آخرین خبرها از ساخت کلاه‌قرمزی96، قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری‌ یک‌شنبه 14 آذر ماه به شرح زیر است:

 
سیاست
 
 
 سید مهدی کرباسی کارگردان مستند «شب‌نامه» از دسترس خارج شدن کانال اختصاصی این مستند در فضای مجازی خبر داد و گفت: در دو روز گذشته(جمعه، 12 آذر)  مطلبی برای انتشار در کانال «شب‌نامه» آماده کرده بودیم، اما به یک باره متوجه شدیم انتشار این مطلب از سوی مدیریت کانال امکان‌پذیر نیست.
 
 مشخص شد در 18 ماه گذشته سیستم 4 هزار خطا داشته است به عبارتی  روزی هفت خطا سیستم CTCمی دهد بنابراین یا این سیستم مناسب ایران نیست یا آموزش ضمن خدمت به ماموران داده نمی شود و آنها با همان اطلاعات و آموزشها دستی سیستم جدید را کنترل می کنند.
 
 طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان با 84 امضا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد.
 
عباس آخوندی وزیر راه پس از بروز این حادثه در گفت‌‌وگویی بدون پذیرش مسئولیت وزارت‌خانه متبوع خود در قبال این حادثه گفته بود که «همه کشته‌شده‌ها بیمه هستند و نگرانی از این بابت نیست.
 
 رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اقدام متقابل مجلس ایران در مقابل مصوبه ضد برجامی کنگره و سنای آمریکا تأکید کرد: آنچه مجلس بر عهده دارد، این است که دولت را وادار کند تا در مقابل بدعهدی‌های بیگانگان اقدام جدی انجام دهد؛ مجلس در مهرماه سال گذشته قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام را تصویب کرده بود اما کار جدیدی در مجلس شروع شده است که تهیه طرح دو فوریتی الزام دولت به اقدامات عملی برای نادیده گرفتن محدودیت‌های برجامی است.
 
 با بررسی پرونده‌های محمود صادقی اعضای هیئت بر نظارت رفتار نمایندگان تشخیص دادند که در پاره‌ای از موارد برخی از اظهارات نماینده تهران در راستای ایفای نقش نمایندگی او نبوده است.
 
 
 فرهنگ و هنر
 
 5 گام احتمالی دولت ترامپ علیه ایران/ آخرین وضعیت بیرانوند از زبان پزشک پرسپولیس/ توصیه حاج قاسم به فرماندهانش
 
 «مجید اخشابی» از خوانندگان خوب کشورمان که در جرگه کارآفرینان نیز هست، تجربه موفقیت خود در عرصه هنر را در برنامه پایش تشریح می کند.
 
 
 محمدرضا هدایتی گفت: ما در این سال ها عروسک های زیادی داشتیم که بعضی از آنها هنوز هستند و بعضی هم تغییر کردند. هنوز ساخت کلاه قرمزی شروع نشده فعلا صحبت ها شروع شده تا به قولی آماده باش باشیم.
 
 
 اقتصاد
 
 
 حداقل افزایش نرخ بنزین و سایر فرآورده های نفتی در سال آینده 5 درصد خواهد بود.
 
 قیمت برخی خودروهای داخلی به شرح زیر است:

خودرو

قیمت کارخانه‌ای

قیمت بازار

تیبا

۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

پراید SE۱۱۱

۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

پراید ۱۳۱

۲۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان

۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

پژو ۴۰۵

۳۰ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان

۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

سمند EF۷

۳۰ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان

۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

پژو پارس سال

۳۵ میلیون و ۳۲۷ هزار تومان

۳۷ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۳۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان

۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پژو ۲۰۶

۳۷ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان

۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

رانا

۳۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان

۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

دنا

۴۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان

۴۵میلیون تومان

ام وی ام ۱۱۰

۳۰ میلیون و ۹۵۴ هزار تومان

۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ام‌وی‌ام ۵۵۰

۵۳ میلیون و ۴۶۲ هزار تومان

۵۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

جک

۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

۵۵ میلیون تومان

جک اتومات

۶۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

۶۴ میلیون تومان

جک  S۵

۸۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

۸۲ میلیون تومان

پارس تندر

۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۴۱ میلیون تومان

تندر ۹۰ اتومات

۴۷ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان

۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

تندر ۹۰

۳۷ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان

۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

 
 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بزودی دولت گزارش تفصیلی درخصوص روند اجرای تبصره 14 قانون بودجه سال 95 را تهیه و به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کند گفت: تا این لحظه بیش از 3 میلیون از افراد غیرنیازمند شناسایی شده‌اند.
 
 رئیس اتحادیه خشک بار تهران با بیان اینکه افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر قیمت اقلام وارداتی را با تغییر قیمت روبه رو کرده است، گفت: براساس استانداردهای کارشناسی اتحادیه قیمت آجیل درجه یک شب یلدا در خرده فروشی ۴۴ هزار تومان تعیین شد.
 
 رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت گوشی‌های تلفن‌های همراه به دنبال نوسانات اخیر نرخ ارز خبر داد.
 
 روزنامه الاهرام چاپ مصر، در گزارشی به بررسی سناریوهای احتمالی دولت آمریکا بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید این کشور در مقابل ایران پرداخته است.
 
 درحالیکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا، «جیمز ماتیس» ژنرال بازنشسته نیروی دریایی این کشور را به عنوان وزیر دفاع دولت خود انتخاب کرده است، پایگاه خبری تحلیلی «پولیتیکو» در خبری به بررسی برخی از اظهار نظرات فراموش نشدنی ماتیس پرداخته است.
 
 برخی مدعی اند که تحلیلگران امنیتی، مکاتباتی را بین اعضای داعش پیگیری کرده اند که نشان می دهد این گروه به دنبال به راه انداختن حمله ای گسترده در این روز است.
 
 
 ورزش
 
 5 گام احتمالی دولت ترامپ علیه ایران/ آخرین وضعیت بیرانوند از زبان پزشک پرسپولیس/ توصیه حاج قاسم به فرماندهانش
 
 مدیران باشگاه پرسپولیس مدعی شده‌اند که اردوی این تیم در امارات هزینه چندانی نداشته اما این ادعا با مدارکی که وجود دارد کاملا در تضاد است.
 
 
 کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران اسامی محرومان هفته سیزدهم لیگ برتر را اعلام کرد.
 
 مدیرفنی تیم فوتبال سیاه‌جامگان مشهد گفت: فوتبال ما به نسبت گذشته فرقی نکرده و گیرایی بازیکنان هم پایین آمده است.
 
 علیرضا بیرانوند با وجود اینکه چند روزی است گچ دست خود را باز کرده، اما بعید است بتواند در بازی روز جمعه پرسپولیس مقابل پدیده این تیم را همراهی کند.
 
 
 جهادومقاومت
 
 در طرح مانور گردان‌ها، پیش‌بینی شده بود که ساعت 17:30 تا 18:30 گردان‌های خط شکن موج دوّم و موج سوّم سوار بر قایق و با موتور خاموش با طناب خود را به دهانه نهرها نزدیک کنند و در پشت پیچ و خم نهرها موضع بگیرند تا پس از این که غواص‌ها به خط دشمن زدند با فرمان فرمانده لشکر حرکت کنند. قاسم سلیمانی فرمانده لشکر 41 ثارالله خطاب به مسئولین محورها گفته بود: «غیر از من با کسی تماس نگیرید. هدایت گردان‌ها را خودم انجام می‌دهم. شما فقط گردان‌ها را گروهان به گروهان حرکت دهید. حرکت گردان‌ها و حرکت به چپ و راست با من است.»
 
 
دفاع و امنیت
 
 روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارش یکشنبه (امروز) خود به قرارداد تل‌آویو با شرکت کشتی‌سازی آلمانی «تیسن گروپ» پرداخت و اعلام کرد بخشی از اجزای زیردریایی‌های خریداری شده بر اساس قرارداد مذکور، توسط یک شرکت اماراتی-لبنانی به نام «ابوظبی مار» ساخته می‌شود.
 
 دولت عراق در آستانه نهایی کردن توافق خرید سامانه دفاع هوایی برد بلند از چین است.

وبگاه «جینز» به نقل از خبرگزاری عراقی «موازین» گزاش کرد که این قراداد به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار است و قرار است است چین عراق را به سامانه دفاع هوایی «HQ-9» مجهز نماید.

سامانه دفاعی هوایی HQ-9 برگرفته از سامانه دفاع موشکی «S-300PMU» است. نوع صادراتی این سامانه طرحی از مدل «FD-2000» و «FT-2000» مجهز به موشک با جستجوگر راداری غیر عامل می‌باشد.
 
 
 جامعه
 
 فردی که از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به تهدید ، اخاذی و اسید پاشی کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا همدان شناسایی و دستگیر شد.
 
 سرهنگ محبی رئیس پلیس راه شرق استان تهران از توقیف خودرو پراید با 234  مورد تخلف و  12 میلیون و سیصد و 60  هزار تومان بدهی خلافی خبر داد.
 
 رئیس گروه مراکز روزانه توانبخشی بهزیستی از آغاز غربالگری اوتیسم برای کودکان ۲ تا ۵ سال خبر داد و گفت: پرسشنامه به همراه آدرس پایگاه‌ها برای مراجعه حضوری خانواده‌ها در سایت سازمان بهزیستی منتشر شده است.
 
 با تصمیم جدید وزارت ارتباطات از این پس کارکرد مشترکین برای مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه بر اساس زمان‌‌های نیم دقیقه‌‌ای و کارکرد مکالمات تلفن ثابت داخل استانی بر اساس دقیقه محاسبه می‌‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    چیو به چی ربط دادی مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس