زنجانی از بیژن زنگنه شکایت کرد، رواج پدیده حرمت‌شکنی‎ در مراسم تشییع! و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری چهارشنبه 19 آبان ماه به شرح زیر است:
 
سیاست
 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد اشتغال وظیفه دولت است گفت: دولت یازدهم در حوزه اقتصاد کم‌کار است.
 

بابک زنجانی از بیژن زنگنه وزیر نفت شکایت کرد. 
 
یک بام و دوهوای دولت در تعامل با مطبوعات

فارغ از سخنان دو روز قبل روحانی، عزم جدی انصاری برای شکایت از رسانه‌های منتقد در حالی است که آشنا مشاور فرهنگی روحانی سال گذشته چند روز پس از توقیف نشریه نه‌دی و تذکر به چندرسانه دیگر گفته بود دولت تعهد کرده از رسانه‌ها شکایت نکند.
 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد: نامه ۲۹ استیضاح کننده وزیر علوم بعد از ظهر روز گذشته به کمیسیون آموزش ارائه شد و امروز در دستور کار کمیسیون قرار می گیرد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

ایوبی درباره بازگشت برخی از سینماگران از شبکه های ماهواره ای گفت: حدود 40 نفر از هنرمندانی که فریب شبکه های ماهواره ای را خورده بودند به ایران بازگشتند.
 

آذربایجانی گفت: هر سه فیلم من ذات مستقل خود را حفظ کرده‌اند و این ذات مستقل کمک می کند که زبان فیلم، زبان سینما شود و نه تبلیغ. وقتی که زبان فیلمی، زبان سینما باشد معمولاً هر مخاطبی در هر کجای جهان با فیلم ارتباط برقرار می کنند. 
 

بسیاری از اتفاقات روزمره زندگی نشأت گرفته از دخالت‌های دیگران است که گاهی فجایعی به بار می‌آورد. من از منظری می‌خواستم وارد این جریان شوم که به عمق علاقه و دلدادگی‌ها برسیم و اینکه سرنوشت آدم‌ها در فرآیند زندگی چه چرخش‌هایی می‌یابد. 
 

متأسفانه این روزها شاهد هستیم برای تشییع جنازه مؤمنین اتفاقات ناگواری می­افتد. اگر متوفّی از نام­آوران و مشاهیر باشد جلسات ختم و مراسم تشییع جنازه در چهارچوب آداب شرعی و عرفی برپا نمی ­گردد. 
 
 
اقتصاد
 

کارشناسان استاندارد ، پروانه استاندارد چهار فراورده در صنعت لوازم خانگی را ابطال و برای سه فراورده دیگر پروانه صادر کردند.
 

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده رهن آپارتمان متراژ بالا در مناطق شهری تهران طی آبان ماه 95 است. بنابر عرف بازار، در ازای کم کردن یک میلیون تومان از ودیعه، 30 هزار تومان به اجاره‌بهای ماهیانه اضافه می شود. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می باشد: 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

در حالی تعداد رسمی بیکاران جامعه بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که با شروع فصل سرما فصل جدیدی از بیکاری با بیکار شدن کارگران فصلی باز می شود. 
 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: انتخابات آمریکا تاثیر طولانی بر بازار سهام ایران ندارد و سهامداران در بلند مدت به باور بی تاثیری انتخابات آمریکا بر بازار ایران می رسند. 
 
 
جهان
 

از ایالت‌های اورگان، کالیفرنیا و سان فرانسیسکو آمریکا خبر رسیده که به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، حامیان هیلاری کلینتون به خیابان‌ها آمده و آشوب به پا کردند.
 

فرماندهان بسیج مردمی عراق از فعالیت‌های جاسوسی ترکیه در داخل خاک عراق پرده برداشتند که با هدف خروج امن سرکرده‌های داعش از عراق به سوریه و ترکیه صورت می‌گیرد. 
 

کلینتون نماد دفاع از وضعیت رسمی و موجود آمریکا و حزب حاکم بود. ترامپ توانست خود را نماد تحول در آمریکا جا بیندازد. به ویژه او در مبارزه با فساد دستگاه حاکمه حرف‌هایی زد که در گفتمان انتخابات آمریکا سابقه نداشت. مردم آمریکا به تحول رای دادند. 
 

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا گفت: آنچه آمریکا به عنوان یک تعهد بین المللی چند جانبه در برجام پذیرفته است را باید اجرا کند. 
 
 
ورزش
 

دوست و همکار سالیان سال منصور پورحیدری اعتقاد دارد استقلال یک جنتلمن واقعی را از دست داد.
 

یکی از تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران به سفارش سه زیتون پرورده‌ و یک نوشابه اضافه از سوی داوران به دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اعتراض کرد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

رئیس هیأت مدیره پرسپولیس گفت: امیدوارم هر کسی که به پرسپولیس می‌آید تداوم‌بخش سیاست‌های کنونی باشگاه بوده و بتواند منشأ خدمات باشد. 
 

تیم‌های فوتبال چلسی و آکسفورد یونایتد در زمینه به ثمر رساندن ضربه پنالتی در یک مسابقه رکورد جالبی خلق کردند.
 
جامعه
 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: شهروندان تهرانی امسال حدود 230 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند.
 

یک سارق خودرو در محدوده منطقه انقلاب تهران با شلیک پلیس بازداشت شد.
 

​محدوديت های ترافيكی از صبح امروز در جاده های مازندران آغاز شد. 
 

هواشناسی از آغاز آلودگی هوا در 5 شهر کشور خبر داد. 
 
 
دفاع و امنیت
 

فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرد که پایگاه‌های جدید هوانیروز سپاه در سطح کشور در حال ایجاد است.
 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از مصوب کمیسیون تلفیق برنامه ششم برای اختصاص نیم درصد از بودجه کل کشور به زیرسازی صنایع دفاعی خبر داد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس