کد خبر 660148
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۲
به گزارش مشرق، مهدی محمدی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
طي ساعت هاي گذشته كساني دو نقل قول از رهبر معظم انقلاب اسلامي را كنار هم گذاشته و تلاش كرده اند نوعي تناقض ميان آنها القا كنند. يك فرمايش در اين باره است كه جلوگيري از كش پيدا كردن مذاكرات اقدام مهم و مفيدي بوده و ديگري فرمايش اخير ايشان در اين باره كه علت اصلي مشكلات پيش آمده در برجام، "عجله" بوده است.
 
  در اينجا هيچ تناقضي وجود ندارد. توجه به دو نكته -كه يكي اصلي است و ديگري فرعي- مطلب را روشن مي كند.
 
 نكته فرعي اين است كه آن فرمايش ناظر به زماني مطرح شده كه به دليل متعهد بودن ايران به توافق ژنو، طولاني شدن بيهوده مذاكرات برجام، مطلقا به سود ايران نبود. طولاني شدن مذاكرات در آن مقطع، صرفا به اين معنا بود كه بخش هاي كليدي برنامه هسته اي ايران در تعليق بماند و همزمان تحريم ها هم برقرار باشد. بنابراين مذاكرات بايد زودتر تعيين تكليف مي شد و اين لزوما به معناي "توافق" نبود.
 
اما نكته اصلي است كه مقصود از عجله در فرمايش اخير ايشان صرفا عجله زماني نيست. مسئله اصلي درباره برجام كه اخيرا خود را نشان داده اين است كه متن اصلي ترين بخش برجام براي ايران، يعني بخش تحريم ها، اساسا از جانب طرف امريكايي نوشته و به تيم ايراني ارائه شده و آقايان نيز همه زحمتي كه كشيده اند تطبيق متن ارائه شده از سوي امريكا با قوانين تحريم بوده كه حالا مي دانيم با بي دقتي هاي فراوان همراه بوده و علت اصلي عمده مشكلاتي است كه اكنون بروز كرده است.
 
عجله در اينجا، يعني "اعتماد به طراحي دشمن" و كاهلي در اصلاح آن و اين است كه منجر به فاجعه مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مسعود ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    سلام لطفا آدرس تلگرامي آقاي محمدي رو قرار بديد
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    @mahdi_mohammadi61
  • ستوده ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    عجله در توافق به عبارت ساده تر و خوشبینانه تر یعنی ضعف و سؤ تدبیر و مدیریت که پیامبر گرامی اسلام ص برای امتش از آن اطهار نگرانی میکرد
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    مشرق جان یعنی این خبر فقط دوتا کامنت داشته ؟!!!!
  • ناشناس ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    عجله کار شیطان است .
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    عجله در توافق !! یعنی توهم و ضعف روانی و شخصیتی . _______________________________________________________________________________ نتیجه ی عحله : تحمیل خسارات جبران ناپذیر به کشور و پرخاش و توهین به ملت و نامحرم دانستن مردم و کرنش و حقارت پذیری در برابر دشمنان قسم خورده و ............

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس