ارتش ترکیه 58 هدف داعش در سوریه را منهدم کرد، انتقاد سیدهادی خامنه‌ای از تمدید فعالیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری دوشنبه 17 آبان ماه به شرح زیر است:
 
 
 سیاست
 

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر علوم با 29 امضا تقدیم هیأت رئیسه خانه ملت شده است از بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران در هفته آتی در صحن علنی مجلس خبر داد.
 

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری 96 کاندیدای مستقل معرفی نمی‌کند. 
 

نمره غیر قابل قبول دولت یازدهم در مسئله اقتصاد و وعده‌های برجامی، واقعیتی است که حالا دیگر خود را به رخ «اصلاح‌طلبان» هم می‌کشد. 
 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) طی نامه‌ای به رئیس دولت اصلاحات از تمدید دوباره شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتقاد کرده است. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

در این گزارش با فیلم‌های فیلم سازانی که برای سی و پنجمین جشنواره فجر، فیلم می‌سازند، آشنا خواهید شد.
 

در سریال تلویزیونی «ماه و پلنگ» که در زمینه مباحث اجتماعی نقش آگاهی بخش ایفا می کند،‌ فرهاد جم پس از مدت ها جلوی دوربین رفته است. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

فیلم مستند «بازی» کل اطلاعات درباره همه آنچه که یک نفر می‌خواهد درباره ماجرای تحریم‌ها بداند را در یک بسته تصویری خوش ساخت و خوش ریتم (البته کمی طولانی‌تر از یک مستند صرفا روایی و آرشیوی) با همان فاصله‌گذاری‌های بخش‌بندی شده و با تصاویری از بازی فوتبال ایران و آمریکا به وی ارائه داده است. 
 

رئیس خانه کاریکاتور ایران گفت: فعلا برای برگزاری دوره سوم نمایشگاه تصمیمی نداریم در صورتی که عملی ناشایست از سوی غرب ببینیم که نیازمند عکس العمل از سوی ما باشد با قدرتی چند برابر دوره سوم این نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد. 
 
 
اقتصاد
 


معاون مسافری راه‌آهن اعلام کرد ۴۰ رام قطار با ظرفیت ۳۵ هزار صندلی در ایام اربعین امسال برای مسیر ریلی تهران - خرمشهر - تهران پیش‌بینی شده است.
 
 

تولید انواع خودروهای سواری در بیشتر سواری‌سازان داخلی با افزایش همراه بوده است. 

موافقتنامه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی فردا بین شرکت ملی نفت ایران، توتال فرانسه، CNPCI چین و پترو پارس امضا می‌شود. 
 

آنچه در زیر می‌آید جدول معاملات انجام شده آپارتمان در شرق تهران طی آبان ماه 95 می‌باشد. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار زایران می‌باشد: 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
جهان
 

در حالی رسانه‌ها مطرح می‌کنند، عربستان ایران را تهدید کرده در صورت عدم همکاری با کاهش تولید، قیمت را باز هم کاهش خواهد داد که با اقتصاد اسفناک این کشور توان تهدیدی برایش نمانده و خودش نیازمندترین کشور به قیمت بالای نفت است.
 

ستاد کل ارتش ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور ۵۸ هدف گروه تروریستی داعش و یک موضع حزب دموکراتیک میهنی کرد را در ۲۴ ساعت گذشته منهدم کرده‌اند. 
 

رئیس اداره روابط بین الملل اقلیم کردستان عراق خواستار برخورداری از کمک های ضدتروریستی روسیه در حوزه فنی و دفاعی شد.
 

تکفیری داعش چهره دو عامل خود که حمله تروریستی روز گذشته (یک شنبه) سامرا را که منجر به شهادت هشت زائر ایرانی و زخمی شدن 94 زائر دیگر ایرانی شدند، منتشر کرد.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
ورزش
 

کارشناس فوتبال ایران معتقد است که پرسپولیس و تراکتورسازی مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر محسوب می‌شوند.

مدیر تیم‌های ملی در تمرین امروز تیم ملی فوتبال حاضر شد.
 

مدیرعامل پیشین باشگاه صنعت نفت آبادان با اشاره به نحوه انتخاب منصور پورحیدری به عنوان سرمربی این تیم جدایی وی، گفت: پورحیدری تمام پولی را که از ما گرفته بود، به باشگاه برگرداند. 
 

حمید درخشان می‌گوید فرقش با برانکو این است که به پای او نماندند و به او اعتماد نکردند. 
 
 
جامعه
 

بازپرس جنایی تهران برای افشای معمای یک پرونده 12 ساله از پزشکی قانونی کمک خواست. چنانچه امکان بررسی «دی‌ان‌ای» پس از این مدت فراهم باشد، قبر یک مرد برای انجام بررسی‌های جنایی شکافته خواهد شد.
 

کسبه بازار موبایل دو روایت متناقض از برخورد با قاچاق دارند، عده‌ای حضور داشته و دیده‌اند که مأموران کمی قبل انبارهای طبقه منفی 3 و برخی مغازه‌ها را از گوشی قاچاق خالی کرده‌اند و عده‌ای نیز به استناد اینکه هر روز حضور داشته‌اند عکس این مطلب را شهادت می‌دهند. 
 

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه زیرمیزی و دریافت غیرقانونی پزشکان با اجرای طرح تحول کاملاً حذف شده است، گفت: برای تأمین بودجه این طرح گلایه‌مند هستیم و تأکیدمان این است که نگذارند کارد به استخوانمان برسد.
 

چند وقتی می‌شود که«فروش بچه» به یک کاسبی در کوچه و خیابان‌های کشور تبدیل شده و حسابی سر و صدا کرده است؛ اما چه می‌شود که برخی حاضر می‌شوند فرزند خود را معامله کنند؟ 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
دفاع و امنیت
 

رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات جدید و جالبی از نحوه حضور روس‌ها در پایگاه هوایی همدان مطرح کرد.او پهپادRQ۱۷۰ را ناموس فناوری آمریکا توصیف کرد و گفت که احتمال می‌رفت آمریکا محل شکار این پهپاد توسط ایران را بمباران کند و ما برای آن آماده بودیم.
 

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به بارزانی ها درباره ارسال سلاح به عناصر ضد انقلاب توسط کنسولگری سعودی‌ها در شمال عراق هشدار داد و تأکید کرد که بارزانی‌ها مدیون ایران هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس