معمای گریم بازیگران در «معمای شاه»، تاریخ افتتاح واحدهای مسکن‌مهر پردیس اعلام شد، پشت‌پرده استعفای مدیرعامل راه‌آهن چه بود؟ و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری‌ سه‌شنبه 16 آذر ماه به شرح زیر است:
 
سیاست

از آفت‌زدگی گلابی برجام تا کلیدی که اشتباه چرخانده شد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: شما رئیس جمهور خوبی نبودید، چون انقلابی نبودید. انقلابی نبودید، چون به مذاکره با آمریکا خوشبین بودید و چون حفظ منافع دولتتان را بر صداقت با مردم ترجیح دادید.
 

مهره بازنشسته اصلاح‌طلبان که به چهره تکراری رسانه‌های زنجیره‌ای تبدیل شده است، طی مصاحبه‌ای، دوباره از رویای شکست‌خورده اصلاحات صحبت کرده است. 
 

بدعهدی و نقض آشکار برجام از سوی آمریکا را محکوم نموده و از دولت و مجلس و وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی خواستندتاپیگیری جدی حقوق ملت ایران را در دستور کار قرار دهند.
 

حسن روحانی رئیس جمهور امروز در دانشگاه تهران بودجه عمرانی سال ۹۱ را به غلط ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
 
 
فرهنگ و هنر
 

محسن چاوشی که چندی پیش خبر همکاری وی با سری جدید برنامه خندوانه از سوی رامبد جوان خبرساز شد در گفتگویی کوتاه از جزئیات نخستین همکاری خود با خندوانه سخن گفت.
 

«جیمی کیمل»، کمدین و مجری تلویزیونی اجرای مراسم هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار را بر عهده خواهد داشت. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

شهرام خلج گفت: در گذشته در «خنده بازار» که شبیه سازی بسیار زیاد بود و از ده بازیگر 1700 شخصیت می‌ساختم برایم بسیار هیجان انگیز بود. در گریم‌های «معمای شاه» هم در مواقعی که چهره‌ها شبیه می‌شد این هیجان خاص را داشتم. 

با آغاز فصل علم و آموزش پائیز بهانه‌ای است برای مطالعه بیشتر، پائیزه کتاب نیز که به روزهای پایانی خود نزدیک‌تر می‌شود طرحی برای افزایش کتابخوانی و دسترسی آسان‌تر به کتاب است. 
 
 
اقتصاد
 

محمدی با بیان اینکه بودجه عمدتاً بر اساس جداول درآمدی هزینه‌ای تنظیم می‌شود، تصریح کرد: دولت بدهی‌ انباشته‌ای به پیمانکاران و سازمان تأمین اجتماعی دارد و امروز با 400 هزار میلیارد تومان در طرح‌های نیمه‌تمام کشور مواجهیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به ارزانی نرخ دلار از ابتدای دیماه، از برخی نااطمینانی‌ها در مورد یکسان‌سازی نرخ ارز ابراز نگرانی کرد. 
 

جلسه‌ای در ساختمان ریاست جمهوری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و مقرر شد در راستای کاهش فشار‌های مردم درباره این سانحه به دولت، پورسیدآقایی ‌‌برای ابقاء آخوندی و محبوبیت دولت، ‌استعفا دهد‌‌. 
 

برنامه افتتاح بخشی از واحدهای مسکن مهر پردیس اعلام شد که بر اساس آن ۴۷۸۰ واحد طی آذر و بهمن ۹۵ به متقاضیان واگذار می‌شود، این احتمال وجود دارد که این واحدها به متقاضیان خوش‌حساب تحویل شود. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
جهان
 

نخست‌وزیر ترکیه در جریان سفر به روسیه از همکاری‌های مشترک 2 کشور استقبال کرد.
 

«ابراهیم موسی» تاکید کرد که به دلیل عدم ارتباط جنبش اسلامی نیجریه با اقدامات تروریستی، به نظر می رسد مسؤولین دولتی از حکم دادگاه عالی در خصوص آزادی شیخ «ابراهیم زکزاکی» پیروی کنند. 
 

پلیس شهر لس آنجلس آمریکا می گوید به واسطه تماس مسئولین انتظامی یک کشور بیگانه که نامی از آن برده نمی شود، از احتمال تهدید قریب الوقوع در خط قرمز مترو شهری باخبر شده است. 
 

منابع محلی در استان نینوای عراق اعلام کردند که رهبر گروه تروریستی داعش در منطقه مرزی عراق و سوریه واقع در غرب استان نینوا دیده شده است. 
 
 
ورزش
 

دیدار دوستانه ایران و ساحل‌عاج در حالی لغو شد که حرف‌وحدیث‌های مختلفی در این باره به گوش می‌رسد.
 

سجاد استکی که توانست هفته گذشته برای اولین بار نام یک ایرانی و آسیایی را در صدر جدول گلزنان لیگ هندبال قهرمانان اروپا ثبت کند حالا در آستانه انتقالی بزرگ قرار دارد.
 

بیان اینکه "اگر عده‌ای با من مشکل دارند، از فوتبال خداحافظی می‌کنم" از سوی دروازه بان استقلال یادآور ماجراهایی است که منجر به جدایی همیشگی او از تیم ملی شد.
 

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در مورد استفاده از «گونی» در دیدار تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه توضیحاتی ارائه کرد.
 
 
 جامعه
 

بازاری گرم و داغ همچون بازار سکه، ارز و مسکن؛ با این تفاوت که قسمتی از جانت را می فروشی. اما به چه قیمت و بهایی؟! 
 

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه پیشنهاد تغییر فرمول محاسبه حقوق بازنشستگی در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: بازنشستگان نگران کاهش حقوق خود نباشند. 
 

رازگشایی از مرگ مرموز زن جوان که با پیکری سوخته به بیمارستان سوانح وسوختگی تهران منتقل شده وپس از 6 روز جان باخته بود درحالی ادامه دارد که همسرش مدعی است اوخودسوزی کرده اما خانواده زن جوان تأکید دارند دخترشان قربانی اختلاف با همسرش شده است. 
 

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که در سال گذشته میانگین طول مدت ازدواج های منجر به طلاق ۸.۳ سال، میانگین سن طلاق در کشور برای مردان ۳۱.۵ سال و برای زنان ۲۷.۵ سال بوده است. 
 

دفاع و امنیت
 

مدیر روابط عمومی هلال احمر استان تهران گفت: در اثر سقوط بالگرد شرکت پنها در دریاچه چیتگر ۸ نفر مصدوم شدند.
 
آمار غلط رئیس جمهور پشت تریبون رسمی/ رحمتی و اصرار بر یک اشتباه تکراری/ تاریخ افتتاح واحدهای مسکن‌مهر پردیس اعلام شد 
 
دولت به موضوع فناوری فضایی در بودجه سال ۹۶ مبلغی حدود ۲ هزار میلیارد ریال اختصاص داد. این درحالی است که فناوری فضایی در لایحه بودجه سال ۹۵ بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت کرد. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    5 تا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس