نامه نماینده مشهد به مطهری: از آیت‌الله علم‌الهدی عذرخواهی کنید، شغل دوم عضو جنجالی شورای شهر تهران، بی‌پولی بانک‌ها و 1122 تریلیون نقدینگی! و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری‌ سه‌شنبه دوم آذر ماه به شرح زیر است:
 
سیاست
 

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم رعایت قانون قطعاً آثار زیان‌باری داردگفت: قانون ما که برگرفته از اسلام است اجازه نمی‌دهد بی‌دلیل رفتاری را به کسی نسبت دهیم.
 

عضو هیئت رئیسه مجلس سوال ملی نمایندگان مجلس از وزرای نفت، اقتصاد، دادگستری، تعاون، علوم و راه و کشور را اعلام وصول کرد.
 

مشاور رییس‌جمهور در واکنش به گلایه‌های اصلاح‌طلبان از روحانی گفت: «اگر اصلاح‌طلبانی که تجربه عبور از خاتمی را دنبال کردند به نتایج مثبتی رسیدند این تجربه را می‌توانند یک‌بار دیگر تکرار کنند اما دیگرانی که تجربه اصلاح‌طلبان را مایه عبرت می‌دانند مایل به تکرار تجربه آنها نیستند.» 
 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی حاشیه‌سازی درباره لغو سخنرانی علی مطهری را بازی برای سرگرمی و منصرف کردن مردم از خواسته‌های اصلی خود خواند و تأکید کرد:‌ باید نظر دادستان مشهد نیز در این باره شنیده می‌شد. 
 

فرهنگ و هنر
 

عقیلی گفت: مراسم خاصی برای این اتفاق در نظر گرفته بودند. من در این آیین آرزو کردم چنین اتفاقی برای همه هنرمندان ایران نه فقط خوانندگان بلکه برای خطاطان، نقاشان، مجسمه‌سازان و... (و ‌البته برای دیگر اعضای بدن) اعمال شود.
 

تصویر بازیگر نقش «یوسف پیامبر» روی جلد کتاب‌های تعبیر خواب عراقی چاپ شده است. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

در پی قدردانی آیت‌الله علم‌الهدی از فیلم «یتیم‌خانه ایران» در خطبه‌های نماز جمعه، ابوالقاسم طالبی کارگردان این فیلم از روشنگری امام جمعه مشهد تشکر کرد. 
 

فیلم «ماه گرفتگی» که روایتگر داستانی دراماتیک و پلیسی درباره فتنه سال 88 است، فرم سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را پر کرد. 
 
 
اقتصاد
 

در حالی که دولت یازدهم یکی از دستاوردهای پسابرجامی خود را خرید هواپیما از کمپانی‌‌های بوئینگ و ایرباس می‌داند، با کمرنگ شدن این دستاورد امروز قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که «طبیعی است بوئینگ توافق خود با ایران را نقض کند».
 

گر چه حجم نقدینگی در طول حدود سه سال گذشته تا بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته، اما معضل تامین مالی در اقتصاد و تنگنای اعتباری بانک‌ها همچنان پابرجاست. موضوعی که گاها به یکدیگر ربط داده شده و مورد انتقاد قرار می‌گیرد. 
 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه بنا به دلایل مختلفی افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق از اول مهر ماه اعمال شد،گفت: اگر چه این رشد تعرفه ناچیز بوده اما جهت رعایت وضعیت عمومی جامعه و فشار کمتر به خانوارها این مصوبه را با ۶ ماه تاخیر اعمال کردیم. 
 

بررسی‌ها نشان از آن دارد که به طور میانگین مبلغ هر وام نظام بانکی به بخش کشاورزی در حدود 26 میلیون و مبلغ هر وام بخش صنعت و معدن در حدود 471 میلیون تومان است که البته بیشترین حجم تسهیلات به بخش خدمات ارائه شده است. 
 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
جهان
 

بی حرمتی به شرافت و عفت زنان جنوب عراق آن هم همزمان با عزاداری اربعین امام حسین (ع) حربه جدیدی است که رسانه‌های سعودی به آن متوسل شدند اما گویی با این کار کوس رسوایی خود را بر سر بازار زدند. 
 

یکی از دو گزینه اصلی تصدی پست وزارت خارجه در دولت آتی دونالد ترامپ دارای همان عقاید کلیشه‌های خاص جمهوری‌خواهان درباره ایران و بالاخص برنامه جامع اقدام مشترک است. 
 

افشاگر برنامه‌های جاسوسی دولت واشنگتن و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، ریاست جمهوری دونالد ترامپ را کم اهمیت ارزیابی کرد و بار دیگر از تصمیم خود برای افشای اسناد مربوط به جاسوسی آمریکا از شهروندانش دفاع کرده است. 
 

پلیس ترکیه شمار زیادی از جوانان پناهنده سوری مقیم این کشور را بی‌دلیل بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل کرده و بنابر اطلاعات موثق، آنکارا درصدد کشاندن بازداشتی‌ها به عملیات سپر فرات است. 
 
 
ورزش
 

در حالیکه گفته می شد سجاد مردانی به باکو نخواهد رفت و در طرف مقابل فرزان عاشورزاده مسافر گرندی پری است، این دو تکواندوکار این موضوع را رد کردند.
 

از فروردین ماه سال ۹۳ قانونی به باشگاه‌ها ابلاغ شد که بر اساس این قانون نمی‌توانند مالیات بازیکنان را پرداخت کنند اما «بنگستون» بازیکن ذوب آهن مدعی است پرسپولیس باید مالیات او را بپردازد! 


دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و روسیه به احتمال زیاد در تالار هندبال تهران برگزار می‌شود. 
 

آمار و ارقام می‌گویند تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس بهترین‌‌ تیم‌های باشگاهی ایران در فوتبال هجومی و دفاعی محسوب می‌شوند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
جامعه
 

قائم مقام معاون وزیر بهداشت صبح امروز از سمت خود کناره گیری کرد.

اعضای باند گردباد که در جنوب کشور مرتکب قتل و باجگیری از مهندسان سد جگین و راهزنی شده بودند شناسایی و دستگیر شدند. 

مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت:برای تعطیلی مدارس پایتخت به دلیل بارش برف در حال تصمیم گیری هستیم. 
 

غلامرضا انصاری عضو جنجالی و حاشیه ساز شورای شهر رئیس هیات مدیره شرکت خانه سازی ایران است. شرکت خانه سازی نیز متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
دفاع و امنیت
 

صدور مجوز برای پیوستن زنان نظامی صهیونیست به واحدهای زرهی و حضور آنها در کنار نظامیان مرد و شیوع فساد و روابط جنسی میان آنها با اعتراض یک خاخام صهیونیست مواجه شد.

پهپاد حماسه این توانایی را دارد که بدون استفاده از G.P.S و با اتکا به نقشه مسیر که به حافظه آن داده می‌شود، به سمت منطقه ماموریت رفته و درصورت قطع ارتباط با مبدا نیز به صورت اتوماتیک به پایگاه اولیه خود برگردد. 
 
 
جهاد و مقاومت
 

دلم می‌خواست بماند و سرباز امام زمان (عج) شود، اما خط‌شکنی را به سرباز گمنام بودن ترجیح داد.
 

بختیار بامری جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس این روزها با دردهای بسیار دست و پنجه نرم می‌کند و از کوتاهی مسؤولان گلایه دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    چه اصلاح طلبان از روحانی عبور کنند چه نکنند مردم از اصلاح طلبان و روحانی یک جا عبور کرد ه اند ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس