همه وعده‌های انتخاباتی وزیر بهداشت، آیا واقعا 100 تحریم برداشته شده است؟ و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری شنبه 22 آبان ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

وزیر بهداشت یک ماه اخیر در جلسات هیات دولت غایب بوده و این موضوع بازار گمانه‌زنی‌ها درباره اختلاف وی با دولت و احتمال جدایی پیش از موعد از کابینه و کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم را داغ کرده است.
 

طی نامه معاون اول رئیس جمهور به وزارت اقتصاد به این وزارتخانه اجازه انتشار حداکثر 50 هزار میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره بابت پرداخت بدهی های وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری داده شد. 
 

نماینده مجلس نهم فردا (یکشنبه) با شکایت دولت و حسین فریدون به دادگاه می‌رود. 
 

رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارسال نامه سوم این کمیسیون به وزیر علوم درباره رفع ابهام در پرونده تحصیل برادر رئیس‌جمهور خبر داد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

اداره امنیت عمومی لبنان بدون هیچ پاسخ روشنی از ادامه اکران عمومی انیمشن ضد صهیونیستی «فهرست مقدس» ممانعت کرد.
 

طالبی گفت: من سعی کردم به همه کتاب هایی که در ارتباط با قحطی نوشته شده استناد کنم و برخی از کتاب ها مانند خاطرات داناهو را هم دادیم برایمان ترجمه کنند. 
 
 
نواب‌صفوی در آخرین پست صفحه بازیگر ایرانی که به ترکیه مهاجرت کرده و در سریال‌های ماهواره‌ای فارسی زبان بازی می‌کند کامنت جالبی گذاشته است. 
 

دو فيلم «سيانور» و «يتيم خانه ايران» كه جزو فيلم‌هاي ژانر تاريخي طبقه‌بندي مي‌شوند. گويا سينما‌رو‌هاي ايراني چندان تمايلي به دنبال كردن تاريخ كشور بر پرده سينما ندارند. 
 
 
اقتصاد
 

آقای روحانی می‌گوید ۱۰۰ تحریم براشته شده و۳ تا مانده. نه! اینطور نیست. چند تا از تحریمها برداشته شده ولیکن چند تا از تحریمهای بزرگتر باقیمانده است که اتفاقاً اساسی هستند و تا زمانیکه برداشته نشوند گره روابط اقتصادی ما با دنیا باز نمیشود.
 

بانک مرکزی اعلام کرد که ورود ارز فیزیکی (اسکناس) توسط هر مسافر از خارج از کشور تا سقف ۱۰هزار دلار و یا معادل آن به سایر ارزها بدون نیاز به اظهار آن در مبادی ورودی گمرک امکان پذیر است.
 

آنچه در زیر می‌آید قیمت جدیدترین انواع موبایل‌های موجود در سطح بازار تهران است؛ 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

در حالی وزارت نفت به دنبال حضور مجدد شرکت توتال در پارس جنوبی است که این شرکت کارنامه ضعیف و غیرقابل دفاعی در صنعت نفت و گاز ایران و بخصوص توسعه این میدان دارد و همچنین شریک بلندمدت قطر در توسعه این میدان مشترک گازی است. 
 
 
جهان
 

منابع نزدیک به گروه‌ تروریستی تکفیری «داعش» اعلام کردند سرکردگان این گروهک برای خروج از جنوب دمشق درحال مذاکره با ارتش سوریه هستند.

در پی سفر فرمانده ارتش نیجریه به اسلام‌آباد ،گروه‌های فراوانی از جمله احزاب شیعی پاکستان نسبت به حضور وی اعتراض کردند. 
 

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با اعلام اینکه به زودی با رئیس‌جمهوری روسیه تماس تلفنی برقرار می‌کند، متذکر شد جنگ ایالات متحده علیه نظام دمشق، به درگیری با روسیه منجر خواهد شد. 
 

دونالد ترامپ و حامیانش در سال گذشته عقاید اسلام هراسانه خود را در جامعه ابراز کردند، اما آنچه آنها هرگز تصورش را نمی کردند این بود که یک آمریکایی که در گردهمایی انتخاباتی ترامپ شرکت کرده بود در نهایت مسلمان شود. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
ورزش
 

گلر قرمزها شاید یک یا دو بازی آینده تیمش را هم از دست بدهد.
 

مراسم برترین‌های فوتبال آسیا در شرایطی برگزار می‌شود که تمام بخش‌های مورد توجه ایرانی‌ها از مراسم حذف شده است؛ بخش‌هایی جایزه‌آور مانند فوتسال و انتخاب داور برتر قاره کهن! 
 

مدافع ملی‌پوش تیم استقلال گفت: متأسفانه طی روزهای گذشته عنوان شد که من چهار ماه از میادین دور هستم اما عمل جراحی نکردم و با یک آتروسکوپی ساده شش هفته دیگر برمی‌گردم. 
 

مهاجم روستوف این روزها به گل سرسبد بازارهای نقل و انتقالاتی اروپا تبدیل شده و مشتریان بزرگی پشت سر خود دارد.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
جامعه
 

بر اساس آمار موجود،قریب به 3 میلیون و 500 هزار موتورسیکلت در شهر تهران پلاک شده که 780 هزار دستگاه از این تعداد بصورت مستمر در حال تردد هستند و متاسفانه هیچ برنامه ای نیز برای معاینه فنی این وسایل نقلیه وجود ندارد.
 
 
معاون رگولاتوری حوزه ارتباطات گفت: درآمد دیتای موبایل با رشد ۱۸برابری از حدود هزار میلیارد تومان در پایان سال ۹۴ به حدود ۱۸هزار میلیارد تومان در پایان سال ۹۹ می‌رسد. 
 

دو دهه از فعالیت مدارس غیردولتی می‌گذرد اما کارنامه این مدارس چندان تعریفی ندارد؛ به نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا با بهره‌گیری از تجارب جهانی و آسیب شناسی وضع موجود مسیر حرکت را بازنگری کرد.
 

سرهنگ کرمی، صبح امروز از دستگیری یک حامل اشیای عتیقه قاچاق در محدوده بهارستان خبر داد. 
 
 
دفاع و امنیت
 

وزیر دفاع جمهوری خلق چین فردا(یکشنبه 23 آبان) به دعوت رسمی سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سفر می کند.
 

‌چین اعلام کرد که آماده فروش نوع جدیدی از موشک‌های مافوق صوت ضد کشتی خود در بازارهای بین‌المللی است که به تازگی در نمایشگاه بین المللی هوافضای این کشور به نمایش گذاشته شده بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    با فرانسه نمیشه درست و حسابی کار کرد برین سراغ زاپن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس