیروی دریایی سپاه در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی اعلام کرد: جوسازی ممنوع؛ مشکل حضور غیرضروری و غیرحرفه ای شما است. 
 

فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند در آینده نزدیک خبر داد. 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    مسکن مهر رو تحویل بدن این پیشکش،مسکن مهر 25 میلیونی رو رسنودن 100 میلیون مردم رو بدبخت کردنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس