اولویت نخست سیاست خارجی ترامپ چیست؟، احتیاط! کارگران ساختمانی بدون بیمه مشغول کارند و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری سه‌شنبه 25 آبان ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: خوشبختانه تعدادی از مدیران با تابعیت دوگانه که در بخش‌های مهم مدیریتی و تصمیم‌سازی نظام نفوذ کرده بودند، دستگیر شده محکوم شدند و یا پرونده‌شان در جریان است. آماری که ما داریم 12 نفر هستند.
 

وکلای ملت با وارد دانستن سؤال ملی نمایندگان درباره عدم پیگیری وزیر کشور درباره وضعیت سهامداران پدیده شاندیز به وی کارت زرد دادند. 
 

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسراییل» از اقدام جدید «صادق زیباکلام» در خودداری از لگدکردن پرچم رژیم اشغالگر قدس در ورودی یکی از دانشگاههای کشور به گرمی استقبال کرد و آن را تقابل با سیاست های ایرانی اسلامی دانست. 
 

شهاب‌الدین غندالی مدیر عامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان حکم انتصابی برای فردی به عنوان نماینده این صندوق در اروپا صادر کرده بود با توجه به اینکه شرکت‌های تابعه صندوق، ایرانی هستند دلیل این اقدام چه بود؟ 
 
 
فرهنگ و هنر
 

تولید قسمت‌های جدید مستند «شوک» برای پخش از شبکه سه سیما همچنان ادامه دارد.
 

مستند «قدم های کوچک تا کربلا» با موضوع پیاده روی خواهر و برادری کوچک به سمت کربلای معلی در سالروز اربعین حسینی، چهارشنبه 26 آبان به روی آنتن شبکه افق می‌رود. 
 

کاروان 40 نفره هنرمندان صبح امروز از فرودگاه امام خمینی«ره» راهی کربلا شد تا در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حضور بهم رساند.
 

فیلم سینمایى «شعله ور» جدیدترین ساخته حمید نعمت اله پس از فیلمبرداری در شهرهای تهران، زاهدان و زابل از نیمه گذشت. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
اقتصاد
 

وزیر اقتصاد با اشاره به ارائه بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط تا پایان سال گفت: بانک‌ها باید به طور کامل به تعهدات خود در این باره عمل کنند و اگر طرح به خوبی اجرا نشود برای من به عنوان وزیر اقتصاد یک شکست است.

در حالی که آمارها حکایت از این دارد که روزانه حدود ۳ کارگر ساختمانی در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند و حدود ۴۵ درصد حوادث ناشی از کار متعلق به کارگران ساختمانی است. از نیمه دوم سال ۹۴ تا کنون بیمه کارگران ساختمانی قطع شده است. 
 

مصوبه روز گذشته پیش‌فروش خودروهای وارداتی تنها از سوی واردکنندگان دارای نمایندگی مجاز خودرو در حالی از سوی سازمان حمایت ابلاغ شد که اکنون، ردپای انحصار در بازار باز هم شنیده می‌شود. 
 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به دلایل افزایش 20 درصدی قیمت گوشت قرمز گفت: ذخیره استراتژیک محصولات پروتئینی کشور تامین شده و 200 هزار تن مرغ مازاد به کشورهای عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. 
 
 
جهان
 

شماری تروریست داعش که با لباس نیروهای بسیج مردمی قصد نفوذ به گردان «طوزخورماتو» در استان صلاح‌الدین عراق را داشتند بازداشت شدند.
 

«رودی جولیانی» که منابع آمریکایی از او به عنوان گزینه اصلی تصدی وزارت امور خارجه در دولت «دونالد ترامپ»، یاد می کنند، در گفت و گو با روزنامه با «وال استریت ژورنال» با بیان اینکه اولویت نخست «ترامپ» در سیاست خارجی مبارزه با «داعش» خواهد بود، گفت: نحوه خروج از عراق، بدترین تصمیم گیری در تاریخ آمریکا بوده است. 
 

ماموران امنیتی روسیه که سه روز پیش توانستند 10 داعشی را با بمب دست ساز قبل از انجام اعمال تروریستی دستگیر کنند، پنج متهم دیگر را نیز با اتهام طراحی عملیات تروریستی بازداشت کردند. 
 

نیروهای امنیتی پاکستان موتور سیکلت بمب‌گذاری شده را در مسیر زائرن پاکستانی در ایالت بلوچستان این کشور کشف کردند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
ورزش
 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به انتقاد از نماینده ژاپنی فیفا پرداخت.
 

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران گفت: مهمترین دلیل مشکلات ژیمناستیک کشور آن است که مسئولیت ها در اختیار افرادی قرار گرفت که دغدغه ورزش نداشتند.
 

فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به AFC به حق خوری‌ها در انتخاب برترین ها اعتراض کرده، اما اینکه آیا نامه به سود فوتبال کشور بوده یا خیر، نمی‌توان به راحتی قضاوت کرد. 
 

برخی از تماشاگران تیم ملی فوتبال کشورمان در مالزی نتیجه بازی ایران و سوریه را 6 بر صفر پیش‌بینی کردند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
جامعه
 

مرد مشهدی که همسر و فرزندانش را به مدت ۲۱ روز در خانه حبس و مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار داده بود، محاکمه شد.
 

شیاد اینترنتی كه با جعل عنوان و سوء استفاده از موقعیت خود، دختران ساده لوح را فریب می داد،در مشهد دستگیر شد. 
 

سرپرست مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به ترافیک سنگین در ورودی مهران گفت: از ورود خودروهای شخصی به داخل شهر خودداری شده و زائرین باید خودروهای خود را در پارکینگ‌های تعبیه شده پارک کنند و با اتوبوس به مرز مهران عازم شوند. 
 

با گذشت سه سال از مرگ مرموز مرد جوان که تصورمی شد قربانی مرگ خودخواسته شده است همسر و خواهرزاده این زن، به عنوان عاملان جنایت تحت تعقیب قرارگرفتند.این درحالی است که همسرقربانی ماجرا، چندی پس از قتل شوهرش به همراه فرزند خردسالش از کشور گریخته و به اتریش پناهنده شده است. 
 
 
دفاع و امنیت
 

وبگاه تخصصی امور نظامی انگلیس در گزارشی به ساخت اولین قایق پرنده بدون سرنشین از سوی ایران اشاره کرد.
 

شبکه انحرافی «عرفان حلقه» در اراک با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه روح‌الله شناسایی شد و 17 نفر دستگیر شدند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • 182 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    12مدیردوتابعیتی دستگیرشدن !! چراااااا ؟؟ چرادانه درشتا رو نگرفتید ؟؟؟
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    انقدر نظارت در کشور نیست که هر جا میری یه معضل در نظام اداری سیاسی ریشه دوانده
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    دم هنرمندا گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس