لوکوموتیوران قطار سمنان –مشهد بازداشت شد، ایران در حال ارزیابی پیشنهاد اوپک و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری‌ یکشنبه 7 آذر ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با بیان اینکه شورای تامین استان مجوزی برای سخنرانی مطهری صادره نکرده بود گفت: برخی به دنبال سناریوسازی هستند.
 

طراح استیضاح وزیر راه و شهرسازی از تقدیم طرح استیضاح آخوندی با بیش از ۷۰ امضا به هیئت رئیسه پارلمان خبر داد. 

دادستان سمنان گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده‌ برخورد دو قطار ، لوکوموتیوران قطار سمنان- مشهد بازداشت شد. 
 

با آنکه مردم کشورمان این روزها عزادار دو حادثه تلخ شهادت زوار در عراق و حادثه قطار در سمنان هستند، اما روز گذشته جلسه انتخاباتی ستاد روحانی در پاستور و به ریاست نجفی برگزار شد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

مهدی کرم‌پور در برنامه «هفت» که به صراحت از ظرفیت بالاتر در دوره قبل در حوزه سینما سخن می‌گوید.حتی منیژه حکمت گفته است بدترین دوران فعالیت کاری‌اش دوران روحانی است. حکمت در پاسخ به سوال خبرنگار نشریه کارگزاران که از او می‌پرسد: «اگر به سال ۹۲ بازمی‌گشتید با توجه به شرایط الان، تومار حمایت از روحانی را امضا می‌کردید؟» می‌گوید: «نه امضا نمی‌کردم».
 

فیلم مستند «بزنگاه» زندگی مازیار بیژنی محصول سازمان سینمایی حوزه هنری به کارگردانی حسین همایونفر ساخته شد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

یک بازیگر زن گفت: امیدوارم کارهایی که برای بچه‌ها ساخته می‌شود آنقدر جذاب باشد که بچه‌ها نخواهند فیلم یا سریال گروه سنی بزرگسال ببینند. 
 

در روز رحلت پیامبر مهربانی و شهادت کریم اهل بیت (ع) همراه با فیلم های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما باشید.
 
 
اقتصاد
 

با وجود اینکه برخی مسئولان وزارت صنعت و خودروسازی در ایران همواره بر مشارکت با خودروسازان خارجی تاکید دارند، بررسی تجربه خودروسازان موفق جهانی نشان می دهد این روش نه تنها موفق نبوده بلکه در موارد بسیار مانع توسعه شرکت خواهد بود.
 

در حالی وزیر راه و شهرسازی مدعی انتقال فناوری تولید واگن باری به کشور شده که واگن‌سازان داخلی تاکید می‌کنند ایران در تولید واگن‌های باری خودکفاست، به نظر می‌رسد مرغ همسایه برای وزیر غاز شده است. 
 

ایران در حال ارزیابی پیشنهاد اوپک برای کاهش تولید نفت نفت خود است اما به هیچ وجه به کاهش تولید متعهد نشده است.
 

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده آپارتمان‌هایی در مناطق مختلف شهری تهران طی آذر ماه 95 است که می توان با 100 میلیون تومان خرید.لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می باشد: 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
جهان
 

منابع عراقی اعلام کردند که با آزادسازی روستاهای «ام المصائد»، «مفلکه الشمالیه»، «الفسطه و العجبوری» و «تل سمیر الکبیر» در جریان عملیات آزادسازی موصل،نیمی از اراضی استان نینوا بازپس گرفته شد.
 

فیدل کاسترو، رهبر سرشناس انقلاب کوبا، سرانجام پس از دهه‌ها ایستادگی و مقاومت مقابل نظام سرمایه‌داری و امپریالیسم، در90 سالگی به یاران مبارز خود چون ارنستو چه‌گوارا و هوگو چاوز پیوست و در یاد و خاطره مبارزان راه عدالت جاودان شد. 
 

ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد که تروریست‌های داعش در شمال سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند. 
 

رسانه نزدیک به کنگره آمریکا می‌گوید احتمال دارد «تولسی گابارد» عضو دموکرات مجلس نمایندگان و حامی برنی سندرز که مخالف تسلیح «شورشیان» در سوریه است، وزیر خارجه آمریکا شود. 
 
 
ورزش
 

دبیرکل فدراسیون فوتبال پس از برگزاری نشست کارگروه بررسی وضعیت باشگاه های بدهکار با حضور ارکان قضایی فدراسیون، نامه‌ای را به سرپرست سازمان لیگ ارسال کرد.
 

رئیس فدراسیون والیبال گفت: برنامه‌های فدراسیون والیبال چهار ساله است و سرمربی جدید تیم ملی باید برای این مدت برنامه داشته باشد. 
 

دو بازیکن جوان فوتبال به دلیل گازگرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کردند.
 

تیم‌های ابومسلم، داماش و شاهین بوشهر تا مشخص نشدن تکلیف بدهی‌های خود دیگر حق فعالیت در فوتبال ایران را ندارند.
 
 
جامعه
 

رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت:هنوز درمورد امکان تعطیلی روز سه شنبه هیچ تصمیمی گرفته نشده. تصمیمات در این زمینه بر عهده دولت است و آموزش و پرورش به تنهایی اطلاعیه ای صادر نمی کند.
 

قاتل شیشه ای که دو سال پیش در جریان سرقت از یک کارخانه فلافل سازی اقدام به قتل یکی از کارگران کرده بود در جریان تحقیقات پلیس آگاهی، شناسایی و دستگیر شد. 
 

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت:گرچه ترافیک، کمبود فضاهای تفریحی، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و وضعیت معیشت مردم در افزایش آمار خشونت در پایتخت تأثیرگذار است، اماعامل اصلی نیست. 
 

ابتکار گفت: من اگر جای وزیر راه بودم به خاطر این اتفاق استعفا نمی دادم اما پیگیری میکردم و دنبال راهکار بودم‌. 
 
 
دفاع و امنیت
 

مسئول روابط عمومی کل سپاه از جان باختن ۴ تن از کادر پروازی نیروی هوافضای سپاه در سانحه سقوط بالگرد امدادی در دریای خزر خبر داد.
 

جانشین وزیر دفاع گفت: در آینده نزدیک خبرهای خوبی از تانک کرار خواهیم داشت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    تا ماجرا داغه باید استیضاح صورت بگیره و الا مشمول مرور زمان میشه
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    واقعا خونه 43 و 50 متری از نظر شما ها خونه اس؟ خدا نبخشه اونهایی رو که مردمو مجبور به زندگی در خونه های نقلی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس